Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door univers » 25 mei 2022, 06:48

Een massale schietpartij op een basisschool in Texas heeft dinsdag 19 kinderen en twee leraren gedood en de vermoedelijke schutter werd gedood, zei gouverneur Greg Abbott .

Abbott identificeerde de verdachte als Salvador Ramos, een inwoner van Uvalde , die ook dood is en alleen handelde, aldus de autoriteiten. Hij had een pistool en mogelijk een geweer toen hij het vuur opende op Robb Elementary School, zei hij. Twee politieagenten werden neergeschoten en gewond, maar zouden het naar verwachting overleven, zei Abbott.

"Texanen in de hele staat rouwen om de slachtoffers van deze zinloze misdaad en om de gemeenschap van Uvalde. Cecilia en ik rouwen om dit verschrikkelijke verlies en we dringen er bij alle Texanen op aan om samen te komen om onze niet-aflatende steun te betuigen aan iedereen die lijdt", zei hij. in een verklaring.

De schutter is waarschijnlijk gedood door agenten, maar het onderzoek loopt nog, aldus de autoriteiten.

meer : https://www.foxnews.com/us/uvalde-texas ... ve-shooter

https://www.foxnews.com/live-news/uvald ... l-shooting
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door univers » 25 mei 2022, 06:59

Biden's 'groteske' uitbuiting van schietpartij op school in Texas gescheurd

President Biden besteedde aan het begin van zijn opmerkingen slechts een paar seconden aan het reageren op de schietpartij op een school in Uvalde, Texas, voordat hij een omweg maakte in een politieke uitbuiting van de tragedie, vertelde onafhankelijke journalist Glenn Greenwald dinsdag aan Fox News.

Greenwald merkte op hoe Biden begon met een behoorlijke, emotionele reactie op het tragische verlies van mensenlevens, maar al snel draaide om de "wapenlobby" de schuld te geven van de massale schietpartij die naar verluidt was gepleegd door de inmiddels overleden verdachte Salvador Ramos.

https://www.foxnews.com/media/greenwald ... l-shooting
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Tammy » 25 mei 2022, 08:03

Werkelijk afschuwelijk deze schietpartij.
Vreselijk gewoon, geen woorden voor.
Het enigste wat Biden kan is roepen in de wind.
Wapens gaan daar niet verboden worden.
De wapenlobby is zo machtig en hun grondwet op dit gebied gaat echt niet veranderen.
Joe roept voor de buhne weer.

Vreselijk drama dit, niet te bevatten.
Ik weet dat scholen les krijgen wat te doen als er een schutter binnen komt lopen.
Heb daar documentaires over gezien.
Om kippenvel van te krijgen als je bedenkt wat die kinderen hebben meegemaakt als dat protocal in werking treed.
Wat een angst moeten ze hebben gehad.
Om kotsmisselijk van te worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door univers » 25 mei 2022, 08:49

Je staat s'ochtends een ontbijtje voor je kind klaar te maken, en denkt mijn kind zit veilig op school.
Komt er een gestoorde individu langs, die hele levens verwoest.
Is de laatste keer dat je je kind levend ziet, gaat mijn verstand ten boven.
Er zijn geen woorden voor, om de nabestaanden, enige troost te bieden.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Fenna » 25 mei 2022, 09:07

Vreselijk.
Geen woorden voor.
Kinderen in de leeftijd van 7 tot 10 jaar die nog een heel leven voor zich hadden.

Ik ben blij dat ze de dader hebben doodgeschoten, anders had die gast nog jaren op de kosten van de staat in een gevangenis gezeten met de doodstraf in het vooruitzicht.

Opgeruimd staat netjes.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Determinist » 25 mei 2022, 13:30

Het probleem met wapengeweld zoals in USA is niet zo makkelijk op te lossen aangezien het gebruik en dragen van wapens in de cultuur al heel lang ingebakken zit.
Het roepen dat men met strengere wapenwetten moet komen is inderdaad voor de buhne. Ook al verbieden ze het bezit zoals wij in Nederland doen dan duurt het zeker enkele generaties om de mindset van de gemiddelde Amerikaan om te zetten en er is nu teveel vrije handel (en erg goedkoop) om wapens te bemachtigen.

Dat er geen verband zou bestaan tussen wapenbezit op deze schaal en de kans op geweld is onzin. Het is logisch dat met meer mensen en meer wapens je grotere kans hebt dat "psychisch problematische personen" makkelijker aan wapens kunnen komen, zich ermee verplaatsen, ermee te oefenen en uiteindelijk ze gaan gebruiken. Al is het maar een opwelling...

Het recht op wapens is een grondrecht en wordt elke keer als reden gegeven dat ze het moeten behouden. Alsof een grondrecht nooit aan vervanging or aanpassing onderhevig zou kunnen zijn.
Alsof het een Bijbel is waaraan we niets meer kunnen aanpassen.

Maargoed. De ellende voortvloeiend uit wapenbezit is denk ik gewoon niet meer op te lossen. Ze moeten er maar aan wennen dat de keuzes die ze maken uiteindelijk ook negatieve effecten geeft. Het is het ene of 't ander.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Tammy » 25 mei 2022, 14:02

Uitstekend verwoord Determinist. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Kristof Piessens » 25 mei 2022, 22:46

Er is dat recht op wapendracht maar niet dat recht om het te gebruiken als dat niet nodig is, het is vooral een politiek probleem dat zich bij de senatoren niveau bevind en de lobby waaraan ze iets schuldig zijn en dat blijkt niet zo gemakkelijk om te keren met de zogenaamde 'voortschrijdende inzicht'...waarom zou dat moeten veranderen als de wapenwet an sich niet kan aangepast worden met de daaraan gekoppelde verplichtingen van uitsluiting op het recht op wapendracht, dat recht op wapendracht zit ingebakken in die amerikaanse cultuur dat afpakken ligt dan weer wel gevoelig voor de grote meerderheid van de voorstanders op wapendracht en dat is iets anders dan wapendracht ook te beschouwen als het recht om die wapen naar eigen goeddunken te gebruiken....men begrijpt dat de grondwet voorziet in het recht op wapendracht niet op het recht om die zinloos te gebruiken.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Witte wel » 26 mei 2022, 00:19

Dergelijke plegers weten dat de media hier op duikt, het is een roep om aandacht. Als dergelijke voorvallen niet opgeklopt worden door de media of helemaal niet vermeld worden dan neemt dit wapengeweld vanzelf af. Buiten dat vraag ik mij af waarom wij hier in nederland ons druk moeten maken over een voorval in Texas. Het is niet een probleem wat wij kennen in de vorm als daar voor valt en het heeft totaal geen enkele overeenkomst met onze samenleving. Het is een probleem van daar en waarom moeten wij hiermee via media overspoeld worden. Erg dat het gebeurd maar er gebeuren wel meer erge dingen op de wereld. Heel het mediapark in rep en roer en met welke doelstelling, ons bang maken misschien. Als je het kwaad blijft voeden via media zal het enkel toenemen in plaats van afnemen en zich verder verspreiden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Tammy » 26 mei 2022, 07:32

Witte wel schreef :
Als dergelijke voorvallen niet opgeklopt worden door de media of helemaal niet vermeld worden dan neemt dit wapengeweld vanzelf af.
Daar geloof ik niks van.
Dit zijn kille moordenaars die hun plan uit voeren met of zonder media.
. Buiten dat vraag ik mij af waarom wij hier in nederland ons druk moeten maken over een voorval in Texas. Het is niet een probleem wat wij kennen in de vorm als daar voor valt en het heeft totaal geen enkele overeenkomst met onze samenleving. Het is een probleem van daar en waarom moeten wij hiermee via media overspoeld worden.
Nee het heeft geen overeenkomst met onze samenleving maar dat is toch geen reden om dit afschuwelijke nieuws niet te melden ?
Moeten we terroristische aanslagen dan ook niet meer melden omdat wij dat nog niet echt kennen in onze samenleving, tenminste niet in grote mate ?
Overal waar kinderen zijn betrokken word dat vermeld, zij zijn de kwetsbaarste van ons allemaal.
Heel het mediapark in rep en roer en met welke doelstelling, ons bang maken misschien.

Misschien dat jij je angstig voelt door dit soort berichten, de meeste mensen lezen het gewoon als afchuwelijk nieuws.

Als je het kwaad blijft voeden via media zal het enkel toenemen in plaats van afnemen en zich verder verspreiden.
Beste Witte wel, het kwaad bestaat al.
Ver voor de media zijn intrede doet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Kristof Piessens » 26 mei 2022, 11:47

Het kwaad dat het goede overschaduwt bedoel je tammy ?

Neen, het gaat meer om de idee dat er een strijd gaande is op globaal vlak, maar ook op persoonlijk/individueel vlak.
De strijd zelf bevind zich op vlak van energie af, de strijd tussen goed en kwaad is overigens al millennia bezig, het doel is om de strijd te beslechten door begrip, inzicht en de consequenties/gevolgen van de acties in overweging te nemen, wat misschien in een sectie van de totale wereldbevolking wiens leven door invloed van het kwade reeds al problematisch is, maar als het nodig is om steeds dezelfde acties in het nieuws te brengen breng je wel het probleem naar boven maar de aanpak om dat te voorkomen is er niet.
Bewustzijn heeft hetzelfde effect als bij een pad/kikker in een stoofpot met water een langzame dood sterft, daar streeft het kwade naar en het kwade zal dat blijvend trachten te ondersteunen of je nu problemen hebt of niet, slechts door inzicht en bewustwording kun je iets doen veranderen dat de ontwikkeling niet hindert om de ware betekenis te kennen van het verschil tussen vrede en geweld, de factor onderliggend aan de actie vooraf doet dit escaleren in iets wat veel niet verwachten al mogen ze nog goed op hun hoede zijn, het is dat waar de meeste amerikanen blind voor durven zijn.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Tammy » 26 mei 2022, 12:13

Kristof schreef :
Het kwaad dat het goede overschaduwt bedoel je tammy ?
Nee dat bedoel ik niet.

Met mijn zin bedoel ik dat er mensen bestaan die een moorddadige inslag kunnen hebben.
Dat bedoel ik.
Ik bedoel dus niet wat jij schrijft over de strijd tussen goed en kwaad.
Ik geloof daar niet in.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Witte wel » 26 mei 2022, 12:58

Tammy schreef:
26 mei 2022, 07:32
Daar geloof ik niks van.
Dit zijn kille moordenaars die hun plan uit voeren met of zonder media.
Daarin verschillen wij van mening, ik zie het als een schreeuw naar aandacht wat typerend is in een trend de laatste jaren.
Misschien dat jij je angstig voelt door dit soort berichten, de meeste mensen lezen het gewoon als afschuwelijk nieuws.
Verre van dat, het raakt mij niet eens. Het betreft de andere kant van de wereld, het is niet onze samenleving en niet mijn wereld. Ik leef hier en niet in Texas. Als er ergens op de wereld hevige overstromingen zijn dan leg ik hier voor de voordeur toch ook geen zandzakken om het water tegen te houden. Het bericht is niet meer dan een kennisgeving en daar houdt het mee op.
Er zijn zoveel overige nuttige zaken waarover men kan berichten. 1 op de 330 miljoen mensen is slechts een incident en dat krijgt wereldwijde aandacht. Al zouden het er 100 zijn dan is dat nog maar 0,00003% van de bevolking, waar maakt men zich druk over.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Tammy » 26 mei 2022, 13:22

Wij verschillen zeker van mening Witte wel en dat moet ook kunnen.
Je vergelijkt deze afschuwelijke slachtpartij onder kindjes met overstromingen en zandzakken ?
Ik wil nu heel veel zeggen maar ga ik niet doen.
Jij moet denken wat je zelf wilt natuurlijk.

Het is niet jouw samenleving en jouw wereld zoals je zelf zegt.
Kleine wereld leef jij dan in maar ook dat moet kunnen beste kerel.
Zoals gezegd, we verschillen van mening.
Gelukkig wel. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door univers » 26 mei 2022, 15:23

Geld id belangrijker, dan een mensenleven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Witte wel » 26 mei 2022, 15:35

Ik ben en blijf realistisch Tammy en laat mij niet voeren door emoties. En dat hier kindjes bij betrokken zijn dat is zo, een feit. Er zijn zoveel kindjes betrokken op de wereld bij diverse leed. Daar verandert niets aan en daar kunnen jij en ik niets aan veranderen. Het is een gevolg van hoe de mens momenteel leeft op deze aarde.
Volgens jou zou mijn wereld een kleine wereld zijn wat niet het geval is, deze wereld is groter en actiever dan je denkt. Nadat ieder globalistisch-, imperialistisch- of totalitair systeem de eigen ondergang heeft bewerkstelligd blijkt er dan altijd weer een deel van de bevolking te zijn die de draad weer oppakt en de orde hersteld. Laat ik, samen met velen, nu daar graag aan bijdragen wederom een vrije samenleving neer te zetten. En die velen zouden er ook weer niet teveel mogen zijn anders verval je weer in dezelfde ellende.
De kleine wereld die veel groter blijkt te zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Fenna » 26 mei 2022, 17:32

:post: Witte
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door Tammy » 26 mei 2022, 17:34

Zoals je al schreef verschillen wij van mening beste Witte wel.
Maar niet alleen dat, ook hebben we een verschillende visie op zaken en een verschillend denkpatroon.
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. :grin:

Take care. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door herman50 » 28 mei 2022, 09:58

De schietpartij in Texas is voor oud-president Donald Trump geen reden voor strengere wapenwetten. "Juist het bestaan van het kwaad is reden om mensen te bewapenen", zei hij.

Trump sprak op het congres van de machtige wapenlobby NRA, dat toevallig ook in Texas wordt gehouden.

"Het bestaan van het kwaad in onze wereld is geen reden om gezagsgetrouwe burgers hun wapens te ontnemen, het bestaan van het kwaad is een van de allerbeste redenen om gezagsgetrouwe burgers te bewapenen", zei Trump.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... b439f2b9e1
tjsa wat moet je zeggen -------
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Schietpartij op school in Uvalde, Texas: 19 kinderen, 2 leraren gedood, vermoedelijke schutter dood

Bericht door herman50 » 28 mei 2022, 10:28

nouja
19 agenten hebben tijdens de dodelijke schietpartij in Uvalde maar liefst vijfenveertig minuten in een hal gewacht, tot ze de schutter confronteerden.

Er is gewacht tot een agent een hoofdsleutel in handen kreeg, die toegang gaf tot het lokaal. De autoriteiten noemen dat nu een verkeerde beslissing, de deur had opengebroken moeten worden.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... 670a56d856
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie