Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door Tammy » 27 sep 2023, 09:05

Afbeelding

Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan.

Ze zijn tussen de 11 en 24 jaar oud. De zes jonge Portugezen die vandaag een hoofdrol spelen in het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Ze hebben een zaak aangespannen tegen 32 Europese landen, waaronder Nederland. Ze willen dat de rechters van het hof beslissen over de vraag: is het een schending van onze mensenrechten als landen hun klimaatafspraken niet nakomen?

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2491989-probleme ... landen-aan

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door herman50 » 27 sep 2023, 10:19

ben nou 73 en zit me steeds op te winden op die kleuters die wel effe zeggen hoe wie wat en waar ...ze zijn net droog achter de oren ..stuur die zakken eens lekker naar militaire dienst ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door MetalPig » 27 sep 2023, 12:18

herman50 schreef:
27 sep 2023, 10:19
ben nou 73 en zit me steeds op te winden op die kleuters
En ik heb een hekel aan bejaarden die zonder reden lopen te zeiken over de jeugd van tegenwoordig. De tijden zijn veranderd, ouwe.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door Tammy » 27 sep 2023, 13:14

Wat kan je je weer heerlijk uitdrukken Herman50. :mrgreen:
Hopelijk heb ik niet je dag verpest met deze topic. :wink:
Kids van tegenwoordig zijn mondiger dan vroeger maar als 11 jarigen dit soort rechtszaken gaan aanspannen dan vind ik dat ook erg jong.
Kinderen zijn naast mondiger helaas ook erg beïnvloedbaar.

Deze bosbranden hebben zoals velen weten en ook in het artikel staat niet allemaal met klimaatverandering te maken natuurlijk.
Maar deze kinderen zullen dat stuk waarschijnlijk overslaan en alleen het pad zien waar ze naar kijken.
Terwijl paden nog zoveel zijwegen kunnen hebben.

Nu zijn volwassenen trouwens ook vaak beïnvloedbaar helaas.
Maar hele jonge kinderen helemaal.

Ik wens jou toch een mooie zonnige dag Herman50 ondanks mijn topic. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door Kristof Piessens » 27 sep 2023, 13:27

Het is al eeuwenlang een flagrante schending op het bestaan van onze mensensoort, moeten zaken aangespannen worden om iets af te dwingen ?
Neen, niemand heeft iets af te dwingen, allereerst is de precaire zaak te beantwoorden of de mens het ecosysteem (klimaatevenwicht) ontwricht, ondubbelzinnig JA!

Dan kan je enkel het bewustzijn het verwijt maken dat ze niet inzien waar ze op systematische wijze fouten maken, en vooral de taalkundige begrippen van woorden zijn onvoldoende in het onderwijs aan bod gekomen en alleen hiermee kan je een bewustzijn kweken dat de omslag maakt naar een meer bewuster omgang met de aarde en haar ecosysteem dat onevenwichtig is verdeeld...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door herman50 » 28 sep 2023, 11:09

:hands:
Tammy schreef:
27 sep 2023, 13:14
Wat kan je je weer heerlijk uitdrukken Herman50. :mrgreen:
Hopelijk heb ik niet je dag verpest met deze topic. :wink:
Kids van tegenwoordig zijn mondiger dan vroeger maar als 11 jarigen dit soort rechtszaken gaan aanspannen dan vind ik dat ook erg jong.
Kinderen zijn naast mondiger helaas ook erg beïnvloedbaar.

Deze bosbranden hebben zoals velen weten en ook in het artikel staat niet allemaal met klimaatverandering te maken natuurlijk.
Maar deze kinderen zullen dat stuk waarschijnlijk overslaan en alleen het pad zien waar ze naar kijken.
Terwijl paden nog zoveel zijwegen kunnen hebben.

Nu zijn volwassenen trouwens ook vaak beïnvloedbaar helaas.
Maar hele jonge kinderen helemaal.

Ik wens jou toch een mooie zonnige dag Herman50 ondanks mijn topic. :peace:
:hands: dank je TAMMY .. [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Problemen door hitte en bosbranden: Portugese jongeren klagen 32 Europese landen aan

Bericht door herman50 » 28 sep 2023, 11:12

MetalPig schreef:
27 sep 2023, 12:18
herman50 schreef:
27 sep 2023, 10:19
ben nou 73 en zit me steeds op te winden op die kleuters
En ik heb een hekel aan bejaarden die zonder reden lopen te zeiken over de jeugd van tegenwoordig. De tijden zijn veranderd, ouwe.
helemaal gelijk alleen de vraag is welke tijden ?? enne sorry wist niet dat je je eigen aangesproken voelde toch ee,,,,,nou nee :rolleys:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie