Saoedische kroonprins dankt voor ’warm onthaal’ bij Macron

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Saoedische kroonprins dankt voor ’warm onthaal’ bij Macron

Bericht door Tammy » 29 jul 2022, 12:30

Afbeelding

Saoedische kroonprins dankt voor ’warm onthaal’ bij Macron.

PARIJS - De Saudische kroonprins en feitelijke machthebber Mohammed bin Salman al-Saud heeft in Parijs zijn gastheer president Emmanuel Macron hartelijk bedankt voor het warme onthaal door het staatshoofd. „Nu ik het land verlaat, doet het mij veel genoegen om tegenover de president mijn diepe dankbaarheid te betuigen voor het warme onthaal en de gastvrijheid die mij en mijn delegatie ten deel zijn gevallen”, aldus een verklaring van de 36-jarige prins die ook MBS wordt genoemd.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4180636 ... bij-macron

>>>>>>>>>>>>>>>>

Olala monsieur Macron , dat is geen fijne handdruk he ?
De ongemakkelijkheid straalt er vanaf.
Het deugen maar even in de ijskast zetten , er moeten zaken worden gedaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Saoedische kroonprins dankt voor ’warm onthaal’ bij Macron

Bericht door univers » 29 jul 2022, 13:05

Wat een stelletje huichelaars.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Saoedische kroonprins dankt voor ’warm onthaal’ bij Macron

Bericht door taigitu » 29 jul 2022, 15:32

Onrust in Parijs over komst van moordende Saudische kroonprins

28-7-22

De Franse president Emmanuel Macron dineert donderdagavond in Parijs met de Saudische kroonprins en feitelijke machthebber Mohammed bin Salman al-Saud, ook wel MBS genoemd.

Het is het eerste bezoek van de kroonprins aan West-Europa sinds de moord in 2018 op een Saudische journalist, Jamal Khashoggi. Die werd gepleegd in een consulaat van het koninkrijk in Turkije. Hij werd vermoord door een groep uit Saudi-Arabië overgevlogen daders en algemeen wordt aangenomen dat de Saudische geheime dienst en de kroonprins zelf achter de moord zitten.

Een aantal parlementariërs en mensenrechtengroepen in Frankrijk hebben daarom geprotesteerd tegen het bezoek van MBS. Twee mensenrechtenorganisaties hebben donderdag in Parijs aangifte gedaan en stellen dat Bin Salman al-Saud medeplichtig is aan marteling en ontvoering in verband met de moord op Khashoggi in 2018. Ze betogen dat hij wel kan worden vervolgd, omdat hij niet de onschendbaarheid van een staatshoofd zou genieten. Zijn vader, koning Salman bin Abdulaziz al-Saud, is het staatshoofd.

De kroonprins werd sinds de moord gemeden op het internationale toneel, maar de fractieleider van de regeringscoalitie van Macron, Aurore Bergé, zei dat "de president mensen moet kunnen ontvangen die feitelijk zijn gesprekspartners zijn, in het bijzonder met het oog op de oorlog in Oekraïne en op de grote problemen die we met energie hebben". Volgens Bergé gaat het om een "noodzakelijke dialoog die Frankrijk met alle Golfstaten moet voeren en dat is dus ook met de leider van Saudi-Arabië".

Lees verder via de link:
https://blauwbloed.eo.nl/royaltynieuws/ ... kroonprins
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie