Brussel wil snel de stroomprijs omlaag: ‘Miljoenen mensen kunnen energierekening niet betalen’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Brussel wil snel de stroomprijs omlaag: ‘Miljoenen mensen kunnen energierekening niet betalen’

Bericht door Tammy » 26 jun 2022, 07:56

Afbeelding

Brussel wil snel de stroomprijs omlaag: ‘Miljoenen mensen kunnen energierekening niet betalen’

De stroomprijs in heel Europa moet dringend omlaag.
Brussel komt later deze zomer met voorstellen en hoopt dat de Europese leiders er in oktober een besluit over nemen.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/economie/brussel-wil- ... ~a4e14d32/


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik denk dat wij ( EU en Brussel ) onszelf in de voet hebben geschoten.
Door hulp aan te bieden aan Oekraïne zijn we eigenlijk al in oorlog met Rusland , alleen nog niet officieel.
Maar Poetin ziet dat wel zo.
Mijn gedachte is dat Poetin heel langzaam de gaskraan dicht draait en als de winter begint , misschien al in de herfst , de gaskraan helemaal dicht draait.

Ursula en de rest in Brussel kunnen zich wel op de borst kloppen over hun sancties tegen Poetin, maar ik geloof dat wij daar uiteindelijk veel meer last van hebben en krijgen dan de man zelf.

Een hele belangrijke stad is gisteren ingenomen door de Russen.
Ik zie Oekraïne deze oorlog niet winnen ondanks al onze hulp.
Het word tijd om te gaan onderhandelen hoe naar dat ook is.

Want de volkeren in Europa kunnen de steun voor Oekraïne wel goedkeuren maar solidariteit gaat verdwijnen als het de mens zelf gaat raken wat deze oorlog doet.
Op het moment dat men de rekeningen niet meer kan betalen en het koud gaat krijgen dan gaat de situatie er heel anders uitzien op het draagvlak voor hulp aan Oekraïne.
Dat is 1 van de nare kanten die de mens heeft.
Het laten vallen van idealen en begrip enz als het ze zelf gaat raken.

Poetin heeft een heel plan op dit gebied van gaslevering voor ogen en Brussel ziet het niet scherp genoeg.
Dat plan is om alle tegenstanders het gas af te pakken.
Maar dat zijn mijn gedachtes op de vroege zondagochtend.
Ik kan er naast zitten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Brussel wil snel de stroomprijs omlaag: ‘Miljoenen mensen kunnen energierekening niet betalen’

Bericht door univers » 26 jun 2022, 08:03

Je bent goed warm.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Brussel wil snel de stroomprijs omlaag: ‘Miljoenen mensen kunnen energierekening niet betalen’

Bericht door Fenna » 26 jun 2022, 09:15

Tammy schreef:
26 jun 2022, 07:56
Ik denk dat wij ( EU en Brussel ) onszelf in de voet hebben geschoten.
Absoluut.

Ik zeg dit al langer dat wij ons niet in de voet schieten, maar zelfs de complete voet afschieten.
Blijkbaar valt het kwartje nu ook in de media.
Gisteren in een of ander nieuwsbericht werd uitgelegd dat wij nu de Russische olie duurder inkopen dan voorheen.

Het gaat precies zoals ik al langer roep, de olie gaat nu goedkoper naar China en wij kopen het terug voor meer geld van de Chinezen.

En wat jij zegt
Door hulp aan te bieden aan Oekraïne zijn we eigenlijk al in oorlog met Rusland , alleen nog niet officieel.
Door materiaal te leveren hoef je niet eens een voet over de grens te zetten om je toch in de oorlog te mengen.
Je ondersteunt dat schurkenland en Putin laat ons linksom of rechtsom daar uiteindelijk de prijs voor betalen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Brussel wil snel de stroomprijs omlaag: ‘Miljoenen mensen kunnen energierekening niet betalen’

Bericht door univers » 26 jun 2022, 09:40

Putin laat ons linksom of rechtsom daar uiteindelijk de prijs voor betalen.
En wij krijgen niet eens korting.
Lullig. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Plaats reactie