Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Tammy » 14 mar 2024, 07:23

Afbeelding

Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort.

Om fraude bij het aanvragen van identiteitsbewijzen tegen te gaan, willen verschillende gemeenten gezichtsscanners gaan gebruiken. Iemand die een nieuw paspoort of rijbewijs aanvraagt moet voor zo'n scanner gaan staan waarmee wordt gecontroleerd of het wel dezelfde persoon is als op de pasfoto van het oude identiteitsbewijs staat.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2512680-steeds-m ... w-paspoort

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Gewoon invoeren die gezichtsscan.
Ik heb voor mijn werk een training gehad om te leren kijken naar bepaalde dingen om zeker te weten dat de persoon die voor je staat ook de juiste persoon is.
Maar het blijft soms moeilijk.
Een gezichtsscan is perfect om in te voeren.

Gewoon doen en niet zo krampachtig altijd doen over persoons privacy enz.
We leven in een harde wereld en dan zijn meer maatregelen nodig om te zorgen dat het nog leefbaar blijft in plaats dat het overspoeld word door criminelen.
Dus voor mij no problem als ik over tijdje mijn paspoort ga verlengen en men een gezichtsscan heeft staan daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Fenna » 14 mar 2024, 08:56

Ik verwacht dat ook daarmee valt te frauderen met AI.

Digitalisering is handig, maar maakt ook kwetsbaar.

Ik hoor tegenwoordig vaak om mij heen "ja maar je kan het niet zeker weten, ze kunnen alles tegenwoordig zo goed namaken dat ik het internet niet meer vertrouw".
Nu moest je sowieso nooit blind varen op wat op het internet gezegd word, altijd eerst checken, maar met AI zal het wantrouwen alleen maar toenemen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Tammy » 14 mar 2024, 10:00

Hieronder nog wat meer info over gezichtsherkenning:

Afbeelding

Gezichtsherkenning wortelt zich steeds beter.

Luuk Spreeuwers is associate professor bij de vakgroep Datamanagement en Biometrie aan de Universiteit Twente. Met zeven onderzoekers en vijftien promovendi doet hij onderzoek naar de toepassing van biometrie en 3D-gezichtsherkenning bij overheidsorganisaties en bedrijven. Hoe heeft zijn vakgebied zich ontwikkeld? En hoe goed en betrouwbaar is de techniek? Een interview.

Lees verder via link :

https://www.securitymanagement.nl/gezic ... eds-beter/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Osiris » 14 mar 2024, 19:49

Alvast Kantonees leren misschien ?
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Tammy » 14 mar 2024, 20:06

Welnee Osiris , zorg dat je haar goed zit en je een gewassen toet hebt en dan komt alles goed als je gescand word. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Osiris » 15 mar 2024, 05:45

Tja je kunt er om lachen .
In China is dit gemeengoed voor alles wat los en vast zit ; de big brother controle staat, waar je aldaar voor praktisch alles moet identificeren.
Geloof zelfs voor bezoek aan openbaar toilet.

Het WEF ( Klaus Schwab in interviews ) prijst dat Chinese systeem de hemel in.
Alles uiteraard onder mom van veiligheid ( voor de controlerende klasse dus ) .

Dus denk maar niet dat het daarbij blijft.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Tammy » 15 mar 2024, 08:59

Ja ik kan erom lachen Osiris. :mrgreen:
Ooit gehoord van satellieten ?
We worden op allerlei manieren in de gaten gehouden, denk aan zoiets simpels als de AH bonuskaart enz.
Elke keer dat je op internet gaat laat je een spoor achter en zo zijn er nog duizenden dingen.

Dus ja ik kan er om lachen want zo gaat het in de wereld in de nabije toekomst.
Straks allemaal door scandeurs als je ergens naar binnen gaat, nu dus al wat je zegt.
Maakt niet uit waar , ziekenhuizen en winkels en theaters en nog veeeeeeel meer.
De techniek ontwikkelt zich razendsnel, dat is mens eigen.
En er gaat nog veel meer gebeuren.

Welkom in de echte wereld beste Osiris.
Wil je privacy ?
Dan moet je ergens in de rimboe gaan zitten ver weg van de wereld waarin al die miljarden mensen rond huppelen.
En dan nog weten ze je te vinden.

Relax want de wereld zoals ik die kende meer dan een halve eeuw geleden bestaat niet meer.
Deal with it en hou die zon van je in de gaten , die is gevaarlijker voor de mens als de gezichtsscan. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Fenna » 15 mar 2024, 09:15

@Tammy.
Inderdaad moet je er mee dealen, maar het stemt mij niet altijd niet vrolijk als je je realiseert hoe veel macht het overheden geeft, denk alleen maar hoe gemakkelijk ze je kunnen blokkeren, inkijk hebben in jou leven en hoe kwetsbaar je bent voor tuig zoals hackers.

Soms verlang ik terug naar het analoge tijdperk.
Alles ging dan wel trager en moest je soms meer inspanning leveren, fysiek naar een bank om financiën te regelen, op vakantie op zoek naar een telefooncel, met de hand je belastingformulier invullen e.d., maar verder ging toch wat relaxter.
Ook de overkill aan informatie waar je niet aan ontkomt is stress verhogend.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Tammy » 15 mar 2024, 09:24

Ik snap helemaal wat je zegt Fenna , ik heb die gevoelens natuurlijk ook naar vroeger.
Ik zeg dat heel vaak thuis ook , take me back to the seventies.
Ik ben dol op technische snufjes maar sinds internet is de wereld niet altijd leuk meer.
Ook die woke shit en alles wat daarmee te maken heeft, teveel narigheid om op te noemen.
En de macht aan de top…………die is er altijd geweest.

Maar je houd het niet meer tegen Fenna.
Soms ontsnap ik eraan door een oude film of serie te kijken uit de jaren 70-80. :mrgreen:
Dat doe ik steeds vaker.
En dat is zo heerlijk om te zien Fenna , de gewone wereld zie je dan.
Een verademing. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Osiris » 15 mar 2024, 15:27

Tammy schreef:
15 mar 2024, 08:59

En er gaat nog veel meer gebeuren.



Relax want de wereld zoals ik die kende meer dan een halve eeuw geleden bestaat niet meer.
Deal with it en hou die zon van je in de gaten , die is gevaarlijker voor de mens als de gezichtsscan. :wink:
Hierop ja !!

En de zon is onze evolutionaire motor met al de verschillende energieen die daar vanaf komen en niet alleen maar licht en warmte.

Gevaarlijk ??
Als je je alleen maar beperkt tot het eindige , ja .
Want als er gaat komen wat al eerder vermeld is, dan is het volgend jaar exit onze beschaming euh beschaving.
En voor mij inmiddels bevestigd door aantal mediums in omgeving dat 2025 laatste jaar zal zijn .

Als je gelooft in eeuwigheid , doet het er niet toe, gaat ergens anders toch weer verder.

Periodieke zuivering van alles wat niet voldoet aan het kosmische balans principe ( meeste tegenwoordig ) , daarna nieuwe start van Gaia met of zonder mensheid.
We gaan het zien , treed het zelf i.i.g. tegemoet met een big smile :rolleys:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Tammy » 16 mar 2024, 13:43

Osiris schreef :
Want als er gaat komen wat al eerder vermeld is, dan is het volgend jaar exit onze beschaming euh beschaving.
En voor mij inmiddels bevestigd door aantal mediums in omgeving dat 2025 laatste jaar zal zijn .
En wat als er geen einde van de beschaving in 2025 gaat plaats vinden en het gewoon 2026 word ?
Wat gaan je mediums dan vertellen Osiris ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Osiris » 16 mar 2024, 20:28

Heb al eerder verwezen naar het topic van Chuen.
Daar werd door indianen 2026 aangegeven betreffende een EM event wat alles op deze wereld zou veranderen/zuiveren .

Bij Suspicious Observers hadden ze het over een zon-event wat dus eveneens een EM event zou zijn, in vorm van periodieke micronova op de zon, echter laatste berekeningen van tijd terug, ergens tussen 2028 en 2030.
Ook in één van hun presentaties dat dit jaartal al meerdere keren naar voren was bijgesteld vanaf 2050 .

Een aantal kennissen van mij, dus niet mijn mediums, hebben mediamieke gaven en hebben onafhankelijk van elkaar het jaartal 2025 genoemd waarin die zuivering zou gaan plaatsvinden.
M.a.w. het gaat nog sneller dan anderen eerder 'doorkregen' .

In mijn eigen zoektocht veel eerder tegengekomen dat dit ong elke 13.000 of 26.000 jaar kan plaatsvinden ( ondergang Atlantis en Lemurie/wereldwijd zondvloed gebeuren ).
De laatste keer zo'n 10.500 BC en te maken met de precessiecyclus van ong 26.000 jaar, halve of hele cyclus.

Elke keer als een zeer grote beschaving het steeds verder verknalt en naar de afgrond afglijd, gaat de bezem erdoor.
Geloof zelf dat het met doorgeslagen polariteiten te maken heeft, de balans is weg , de zogenaamde yin/yang wisseling , wat ook met mannelijke en vrouwelijke dominantieperiodes patriarchaal/matriarchaal te maken heeft ; het wisselen van de polariteiten .
In fysieke zin wisseling van onze aardse polen en mogelijk ook de rotatie omkering .

Zoals ik het zie met die verschillende jaartallen is het genoemde proces nog steeds aan het versnellen , m.i. gelinkt aan het steeds verder afglijden, wat ook steeds sneller gaat, van onze huidige beschaving.
De polariteit die steeds negatiever word en als reactie de tegenovergestelde polariteit gaat krijgen om de kosmische balans te herstellen.
Ook onze beschaving heeft de kans gehad afgelopen 13.000 jaar om die balans te bewerkstelligen , maar door de patriarchale dominantie, die 'vrouwelijke/matriarchale intuitie /creatie/verzorging ' zwaar onderdrukt en misbruikt is geweest.
Waar nog steeds vele berichten over naar buiten komen.
Met als gevolg constante rationele competitie en en overheersingsdrang ( oorlogen,leugens,bedrog,manipulatie,onderdrukking , technologische dominantie/AI etc ) vanuit die mannelijke overheersing .

Dus of het nu huidige indiaanse mediums ( stamhoofden/medicijnmannen ) zijn , die 2026 aangeven of ' mijn ' genoemde mediums met 2025 .

Gezien de steeds verder verslechterende situatie op onze planeet en beschaving , die voor iedereen zichtbaar is, zeker afgelopen 20 jaar, zou het mij niets verbazen als het het laatstgenoemde jaartal is .
Maar blijf lekker geloven wat je wil geloven en als het toch 2026 word, hebben we er een jaartje extra bij gekregen..... :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Steeds meer identiteitsfraude: gemeenten willen gezichtsscan bij nieuw paspoort

Bericht door Fenna » 17 mar 2024, 09:31

Osiris schreef:
16 mar 2024, 20:28
2026
Wie weet.
Het zou zo maar kunnen met de huidige vulkaanactiviteit.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie