Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Tammy » 01 jan 2023, 14:48

Afbeelding
Vuurwerkliefhebbers steken vuurwerk af bij de Erasmusbrug op Oudejaarsavond. Ondanks een vuurwerkverbod wordt er in de stad vuurwerk afgestoken.

Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod.

AMSTERDAM /ROTTERDAM - Ondanks dat de gemeentebesturen van twaalf gemeenten waaronder Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen en Haarlem een verbod op het afsteken van vuurwerk hadden uitgevaardigd, was ook in die plaatsen het geknal van vuurwerk op grote schaal te horen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1220629 ... werkverbod

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik ben tegen een vuurwerkverbod want ik vind vuurwerk prachtig.
Dat knallen daar heb ik niks mee maar dat siervuurwerk is schitterend.
Duurde vannacht ruim een half uur, ik heb genoten.
Vuurwerk voor de dieren die bang zijn vind ik wel erg, dus daarom alleen even om middernacht pas knallen en niet de hele dag.

Dat het vuurwerkverbod massaal is genegeerd verbaasd me niks.
De mensen zien dat de politie pas ingrijpt als het uit de hand loopt.
Er is geen gezag in dit land, niemand neemt dat meer serieus.
Logisch ook met linkse gemeentebesturen en softe burgemeesters in de grote steden die in Disney achtige wereld denkbeelden leven.
Ze slopen uiteindelijk grote steden maar dat zien ze nog niet.

Nederland heeft dus volop vuurwerk afgestoken en helaas zijn hulpverleners en politieagenten bekogeld door vuurwerk.
Het tuig wat dat doet doet dat volgend jaar weer en weer en weer.
Waarom ?
Het heeft bijna geen consequenties in dit land.

Opsluiten voor een half jaar en de komende 10 jaar elk jaar melden op politiebureau om een nachtje daar te zitten totdat het feest is afgelopen op 31 December.
Het is zo makkelijk , gewoon tuig hard straffen, zoiets heet handhaven met consequenties.

Gelukkig zijn er ook heel veel Nederlanders die normaal vuurwerk afsteken zonder politie en hulpverleners aan te vallen.
Zoals het ook hoort.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Witte wel » 01 jan 2023, 17:40

De twaalf gemeenten zijn; Amsterdam, Rotterdam, Schiedam, Haarlem, Bloemendaal, Heemstede, Apeldoorn, Nijmegen, Heumen, Mook en Middelaar, Soest en Utrechtse Heuvelrug.
Nu is bekend hoe het volk reageert in de gebieden Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Apeldoorn en Nijmegen op een dergelijk verbod.
Uit analyses kan het komende jaar opgemaakt worden hoe en op welke manier een dergelijk sanctiebeleid uitgevoerd kan worden en welke middelen hiervoor noodzakelijk zijn. Mogelijk dat het komende jaar overige gebieden aan deze peiling worden onderworpen zodat een nog duidelijker beeld gevormd kan worden hoe het volk zich gedraagt.
Op de Erasmusbrug is een boodschap geprojecteerd die door de media als racistisch is betiteld. Deze zou waarschijnlijk vanaf een boot geprojecteerd zijn op de pijler van de brug. Ook dat wordt geanalyseerd hoe het volk reageert en uiteraard ook wie hier achter zit. Of dat we de daadwerkelijke achtergrond te weten komen hiervan valt te betwijfelen en of wat de media hierover verder uitdraagt de waarheid is idem.
Eenzelfde analyse methode is al diverse malen toegepast bij demonstraties of andere publieke activiteiten. Tot op heden valt het enkel een klein deel van de bevolking op dat dit op deze wijze wordt toegepast.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Fenna » 01 jan 2023, 18:44

Ik vond het vuurwerk gisteren geweldig.
Heb genoten van de "verboden" vuurpijlen, maar dat hulpverlenende diensten hun hart vast houden voor de jaarwisseling vanwege tuig wat ze belaagd vind ik schandalig.

Het is toch verschrikkelijk dat deze mensen die lijf en leden riskeren om vreemden te redden, soms voor hun leven moeten vrezen?

Geef ze toestemming om tuig dat het op hen voorzien heeft met zwaar vuurwerk, stoeptegels of ander materiaal wat grote schade kan veroorzaken, compleet total loss te slaan.
Voor de brandweer moet het toegestaan zijn om de brandslang op raddraaiers te richten en ze van de sokken te blazen met een fikse waterstraal, politie mag dat immers ook met een waterkanon, en als ze dan iets breken, jammer dan, eigen schuld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Witte wel » 01 jan 2023, 22:28

Het is niet de reactie op het vuurwerkverbod alleen. Het is een opeenstapeling van frustraties onder het volk. Deze frustratie en dit korte lontjes effect is bekend in de samenleving. Natuurlijk mag je de hulpverlener niet belagen en de ordehandhaver doet meer dan alleen bonnetjes uitschrijven en vingertjes wijzen. In de samenleving heerst een enorme spanning en deze ontlaad in dergelijke situaties, en te verwachtte reactie. Als een beleid een dusdanige druk uitoefent op een bevolking dan kunnen deze excessen ontstaan.
Als je dan een politiewoordvoerder hoort op het nieuws die om strengere aanpak verzoekt en niet de oorzaak van het ontstaan vernoemd dan betekend dat nog meer pressie op het volk en daardoor hevigere escalaties. Dat gaat niets oplossen. Blijkbaar wil de overheid de spanningen in de samenlevingen niet reduceren maar laat ze escaleren. Of dit nu bewust of onbewust gebeurd moet men zelf maar inschatten. Een vreemde opstelling van de beleidsvoerders is het zeker.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Fenna » 01 jan 2023, 23:55

:post: Witte voor beide posts.
Blijkbaar wil de overheid de spanningen in de samenlevingen niet reduceren maar laat ze escaleren. Of dit nu bewust of onbewust gebeurd moet men zelf maar inschatten. Een vreemde opstelling van de beleidsvoerders is het zeker.
Ik noem dat 'oorlogsrijp' maken van de bevolking.
Ik kan het niet goed uitleggen hoe dat bedoeld word, maar ik denk dat jij het wel begrijpt Witte.

Het is zoiets als, neem mensen luxe af, zet ze op tegen geloofsstroming of ras, zorg voor onvrede, torenhoge inflatie en dan bereiken ze dat mensen sneller bereid zijn te vechten.

Een daar past zo'n gedragsanalyse waar jij het over hebt Witte precies bij "Hoe reageren mensen en hoe kunnen wij ze sturen/manipuleren in de richting waar wij ze willen hebben".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Witte wel » 02 jan 2023, 07:11

Men wil doen geloven dat het probleem bij het volk ligt maar dat is niet zo. Een uitzondering daar gelaten, een natuurwet zegt dat materie zich ontwikkeld naar de omstandigheid en mogelijkheid en dat geldt hetzelfde voor de ontwikkeling van het menselijk gedrag. Als de psyche van de mens met angst en verdrukking te maken krijgt zal deze zich verzetten. In een harmonie zal de psyche zich wel voelen en zich ook daarmee verbinden. Deze welbevinding is ver te zoeken momenteel in de samenleving en de schijnbare tevredenheid, die zo nu en dan de kop op steekt, is enkel een opwelling.
De hulpverleners, en daaronder ook zeker de politie, zijn de dupe van een beleid waaruit een gedragsvorm is voortgekomen.
Een theorie als deze wordt vaak weggezet als zijnde een complottheorie om te maskeren wat de feitelijke oorzaak is van het probleem terwijl dat het overduidelijk is dat het de beinvloeding van de mens is. Als een schaapsherder de schapen in de kudde met een stok slaat zullen op den duur de schapen zich gaan verzetten. Datzelfde gedrag zie je ook in onze samenleving. Het schaap geeft zich alleen over als deze helemaal in de hoek gedreven is. Tot die tijd zal deze zich verzetten, soms met de dood als gevolg.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Osiris » 02 jan 2023, 08:31

:post:
Iets wat Desmet en ook David Icke e.a. al meerdere malen op gewezen hebben .
Het manipuleren van perceptie en daarmee het sturen van daar op volgende reacties ( gedragsbeinvloeding ).

Dat psychologische aspect is altijd al een elitair machtsmiddel geweest, voornamelijk door middel van leugens, misleiding en angstcreatie.
Kijk naar de hoeveelheid crisissen er gecreeerd zijn afgelopen 3 jaar ,waar angst een belangrijke rol speelt in al zijn facetten.
Voor 2020 zeker ook zichtbaar, maar nu aan de lopende band.

Er zit een agenda achter en steeds meer beginnen het te zien ;create a PROBLEM, wait for the manipulated REACTION, offer the carefully, long planned SOLUTION .
Het probleem hoeft niet eens reeel te zijn, een illusie ervan is blijkbaar voldoende.

Daar is afgelopen 3 jaar behoorlijk mee aan de weg getimmerd .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Tammy » 02 jan 2023, 13:11

Daar gaan we weer hoor, een gewone topic ontaard weer in een complot topic.
Terwijl de reden zo simpel is in mijn ogen.
Heb ik aangegeven in mijn openings post.
Maar dat is voor sommige mensen misschien moeilijk te lezen, zeker als je wereld bestaat uit de hele dag complotdenken.
Dan ziet men de simpele redenen ook niet meer natuurlijk.
Ach ja ieder zijn visie natuurlijk ook .

Ik hou het weer voor gezien hier in deze topic.
Hier ga ik geen energie aan besteden en zeker niet als die David Icke weer word genoemd.
Zonde van mijn tijd, geen zin meer in.
Have fun voor degene die wel verder willen in dit topic.

Ik hou het voor gezien. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Witte wel » 02 jan 2023, 21:54

Zo zie je maar weer dat een logische realistische theorie ook hier weer wordt weggezet als een complottheorie, ik had niet anders verwacht. Hou het maar voor gezien en loop maar weg. Prima.

Ik ga echter een stukje verder en heb in mijn vorige post niet voor niets de schaapskudde, en daar herkennen velen zich in maar willen dat niet onderkennen, toegepast het oorzaak en gevolg effect aan te duiden. Als kudde dieren geconfronteerd wordt met een gevaar of bedreiging van buitenaf dan zullen er enkele reageren waarop de rest van de kudde zal volgen, ongeacht of die rest van de kudde dat gevaar of die bedreiging ook zelf waar neemt. Als deze situatie zich vaker voor doet dan zal er een zekere spanning ontstaan in de kudde, een vorm van angst. Wij herkennen hierin een situatie die in het verleden veelvoudig omschreven is in sprookjes, legenda en sagen waar de wolf wordt vernoemd als de bedreiging voor een kudde. Voor de mens is deze wolf nagenoeg geen bedreiging maar voor een dier wel. In sprookjes wordt kinderen aangeleerd dat de wolf een bedreiging is en kinderen wordt een bepaalde angst aangeleerd. In de mythologie werd soms de wolf als weerwolf toegepast, vaak in verband gebracht met duivels gedrag. Later als het kind groter wordt beseft het dat het gevaar van de wolf maar een sprookje is, het verband is echter wel gelegd en dit verband blijft achter in het brein. De wolf is een bedreiging voor een enkeling maar vooral voor de kudde wat het gedrag van de kudde betreft. En de wolf leeft in de natuur, niet onder de mensen.

En die natuur is voor de mens in deze tijden een gebied voor ontspanning en om tot rust te komen. Even de dagelijkse beslommeringen van ons af gooien en weer tot ons zelf komen. Genieten van het mooie planten en dierenrijk dat we nog bezitten en die natuur hebben we weer gecreëerd middels diverse natuurherstel programma’s. En dat hebben we hier in nederland goed gedaan, de natuurgebieden floreerde weer. En toen kwam er ineens weer de wolf. De laatste wolf die we in nederland hebben meegemaakt is in 1897 voor het laatst gezien in Heeze. De nederlandse natuur heeft geen wolf nodig om mooi in balans te blijven. In 2015 dook deze weer op in nederland en ze worden toegelaten. Men weet dat door de snel groeiende populatie onze natuur niet voldoende voedsel biedt en dat deze wolvenpopulatie een bedreiging gaat vormen voor vee, waaronder schapen. Onze overheid ziet hierin geen gevaar en stimuleert dit gebeuren en spoort natuurbeheer aan de aanwezigheid van de wolf te accepteren. De wolf leeft dus nu weer in onze natuur. Diezelfde natuur die wij als mens gebruiken om even te ontspannen en tot ons zelf te komen. Maar daarbij blijft het niet want steeds vaker wordt de wolf gesignaleerd in de bewoonde buurt.
Voor de mens is de wolf niet echt een gevaar, voor een klein kind weet ik het nog niet zo net. Er hebben zich voorvallen voorgedaan waarbij roedeldieren weldegelijk kleine kinderen als prooi zagen op diverse plaatsen op de wereld. Maar goed, voor de volwassen mens niet echt een gevaar.
Maar hoe zit dat in de psyche van de mens, hoe wordt daar de wolf beleeft. In sprookjes, legenda, sagen en mythologie werd het verband gelegd en dit verband zit vast gebeiteld in het brein. Niet het directe gevaar maar de angsten uit de verhalen. En die angsten worden onbewust weer beleeft bij het betreden van de natuur met de wetenschap dat er wel eens een wolf op je pad kan komen, of je kippenren leegplundert als je wat afgelegen woont tegen een bosrijk gebied. En iedere natuurwetenschapper weet dat de combinatie wolf in onze natuur tot grote problemen resulteert, de overheid vindt het allemaal prima en mooi dat de wolf niet alleen de natuur maar ook de mens hier bedreigt. En de wolf verspreidt zich snel in nederland. Weg stukje rust en ontspanning waarvoor in plaats een angstgevoel terug komt. Weer een spanningsveld erbij.

En als je dan zegt dat dit een bewuste actie is dan wordt je weer weggezet als complotter. En nu laat ik in het midden wie de drijfveren achter deze actie zijn, het is een zeer onlogisch handelen wat zeker niet onze natuur ten goede komt. In 1897 telde nederland zo’n 5 miljoen mensen en toen vormde de wolf al een bedreiging voor de mens. Mens was blij toen deze verdwenen was. Nu zitten we rond de 17,5 miljoen mensen en nu zou het ineens goed zijn dat de wolf weer terug komt in onze natuur. Hoe krijgt men het bedacht. Als het dan zo overduidelijk is dat de wolf niet meer past in onze natuur waarom staat een overheid hier dan wel achter deze terugkomst te promoten. Wat er ontstaat is een afbraak van de natuur maar vooral ook weer een nieuw angstgevoel voor de mens. Een natuurgebied waar de grote boze wolf zijn ronde doet en waar de mens zich ook niet meer veilig voelt. Het effect op de mens is hetzelfde als bij de kudde, de een volgt de ander, ongeacht of er iets waargenomen wordt.
Wat zijn de beweegredenen dan die hier achter schuilen.
Ah, o nee dat mag je niet bedenken, dan verval je weer in complottheorieën. Je mag immers in deze tijden niets bekritiseren wat onze overheid ons opdringt want dan ben je complotter. Nog even en we mogen helemaal niet meer zelf ergens over nadenken.

De wolf komt er aan mensen, en deze vreet de psyche kapot. En wie deze wolf op ons heeft losgelaten is de grote vraag.
O nee, het was een natuurlijk verloop.

Geleuvde dâ zelluf?
Nou, ikke nie hor.
Laatst gewijzigd door Witte wel op 02 jan 2023, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door univers » 02 jan 2023, 22:15

Witte :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Fenna » 02 jan 2023, 22:55

:post: Dito
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door herman50 » 03 jan 2023, 10:01

Tammy schreef:
02 jan 2023, 13:11
Daar gaan we weer hoor, een gewone topic ontaard weer in een complot topic.
Terwijl de reden zo simpel is in mijn ogen.
Heb ik aangegeven in mijn openings post.
Maar dat is voor sommige mensen misschien moeilijk te lezen, zeker als je wereld bestaat uit de hele dag complotdenken.
Dan ziet men de simpele redenen ook niet meer natuurlijk.
Ach ja ieder zijn visie natuurlijk ook .

Ik hou het weer voor gezien hier in deze topic.
Hier ga ik geen energie aan besteden en zeker niet als die David Icke weer word genoemd.
Zonde van mijn tijd, geen zin meer in.
Have fun voor degene die wel verder willen in dit topic.

Ik hou het voor gezien. [wave]
[clap] [clap] [clap]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Osiris » 05 jan 2023, 10:27

Witte wel schreef:
02 jan 2023, 21:54
Wat er ontstaat is een afbraak van de natuur maar vooral ook weer een nieuw angstgevoel voor de mens. Een natuurgebied waar de grote boze wolf zijn ronde doet en waar de mens zich ook niet meer veilig voelt. Het effect op de mens is hetzelfde als bij de kudde, de een volgt de ander, ongeacht of er iets waargenomen wordt.
Wat zijn de beweegredenen dan die hier achter schuilen.
Ah, o nee dat mag je niet bedenken, dan verval je weer in complottheorieën. Je mag immers in deze tijden niets bekritiseren wat onze overheid ons opdringt want dan ben je complotter. Nog even en we mogen helemaal niet meer zelf ergens over nadenken.

De wolf komt er aan mensen, en deze vreet de psyche kapot. En wie deze wolf op ons heeft losgelaten is de grote vraag.
O nee, het was een natuurlijk verloop.

Geleuvde dâ zelluf?
Nou, ikke nie hor.
Kan zeker als metafoor gezien worden voor alles wat op dit moment de werkelijke 'menselijke natuur' bedreigt .
De zogenaamde wolf in schaapskleren , die doet alsof het het beste met de mens voorheeft , ondertussen onder valse voorwendselen de menselijke kudde naar de slachtbank leidt.
Natuurlijk verloop ? NOT.
Decennia,misschien wel honderden jaren van planning , waar tal van psychopatische wolven in schaapskleren onderdeel van zijn , simpelweg één groot wereldwijd complot.
Maar vanwege de talloze verdeel en heers facetten, voor de meesten nog steeds niet zichtbaar.
Simpelweg omdat ze de puntjes niet kunnen verbinden om het grotere geheel zichtbaar te krijgen.

We zullen zien hoe ver ze dit jaar weer gaan en hoeveel verzet/geweld het gaat opleveren.....
Constante oorzaak en gevolg.
Helaas door die psychopatische wolven eveneens al lang ingecalculeerd .
Weerstand/verzet zal op een andere ( spirituele/intuitieve ? ) manier moeten plaatsvinden .

Niet veel hoop en tijd meer.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Tet » 05 jan 2023, 11:23

Ik dacht dat het hier over het vuurwerkverbod ging. [doh]
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door herman50 » 05 jan 2023, 11:46

Tet schreef:
05 jan 2023, 11:23
Ik dacht dat het hier over het vuurwerkverbod ging. [doh]
:rolfl: ;P! ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Witte wel » 05 jan 2023, 17:57

Tet schreef:
05 jan 2023, 11:23
Ik dacht dat het hier over het vuurwerkverbod ging. [doh]
Op dit forum is het de normaalste zaak dat topics soms offtopic gaan, is niets bijzonders.
Na enkele posten zijn we weer ontopic. Dat mag hier gewoon en is al jaren zo.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Determinist » 07 jan 2023, 17:36

Vreemd. Als ik door mijn roze bril van het verleden kijk zie ik eigenlijk dat er niets achter zit.
De uitwassen binnen de samenleving waren er al toen ik nog een kleine raddraaier was.
Als je wist wat ik uitgevreten heb als jongeling waar er ware oorlog tussen de wijken en de politie was.

De grote gasten uit de wijkbendes lieten ook geen hulpverleners toe bij schermutselingen tussen de wijken. Met massa jongeren werd het kleine groepje politie gewoon verjaagd tot ze met groter geschut kwamen aanzetten.

Verhalen van mijn ouders zijn echter niet veel beter. Ook daar pure verharding en geweld op straat.

Mijn grootouders....tsja. Ik denk dat ze geen tijd hadden om rotzooi te trappen op deze manier. Ik kan het ze ook niet meer vragen helaas.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door univers » 07 jan 2023, 18:17

Dat was de goeie ouwe tijd. :mrgreen:
Brengt herinneringen naar boven, voel nog de knuppel in mijn nek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederland heeft lak aan vuurwerkverbod

Bericht door Osiris » 07 jan 2023, 20:27

Determinist schreef:
07 jan 2023, 17:36
Vreemd. Als ik door mijn roze bril van het verleden kijk zie ik eigenlijk dat er niets achter zit.
De uitwassen binnen de samenleving waren er al toen ik nog een kleine raddraaier was.
Als je wist wat ik uitgevreten heb als jongeling waar er ware oorlog tussen de wijken en de politie was.

De grote gasten uit de wijkbendes lieten ook geen hulpverleners toe bij schermutselingen tussen de wijken. Met massa jongeren werd het kleine groepje politie gewoon verjaagd tot ze met groter geschut kwamen aanzetten.

Verhalen van mijn ouders zijn echter niet veel beter. Ook daar pure verharding en geweld op straat.

Mijn grootouders....tsja. Ik denk dat ze geen tijd hadden om rotzooi te trappen op deze manier. Ik kan het ze ook niet meer vragen helaas.
Zo zie ik het dus ook refererend aan het verleden, echter nu word het veel meer uitvergroot door, zoals gewoonlijk, de media .
Alsof het het nog nooit zo erg is geweest , met als uiteindelijke doel e.v.t. zo volgend jaar een algeheel vuurwerkverbod af te kunnen dwingen.
Want het word allemaal zogenaamd een ' bedreiging ', waar we allemaal weer angst voor moeten hebben ( voor de overheid/ autoriteiten ? ) .

Inderdaad zou het illegale aangeschafte, veel zwaardere vuurwerk dat zijn, het zijn complete bommen.
In plaats van alles af te schaffen zou er gewoon beter voorkomen moeten worden dat dit verkocht word en harder straffen van bezit en gebruik, niks mis mee.
Als je in die zelfde media leest dat politie amper heeft ingegrepen ( uit angst ? ), tja ...
En slachtoffers zijn er altijd al geweest door oneigenlijk gebruik, soms ook gewoon door zelf de gevaren op te zoeken.
Moet daar dan weer iedereen onder lijden ?

Juist op grote schaal gaan verbieden van al het vuurwerk zal veel meer verzet opleveren,wat je nu al ziet in gebieden waar dat vuurwerkverbod gold.

Ik trek daar een vergelijking met het geoorloofde wapenbezit en het proberen dat af te schaffen in de VS .
Want ook dat zou ingezet kunnen worden uit verdediging tegen ( corrupte ) overheid/autoriteiten , zoals in grondwet vastgelegd.
Maar dat is mijn eigenzinnige manier van naar dingen kijken [wave]

Btw steek zelf geen enkele euro de lucht in, maar vind het nog steeds prachtig om naar te kijken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie