Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 20 mar 2024, 18:14

Witte wel op Netflix is net deze 9 delige documentaire serie uitgekomen.
Misschien iets voor jou ?
Ik moet het nog gaan kijken.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 286
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Peer » 20 mar 2024, 18:40

Witte wel schreef:
04 mar 2024, 23:20
Peer schreef:
04 mar 2024, 22:56
Nu hij wel in Rusland zelf is vermoord .....
Dat is jou mening. Het blijkt dat deze niet klopt volgens een Oekraïense topman van defensie.
Jij doet hetzelfde als wat de media doet, beschuldigen zonder bewijs.
Vertel eens met welke zin de Oekraïense topman van Defensie moord heeft ontkracht.
Osiris schreef:
13 mar 2024, 19:14
Witte wel schreef:
13 mar 2024, 13:17
Welke sancties zullen er straks komen tegen Netanyahu?
Geen.
Die sancties worden momenteel al overwogen. Daarnaast is het een andere situatie: Rusland heeft een soevereine land aangevallen en Israël is zelf aangevallen. Aanvullende detail: Hamas is toen door Iran gepushed om Israël aan te vallen. Iran heeft op zijn beurt weer een verzoek vanuit het Kremlin gehad. Rusland kon de onrust in Israël namelijk heel goed gebruiken om de westerse steun/aandacht aan/voor Oekraïne af te zwakken.
Witte wel schreef:
17 mar 2024, 09:41
Kristof Piessens schreef:
17 mar 2024, 09:28
"men houdt gewoonweg niet van de waarheid", (binnen het mediawereldje)
Bedrog levert meer op.
Dat klopt, o.a. vette winst voor Poetin.
"Elections" in Russia: a woman crawled on her knees to the polling station to discreetly throw in ballots. The guard, seeing all this, simply left.

En uiteraard was er tijdens het stemmen altijd wel een aardige man die met een kalasnikov kwam controleren of het juiste vakje wel was aangekruist. Aardige jongens, die Russen :mrgreen:
https://x.com/visegrad24/status/1769049 ... 74730?s=20
Witte wel schreef:
18 mar 2024, 20:19
Opvallend stil in deze topic.
Denk jij ook niet dat er inmiddels al velen de hoop hebben opgegeven om in dit topic nog te reageren? Op dat punt is het jammer dat de Russische propaganda wat door een aantal forumleden word verspreid het forum zelf steeds stiller maakt. Wat dat betreft kan ik hun ook geen ongelijk geven. Op dat punt kan ik al zeker 4 namen noemen die hier de laatste tijd niet meer actief aanwezig zijn.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Witte wel » 20 mar 2024, 22:02

Tammy schreef:
20 mar 2024, 05:19
, of Poetin heel de waarheid vertelt wet ik niet.
Dat weet je inderdaad bij geen enkele wereldleider, hij komt bij mij wel goed over.
Tammy schreef:
20 mar 2024, 05:19
Vierde deel kijk ik deze week nog.
Ook zeer de moeite waard te bekijken. Misschien wel de interessantste.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Witte wel » 20 mar 2024, 22:07

Tammy schreef:
20 mar 2024, 18:14
Witte wel op Netflix is net deze 9 delige documentaire serie uitgekomen.
Misschien iets voor jou ?
Ik moet het nog gaan kijken.

Ik heb geen Netflix Tammy, kan ik daarom niet zien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Witte wel » 20 mar 2024, 22:18

Peer schreef:
20 mar 2024, 18:40
Vertel eens met welke zin de Oekraïense topman van Defensie moord heeft ontkracht.
Handig is om vorige posts te lezen.
Peer schreef:
20 mar 2024, 18:40
Die sancties worden momenteel al overwogen. Daarnaast is het een andere situatie: Rusland heeft een soevereine land aangevallen en Israël is zelf aangevallen. Aanvullende detail: Hamas is toen door Iran gepushed om Israël aan te vallen. Iran heeft op zijn beurt weer een verzoek vanuit het Kremlin gehad. Rusland kon de onrust in Israël namelijk heel goed gebruiken om de westerse steun/aandacht aan/voor Oekraïne af te zwakken.
Dat neemt nog niet weg dat Netanyahu mag toestaan dat zijn leger met tanks over gevangen genomen palestijnen rijden of door tentenkampen mag laten rijden, over tenten waar vrouwen en kinderen in liggen te slapen.
Wil je echt dat ik daar de foto's en videomateriaal van post?
Ga ik niet doen voor jou, die mag je zelf even googelen.
Peer schreef:
20 mar 2024, 18:40
Denk jij ook niet dat er inmiddels al velen de hoop hebben opgegeven om in dit topic nog te reageren? Op dat punt is het jammer dat de Russische propaganda wat door een aantal forumleden word verspreid het forum zelf steeds stiller maakt. Wat dat betreft kan ik hun ook geen ongelijk geven. Op dat punt kan ik al zeker 4 namen noemen die hier de laatste tijd niet meer actief aanwezig zijn.
Ook dat is wederom een mening.
Draai het eens om naar jezelf.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 18:49

Afbeelding

Europese sancties tegen verantwoordelijken voor dood Navalny van kracht.

De Europese Unie heeft vandaag sancties opgelegd aan 33 leden van het Russische gerecht en het gevangeniswezen die ze mee verantwoordelijk acht voor de dood van oppositieleider Aleksej Navalny. De sancties treffen ook de twee strafkampen waar Navalny verbleef.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/europese- ... ~ac6d0f7a/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 286
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Peer » 22 mar 2024, 22:21

Witte wel schreef:
20 mar 2024, 22:18
Peer schreef:
20 mar 2024, 18:40
Vertel eens met welke zin de Oekraïense topman van Defensie moord heeft ontkracht.
Handig is om vorige posts te lezen.
Die heb ik gelezen. Maar dat wil niet zeggen dat moord is ontkracht.
Jammer dat jij hier dan weer niet op reageer:
Witte wel schreef:
17 mar 2024, 09:41
Kristof Piessens schreef:
17 mar 2024, 09:28
"men houdt gewoonweg niet van de waarheid", (binnen het mediawereldje)
Bedrog levert meer op.
Dat klopt, o.a. vette winst voor Poetin.
"Elections" in Russia: a woman crawled on her knees to the polling station to discreetly throw in ballots. The guard, seeing all this, simply left.

En uiteraard was er tijdens het stemmen altijd wel een aardige man die met een kalasnikov kwam controleren of het juiste vakje wel was aangekruist. Aardige jongens, die Russen :mrgreen:
https://x.com/visegrad24/status/1769049 ... 74730?s=20

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 23 mar 2024, 07:14

Peer schreef :
En uiteraard was er tijdens het stemmen altijd wel een aardige man die met een kalasnikov kwam controleren of het juiste vakje wel was aangekruist. Aardige jongens, die Russen :mrgreen:


Ik heb het gevoel Peer alsof ik naar een soort comedy kijk.
Is dit echt ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Witte wel » 23 mar 2024, 08:43

Haha, het is niet eens de moeite waard te bekijken.
Het filmpje is geplaatst door Visegrád 24. Wie zijn of wat is die club en waar bestaan ze van. Dat zegt mij al genoeg.
En toch blijft men er in trappen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Fenna » 23 mar 2024, 08:59

Europese sancties tegen verantwoordelijken voor dood Navalny van kracht.

De Europese Unie heeft vandaag sancties opgelegd....
Nog meer sancties???
Hebben ze in Brussel nu nog niet in de smiezen dat ze Rusland daar niet mee raken maar zichzelf?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Witte wel » 23 mar 2024, 09:27

Het westen graaft zich steeds verder in, Rusland hoeft het kuiltje straks alleen nog maar af te dekken.
De slimmerik denkt slim te zijn, een goede strateeg gaat mee in het spel en controleerd de omstandigheid naar believen.
Het obstakel is de weg, dat begrepen de Romeinen al in een vroeg stadium wat succes opleverde. Het westen houdt vast aan de filosofie "de republiek" van Plato. En die houdt geen stand. De schaduwwerkelijkheid, daar gaat men doorheen prikken, wordt steeds doorzichtiger. Het systeem faalt omdat posities niet worden bekleed door kenners. Incompetentie eist zijn tol.
Het is een kwestie van tijd, ik zie er naar uit.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Kristof Piessens » 23 mar 2024, 11:39

Hoe zeggen ze dat weer ?, "Een ezel stoot geen twee keer aan dezelfde steen" ? Europa doet dat blijkbaar wel ?

Ach, het positiespel, enstiger dan dit kan niet, zeker als je incompetentie meerekend in het praatbarakkenwereldje, de kloof tussen praktijk en theorie is groot genoeg om zich aan dezelfde steen te gaan stoten, aan wat ligt dat ?

Transparantie en kennis zijn precies elkaars tegenpolen waardoor de weg bezaaid ligt met obstakels, koppigheid of is het politieke landschap dat verdedigen en transparantie beschouwen als tegenpolen van elkaar ?

Weet je, het unitaire landschap heeft niets van doen met hoe je iets kunt verenigen zonder afbreuk te doen aan wat in de mensenrechten geregeld staat....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Osiris » 23 mar 2024, 19:20

Witte wel schreef:
23 mar 2024, 09:27

een goede strateeg gaat mee in het spel en controleerd de omstandigheid naar believen.
Sterker nog Poetin is een briljant strateeg.
Denkt nu werkelijk iemand dat hij niet ver voor die oorlog al geanticipeerd heeft op wat westen allemaal zou kunnen doen ?
Na al die decennia dat hij kon zien dat het westen/VS zich niet aan afspraken hield en bewust afstevende op confrontatie ?
Natuurlijk wel , daarom zijn er allang andere lijntjes getrokken, waardoor al die sancties Rusland nauwelijks raken.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 286
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Peer » 24 mar 2024, 09:03

Tammy schreef:
23 mar 2024, 07:14
Is dit echt ?
Dit soort dingen gebeuren inderdaad echt in het "democratische" Rusland. Poetin wilt de absolute controle blijven houden, en daar hoort dan ook een bewapende controlerende instantie bij.
Waarom denk jij dat iedereen die zo fel tegen Nederland (de overheid), het westen en de Navo is en Rusland en Poetin verheerlijken toch hier blijven? Zij weten zelf namelijk ook wel hoe het echt zit in Rusland.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 286
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Peer » 24 mar 2024, 09:11

Fenna schreef:
23 mar 2024, 08:59
Rusland daar niet mee raken maar zichzelf?
Jij moest eens weten hoe het nu werkelijk gaat met Iwan modaal in Rusland. Steeds meer dingen beginnen daar voor de gewone burger onbetaalbaar te worden of zijn zelfs niet leverbaar. In supermarkten worden de prijzen zelfs meerdere keren per dag aangepast omdat dingen schaarser worden. Door de oorlogseconomie zal het geld voornamelijk naar het leger gaan, zal de Roebel kunstmatig hoog worden gehouden, verdwijnen topmensen en personeel bij een hoop andere bedrijven (zij "mogen" (niet op vrijwillige basis) in de Russische wapenindustrie verder werken).
Daarnaast heeft de 3 daagse SMO, die inmiddels al ruim 2 jaar duurt, ervoor dat een aantal landen stoppen met het afnemen van Russische wapens/tanks omdat zij zien dat westerse materieel beter werken. Rusland durft zelfs hun nieuwste tank niet in te zetten uit faalangst. Zo goed gaat het dus in Rusland.

En ja, wij betalen hier iets meer voor onze vrijheid. Persoonlijk heb ik er nog geen boterham minder om gegeten.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Kristof Piessens » 24 mar 2024, 09:23

Je praat alsof er voor en tegens zijn, dat zal in meer of mindere mate zo wel zijn edoch de menselijke factor qua foutenmarge in interceptie/interpretatie vermogen is groot genoeg om een angstcultuur binnen de gekooide gedachtewereld(en) hoog te houden...

Ik ben nooit in rusland geweest ik weet dus niet welke cultuur ze daar handhaven maar weet wel dat ze wat achter zijn in de ontwikkeling van hun beschaving zoals het westen dat heeft doorgemaakt.

Daar draait min of meer de spil rond, westen weigert zijn/haar handelsverdragen aan de noodzakelijke voorwaarden te voldoen, rusland is in zijn/haar ontwikkeling/geschiedenis meermaals gestoord geweest door de verwikkelingen van de laatste 2 eeuwen.

De redenen die het westen hanteert ten opzichte van de redenen die Rusland hanteert is in schril contrast met hoe de omgang is met elkaar en niet omwille van de twee verschillende systemen die beide hanteren, de tijd is hierin echter wel een factor geweest die de karakters van beide werelden zeer goed op de voorgrond hebben gezet.

Uiteraard gaat het hierom om kennis en de uitwisseling van ervaringen binnen de politieke als diplomatieke kanalen/werelden....deze laatste is voor het westen nooit van toepassing geweest, waarom denk je dat Rusland de oorlog is begonnen in Oekraïne ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 01 apr 2024, 19:36

Wraak van hackersgroep voor dood Navalny: gevangeniswebsite volledig overhoop gehaald.

Het nieuws dat de Russische oppositieleider Aleksej Navalny was overleden, zette anti-Kremlin-hackers direct aan tot actie. Op de website van het Russische gevangenissysteem werd vlak na zijn dood op 16 februari een foto van de anti-corruptie-activist geplaatst. De hackers stalen ook de gegevens van honderdduizenden gedetineerden, in een poging zo meer over de mysterieuze dood van Navalny te weten te komen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2124611 ... op-gehaald

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 12 apr 2024, 17:46

Afbeelding

Via brieven zette Navalny vanuit gevangenis protest tegen Poetin voort: 'Hij heeft alles gegeven'

Een halfjaar na zijn dood verschijnen de memoires van de invloedrijke Russische oppositieleider Aleksej Navalny. Met het boek wordt zijn verzet tegen de Russische leider Vladimir Poetin voortgezet. "Het geeft inzicht in hoe repressie in Rusland in zijn werk gaat."

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ny-protest

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 17 apr 2024, 19:05


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Team: Navalny zou worden vrijgelaten in gevangenenruil

Bericht door Tammy » 17 apr 2024, 19:12

Afbeelding

Weduwe Navalny geeft voor het eerst sinds zijn dood interview: “Het duurde vijf seconden voordat het tot me doordrong. Ik was in mijn hotelkamer. Alleen”

De weduwe van Poetincriticus Aleksej Navalny (47) heeft voor het eerst sinds de dood van haar man in een Russische strafkolonie een interview gegeven. Daarin vertelde Joelia Navalnaja (47) over het moment dat ze haar echtgenoot voor het laatst zag, hoe ze het nieuws van zijn overlijden vernam en hoe ze tot het besluit kwam om zijn strijd verder te zetten.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/weduwe-na ... ~a644a8b0/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie