Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 dec 2023, 09:16

wat nou weer , ja ben wel effe geschrokken vandaar dit:
Holly Molly hoelang hebben ze daar over gedaan
de KNECHT ,,onee dat woord mag er net staan
maar kan je van die ouwe man verlangen
die hij even in de touwen gaat hangen
hey is een KINDERFEEST hoor
zout nou es op met dat gemor
dús ook Kerstman verdwijn
die arme herten die doe je pijn
mag men iets doen/zeggen 1x per jaar
dan is het Sinterklaas,
de kinderen zijn daar
(wat word er dan verwacht
('hoe de pakjes worden gebracht..
(DPD?,, KPN?,,DHL?..
(wie weet misschien wel ..........
deze mensen zijn zelf NOOIT JONG geweest
zal ik maar denken ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 dec 2023, 09:24

herman50 schreef:
02 dec 2023, 09:16
wat nou weer , ja ben wel effe geschrokken vandaar dit:
Holly Molly hoelang hebben ze daar over gedaan
de KNECHT ,,onee dat woord mag er net staan
we gaan 't écht beleven
voortaan de PAKJESPIET door het leven
maar kan je van die ouwe man verlangen
die hij even in de touwen gaat hangen
hey is een KINDERFEEST hoor
zout nou es op met dat gemor
dús ook Kerstman... verdwijn
die /arme/ herten die doe je pijn
mag men iéts doen/zeggen,, 1x per jaar
dan is het Sinterklaas,
de kinderen daar gaat het om
vergeet /even/ het verleden
we leven in t NU , t HEDEN
(en wat word er dan verwacht
('hoe de pakjes worden gebracht..
(DPD?,, KPN?,,DHL?..
(wie weet misschien wel ..........
*deze mensen zijn zelf NOOIT JONG geweest!!
zal ik maar denken ,,
:shock: [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 02 dec 2023, 12:42

Heel mooi Herman50. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 03 dec 2023, 06:23

Tammy schreef:
02 dec 2023, 12:42
Heel mooi Herman50. ;P!
:hands: dankje Tammy .... :)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 20 dec 2023, 09:24

achjee wat nou weer ,, de mok gaat nu écht het bedrijf uit
nee zelf eventueel meenemen van huis, dan na gebruik daar schoonmaken opbergen of meenemen naar huis,,
jaja en de tijd die daar in gaat zitten??, makkelijk gezegd maar waar blijven de werknemers die teveel worden bij het bedrijf dat die mokken maakte ??
we hadden vroeger gewone koffiekopjes ,maar dat was geen doen dus werd er plastic bekers aangeschaft en na gebruik keurig in de vuilnisbak ,
dit valt dus onder ..''de wereld draait door'' ,, ....
en dan al in gaan op 1 januari !!!!!!!!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 16 jan 2024, 06:36

Afbeelding

Plus stopt reclame voor aanbieding wc-papier voor 1 euro na scheldpartijen: ‘Moreel klopt het voor geen meter’

Supermarkt Plus stopt reclame te maken voor een actie waarbij klanten zes rollen Page-toiletpapier voor 1 euro konden kopen.
In een winkel in Utrecht leidde het tot scheldpartijen naar het personeel.

Lees verser via link :

https://www.ad.nl/binnenland/plus-stopt ... ~af119345/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het artikel heeft een “consumentenpsycholoog” ingeschakeld die het gedrag beschrijft aan het gevoel wat mensen krijgen bij zo’n aanbieding.
Een gevoel van schaarste…………

Schei toch uit, dit is gewoon asociaal tuig.
Stop eens met voor van alles en nog wat excuses te vinden voor asociaal gedrag in onze samenleving.
En benoem het gewoon wat het is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Witte wel » 16 jan 2024, 12:23

Tammy schreef:
16 jan 2024, 06:36
Schei toch uit, dit is gewoon asociaal tuig.
.............
En benoem het gewoon wat het is.
Dit is een gevolg van angst onder de bevolking, niet meer en niet minder.
Dit kunnen je vrienden, je buren of je familie zijn waar je het niet van verwacht. Dat is wat angst doet in een samenleving. Het maakt de mens fragiel, onstabiel, besluitenloos, agressief, depressief en controleerbaar.
Velen zien dit als zijnde onzin, ik zie dit als de huidige realiteit. Noem het gewoon angst, dan heb je het juiste woord te pakken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 16 jan 2024, 13:13

Nee hoor ik noem het helemaal geen angst.
Ik noem het wat het is namelijk asociaal tuig.
Jij ziet overal angst in beste kerel.
Er loopt gewoon een hoop asociaal volk rond , maar dat moet je dan wel willen zien.

We leven niet in een oorlogsgebied.
Er komt niet elke week een vrachtvliegtuig over vliegen die voedselpakketten enz dropt.
Nee , we zitten gewoon in Nederland in een supermarkt met een flinke kortingsaanbieding.
En dat is voor sommige mensen aanleiding om stampij te maken en winkelpersoneel verrot uit te schelden.
Dat heet in mijn wereld asociaal tuig Witte wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Witte wel » 16 jan 2024, 14:02

Als je angst niet herkent kan je ook niet begrijpen wat het doet met de mens.
Psychologen, psychiaters, maatschappelijk werkers, coachen hebben hun handen momenteel vol aan het behandelen en begeleiden van mensen met angsten in onze huidige samenleving. Dat is alleen al te merken aan het hoge ziekteverzuim mbt psychische klachten dat momenteel heerst. Wachtlijsten lopen op tot ruim een half jaar vanwege enorme aanvragen.
Nu kan je domweg blijven vasthouden dat dit asociaal gedrag is, daarmee worden mensen met angsten nog meer genegeerd en beledigd.
Maar dat moet je dan wel willen zien.
Dit heeft ook niets met oorlogsgebieden te maken, waar komt dat nu toch vandaan, maar met de huidige samenleving. Angst is iets meer dan een raketje dat voorbij komt vliegen, angst is een emotioneel gevolg op een omstandigheid. En dat zie je duidelijk in de samenleving.
En ik zie echt niet overal angsten in best vrouwtje, meer in de samenleving leven dan zie je wat er werkelijk gaande is. Je kan ook gewoon kranten blijven lezen en geloven wat er geschreven staat, en dat merk ik maar al te vaak op.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Witte wel » 16 jan 2024, 14:46

En als je de kranten moet geloven is er in Duitsland niets opvallends aan de hand. Zo af en toe een berichtje over wat tractoren in Berlijn. Verder zwijgen de kranten terwijl dat het land op zijn kop staat. Protesten met tractoren, en ook diverse transport sectoren blokkeren steden en wegen. Stukken infrastructuur worden lam gelegd, veel massaler dan in nederland.
De kranten hier schrijven over een protestacties van Extinction Rebellion op de A12.
Waar gaat het over.
De kranten hier schrijven over een praatgroepje van het WEF in Davos alsof het nietsbetekend is.

Dus vooral de kranten blijven geloven van DPG of mediahuis.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tet » 16 jan 2024, 15:00

Een betweter is iemand die altijd denkt alles beter te weten dan anderen. Natuurlijk niet letterlijk alles en altijd, maar wel veel en vaak. En hij laat het merken, door mensen te corrigeren, belerend toe te spreken en de les te lezen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Witte wel » 16 jan 2024, 15:41

Tet schreef:
16 jan 2024, 15:00
Een betweter is iemand die altijd denkt alles beter te weten dan anderen. Natuurlijk niet letterlijk alles en altijd, maar wel veel en vaak. En hij laat het merken, door mensen te corrigeren, belerend toe te spreken en de les te lezen.
:rolfl:
Das een goeie, die moet ik onthouden.

PS, heb je het nu over jezelf Tet?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 16 jan 2024, 16:12

Witte wel schreef:
16 jan 2024, 14:46
Dus vooral de kranten blijven geloven van DPG of mediahuis.
Al die mensen die last hebben van angsten, zijn dat dan de schapen die geloven dat er niks aan de hand is?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 16 jan 2024, 17:01

Witte wel schreef :
Nu kan je domweg blijven vasthouden dat dit asociaal gedrag is, daarmee worden mensen met angsten nog meer genegeerd en beledigd.
Ik zal nooit mensen met psychische problemen negeren en beledigen.
Nooit van mijn leven Witte wel.
Ik weet ontzettend veel van de wereld van de psychiatrie.
Het hoe en waarom doet niet ter zake, dit zei ik 20 jaar geleden al op dit forum.
Dus die zin van jou kan je afstrepen.

Dat ik de oorlog erbij haal en jij dat niet snapt is omdat jij het woord schaarste wat in het artikel staat koppelt aan angst.
Maar er is geen schaarste wat die “consumentenpsycholoog” denkt dat mensen denken, ik geloof dat niet.
Geen Page wc-rollen omdat die voor even in een super kortingsactie zitten heet uitverkocht en geen schaarste.
Je koopt gewoon een ander merk of gaat naar een andere winkel.
Wat je in die winkel zag was zeer asociaal en onbeschoft gedrag.
Die mensen bestaan gewoon, ik ken er genoeg.
Zeggen dat ze angstig zijn vind ik juist een belediging naar mensen toe die echte psychische problemen hebben.

In oorlogstijden is er wel vaak schaarste aan zoveel dingen die mensen nodig hebben.
Heb ik van mijn moeder geleerd over de hongerwinter in Heiloo waar ze middenin zat .
Een wereld van verschil.
meer in de samenleving leven dan zie je wat er werkelijk gaande is. Je kan ook gewoon kranten blijven lezen en geloven wat er geschreven staat, en dat merk ik maar al te vaak op.
Maak je maar niet druk over mijn leven in de samenleving.
Ik zie heel veel , ook wat werkelijkheid is hoor.
Pas jij ook op met wat jij leest ? :mrgreen:
Dan komt het met ons allebei goed. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Witte wel » 16 jan 2024, 18:47

Tammy schreef:
16 jan 2024, 17:01
Maar er is geen schaarste wat die “consumentenpsycholoog” denkt dat mensen denken, ik geloof dat niet.
Ik ook niet, zijn de mensen dan bang dat ze hun reet niet af kunnen vegen. De nederlander stormt naar de winkel als er iets met het schijtpapier aan de hand is. Als het toiletpapier er niet meer zou zijn kan dat altijd nog vervangen worden door een fles water met een handdoekje. Waar maakt men zich druk over. Misschien zit er wel een gouddraadje in dat papier. In nederland hoef je blijkbaar niets op voorraad te hebben behalve schijtpapier. Het zal er maar eens niet meer zijn in de winkels. De drang het te moeten kopen is de angst om het niet meer te hebben. En dat is weldegelijk een vorm van angst en die angst kent een veroorzaker en ook een resultaat. Dat resultaat is de drang het te moeten kopen en de angst het niet meer te hebben. Dat zou je moeten weten gezien je kennis van de psychiatrie.
In deze huidige tijd lopen er veel mensen rond met diverse vormen van angst en worden vaak niet begrepen. Door die angsten verandert ook het gedrag van die mensen en dat wordt wederom niet begrepen. Wat jij het asociaal gedraag noemt is meer een frustratie van mensen wat op deze wijze geventileerd wordt, een vorm van radeloosheid, afhankelijkheid of paniek. Een koopjesmarkt had oorspronkelijk de bedoeling om mensen aan te trekken en dan ook tevens de overige producten aan te schaffen, een lokkertje. Blijkbaar werkt deze vorm van sales niet meer in de huidige samenleving omdat de psyche van de mens hierop afwijkend reageert.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Osiris » 16 jan 2024, 20:09

Flashback.
Begin 2020, geruchten over een gevaarlijk pandemisch virus , afkomstig uit Wuhan ( not ).
Ineens gingen mensen massaal wc papier inslaan .
WTF !! geen eten, geen drinken als eerste levensbehoefte , maar wc papier ???
Alsof iedereen ( ik niet ) ineens een seintje kreeg van boven.

Anno 2024 geruchten over een nieuw virus 20 X gevaarlijker dan vorig fictieve virus ; dissease X genoemd , en weer word het uitvoerig vooraf besproken in Davos bij het WEF symposium ( eind 2019 was het event 201 ).
De volgende pandemie , waar volgens bepaalde berichten al 'vaccins'voor worden ontwikkeld .
Wat, hoe dan ???
Sinds wanneer kunnen we pandemieen voorspellen ??
En ook precies bepalen welk 'virus' het gaat worden, gezien wederom de al gaande ontwikkeling nieuwe fake 'vaccins' ??
En ja hoor, weer dat 5G microwave technology mindcontroll seintje om vooral massaal wc papier in te slaan ( dezelfde wijze om met gerotzooi van die frequenties eender welke symptomen van welke ziekte of virus dan ook te creeren, zonder aanwezigheid van die ziekte of virus ?? ).

Elders op forum al de interviews van Reiner Fullmich geplaatst met voormalig MI5/MI6 expert, die dit alles uitvoerig heeft aangegeven.
En de uiteindelijk werkelijke reden van Fullmich's arrestatie in Mexico .
Sindsdien is niets meer van hem vernomen....

Blijkbaar werkt het allemaal nog steeds....
WC papier als voorbode..... ???
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Witte wel » 16 jan 2024, 21:06

Disease X is een terminologie die in 2017 door de WHO naar buiten is gebracht in samenwerking met het WEF. Het is niets meer dan een pantoniem, niet veelzeggend dus.
De benaming werd bij de afgelopen covid plandemie toegepast en nu momenteel gebruikt het WEF het wederom als waarschuwing. Een dreigend gevaar waar de inhoud niet van bekend is en daardoor geen gevaar kan zijn. De benaming is bewust gekozen om de mens de indruk te geven dat er iets mysterieus bedreigends aan zit te komen. Hetzelfde zou kunnen zijn de uitspraak; "zet je schrap, er komt iets op je af."
Het is daarom niet meer dan een woordspeling zonder enige inhoudelijkheid.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 18 jan 2024, 10:07

Tammy schreef:
16 jan 2024, 13:13
Nee hoor ik noem het helemaal geen angst.
Ik noem het wat het is namelijk asociaal tuig.
Jij ziet overal angst in beste kerel.
Er loopt gewoon een hoop asociaal volk rond , maar dat moet je dan wel willen zien.

We leven niet in een oorlogsgebied.
Er komt niet elke week een vrachtvliegtuig over vliegen die voedselpakketten enz dropt.
Nee , we zitten gewoon in Nederland in een supermarkt met een flinke kortingsaanbieding.
En dat is voor sommige mensen aanleiding om stampij te maken en winkelpersoneel verrot uit te schelden.
Dat heet in mijn wereld asociaal tuig Witte wel.
ben wel met je eens Tammy , ga hier dagelijks naar de Plus maar hebben alleen 'moeilijkheden' bij de schuifdeur óm binnen te komen, verder prima,,
dus niks geen angst, gewoon onbeschoftheid,, [burn]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 18 jan 2024, 10:30

Witte wel schreef:
16 jan 2024, 21:06
Disease X is een terminologie die in 2017 door de WHO naar buiten is gebracht in samenwerking met het WEF. Het is niets meer dan een pantoniem, niet veelzeggend dus.
De benaming werd bij de afgelopen covid plandemie toegepast en nu momenteel gebruikt het WEF het wederom als waarschuwing. Een dreigend gevaar waar de inhoud niet van bekend is en daardoor geen gevaar kan zijn. De benaming is bewust gekozen om de ms de indruk te geven dat er iets mysterieus bedreigends aan zit te komen. Hetzelfde zou kunnen zijn de uitspraak; "zet je schrap, er komt iets op je af."
Het is daarom niet meer dan een woordspeling zonder enige inhoudelijkheid.
https://www.geenstijl.nl/5174438/Corona ... -Variant-X
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 18 jan 2024, 11:08

angst ja dat heb ik ook /gehad- mogelijk nog, vooral de dagen dat Mam was opgenomen in het ziekenhuis én later verzorging,, de wetenschap dat je haar niet meer zou zien,,dat was MIJN angst.., maar om een of andere reden was die niet nodig,, als ik maar aan haar bleef denken , wat ze zou zeggen óf ervan vinden,,nu na jaren alleen te zijn ,
is dit zo ''gewoon'' geworden dat er heel vaak een glimlach van,, och wat doen jullie toch moeilijk,, nee dan de -wijze- lessen van ons Ma,,
die had geen ander nodig om HAAR wijsheid door te geven ,, (soms zou je wensen dat er meer waren van die mensen),,
helaas gaat de wereld z'n eigen gang,,
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie