Fietspaaltjes.

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Fietspaaltjes.

Bericht door Fenna » 04 aug 2022, 12:36

https://www.telegraaf.nl/c/45003832/
’Meer ongevallen dan veiligheid’
Fietspaaltjes gevaar op de weg

AMSTERDAM - Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de Fietsersbond willen dat alle fietspaaltjes in ons land verwijderd worden. In plaats van het veiliger te maken, veroorzaken de obstakels volgens de clubs alleen maar meer gevaar op de overvolle fietspaden.

„Het merendeel van de fietspaaltjes staat er overbodig en maakt het onveilig voor fietsers. In allerlei vormen, van verplaatsbaar tot rotsvast beton, leiden ze al jaren tot onnodige valpartijen met ernstige gevolgen. Er gebeuren eigenlijk meer ongevallen met de paaltjes, dan dat ze nut hebben voor de fietsveiligheid”, constateert Rob Stomphorst van VVN.
Lees verder in link
-----------
De paaltjes zijn bedoeld om te verhinderen dat automobilisten stiekem gebruik maken van een fietspad.
Dat fietsers er tegenaan rijden is aan hun eigen gedrag te wijten, het paaltje staat stil en botst niet tegen de fietser aan.
Laat het vaak irritante gedrag van de fietser maar eens veranderen.
Ik wil graag als voetganger ook veilig over een voetpad kunnen lopen zonder uitgekaffert te worden door een fietser die meent met rechten te hebben op het voetpad als ik, de voetganger.
Maar de fietser is in Nederland heilig verklaard en meent daarmee ook meer rechten te hebben dan een ander.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fietspaaltjes.

Bericht door Tammy » 04 aug 2022, 13:12

Ik heb nooit geweten Fenna dat die paaltjes er waren om automobilisten te weren.
Weer wat geleerd.
Verder heb je gelijk wat betreft fietsers.
Velen denken volgens mij dat ze in een wedstrijd zitten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Fietspaaltjes.

Bericht door Tet » 04 aug 2022, 14:10

Afbeelding
truth is stranger than fiction

Plaats reactie