Karien van Gennip grijpt Internationale Vrouwendag aan om vrouwen naar het werk te jagen.

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Karien van Gennip grijpt Internationale Vrouwendag aan om vrouwen naar het werk te jagen.

Bericht door taigitu » 08 mar 2023, 10:32

Nieuwsoverzicht: Dividendregen aan het Damrak & Minister roept vrouwen op om meer te werken

Afbeelding

Karien van Gennip grijpt Internationale Vrouwendag aan om vrouwen naar het werk te jagen.
Intussen komen er strengere regels voor scheurmonsters en drugsrijders. Prettige woensdag allemaal!


Vrouwen, ga eens meer werken

Aan alle vrouwmensen: hartelijk gefeliciteerd met jullie Internationale Vrouwendag.
Minister Karien van Gennip (CDA, Sociale Zaken en Werkgelegenheid) vraagt aan deeltijddames of ze een paar uurtjes meer willen werken.
Kunnen we Nederland openhouden. Ja, ook bij het CDA is het gezin niet meer heilig. Van Gennip heeft op zaterdag geen tijd meer
voor de hoeksteen van de samenleving en slaat het hockey van de kinderen over.
https://www.quotenet.nl/zakelijk/a43242 ... an-gennip/



De krantenberichten hierover zijn niet vrij te lezen.
Dus maar eens via de Quote lezen, die een eigen manier heeft hoe dit te betitelen....

Ook de keuze van de foto is bijzonder, toch?

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Karien van Gennip grijpt Internationale Vrouwendag aan om vrouwen naar het werk te jagen.

Bericht door Tammy » 09 mar 2023, 11:39

Elk mens moet zelf weten hoeveel uren men wilt werken.
Ikzelf heb jaren fulltime gewerkt maar door ziekte naar part-time.
Eerst zonder kind fulltime jaren gewekt, toen aantal jaren niet voor mijn dochter ( eigen keus ) en daarna 36 uur per week.
Daarna parttime door slechte gezondheid en nu afgekeurd.
Dat laatste vond ik vreselijk en parttime ook,ik ben namelijk dol op werken.

Nederlandse werkende vrouwen staan bekend in Europa als vrouwen die het minste werken.
Men wilt ook als de kinderen groter zijn niet fulltime werken omdat men ook tijd voor zichzelf wilt hebben.
Ik las dat jaren terug in een onderzoek.

Moeten die vrouwen zelf weten maar hou dan alsjeblieft op met zeuren dat er te weinig vrouwen aan de top staan in dit land.
Want die bereik je dus niet met 16 a 20 uurtjes per week.
En stop ook eens met dat eeuwige afgeven op de mannen die wel aan de top zitten.
Zij werken ver boven de 40 uur per week anders red je het niet op dat niveau.

En wat ook fijn zou zijn is dat de vrouwen die constant zeuren dat hun man zo weinig thuis is omdat hij zoveel werkt ( ik heb zo’n vriendin gehad ) , zich eens zouden moeten realiseren dat die villa waarin ze wonen en mooie tweede auto en mooie reizen en geen geldzorgen door manlief komt omdat hij zich te pletter werkt.
Onnodig te vermelden dat die vriendin mijn vriendin niet meer is, werd doodmoe van haar geklaag.

Dus dames van Nederland, geen zin in fulltime werken ?
Prima, is je goed recht.
En als de mooie banen daardoor voorbij schieten is dat jammer maar wel begrijpelijk.
Een bedrijf kan op hoge posten niet geleid worden door parttimers.
Zo werkt het niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie