Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Witte wel » 11 aug 2022, 21:40

Ik denk dat het einde van de gehele VS nabij is als ze zo door gaan. Een Pelosi die wartaal uit spreekt, een Biden die de weg kwijt is en een Trump die het wel even op orde zal brengen.
In de tussentijd kunnen overige kopstukken ongehinderd hun gang gaan en zich volledig buiten de wetten begeven.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door herman50 » 12 aug 2022, 10:39

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... kernwapens,,

De FBI was in de woning van Trump op zoek naar geheime documenten over kernwapens, schrijft de Washington Post. Er was al eerder aan hem gevraagd de documenten terug te geven. OMdat hij dat niet deed deed de FBI met goedkeuring van een recht een huiszoeking.
De minister van justitie wil dat openbaar wordt gemaakt waar de FBI naar op zoek was. Trump krijgt nog tot deze middag om daartegen bezwaar te maken bij de rechter. Minister van Justitie Merrick Garland zei niet over het onderzoek te kunnen praten. Maar in een ongebruikelijke openbare verklaring kondigde hij aan dat hij persoonlijk toestemming had gegeven voor de beslissing om toestemming van de rechtbank te vragen voor een huiszoekingsbevel. Trump wordt daarmee in het nauw gebracht. Als de reden van de huiszoeking openbaar wordt blijft mogelijk weinig over van zijn verontwaardiging.

Bron(nen): Washington Post <<<<<<<<<<<!!!!!!!!!!!!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 11:02

Dank je Herman voor dit bericht.
Nu gaat duidelijk worden welk een risico de Amerikanen en in feite de hele wereld
heeft gelopen met Trump als president.
Het feit alleen al dat er naar papieren werd gezocht van dit kaliber bij een huiszoeking......
Is er nog een plekje in een tehuis ergens waar hij geen kwaad kan?


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 11:19

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 12 aug 2022, 11:36

Is er nog een plekje in een tehuis ergens waar hij geen kwaad kan?
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door herman50 » 12 aug 2022, 12:04

[clap] ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tet » 12 aug 2022, 12:09

taigitu schreef:
12 aug 2022, 11:02
Het feit alleen al dat er naar papieren werd gezocht van dit kaliber bij een huiszoeking......
Het is nog geen feit hè.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 12:12

univers schreef:
12 aug 2022, 11:36
Is er nog een plekje in een tehuis ergens waar hij geen kwaad kan?
Afbeelding
Gelukkig is het geen gletsjer, want dan zou die kunnen smelten en Trump alsnog naar beneden glijden
en weer onder ons, normale, mensen rondlopen....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80659
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 12 aug 2022, 12:13

Precies Tet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 12:18

Tet schreef:
12 aug 2022, 12:09
taigitu schreef:
12 aug 2022, 11:02
Het feit alleen al dat er naar papieren werd gezocht van dit kaliber bij een huiszoeking......
Het is nog geen feit hè.
Ja, ik loop misschien iets vooruit door de woorden van derden die nog niet bevestigd zijn.
Nog even wachten totdat het wordt bevestigd.
Eerder werd er dus geen huiszoeking gedaan bij presidenten die papieren meenamen.
De inval in de woning van Trump leidde deze week tot grote opschudding. Advocaten en aanhangers van Trump noemden de inval buiten proporties in vergelijking met andere zaken waarbij functionarissen in het Witte Huis officiële stukken wederrechtelijk meenamen of mailtjes wisten.

Omdat de FBI nog geen officiële verklaring heeft vrijgegeven over de huiszoeking, is veel nog onduidelijk over de inval. Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft een verzoek ingediend om het huiszoekingsbevel ‘in het publieke belang’ openbaar te maken. Een rechter kan hiertoe besluiten. Trump kan er bezwaar tegen maken.

https://www.parool.nl/wereld/washington ... ~b7a219d5/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door MetalPig » 12 aug 2022, 14:12

taigitu schreef:
12 aug 2022, 12:18
Eerder werd er dus geen huiszoeking gedaan bij presidenten die papieren meenamen.
Enig idee waarom?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 15:58

MetalPig schreef:
12 aug 2022, 14:12
taigitu schreef:
12 aug 2022, 12:18
Eerder werd er dus geen huiszoeking gedaan bij presidenten die papieren meenamen.
Enig idee waarom?
Zoals ik het bekijk zijn deze papieren, vermoedelijk over kernwapens, die Trump dus
blijkbaar niet heeft opgeborgen waar ze moesten worden opgeborgen, belangrijker
dan de papieren waar andere presidenten niet zorgzaam mee zijn omgegaan.
En als het kernwapens betreft ......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 12 aug 2022, 16:07

Allemaal giswerk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 17:01

univers schreef:
12 aug 2022, 16:07
Allemaal giswerk.
Uiteraard, en hoeveel giswerk het is zal duidelijk worden.
Zo gis ik ook dat Trump geen president meer zal worden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 12 aug 2022, 17:23

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 12 aug 2022, 20:17

univers schreef:
12 aug 2022, 17:23
Afbeelding
Ja, er is meer dan een stil verlangen om deze man te zien verdwijnen uit het publieke leven.

Ik vind het zo bizar dat, als Trump wordt veroordeeld voor de manier waarmee hij omging met officiële papier
van het Witte Huis, dat hij toch nog President kan worden. Maar hij kan wel zware straffen opgelegd krijgen?
Hij mag dan alleen geen officiële functies meer bekleden.

Maar om president te kunnen worden gelden de volgende eisen:
- Hij moet dan ouder zijn dan 35 jaar
- Geboren zijn in de VS.
- En 14 jaar in de VS wonen.
En dus is hij al begonnen met geld in te zamelen voor als hij aan de verkiezingen mee gaat doen.
Maar..... het kan hem flink wat geld gaan kosten aan juridische kosten, die nu betaald worden door de Republikeinse Partij
voor diverse rechtszaken. Hopelijk kan dat hem wakker schudden want het gaat niet om weinig.


Republikeinse partij waarschuwt Trump: “Als je voor presidentschap gaat, betalen wij je juridische kosten niet meer”

De nationale commissie van de Republikeinse partij (RNC) kan de juridische kosten van Donald Trump (76) niet langer op zich nemen, als de voormalige president zou beslissen om opnieuw deel te nemen aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Sinds oktober vorig jaar betaalde het RNC al bijna 2 miljoen euro aan advocatenkantoren die Trump juridische bijstand verlenen. De partij blijft Trump wel volop steunen.

28-07-22 - Bron: ABC News

De Amerikaanse ex-president Donald Trump heeft woensdag bij zijn eerste publieke optreden in Washington sinds het einde van zijn ambtstermijn gehint naar een deelname aan de presidentsverkiezingen van 2024. Het ging wel niet om een formele aankondiging. “Ze willen mij beschadigen, zodat ik niet meer voor jullie kan gaan werken. Maar ik denk niet dat het zal lukken”, zei hij. Hij roemde zijn vorige twee episodes als presidentskandidaat en zei dat hij “dat misschien nog maar eens zou moeten doen”.

Niet iedereen is daar gelukkig mee binnen de Republikeinse partij. Sommigen vrezen dat Trump hun kansen om verkozen te raken tijdens de midterm-verkiezingen op het spel zet door te vroeg zijn deelname aan de presidentsverkiezingen van 2024 aan te kondigen. Een RNC-lid zei dat het vooruitzicht om honderdduizenden dollars aan betalingen voor juridische bijstand te verliezen op dat vlak ontradend zou kunnen werken voor de ex-president.

Er lopen heel wat rechtszaken tegen Trump. Het Republikeins Nationaal Comité heeft daarvoor tussen oktober 2021 en juni 2022 al minstens 1,7 miljoen euro aan drie advocatenkantoren betaald, ook voor rechtszaken rond Trumps persoonlijke familiebedrijf in New York. Maar een RNC-lid zei aan ABC News dat die betalingen zouden stoppen zodra Trump zou aankondigen dat hij zich verkiesbaar stelt voor het presidentschap. Dat omdat het neutraliteitsbeleid van het RNC de organisatie verbiedt partij te kiezen in de presidentiële voorverkiezing.

“Ik beslis voor niemand om al dan niet te gaan voor het presidentschap in 2024, maar de partij moet neutraal blijven”, zei ook Ronna McDaniel, voorzitter van het RNC, in januari.
Sindsdien heeft ze wel opnieuw bevestigd dat Trump “nog altijd de partij leidt”.

Lees verder via de link:
https://www.hln.be/buitenland/republike ... ~ab3edc92/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 13 aug 2022, 09:45

Trump onderzocht voor schending Spionagewet: FBI vindt elf sets geheime documenten in zijn woning

Update
Er loopt een onderzoek naar de Amerikaanse oud-president Donald Trump wegens mogelijke belemmering van de rechtsgang en schendingen van de Spionagewet.
Dat blijkt uit het vrijdag vrijgegeven huiszoekingsbevel op basis waarvan de FBI maandag het buitenhuis van Trump in Florida doorzocht. Bij die doorzoeking werden
documenten aangetroffen die als “topgeheim” waren gemarkeerd. Daarvan is het de bedoeling dat ze “alleen beschikbaar zijn in speciale overheidsfaciliteiten”.

Het landgoed van een oud-president is dat uiteraard niet.

Redactie 12-08-22 AD.nl, ANP

Het ministerie van Justitie heeft een rechter in Florida vrijdag gevraagd om het huiszoekingsbevel openbaar te maken, behoudens bezwaren van Trump.
De 76-jarige oud-president heeft al laten weten dat hij vrijgave van het bevel niet zou blokkeren. Wel stelde hij dat hij het slachtoffer is van
“ongekende politieke inzet van wetshandhaving” door “radicaal-linkse Democraten”.

Het ministerie van Justitie wijst erop dat Trump en zijn advocaten een kopie van het huiszoekingsbevel hebben ontvangen, evenals een ontvangstbewijs
van de in beslag genomen documenten. De inhoud daarvan hadden ze ook uit eigen beweging met justitie kunnen delen. Het huiszoekingsbevel en de inventaris
van de in beslag genomen documenten kan je hier bekijken.

‘The Wall Street Journal’ meldt dat agenten ongeveer twintig dozen met items, mappen met foto’s, een handgeschreven notitie en Trumps gratieverlening
aan zijn oude adviseur Roger Stone meenamen. Volgens de lijst van drie pagina’s gaat het ook om informatie over de “president van Frankrijk”.
De krant preciseert niet of het om de huidige president Emmanuel Macron gaat en geeft ook geen andere details.


Onder de verzamelde geclassificeerde materialen bevonden zich vier sets uiterst geheime documenten, drie sets geheime documenten
en drie vertrouwelijke documenten.
Topgeheim is het hoogste classificatieniveau dat de Amerikaanse overheid informatie kan geven,
gevolgd door geheim en vertrouwelijk.

Eén set was gemarkeerd met ‘Verschillende geclassificeerde/TS/SCI-documenten’, de afkorting voor uiterst geheime en gevoelige informatie.
De inventaris bevatte niet meer details over wat er in de documenten staat.

Kernwapens

Agenten zochten onder meer naar geheime documenten over kernwapens. Het is niet bekend of dergelijke stukken zijn gevonden.
De ongebruikelijke huiszoeking toont ‘de diepe bezorgdheid’ aan die bij regeringsfunctionarissen bestaat over de informatie die zich nog bij Trump bevindt
en die mogelijk in verkeerde handen terecht kan komen.

Lees verder via de link:
https://www.hln.be/buitenland/trump-ond ... ~a6896900/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80659
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 14 aug 2022, 11:40

Afbeelding

Ondanks alle tumult heeft Trump de Republikeinse Partij nog stevig in z'n greep.

Nadat Donald Trump in 2020 de verkiezingen had verloren en het Capitool werd bestormd, was het de vraag of het nu gedaan was met Trumps leiderschap binnen de Republikeinse Partij. Nu de campagnes voor de midtermverkiezingen op het punt van beginnen staan, is één ding duidelijk: Trumps greep op de partij is groter dan ooit, het verzet dat er nog was onder Republikeinen is weggezuiverd.

Lees verder via link :

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244030 ... -z-n-greep

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 14 aug 2022, 11:49

Ze doet mij aan dat mormel van Kaag denken, kan de zus wezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tet » 15 aug 2022, 09:49

'Politiediensten VS vaker bedreigd na huiszoeking Trump'

Amerikaanse politiediensten hebben een toename aan gewelddadige bedreigingen ontvangen sinds de FBI vorige week een huiszoeking deed in de villa van oud-president Trump. Dat schrijven de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) in een memo aan wetshandhavers, waarover verschillende Amerikaanse media berichten.

De bedreigingen zijn voornamelijk online gedaan richting mensen die bij federale diensten werken. Een voorbeeld is een dreigement een "zogenoemde vuile bom voor het hoofdkantoor van de FBI te plaatsen". Ook zijn er oproepen gedaan voor een "burgeroorlog" en "gewapende opstand".
Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2440633-politied ... king-trump
truth is stranger than fiction

Plaats reactie