Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Tammy » 18 okt 2023, 14:39

Afbeelding

Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan.

Het elektriciteitsnet is op dit moment in alle provincies ‘grotendeels vol, waarschijnlijk vol of bijna vol', meldt minister Rob Jetten (Klimaat en Energie) aan de Tweede Kamer. Om te voorkomen dat op piekmomenten de stroom uitvalt, moeten bedrijven vaker op andere momenten hun machines aanzetten.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/politiek/stroomnet-ov ... ~ae8d104f/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik heb sinds een tijd het gevoel dat Nederland een derdewereldland aan het worden is.
Niks doet het bijna meer lijkt het wel.
Nu deze kwestie, het houd niet op.
Hopelijk is Jetten na 22 November uit de regering.
Wie weet helpt dat een beetje.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Witte wel » 18 okt 2023, 17:30

Nee hoor, het is niet Jette die de lakens uit deelt maar de mensen die hij vertegenwoordigt. Jette heeft totaal geen kennis van waar hij zich mee bezig houdt, hij voert alleen orders uit. Als Jette verdwijnt van dit toneel komt er weer een nieuwe incompetente politicus. Politici in nederland hoeven geen kennis van zaken te hebben, werkt hen zelfs tegen, zij moeten een politiek voeren en daarvoor heb je geen kennis van zaken nodig in dit land. Het is theater.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Fenna » 18 okt 2023, 17:54

Het kabinet is veel te hard van stapel gelopen met hun ideologie om te vergroenen en de energiemaatschappijen hebben niet voldoende geïnvesteerd in het verzwaren en verbeteren van het stroomnet ondanks de steeds grotere behoefte aan stroom.
Laatst genoemde vond het belangrijker het geld aan de aandeelhouders te geven i.p.v van het te besteden aan verbetering van het net en ons kabinet vond het belangrijker het braafste jongetjes van de klas te zijn en wil voorop lopen met de klimaatprotocollen van Parijs.

Die groene ideologie is doorgeslagen.
Zie ook het volgende ondoordachte plan, dat in 2025 in veel binnensteden geen voertuigen meer met verbrandingsmotor mogen komen
Dat heeft tot gevolg dat een heel groot deel van de middenstand failliet gaat.
Hun bevoorrading komt in het geding. de leverancier moet fors in een milieuonvriendelijk elektrisch voertuig investeren wat de prijs van de producten nog verder opdrijft.
Alleen de verwende havermelk elite kan nog met een elektrisch voertuig de binnenstad in en veel van deze binnensteden mogen ook geen bussen meer komen waardoor het voor jan modaal alleen nog maar per fiets of lopend te doen is.
Je zal maar slecht ter been zijn of oud, dan kan je het wel schudden om nog even leuk te kunnen winkelen.
En een ander groep die hier niet blij mee is zijn de marktkooplui die niet meer de binnenstad in mogen met hun nering tenzij ze voor een kapitaal investeren in een elektrisch voertuig.

Maar al deze stommiteiten komen straks weer op het financiële bordje van de burger terecht.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Tammy » 19 okt 2023, 03:16

Ik bedoelde met Jetten weg ook zijn partij en alles wat er omheen hangt zoals Fenna het noemt de doorgeslagen groene ideologie Witte wel.
Hopelijk stemt Nederland dit soort elementen weg bij de volgende verkiezingen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door MetalPig » 20 okt 2023, 08:31

Zullen we de gaskraan in Groningen dan maar weer openzetten totdat het elektra-netwerk er klaar voor is?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Fenna » 20 okt 2023, 09:01

MetalPig schreef:
20 okt 2023, 08:31
Zullen we de gaskraan in Groningen dan maar weer openzetten totdat het elektra-netwerk er klaar voor is?
Ik ben niet tegen hoor.

De aardbevingen gaan, nu de gaskraan dicht is, nog decennia door.
Er is een methode waarop ze dat gas veilig kunnen oppompen zonder dat het aardbevingen veroorzaakt.
Ik zou zeggen, doen!!!

Nu word er nog gas gewonnen uit de velden in de Noordzee, maar dat gaat voornamelijk naar het buitenland i.v.m contracten die tot 2030 lopen.

Wat dat betreft zou ik het meer waarderen dat ze eerst eens aan eigen burgers denken i.p.v Duitsland, België en Frankrijk die gaf van ons afnemen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Fenna » 20 okt 2023, 09:04

MetalPig schreef:
20 okt 2023, 08:31
Zullen we de gaskraan in Groningen dan maar weer openzetten totdat het elektra-netwerk er klaar voor is?
Zie mijn artikel wat ik in de Telegraaf heb geplaatst
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/18332 ... n=whatsapp
" *Brief 3 ’Dichtdraaien gaskraan onverstandig’*

Ik, als Groninger, vind het dichtdraaien van de gaskraan onverstandig, schrijft Fenna Koops.

Ook ik heb scheuren in mijn muren, veroorzaakt door de aardbevingen en heb daardoor meerdere keren zitten trillen op mijn stoel en werd ’s nachts wakker omdat mijn bed daardoor schudde. Toch ben ik geen voorstander van het dichtdraaien van de gaskraan. Er bestaat volgens wetenschappers een v eilige methode om gas op te pompen. Overigens zullen de bevingen nog decennia doorgaan en schade veroorzaken.

De arme mensen wier huis op instorten staat, zouden ruim gecompenseerd moeten worden door de Gasunie en Shell. Maar deze mensen zouden zich moeten realiseren dat hun geliefde huis niet te redden is, ook al word de schade keer op keer hersteld, het huis word nooit aardbevingsbestendig. Gasunie en Shell hebben geld genoeg om deze mensen op hun eigen grond een veilig en aardbevingbestendige kopie van hun geliefde huis te bouwen zonder dat de bewoners het ook maar een cent hoeft te kosten. En ook de verhuiskosten en stoffering van het huis moeten voor rekening van de Gasunie en Shell komen. Deze bedrijven moeten nu ruimhartig en snel gedupeerden compenseren.

_Fenna Koops, Groningen_
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Tammy » 20 okt 2023, 09:38

Mooi dat je brief in de krant is gekomen Fenna. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen aan

Bericht door Tammy » 24 jan 2024, 20:37

Afbeelding

Jetten: ’Deze minister gaat niet in uw meterkast kruipen’

DEN HAAG - Het plan om bij huishoudens als gevolg van het overvolle stroomnet wasmachines, warmtepompen, laadpalen en zonnepanelen af te schakelen gaat door de shredder. Hoewel demissionair minister Rob Jetten niet kan uitsluiten dat ’in noodsituaties tijdelijke ingrepen nodig zijn’, wil de Tweede Kamer deze ingrepen zoveel mogelijk beperken en slechts in het uiterste noodgeval toestaan.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1117937 ... st-kruipen

>>>>>>>>>>>>>>>>>


Laten we hopen dat Jetten heel gauw minister af is.
Mijn hemel , twee stappen voorruit denken lukt hem echt niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie