Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 16 aug 2022, 16:48

Nu duidelijk wordt wat de aard van sommige in beslag genomen documenten bij Trump kan zijn,
zingen veel Republikeinen een toontje lager


Maral Noshad Sharifi15 augustus 2022

Trumps politieke tegenstanders zijn ontzet over de vondst van geclassificeerde documenten in zijn woning.
Maar ook mede-Republikeinen hebben hun steun aan de voormalige president een beetje bijgesteld.
‘Hij heeft veel vragen te beantwoorden.’

Wie is de koning van Amerika?
‘De president is geen koning’, zei senator Amy Klobuchar zondag tegen nieuwszender NBC.
‘En ik wil daaraan toevoegen dat ook de voormalig president geen koning is.’ De koning, zei Klobuchar, ‘is de wet’.
Iedere Amerikaan hoort zich daaraan te houden, niemand staat erboven.

Lees verder via de link:
https://www.demorgen.be/snelnieuws/nu-d ... ~b1045840/




Mooi dat er nu republikeinen zijn die durven uit te spreken dat Trump de wijsheid niet in pacht heeft.
Dat ze nu kritischer zijn en dat ook uitspreken. Ik hoop dat dat opvolging krijgt en Trump zich niet meer als 'de koning'
gedraagt. Hoewel... ik denk dat we dit never gaan meemaken. Dat zit niet in het beestje

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 17 aug 2022, 08:44

Afbeelding

Trump-criticus Cheney afgestraft.

Congreslid Liz Cheney heeft de voorverkiezingen in haar thuisstaat Wyoming verloren. Cheney geldt als de meest uitgesproken tegenstander van Donald Trump in de Republikeinse Partij. Ze is lid van het Huis van Afgevaardigden vicevoorzitter van de commissie die de bestorming van het Capitool onderzoekt, en stemde voor Trumps tweede impeachment. Haar kiezers straften haar daarvoor af. Cheney zegt door te gaan met haar strijd om Trump uit het Witte Huis te houden.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1576763 ... afgestraft

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ze kan wel zeggen door te gaan met haar strijd om Trump uit het Witte Huis te houden maar ze is op het ogenblik uitgeschakeld.

Afbeelding



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 17 aug 2022, 09:23




Soms is de wereld net een kleuterklas. :lol:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Witte wel » 17 aug 2022, 09:47

Soms?
Het is gewoon theater hoor. Jan Klaasen en Katrijn uit de oude doos.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 17 aug 2022, 11:57



Te horen tijdens dit gesprek:
Ze konden de papieren ophalen maar hij wilde ze dus later wel terug hebben.
Hij wilde een bibliotheek samenstellen met de papieren die hij had meegenomen......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 19 aug 2022, 08:20

Afbeelding

Inzicht in huiszoeking Trump stap dichterbij.

Een Amerikaanse federale rechter neigt ernaar delen vrij te geven van het document op basis waarvan hij een huiszoekingsbevel goedkeurde voor Trumps buitenverblijf Mar-a-Lago. In dat stuk staan de aanwijzingen die justitie had dat Trump de wet zou hebben overtreden. De voorwaarde is wel dat gevoelige informatie onleesbaar wordt gemaakt of geanonimiseerd.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2441185-inzicht- ... dichterbij

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hier heb je niks aan als veel zwart gelakt word.
Ze doen dit onder druk omdat veel Amerikanen dit een heksenjacht noemen om Trump uit te schakelen om deel te nemen aan de presidentsverkiezingen.
Dan moet je alles openbaren, niet een stukje.
Dit heeft totaal geen zin.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 19 aug 2022, 08:29

Hier heb je niks aan als veel zwart gelakt word.
Dan lijkt het net op een ufo's doseer.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 23 aug 2022, 08:50

Afbeelding

Trump wil onafhankelijke controleur documenten laten bekijken, daarna FBI.

De Amerikaanse oud-president Trump wil dat een onafhankelijke controleur naar de documenten gaat kijken die onlangs bij hem thuis in Florida in beslag zijn genomen en dat daarna pas de FBI zich erover mag buigen.
Trump stapt daarvoor naar de federale rechter.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2441732-trump-wi ... daarna-fbi

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Prima dat Trump dit doet.
Lijkt mij het beste in deze zaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 23 aug 2022, 09:11

Dan de vraag, wie is er onafhankelijk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 23 aug 2022, 09:25

univers schreef:
23 aug 2022, 09:11
Dan de vraag, wie is er onafhankelijk.
En het geeft hem extra tijd om verder te werken aan zijn deelname aan de verkiezingen....
Want hoelang gaat zo'n rechtszaak duren en dan ook hoe lang duurt dat onderzoek?
Elke handeling van Trump wordt gedaan vanuit wat hij er op vooruit gaat, op wat voor manier dan ook.

Want dit is zijn doel!

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 23 aug 2022, 09:27

Dat weet ik ook niet Univers maar zoals het nu gaat is het ook niet goed.
Maar dat zijn mijn eigen gedachtes erover.
De Democraten hebben voor mij compleet afgedaan terwijl ik voor Trump nooit daar naar keek.
Republikein of Democraat, ik vond het allebei ok.

Ik keek naar de president zelf en meer niet.
Maar dat is compleet veranderd bij mij toen ik de hysterische heksenjacht zag vanaf het moment dat Trump president werd.
Ongekend fel en bizar.
Ik vertrouw ze voor geen meter meer.
Zelfde met de meeste media in al zijn vormen daar .

Ik hoop dat zijn verzoek word ingewilligd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 23 aug 2022, 13:35



23 aug. 2022 MSNBC’s Lawrence O’Donnell reports on the breaking news from The New York Times that former President Donald Trump
had over 300 documents at Mar-a-Lago and that he personally went through the boxes himself in 2021.

Het wordt niet beter voor Trump.
Hij gaat zo grandioos onderuit dat hij het verder wel kan vergeten.
Misschien is het handig om ergens een eilandje te kopen met een paleisje voor hemzelf.
Alhoewel, hij heeft al leuke behuizingen waar hij kan onderduiken.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 23 aug 2022, 13:45

Volgens mij zit jij duimen te draaien, dat hij op zijn bek gaat.
Denk eerder aan een aanslag.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 23 aug 2022, 16:19

univers schreef:
23 aug 2022, 13:45
Volgens mij zit jij duimen te draaien, dat hij op zijn bek gaat.
Denk eerder aan een aanslag.
Ik gun die man een uitkering als hij niet meer aan de slag mag gaan als president.
Zoals ik al eerder schreef, ik walg van zijn gedrag en de schade die hij toebrengt
aan zoveel mensen.
Dus geen aanslag want dat veroorzaakt ook weer grote ellende voor de Amerikaanse bevolking.
Wat denk je dat er gebeurt bij zoiets, wat zijn aanhangers gaan doen?
Amerika ontploft dan en dat voor zo'n zinloos figuur met grootheidswaanzin.
De site (hieronder) waar over Trump wordt geschreven als zou hij het gedrag van een leider van een (zijn) cult vertonen.
is interessant om te lezen. Het is een lang artikel maar er staan bijzondere dingen in, waar o.a. Trump wordt beschreven
in meerdere acties. Macht is verslavend.......


‘The president of the United States may be viewed as the leader of a cult’

4.9 Sektegedrag (deel 1)

Dictators vertonen grote overeenkomsten met sekteleiders. Sektegedrag acht ik zelfs één van de 10 kenmerken van een dictator. Een sekte is een geloofsgemeenschap met een dominante leider. Een dictator gedraagt zich als de stichter of beheerder van zijn eigen gemeenschap, partij of clan, met zijn eigen leer of interpretatie daarvan. Sekteleden voelen zich uitverkoren en verheven boven buitenstaanders en versterken door hun gedrag de grootheidswaan van de leider. Zo had ik het in 2015 opgeschreven in Het Dictatorvirus.1

Ik vroeg mij af in hoeverre sektegedrag ook gold voor president Trump en zijn volgers. Is hij te vergelijken met een sekteleider?

Mijn vraag werd in 2019 overtuigend met ‘ja’ beantwoord in het boek The Cult of Trump, geschreven door de Amerikaanse sekte-expert Steven Hassan. Steven wist uit eigen ervaring hoe het was om lid te zijn van een sekte. In zijn voorwoord schreef hij: ‘I was 19 and attending Queens College when I was recruited – tricked – into joining a dangerous, mind-controlling cult: Sun Myung Moon’s Unification Church. During my time in the group, I experienced a radical personality change, fervently believing and spreading the cult’s doctrine.’2

Bij het woord ‘cult’ of ‘sekte’ denken de meeste mensen aan religieuze sektes, zoals Children of God uit de jaren ’70, Hare Krishna, de Jehova’s Getuigen of Scientology Church. Aanhangers van Bhagwan Sri Rajneesh, de Bhagwanbeweging, werden ‘sannyasins’ genoemd. Leden van de Verenigingskerk van Moon werden ‘Moonies’ genoemd.

Lees verder via de link:
https://dictatortrump.net/hoofdstuk/4-0 ... ag-deel-1/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 23 aug 2022, 16:24

Ik gun die man een uitkering als hij niet meer aan de slag mag gaan als president.
Die heeft hij niet nodig.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 23 aug 2022, 16:48

univers schreef:
23 aug 2022, 16:24
Ik gun die man een uitkering als hij niet meer aan de slag mag gaan als president.
Die heeft hij niet nodig.
Nee, dat weet ik.
Maar dat geeft toch een soort balans, anders gaat hij dat ook weer gebruiken om zielig te lijken.
Hij heeft ook recht op een uitkering zoals iedereen in zijn land...., ja toch?


Kijk ook naar deze link:
https://dictatortrump.net/hoofdstuk/1-0 ... lmodellen/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 25 aug 2022, 10:03



Tekst bij de video:
Lawrence: Trump Love Letters Tipped Off The Archives

25 aug. 2022

MSNBC’s Lawrence O’Donnell shares new reporting from The Washington Post about how letters between Donald Trump
and Kim Jong Un going missing after Trump left office may have been the first clue to the National Archives that not all
of Trump’s presidential papers had been returned to the government.


Afbeelding


Hij blijft je toch verbazen.... alhoewel?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tet » 26 aug 2022, 13:13

Document over huiszoeking Trump gecensureerd vrijgegeven

Een rechter in Florida heeft toestemming gegeven voor het het vrijgeven van het FBI-document dat aanleiding was voor de huiszoeking van de woning van oud-president Donald Trump. Wel worden veel details weggelaten.

Het ministerie van Justitie geeft de gecensureerde versie vandaag rond 18.00 uur Nederlandse tijd vrij. Uit het document kan duidelijk worden waarom de politie vermoedde dat er strafbare feiten zijn gepleegd.

Het gaat om een onder ede afgelegde verklaring waarin wordt uitgelegd waarom gevonden bewijs reden was voor de huiszoeking in Trumps resort Mar-A-Lago in Palm Beach (Florida), waar twintig dozen met deels zeer vertrouwelijke overheidsdocumenten in beslag werden genomen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... i-document

Afbeelding
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 26 aug 2022, 13:38

Het is net een klucht.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 26 aug 2022, 17:20



Vertaald:

Trump vreest aanklacht als 'Lock Her Up' rallykreet kan terugkomen om hem te achtervolgen.

26 aug. 2022 Chris Hayes:
"Er is een diepe ironie in de huidige juridische hachelijke situatie van Donald Trump, wat natuurlijk is dat de opzettelijke verkeerde behandeling
van geheime documenten - waarvan Trump nu wordt beschuldigd - precies is wat hij zei dat Hillary Clinton 'opgesloten' zou moeten worden voor in 2016."



Afbeelding
Satire
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie