Rusland zit maand lang VN-Veiligheidsraad voor: "Wrang voor Oekraïne, maar Rusland uitsluiten, brengt VN in gevaar"

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Rusland zit maand lang VN-Veiligheidsraad voor: "Wrang voor Oekraïne, maar Rusland uitsluiten, brengt VN in gevaar"

Bericht door Tammy » 02 apr 2023, 12:03

Afbeelding
Vasili Nebenzia zal een maand lang de Veiligheidsraad voorzitten.

Rusland zit maand lang VN-Veiligheidsraad voor: "Wrang voor Oekraïne, maar Rusland uitsluiten, brengt VN in gevaar"

Vanaf vandaag zit Rusland een maand lang de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties voor. Oekraïne schreeuwt moord en brand, want hoe kan een land dat zijn buurland is binnengevallen, een orgaan leiden dat de internationale vrede en veiligheid moet handhaven? Experten nuanceren het belang van het voorzitterschap en waarschuwen tegelijk: Rusland dat voorzitterschap ontnemen of tijdelijk schorsen, zou nog grotere instabiliteit kunnen veroorzaken.

Lees verder via link :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/30 ... heidsraad/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik zie me nog staan daar in dat VN gebouw in New York tijdens een rondleiding heel lang geleden.
Was mooi om te zien allemaal.
Maar is de VN in zijn huidige vorm nog wel goed genoeg ?

Rusland zit een maand lang de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties voor, wat natuurlijk behoorlijk raar overkomt gezien de huidige situatie.
Misschien tijd voor iets nieuws ?
Alhoewel ik niet zou weten wat precies.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie