Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 31 jul 2022, 13:21

Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024: “Ik won in 2016 en 2020. Misschien .........?

Bij zijn eerste publieke optreden in Washington sinds het einde van zijn ambtstermijn, heeft de gewezen Amerikaanse president Donald Trump gealludeerd
op een mogelijke terugkeer naar het Witte Huis.


Woensdag 27 juli 2022

De toespraak vond dinsdag plaats op een bijeenkomst van het America First Policy Institute, een conservatieve denktank die werd opgericht
om de politieke agenda van Trump te steunen. De ex-president deed voor zijn aanhangers geen formele aankondiging over zijn politieke ambities,
maar hij maakte wel duidelijk dat hij niet van plan is in de politieke vergetelheid te verdwijnen.

Trump verklaarde dat hij zich gedwongen voelt om politiek betrokken te blijven, ondanks de “vervolging” door de parlementaire commissie
die onderzoek doet naar de bestorming van het Capitool. “Ze willen mij beschadigen, zodat ik niet meer voor jullie kan gaan werken.
Maar ik denk niet dat het zal lukken”, zei hij. “Als ik thuis zou blijven en gewoon rustig aan zou doen, zou de vervolging van Donald Trump onmiddellijk ophouden”,
aldus nog Trump. “Maar dat is niet wat ik zal doen. Ik moet ons land redden.”

Trump haalde nog verschillende keren uit naar de “schurken” die deel uitmaken van die onderzoekscommissie. Hij herhaalde ook de valse bewering
dat hij in 2020 de presidentsverkiezingen heeft gewonnen. “De eerste keer dat ik meedeed, heb ik gewonnen. En toen deed ik een tweede keer mee,
en deed ik het nog veel beter”, verklaarde hij. “Wat een schande. Maar misschien zouden we het nog een keer moeten doen.”

LEES OOK VIA DE LINK: Trump weigerde urenlang in te grijpen tijdens bestorming Capitool, onderzoekscommissie eist “zware consequenties”

Amerika op de knieën

Voorts stelde Trump in zijn ruim anderhalf uur durende toespraak nog dat de huidige Amerikaanse regering grondig faalt.
“Wij hebben Amerika weer groot gemaakt,” zo klonk het, “maar nu wordt ons land weer op de knieën gedwongen.” Daarbij haalde hij de hoge inflatie
en de brandstofprijzen als voorbeelden aan.

Hij focuste ook op binnenlandse veiligheid. “Ons land en de levens van onze burgers staan op het spel. We hebben geen tijd te verliezen.
Ons land wordt door misdaad geteisterd op een manier die we nooit eerder gezien hebben”, aldus nog de ex-president,
die zijn beweringen niet met cijfers ondersteunde.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220727_92527391

Afbeelding

Zonde van al het geld en tijd dat weer aan die man besteed gaat worden als hij meedoet.
Ik hoop dat hij door zijn gedrag bij de bestorming van het Capitool niet meer mee mag doen.
Desnoods dat ze hem aanklagen en mogelijk 'vast' zetten. Zou de oplossing zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 31 jul 2022, 13:55

Zonde van al het geld en tijd dat weer aan die man besteed gaat worden als hij meedoet.
Schrijft hij van de belasting af. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 31 jul 2022, 16:46

univers schreef:
31 jul 2022, 13:55
Zonde van al het geld en tijd dat weer aan die man besteed gaat worden als hij meedoet.
Schrijft hij van de belasting af. :mrgreen:
Zijn kosten zal hij af kunnen schrijven.
Maar voor de rest, wat gaat het kosten aan belastinggeld van de gewone burger.
Alleen al zijn aanwezigheid bij verschillende bijeenkomsten brengt kosten met zich mee en zal belastinggeld kosten..
Het schijnt dat er steeds meer mensen afhaken om hem te steunen, moge het snel duidelijk zijn dat hij 'buiten spel' staat.
Het zal een hoop gedoe voorkomen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tet » 31 jul 2022, 17:07

taigitu schreef:
31 jul 2022, 16:46
Maar voor de rest, wat gaat het kosten aan belastinggeld van de gewone burger.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaan ... nanciering

https://www.demorgen.be/nieuws/met-mind ... e=copylink

Bij zijn eerste campagne heeft Trump 66 miljoen uit eigen zak betaald.
Geloof me taigitu, ik ben geen fan van Trump. Maar het is niet nodig om hem in diskrediet te brengen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 31 jul 2022, 17:23

Volgens mij word er geen belastinggeld voor Amerikaanse presidentsverkiezingen gegeven Taigitu.
Maar moeten ze zelf dat geld via campagnes en door donaties bij elkaar krijgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 31 jul 2022, 20:15

Tammy schreef:
31 jul 2022, 17:23
Volgens mij word er geen belastinggeld voor Amerikaanse presidentsverkiezingen gegeven Taigitu.
Maar moeten ze zelf dat geld via campagnes en door donaties bij elkaar krijgen.
Ik bedoel dat hij wat hij zelf organiseert dat hij dat zelf zal moeten betalen.
Maar zoals ook hier met de verkiezingen er kosten zijn die niet direct op de persoon
drukken. Zo zijn er leden van ons parlement die nu al flink beveiligd worden, zoals een Geert Wilders.
Als die campagne gaat voeren i.v.m. de verkiezingen wordt de kostenpost erg hoog.
Zo zie ik Trump wel als iemand die zich overal wil laten zien, dus de diverse locaties waar hij
naar toe zal gaan zal extra maatregelen moeten nemen en dus extra kosten voor de belastingbetaler.
Als duidelijk is, zou zijn, dat Trump geen enkele kansmaakt (bijvoorbeeld als hij zeker aangeklaagd wordt)
zou het toch zonde zijn als hij belastinggeld zou kosten..



En dan dit.....? Een niet compleet artikel.
Wanneer Trump aankondigt voor 2024, verliest hij de controle over $ 103 miljoen

Die PAC-oorlogskist zou verboden terrein worden voor zijn campagne
Presidentieel comité zou vanaf het begin geld moeten inzamelen

Trump: ons land is op de knieën gebracht

Bill Allison en Mark Niquette
25 juli 2022, 19:31 UTC

Terwijl Donald Trump overweegt wanneer hij zijn kandidatuur voor het presidentschap in 2024 moet aankondigen,
staat hij voor een kostbaar dilemma.
Als hoofd van het politieke actiecomité Save America heeft hij 103 miljoen dollar in handen, wat hem tot de koning
van de Republikeinse Partij maakt. Zodra hij een run afkondigt - van kingmaker naar mogelijke koning -
plaatst de federale wet het geld buiten zijn bereik.

https://www-bloomberg-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
Blijft Trump hoofd van het politieke actiecommité en over het geld, of...... doet hij niet mee en pest hij graag nog even iedereen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 31 jul 2022, 20:52

Wat betreft beveiliging enz zou je gelijk in kunnen hebben Taigitu dat daar belastinggeld voor word gebruikt.
Maar dat geld voor elke presidentskandidaat dan.
Zeker in Amerika.
Jij zou het zonde vinden als het voor Trump is omdat jij hem niet moet.
Maar miljoenen mensen zouden het geen probleem vinden.

Je schreef :
Als duidelijk is, zou zijn, dat Trump geen enkele kansmaakt (bijvoorbeeld als hij zeker aangeklaagd wordt)
zou het toch zonde zijn als hij belastinggeld zou kosten..
Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen Taigitu.
Aangeklaagd betekend nog niet schuldig ook al zie jij dat wel graag.
Dat maakt de rechter uit na een proces.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Fenna » 31 jul 2022, 21:13

Tammy schreef:
31 jul 2022, 17:23
Volgens mij word er geen belastinggeld voor Amerikaanse presidentsverkiezingen gegeven Taigitu.
Maar moeten ze zelf dat geld via campagnes en door donaties bij elkaar krijgen.
Klopt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 31 jul 2022, 21:25

Tammy schreef:
31 jul 2022, 20:52
Wat betreft beveiliging enz zou je gelijk in kunnen hebben Taigitu dat daar belastinggeld voor word gebruikt.
Maar dat geld voor elke presidentskandidaat dan.
Zeker in Amerika.
Jij zou het zonde vinden als het voor Trump is omdat jij hem niet moet.
Maar miljoenen mensen zouden het geen probleem vinden.
Ik vind het jammer omdat er genoeg arme mensen zijn die bijvoorbeeld niet naar de dokter kunnen
omdat ze die niet kunnen betalen. En ik mag hem niet, dat is waar. Maar daar zijn redenen voor.
Tammy schreef:
31 jul 2022, 20:52
Je schreef :
Als duidelijk is, zou zijn, dat Trump geen enkele kansmaakt (bijvoorbeeld als hij zeker aangeklaagd wordt)
zou het toch zonde zijn als hij belastinggeld zou kosten..
Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen Taigitu.
Aangeklaagd betekend nog niet schuldig ook al zie jij dat wel graag.
Dat maakt de rechter uit na een proces.
Ik ga uit van hetzelfde principe. Of hij schuldig is aan de aanval op het Capitool, is nog onder de rechter.
Daar zijn al meerdere verklaringen over en niet allemaal even netjes. Het is nog niet duidelijk volgens
de regels van de rechtspraak. Naar aanleiding van die verklaringen heeft hij zich zeker niet correct gedragen.
Naar aanleiding van o.a. die verklaringen hou ik er rekening mee dat hij schuldig verklaard kan worden.
Dat is voor mij een reden om nog geen belastinggeld te steken in Trump voordat er duidelijkheid is over de uitslag.
Het zou weggegooid geld zijn van de belastingbetaler, o.a. de persoon die geen arts kan betalen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 01 aug 2022, 21:46

Wetenschap: Trump stemmers zijn simpele zielen

6 mei 2022 Redactie Aktueel, Psychologie, Wetenschap

De man zit al dik een jaar niet meer in het Witte Huis, maar Donald Trump blijft de gemoederen bezighouden.
Ook in de wetenschap. Een nieuwe studie heeft de mensen beoordeeld die op the Donald hebben gestemd en hun tegenpolen, de Biden-stemmers.
Het levert een weinig rooskleurig beeld op van de mensen achter Trump.

De studie, door Southern Connecticut State University, onderwierp dik 1500 Amerikanen vlak voor de verkiezingen van 2020 aan een test.
Eerst gaven de proefpersonen aan op wie ze van plan waren te stemmen: Biden, Trump of een derde kandidaat. Daarna maakten deze mensen
een cognitieve test en een proef om te zien hoe goed ze konden redeneren.

De uitkomst is, simpel gezegd, dat Trump supporters weinig onder de motorkap hebben. Ze zijn minder intelligent en redeneren simpeler.
Ze praten over politiek en maatschappij in veel emotionelere termen dan de mensen die op Biden stemden, ze zijn weinig analytisch.
Ze waren ook banger voor allerlei maatschappelijke ontwikkelingen. Hoe fanatieker mensen Trump steunden, hoe meer dit op hen van toepassing was.

Het minst complex waren de gedachten van mensen die vonden dat Trump zeer integer was. Zij waren ook heel slecht in het bekijken van een probleem
van meerdere kanten. Omdat ze vonden dat Trump integer was, twijfelden ze waarschijnlijk ook niet toen hij beweerde dat de verkiezingen waren gestolen.
Het onderzoek is gepubliceerd in het vakblad Social Psychological and Personality Science.

https://www.faqt.nl/recent/wetenschap-t ... le-zielen/
Dit onderzoek is bepaald niet vleiend voor de Trump-stemmers.

Maar er is meer onderzocht.....

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/214327 ... -en-waarom

https://www.faqt.nl/recent/trump-stemme ... nformeerd/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 01 aug 2022, 21:56

Wetenschap: Trump stemmers zijn simpele zielen
Nee, de kiezers van Biden, zijn bi de tijd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 01 aug 2022, 22:50

univers schreef:
01 aug 2022, 21:56
Wetenschap: Trump stemmers zijn simpele zielen
Nee, de kiezers van Biden, zijn bij de tijd.
Ik heb Biden ook niet hoog zitten.
Die komt slaap tekort en dat is goed te merken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 01 aug 2022, 23:33

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Fenna » 02 aug 2022, 06:48

taigitu schreef:
01 aug 2022, 22:50
Ik heb Biden ook niet hoog zitten.
Die komt slaap tekort en dat is goed te merken.
Ik denk dat hij wel meer tekort komt dan slaap alleen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 02 aug 2022, 08:42

Ik vrees het ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door herman50 » 02 aug 2022, 11:31

ook toeval vanmorgen AD.!.,, heeft Donald Trump zijn ex.vrouw bergraven op een golfterrein om minder belasting te betalen


AD nieuws pag 9
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 02 aug 2022, 11:36

Herman50, kijk even op onderstaande link. :grin:
Taigitu heeft daar een topic over geopend.


viewtopic.php?f=66&t=24247

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 02 aug 2022, 12:36

Herman kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tet » 02 aug 2022, 13:18

Ruim 7 jaar cel voor Capitoolbestormer, hoogste straf tot nu toe

Een 49-jarige Amerikaan is veroordeeld tot ruim zeven jaar gevangenisstraf voor het bestormen van het Capitool in Washington. Het is de hoogste straf die een rechter tot nu toe heeft opgelegd aan een deelnemer van de bestorming op 6 januari 2021.

De veroordeelde man komt uit Texas en was betrokken bij een ultrarechtse militie. Hij was op 6 januari aanwezig bij de toespraak van voormalig president Trump en maakte vervolgens deel uit van een gewelddadige menigte die het parlementsgebouw binnendrong.
https://nos.nl/artikel/2439131-ruim-7-j ... tot-nu-toe

;P!
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 02 aug 2022, 13:22

univers schreef:
02 aug 2022, 12:36
Herman kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
Hij gebruikt voor de veiligheid nog zijn mondkapje over zijn mond (en neus).
Zeker bij een begrafenis. Slim.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie