Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gusteman

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door gusteman » 02 apr 2019, 22:41

Tammy schreef:
28 mar 2019, 13:49
Als ik naar Amerika ga heb ik wel last van 6 tot 8 uur tijdsverschil.
Maar bij aankomst is dat 1 dag zeg maar.
Terugkomst ruim 2 weken zeker nu ik ouder ben.
Is volgens mij niet normaal dat verschil , ach ja heb nooit gezegd dat ik normaal was. [joker]
Oh jawel hoor, dat verschil is volstrekt normaal.

Als je naar Amerika gaat ben je volledig gefocust op alles wat nieuw, onbekend en anders is ... je gaat op zoek naar dingen waar je vooraf over hebt nagedacht, plaatsen en/of mensen die je eindelijk eens zal kunnen zien of ontmoeten.
Die aandrang zorgt ervoor dat je lichaam (mind over matter!) schijnbaar geen hinder ondervindt van het tijdsverschil.

Niets is minder waar, natuurlijk.
Bij je terugkomst land je in je eigen warme nest, waar alles vertrouwd en gekend is, geen opwindende nieuwigheden of te vervullen verlangens maar gewoon business as usual.
En dan komt die onverwerkte vermoeidheid die je in Amerika niet hebt toegelaten wal aankloppen, een soort van uitgestelde afrekening.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 03 apr 2019, 08:15

Verhip Gusteman dat zou best eens kunnen wat je zegt.
Maar dan komt de volgende vraag :
Na 3 weken daar zou de eerste jetlag dan toch al helemaal weg moeten zijn ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door gusteman » 03 apr 2019, 17:04

Tammy schreef:
03 apr 2019, 08:15
Na 3 weken daar zou de eerste jetlag dan toch al helemaal weg moeten zijn ?
Niet noodzakelijk, het hangt er vanaf in welke mate je hebt gebruik gemaakt van je reserves en in hoeverre je die ter plaatse weer hebt weten aan te vullen.

Vergeet niet dat vermoeidheid sterk wordt beïnvloed door emoties en zo'n reis naar een ander land brengt toch altijd weer heel wat emotionele toppers mee.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 03 apr 2019, 19:16

Wat die emoties betreft Gusteman , die zijn er.
Als ik naar Amerika vlieg dan vlieg ik naar huis.
Zo voelt dat land voor mij.
Terug is ontiegelijk balen , wie weet versterkt dat het allemaal.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 04 apr 2019, 10:18

zat gisteravond -uit verveling- weer es te zappe en kwam terecht bij Comedy Central met oa dit

Afbeelding ...... :shock: [think] hebbe die een waarzegger voorziende geest ... :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 09 apr 2019, 12:02

grote god make ze zicj zo druk om der eige land
::

Ophef in Groot-Brittannië over drie chocolade-eendjes. Die zijn van de markt gehaald omdat ze als racistisch worden gezien. De chocoladefabrikant heeft excuses aangeboden.

De drie paaseendjes kregen van de fabrikant Waitrose een naam mee. Ongelukkigerwijs gaf de firma het donkerste eendje van pure chocolade de naam 'lelijk' mee.

Het eendje van witte chocolade werd 'pluisje' genoemd terwijl die van melkchocolade de naam 'krokantje' kreeg. Door de donkere van de drie het lelijke eendje te noemen, kreeg het bedrijf veel klachten omdat dit een racistische uiting zou zijn.

Verpakking veranderd

Waitrose besloot de eendjes van de markt te halen en de verpakking met de namen te veranderen.

Afbeelding [burn]


http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP












<
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 09 apr 2019, 12:05

Geef mij maar puur.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 09 apr 2019, 12:12

;P! ;P! ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 10 apr 2019, 08:38

Wie bedenkt dan ook dat chocoladekuikens een naam moeten krijgen...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 10 apr 2019, 08:49

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 10 apr 2019, 09:22

,,, <<<<<< hijs leuk Uni ,,de echte Calimero,,,Zij zijn groot en ik is klein en das niet eerlijk onee !!,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 10 apr 2019, 10:02

daar zou ik toch echt effe heel lang over moete nadenken
Japan heeft woensdag een van de twee dorpen bij de kerncentrale in Fukushima weer gedeeltelijk bewoonbaar verklaard, meldt persbureau AP. Het is voor het eerst dat de regering een noodverordening opheft in de directe omgeving van de kerncentrale, waar na een tsunami in 2011 explosies plaatsvonden en de omgeving ernstig werd vervuild.

Zeven jaar na de kernramp in Fukushima is het opruimen nog in volle gang. Opruimen kernrampplek is ‘mikado in ’t groot’
Vooralsnog zouden nog geen 370 mensen, 4 procent van Okuma’s voormalige bewonersaantal, zich weer hebben ingeschreven. Critici stellen dat de regering, in aanloop van de Olympische Zomerspelen van 2020, vooral naar buiten wil laten zien dat het gebied weer veilig is.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP ..... <<
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 12 apr 2019, 09:52

als je dit leest schrik je toch wel effe, wat en hoe zijn die dan op de vmbo gekomen ,,, geef ze een leesplankje met Aap noot mies,,, als ´begin´,,,, ben blij dat ik het achter me heb ,,,

Tienduizenden vmbo'ers lezen zo slecht dat ze niet begrijpen wat er op papier staat. Middelbare scholen voeren verplichte leeslessen in om hun taalgebruik op te krikken. Ook het mbo volgt.

Door: Ellen van Gaalen 12 april 2019, 09:09

Vooral de leerlingen die op de praktijkgerichte vmbo's zitten, hebben een lage woordenschat. Daardoor snappen ze na het lezen van een tekst vaak niet wat ze moeten doen. Ook kunnen ze nepnieuws niet onderscheiden van echt. Ruim vijftig procent van de leerlingen op vmbo basis en eenderde van vmbo kader kennen te weinig woorden en begrijpen onvoldoende wat ze lezen.

De afgelopen jaren is het er echter niet beter op geworden in de vmbo-klassen, stellen de Stichting Lezen en SLO, nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling. Ook de Onderwijsinspectie constateerde deze week in haar jaarlijkse rapport dat het aantal laaggeletterde tieners toeneemt.

Kortere zinnen
Om het tij te keren, moeten de leerlingen op de middelbare school meer lezen. De Stichting Lezen en SLO lanceren vandaag een website vol tips om docenten te helpen. "Leraren ervaren dat de scholieren moeilijk zijn te motiveren om te lezen. Hun leerlingen snappen niet waarom het moet, vinden lezen moeilijk en niet leuk", verklaart SLO-expert Gerdineke van Silfhout.. .

De docenten zien de leesproblemen wel, maar weten vaak niet hoe ze die kunnen oplossen. Terwijl sommige scholen al langer aan de weg timmeren om hun leerlingen aan het lezen te krijgen.


Al jaren lezen jongeren minder, omdat ze liever op de iPad of smartphone zitten. Scholen springen echter te weinig in dat gat. In de vmbo-lesboeken zijn de zinnen juist steeds korter geworden en staan simpeler woorden. <<<<<

Van Silfhout: "Dat maakt de teksten moeilijker, blijkt uit onderzoek. Om beter te worden, moeten de leerlingen meer leeskilometers maken. Maar omdat de leerlingen niet goed kunnen lezen, gebruiken ze minder teksten en meer YouTube-filmpjes. Zo zijn we in een vicieuze cirkel geraakt." Dat is het grote verschil met havo en vwo: die leerlingen krijgen bij alle vakken veel meer teksten voor de kiezen en worden gedwongen meer te lezen.
https://www.parool.nl/binnenland/vmbo-e ... ~a4625869/

Afbeelding fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 12 apr 2019, 10:04

Kortere zinnen
Prima, maar dat is iets anders dan een lange zin zomaar in twee stukken hakken, punt, hoofdletter:
De docenten zien de leesproblemen wel, maar weten vaak niet hoe ze die kunnen oplossen. Terwijl sommige scholen al langer aan de weg timmeren om hun leerlingen aan het lezen te krijgen.
[burn]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 15 apr 2019, 12:29

ANCHORAGE (ANP) - De belangrijkste rivieren van de Amerikaanse staat Alaska zijn in de afgelopen 102 jaar nog nooit zo vroeg ontdooid als dit jaar. Dat komt door de zachte wintermaanden. Afgelopen zondag brak het laatste ijs en stroomden veel rivieren weer vrij.

Het oude record stond op 20 april. Dat werd behaald in 1940 en 1998. Uit gegevens van weerbureaus blijkt dat de rivieren sinds 1960 steeds eerder zijn gaan ontdooien. Nu is het gemiddeld een week eerder dan toen. Dit jaar was echter nog sneller
De zachte winter kan voor grote problemen zorgen voor inwoners van Alaska. Zo gebruiken vooral inheemse inwoners van de Amerikaanse staat de bevroren rivieren om te reizen, met bijvoorbeeld sneeuwscooters. ,,Als we niet over de rivieren kunnen reizen, zijn we volledig afhankelijk van luchttransport. Dat is heel duur'', zegt een lokale bestuurder.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP

dit kon je al zien in de serie ,,,Afbeelding ,,, hierin w]orden 3 ´teams´ gevolgd die een huis gaan/willen bouwen maar door de dunne ijslag alles maar dan ook alles door de lucht moeten vervoeren,, je staat te kijken als je de velden ziet van een pompoen kweker , waar het dagelijks 35 graden is ,, nog nooit was het zo warm aldus de eigenaar .. met desneeuwscooter zijn een vader en dochter hun hout ed gaan brengen maar de rivier was zo dub dat ze eerst 10talle meters moesten kijken of het dik genoeg was ,, het dikste was 15cm!!! ,,,,,,

Afbeelding Alaska 32 graden ,,,,volle zon .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 16 apr 2019, 07:51

da´s wel bloedje zonde he, hou niet van oudheid maar als zoiets afbrand doet het toch wat

Brand Notre-Dame onder controle, 100 miljoen binnen voor herstel
De brand in de beroemde Parijse kathedraal Notre-Dame is onder controle, meldt de brandweer in Parijs. Het is voorlopig nog niet duidelijk hoe groot de schade is. De torens en het geraamte van de kerk lijken in ieder geval gered.

Laden...


Rond 19.00 uur gisteravond brak de brand uit. De brandweer probeerde daarop te redden wat er te redden valt. Dat was moeilijk, want de brand greep razendsnel om zich heen. Eén brandweerman raakte gewond bij het bestrijden van het vuur.

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Mogelijk komt het door renovatiewerkzaamheden aan de Notre-Dame. Het vuur lijkt te zijn ontstaan in de buurt van steigers die daarvoor waren opgezet. Er loopt inmiddels een onderzoek naar de oorzaak
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 16 apr 2019, 10:45

https://www.nu.nl/268866/video/mogelijk ... wsource=cl
Video te bekijken via bovenstaande link.

Mogelijke inbreker blijkt robotstofzuiger na politieonderzoek VS


De politie van de regio Washington County in de Amerikaanse staat Oregon ging zwaarbewapend op een inbraakmelding af.
Na nadere inspectie bleek het niet om een indringer die in de badkamer rondliep te gaan, maar om een robotstofzuiger.
De beelden werden donderdag vrijgegeven.

Gepubliceerd op 13 april 2019
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 16 apr 2019, 10:54

Vreselijk van de Notre Dame.
Ikzelf ben wel dol op oudheid en dit is een verschrikkelijke ramp.
Wat ik wel raar vond dat er een bericht uit ging dat het geen brandstichting was.
Hoe kan de brandweer dat concluderen zo snel als ze nog volop aan hat blussen zijn ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 16 apr 2019, 11:29

Hoe kan de brandweer dat concluderen zo snel als ze nog volop aan gat blussen zijn ?
Weleens van de franse slag gehoord ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 16 apr 2019, 11:49

@,,yep, zo maak ik altijd schoon ,,,,,:) ..... maar idd ook vanmorgen las ik dat het skelet redelijk in takt was en het AD kopt Notre Dame verloren ..... nou hoeft dat niet van mij hoor .. alleen als ze er weer zoveel jaar over doen om op te bouwen , (denk toch dat ik 2x zou moete slikke als bv de Laurens in de gloria gaat tóch ook een oud stuk-je- Rotterdam fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie