Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door taigitu » 06 apr 2022, 19:49

Afbeelding

Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Eindtijdnieuws.com - 5 april 2022

Welke levensmiddelen worden nu schaars? Verwacht wordt dat de hele voedingsmiddelen sector zal volgen.

Aldi wordt traditioneel beschouwd als de prijsleider onder de supermarkten.
Discounter Aldi verhoogt de prijzen voor veel producten, en maakte bekend deze week de prijzen voor sommige producten al te verhogen.

De prijzen van supermarkten rijzen de pan uit!
“Koop alleen in normale huishoudelijke hoeveelheden”, laat men u weten, zodat het volk nog meer onvoorbereid zal zijn op wat komen gaat.

Op sommige plaatsen kan het nu gebeuren dat bepaalde goederen niet op voorraad zijn in supermarkten. Of er hangt een vriendelijk verzoek in het schap,
om bepaalde producten alleen in normale huishoudhoeveelheden te kopen. Denk aan vlees, zuivel, bakolie, meel, levensmiddelen in blik, koffie,
drogisterij-artikelen, bakkerswaren, wasmiddelen, noten, en diepvriesproducten.

De discounter Lidl wil in zijn filialen alleen bepaalde voedingsmiddelen in normale huishoudhoeveelheden verkopen.
Deze omvatten bakolie, ingeblikte goederen en toiletpapier. “De levering van goederen in de filialen van Lidl is in principe gegarandeerd.
Vertragingen in de levering kunnen alleen optreden voor individuele producten”, vertelt het bedrijf u.

Lees verder via de link:
https://eindtijdnieuws.com/aldi-lidl-co ... t-stijgen/


In hoeverre ik deze site, of een artikel dat is geplaatst, serieus moet nemen weet ik niet.
Maar misschien kan dit artikel als een soort test worden gebruikt, alhoewel het ook uitmaakt in hoeverre je zelf al deze
beleving verwacht. Tenzij deze oorlog tussen Rusland en de Oekraïne stil gelegd en er aan 'vrede' wordt gewerkt.
Dan zouden de tekorten kortdurend kunnen zijn.

Afbeelding

Zelf heb ik al enkele flessen olie extra gekocht voor mijn petroleum-kookstel gekocht omdat bv. soep en stoofvlees lang (1,5 tot 2 uur)
moeten trekken en ik dat nooit op het gasstel doet. Dus hou ik rekening met lege schappen, zoals voor zonnebloemolie wat ik ook gebruik.
Het is antiek toestel maar erg praktisch maar veiliger. Ik kan gewoon weg van huis tijdens het gebruik. Met gas doe ik dat niet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Tammy » 07 apr 2022, 08:50

Taigitu schreef :
Het is antiek toestel maar erg praktisch maar veiliger. Ik kan gewoon weg van huis tijdens het gebruik. Met gas doe ik dat niet.
Kan dat toestel niet in de brand vliegen Taigitu ?
Ikzelf heb nooit iets aan staan als ik van huis ben.
Ook geen afwas of wasmachine en droogtrommel.
Ook geen dingen aan opladers enzo.

Maar bij soep of stoofvlees doe jij dat wel ?
Vind je dat niet eng ?
Ik ben niet bekend met petroleum koken, dus waarschijnlijk mis ik iets hoe veilig dat dan is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door taigitu » 07 apr 2022, 10:53

Tammy schreef:
07 apr 2022, 08:50
Taigitu schreef :
Het is antiek toestel maar erg praktisch maar veiliger. Ik kan gewoon weg van huis tijdens het gebruik. Met gas doe ik dat niet.
Kan dat toestel niet in de brand vliegen Taigitu ?
Ikzelf heb nooit iets aan staan als ik van huis ben.
Ook geen afwas of wasmachine en droogtrommel.
Ook geen dingen aan opladers enzo.

Maar bij soep of stoofvlees doe jij dat wel ?
Vind je dat niet eng ?
Ik ben niet bekend met petroleum koken, dus waarschijnlijk mis ik iets hoe veilig dat dan is.
Ja, ik ga gewoon weg als er soep staat te trekken op dat petroleumstel.
Hij kan niet in de brand vliegen als je hem juist afstelt.
In een petroleumstel doe je een hoeveelheid olie, zeg een halve liter of wat meer.
Ik kook de soep eerst op het gasstel totdat ze werkelijk kookt en zet hem dan over op het petroleumstel.
De pit die je aansteekt stel je dan, als de pan kokend op het stel zet zó af (hoogte), zoals je doet als de pan op het gas staat.
Ook dan stel je de gaspit af op de hoogte dat het kookt of suddert.
En dat door even goed te kijken hoe de soep borrelt, en na 5 minuten nog een keer of de
afstelling juist is. De vlammen bereiken de pan niet, er blijft ruim afstand tussen pan en vlam.
De pan staat op een rooster en de ruimte tussen de bodem van de pan en de lont die brand
zo ongeveer 6 à 8 centimeter is. Aanbranden doet stoofvlees ook niet, bij de juiste afstelling. Overkoken ook niet,
en daarmee zal ook het stoofvlees in de brand vliegen, want hij is afgesteld op borrelen.
Het enige wat kan gebeuren dat de olie opraakt en daardoor het sudderen of koken stopt.
Dus gewoon veilig. Hoe lang hij brandt ligt aan de hoeveelheid olie die in het kookstel zit.
Bij de supermarkten koop ik lampenolie en die kost 1,98 per literfles. Daar kan je aardig wat uurtjes mee doen.
Wat je niet moet doen is olie bijvullen als de lont nog brand, dat houdt een risico in i.v.m. mogelijk damp
van de olie.

Hier een site met diverse weetjes: https://www.huisvlijt.com/koken-op-een-petroleumstel/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Tammy » 07 apr 2022, 11:03

Dank je voor de uitleg Taigitu. :grin:
Heel apart hoe jij kookt.
Vind ik leuk om te lezen, bedankt ook voor de link.
Zal eens gaan kijken daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door univers » 07 apr 2022, 12:23

Is nog ouderwets Tammy.
Mijn moeder deed het ook zo.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Tammy » 07 apr 2022, 17:01

Ik ken het alleen van de campings Univers, maar dat is op gas zei mijn man net.
Ik zag mensen vroeger soms koffie daarop maken.
Als je moeder daarop kookte was dat voor 1 gerecht neem ik aan.
Net zoals Taigitu doet, of had jouw moeder meerdere petroleum toestellen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Vitharr » 07 apr 2022, 20:00

Tammy schreef:
07 apr 2022, 11:03
Dank je voor de uitleg Taigitu. :grin:
Heel apart hoe jij kookt.
Vind ik leuk om te lezen, bedankt ook voor de link.
Zal eens gaan kijken daar.
Tijd voor een kookkanaal op het forum? Dan doen uni en ik de komische noot met uni als the Swedish chef en ikzelf als Beaker. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door univers » 07 apr 2022, 20:31

Net zoals Taigitu doet, of had jouw moeder meerdere petroleum toestellen ?
Ze had er 3, waarvan ik er 1 gearresteerd heb, hij staat nu bij mijn zoon.(heeft ook lijm aan zijn jatten :mrgreen: )
Ze had de hele dag borscht opstaan.
Koken deed ze gewoon op gas, vlees braden ze aan, en liet het sudderen op het toestel.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Tammy » 08 apr 2022, 07:57

Dat ziet er goed uit Univers.
Maak jij dat gerecht ook zoals je moeder deed ?

Vitharr jij hebt heerlijke humor net als Univers . :mrgreen:




Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door univers » 08 apr 2022, 08:38

Maak jij dat gerecht ook zoals je moeder deed ?
Ik kan het wel, maar mijn vrouw heeft het van mijn moeder geleerd.
En volgens die ouwe (zaliger :mrgreen: ) van me was die van haar lekkerder.
Een lekkere homp zwart zurig brood erbij, het water loopt me al uit de mond.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Tammy » 08 apr 2022, 15:46

Dan hoop ik voor jou Univers dat je vrouw het gauw weer kan koken voor je. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door univers » 08 apr 2022, 21:00

Ik heb nog in de vriezer. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aldi, Lidl & Co: Prijzen voor levensmiddelen kunnen de komende weken 20 tot 50 procent stijgen

Bericht door Tammy » 09 apr 2022, 08:34

Haha bofferd ! [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie