Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 19:33

Afbeelding

Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood.

In de Crocus City Hall in Moskou heeft een schietpartij plaatsgevonden. Er zijn zeker 14 mensen omgekomen. Er zouden minstens vier mensen in camouflagekleding het vuur hebben geopend. Ook is er een explosie gehoord, aldus het Russische persbureau Tass.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/schietpart ... ~aacde9f0/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Pff wat erg dit.
Wat een wereld toch. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Fenna » 22 mar 2024, 19:37

Oeki's?

Zou mij niet verbazen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Fenna » 22 mar 2024, 19:41

Vreselijk

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8225660 ... n=whatsapp
Veertien doden bij schietpartij in concertgebouw bij Moskou
RTL spreekt over 40 doden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... aal-moskou
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 19:42

Geen idee Fenna.
Schijnen 4 schutters te zijn .
Afwachten maar over hoe en wat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 19:49

Alle updates en info is te lezen en te zien op onderstaande link :

https://www.geenstijl.nl/5175397/Schiet ... s-10-doden

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Peer » 22 mar 2024, 22:17

Fenna schreef:
22 mar 2024, 19:37
Oeki's?

Zou mij niet verbazen.
Ik gok op een fals flag, georganiseerd door het Kremlin, zodat Rusland een legitieme reden heeft om Oekraïne officieel de oorlog kan verklaren.
Zou mij niet verbazen :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Witte wel » 22 mar 2024, 22:46

Die oorlog is al officieel alleen niet door deze aanslag, de NAVO neemt al deel op Oekraïens grondgebied en daardoor is de speciale militaire operatie omgezet naar oorlog.
In feite is Europa nu ook in de oorlog gestapt.
Rusland heeft zijn leger al uitgebreid met 14 nieuwe divisies van ELK 10.000-15.000 troepen, en zestien 16 nieuwe divisies van ELK 3.000-5.000 troepen.
Maak je borst maar nat.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 23 mar 2024, 07:55

Afbeelding

Dodental IS-aanslag in concertgebouw bij Moskou loopt op tot boven de zestig; waaronder drie kinderen.

MOSKOU - Bij een schietpartij in de concertzaal Crocus City Hall bij Moskou zijn volgens de Russische onderzoekscommissie meer dan zestig doden en zeker 145 gewonden gevallen. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken spreekt over een „bloederige terreurdaad.” Terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft de aanslag geclaimd.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8225660 ... e-kinderen

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Osiris » 23 mar 2024, 08:13

En wat zou IS daar ineens te zoeken hebben ten tijde van die oorlog ?

Niet zo vreemd als je weet dat terreurorganisaties als IS,Al Qaida,Hamas etc etc door o.a. VS/Israel veiligheidsdiensten zijn opgezet m.b.v. huurlingen,
om waar nodig, terreurdaden ( en false flags ) te plegen om regime changes te bewerkstelligen.

In ieder geval nog meer olie op het al escalerende vuur..... [burn]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Witte wel » 23 mar 2024, 09:44

Het wordt daardoor steeds duidelijker wie deze organisaties aanstuurd en financiert en waarom ze er zijn. Dat was in het Syrië conflict al duidelijk, dat wilde niemand geloven, dat was een complottheorie volgens onze overheden en media.
Waarom zou ISIS een aanslag plegen in een land waar de islam volledig wordt gerespecteerd. Beetje vreemd hè. Daar hebben de geheime diensten niet erg goed over nagedacht blijkt. Ongetwijfelt dat Kadyrov hierop zal reageren.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Fenna » 23 mar 2024, 10:03

LIVE | Elf aanhoudingen na aanslag in Moskou, onder wie vier aanvallers

MOSKOU - De Russische autoriteiten hebben elf verdachten aangehouden na de dodelijke aanval vrijdagavond op een concertgebouw in Moskou, meldt de Russische nationale veiligheidsdienst FSB. Vier van de verdachten zouden daadwerkelijk hebben deelgenomen aan de aanval op de Crocus City Hall, waarbij meer dan 90 mensen om het leven kwamen......

Lees verder in link.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1132267 ... n=whatsapp
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 23 mar 2024, 14:53


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Peer » 23 mar 2024, 17:30

Dat IS de aanslag heeft opgeëist kwam voor mij gisteren ook als een verrassing. Nu heeft Rusland, met name Poetin, ook wel een verleden met IS.

Een quote van Tweakers:
Rusland houdt al jaren Assad in het zadel. Wagner heeft ook jaren tegen IS gevochten.
Dit kan voor IS al een reden zijn om een aanslag in Rusland te plegen. De VS had al signalen opgepikt en Rusland op de hoogte gebracht. Dat Rusland daar niets mee heeft gedaan is dan weer opmerkelijk.

Mogelijk interessant leesvoer voor wie dit onderwerp volgt:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#78523540

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Witte wel » 24 mar 2024, 07:55

ISIS heeft de aanslag opgeeist, Amerika was vrijwel de eerste die de aanslag veroordeelde, de media speculeerd al volop dat ISIS hierachter zou zitten en waarom.
Amerika zou vooraf gewaarschuwd hebben en Zelensky heeft zich ook al als onschuldige verklaard via de media.
Het is nog maar de vraag óf ISIS hier achter zit.
En wie dan wel, daar moeten we even geduld mee hebben dat kan op dit moment niemand zeggen en onderbouwen. Alles wat via de media gezegd en geschreven wordt zijn speculaties. Het zou die, of die of die kunnen zijn. Geloof maar dat Rusland diegene straft die ook daadwerkelijk hieracht steekt. Het onderzoek is nog maar net begonnen en de media vindt, zoals regelmatig op te merken valt, dat zij daar een beetje bij moeten helpen door te sturen in hun berichtgeving.
Eerst maar eens afwachten wat er werkelijk boven water komt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Peer » 24 mar 2024, 08:56

Het plaatje volgens het Kremlin, iedereen die van het Kremlin een zak Roebels ontvangt om de Russische propaganda te verspreiden en iedereen die die onzin gelooft:
Schermafdruk van 2024-03-24 08-52-24.png
Voor alle anderen is het gelukkig wel duidelijk dat de Islamitische Staat achter de aanslag zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Witte wel » 24 mar 2024, 09:26

Jij hebt wel betrouwbare bronnen merk ik op.
Ben je in de Efteling geweest afgelopen dagen?

Ik zeg het niet makkelijk op deze manier, jou stelling slaat werkelijk nergens op. Voor alle anderen is het wel duidelijk.... :shock:
Als je ongeletterd was of ongeschoold dan zou ik zeggen, prima hij weet gewoon niet beter en spreekt zich uit. Dat is niet meer dan een realiteit in onze samenleving en is niets mis mee, je hebt verschillende mensen in de samenleving.
Jou stelling, het lijkt de NOS wel, is niet meer dan een kip zonder kop. Ik had toch wel meer kaliber van jou verwacht, dus niet.
Onderbouw je stelling maar zou ik zeggen. Nee, niet over een week als er onzoek resultaten zijn, jij hebt ze blijkbaar nu. Dan toon ze en dan nu eens en niet met een tweakers link maar gewoon direct bewijs. En ook niet met krantenknipsels, gewoon een directe bron. Jij kent de waarheid blijkbaar.
Jij zegt dat het zo is, ik zeg dat het nog moet blijken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 24 mar 2024, 09:38

Witte wel schreef :
Als je ongeletterd was of ongeschoold dan zou ik zeggen, prima hij weet gewoon niet beter en spreekt zich uit. Dat is niet meer dan een realiteit in onze samenleving en is niets mis mee, je hebt verschillende mensen in de samenleving.
Hallo Witte wel , kom je even van je hoge paard af ?
Wat jij hier schrijft naar Peer slaat nergens op.
Ongeletterd en ongeschoold termen benoemen is wel erg laatdunkend om je punt duidelijk te maken.
Dit wilde ik even gezegd hebben.

Vanaf hier weer ontopic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Witte wel » 24 mar 2024, 10:31

Is gewoon taalgebruik hoor, niets hogere paard. Ik maak een vergelijk met een bevolkingsgroep uit onze samenleving. Een eigenschap van ongeletterden ongeschoolde is dat zij zonder zelf na te denken informatie aannemen als waarheid, dat is een feit. Daarnaast zijn er laag-, middelbaar-, hoog-, universitair-, academisch-, technisch geschoolde mensen. Ook ontwikkelde mensen op diverse vlakken en minder ontwikkelde mensen. Ik had van hem niet verwacht dat hij direct informatie uit de media zondermeer als waarheid uitdraagt zonder enig onderzoek af te wachten. Dat bedoelde ik met mijn schrijven. Dat jij nu je handje op zijn hoofd legt is vreemd te noemen. Ik val niemand persoonlijk aan hoor, ik ventileer enkel een constatering.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schietpartij en explosie in concertzaal in Moskou: gewapende mannen schieten zeker veertien mensen dood

Bericht door Tammy » 24 mar 2024, 10:47

Nog een laatste reactie van mijn kant Witte wel.
Ik doe niet aan handjes boven het hoofd houden, daar ben ik te oud voor en Peer heeft mij daar niet voor nodig.
Ik heb gezegd wat ik er van vind , en je antwoord met het benoemen van alle lagen van de bevolking was te verwachten.
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, net als jij dat doet.

Vanaf hier ga ik weer ontopic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie