Rajacenna met 'Einstein-brein' tekent nu met handen én voeten: 'Mijn filmpje werd in 24 uur 4 miljoen keer bekeken'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Rajacenna met 'Einstein-brein' tekent nu met handen én voeten: 'Mijn filmpje werd in 24 uur 4 miljoen keer bekeken'

Bericht door taigitu » 23 mar 2023, 16:49

Rajacenna met 'Einstein-brein' tekent nu met handen én voeten: 'Mijn filmpje werd in 24 uur 4 miljoen keer bekeken'



23 maart 2013

De meest onwaarschijnlijke wereldster woont in Vlaardingen. Ze heet Rajacenna, is 30 en heeft een brein dat wetenschappers vergelijken
met dat van Leonardo da Vinci en Einstein. Wat ze doet? Tekenen met handen en voeten. De kunstwerken die ze op deze unieke manier maakt,
gaan de hele wereld over en wereldsterren als Justin Bieber en Oscar-winnares Viola Davis zijn fan.

Rajacenna werd voor het eerst wereldnieuws door haar gave om met twee verschillende handen twee portretten te tekenen.
Een gekscherende opmerking van onze verslaggever in 2019 zette Rajacenna van Dam (30) serieus aan het denken.
“Waarom teken je eigenlijk niet met handen én voeten?"

“Die opmerking spookte jaren door mijn hoofd. Mensen spraken me er ook op aan”, vertelt Rajacenna. “Vorig jaar dacht ik: ik ga het gewoon doen.
Na een beetje oefenen en proberen, had ik het al vrij snel onder de knie."

De Vlaardingse maakte onlangs nog acht portretten van acht beroemdheden, ondersteboven getekend. Een filmpje daarvan leverde op social media binnen 24 uur
liefst 4 miljoen views op. Over die kunstwerken zo meer. Eerst even naar haar unieke gave. Want die deelt ze met een illuster rijtje grootheden.

Lees verder via de link:
https://nos.nl/regio/zh-rijnmond/artike ... er-bekeken
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rajacenna met 'Einstein-brein' tekent nu met handen én voeten: 'Mijn filmpje werd in 24 uur 4 miljoen keer bekeken'

Bericht door Fenna » 23 mar 2023, 17:21

Ik heb haar eens gezien in de talkshow bij Beau v. Erven Dorens.
Absurd goed.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rajacenna met 'Einstein-brein' tekent nu met handen én voeten: 'Mijn filmpje werd in 24 uur 4 miljoen keer bekeken'

Bericht door taigitu » 24 mar 2023, 09:15

Fenna schreef:
23 mar 2023, 17:21
Ik heb haar eens gezien in de talkshow bij Beau v. Erven Dorens.
Absurd goed.

Hier een korte (versnelde) video waar ze met handen en voeten aan het tekenen is.
Alleen heb ik er geen geluid bij, misschien jij wel...

https://www.youtube.com/watch?v=enZbw1j8-ZE
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie