Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 15 mar 2019, 09:32

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP

De onaangekondigde vliegshow ter ere van 100 jaar luchtvaart had een feestje moeten worden maar dat is niet helemaal geslaagd. Amsterdammers en omwonenden in de omgeving snappen helemaal niets van de stunt.

KLM liet donderdagmiddag een Boeing 777-300 boven Noord-Holland vliegen onder begeleiding van vier F-16’s. Amsterdammers waren duidelijk geschrokken. Op sociale media vielen termen
als ’oorlog’, ’kaping’ of ’aanslag

volges mij vloog er woensdag een Boeing over Rotterdam binnestad nou en ,, laag , mooi gezicht , niks van gehoord en nou dit gemier ,, als der stront aan de knikker was hoor je ook op straat sirenes .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 15 mar 2019, 12:13

Vond het een prachtig gezicht.

Zullen de die luitjes van de klimaatmars in A'dam gisteren niet zo blij mee geweest zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 15 mar 2019, 12:20

:hands: :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 15 mar 2019, 12:33

Weet je, nu zitten ze te piepen over milieuvervuilende vliegtuigen, maar als er stront aan de knikker is en ze hebben de ambu heli nodig dan is alles ineens oké omdat die hun dan komt redden.
Als de straaljagers ze in oorlogstijd moeten ontzetten is het ook allemaal ineens geen probleem meer.
Ik sprak eens zo'n sneuneus die alle gemotoriseerde vervoersmiddelen verketterde,.
Vrachtwagens deugden niet, auto's niet, vliegtuigen niet etc.
Toen vroeg ik of hij ook nog zo zou steigeren als zijn huis in de fik stond en hij gewond naar het ziekenhuis moest, of hij dan ook zo tegen de vervuilende brandweer en ambu was of liever met de paardenkar ging?
Toen gingen alle principes over boord want zijn eigen eggie was toch belangrijker.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 15 mar 2019, 13:46

Fen., je zegt nou wat ik al zolang heb gedacht ,, dus ben niet alleen in dit thx
dat vind ik ook met vuurwerk , jan met de pet mag niet afsteken , maar de gemeente geeft een vuurwerkshow ,,, zoek het verschil ..... fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 15 mar 2019, 14:02

;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Berjan » 15 mar 2019, 17:32

herman50 schreef:
15 mar 2019, 13:46
Fen., je zegt nou wat ik al zolang heb gedacht ,, dus ben niet alleen in dit thx
dat vind ik ook met vuurwerk , jan met de pet mag niet afsteken , maar de gemeente geeft een vuurwerkshow ,,, zoek het verschil ..... fijne dag nog
Dat heeft natuurlijk te maken met veiligheid. De dronken jannen met de pet gooien vuurwerk naar ambulancepersoneel dat mensen probeert te redden. En dat proberen ze te voorkomen door professioneel vuurwerk wel toe te staan maar jan met de pet dit te verbieden.
Maarf goed, jan met de pet koopt nu ook illegaal vuurwerk in Belgie of Duitsland. Daar zijn de meeste problemen mee. Dus dat zullen ze nooit voorkomen. Behalve schijnheilige veiligheid. Of schijnveiligheid. Beter is het om ambulances op oudejaarsnacht te opluisteren met agenten met wapens. Zodat men geen vuurwerk durft te gooien naar die mensen..
Of dat ouders hun kinderen eens goed opvoeden. Zelf ben ik zo goed opgevoed dat ik er nooit aan zou hebben gedacht om vuurwerk naar mensen of dieren te gooien. Zelfs met 4 promille in de kop.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 18 mar 2019, 12:29

wat voor idiote wereld leven we, mensen neerschieten die in een gebedsruimte zijn,, die vrijer timmert echt niet hoog, lever hem maar uit aan de leeuwen hebben die iik een leuke dag o dat mag niet van de mensenrechten ......me zole....

WELLINGTON (ANP/AFP/RTR) - De hoofdverdachte van het bloedbad in Nieuw-Zeeland wil zichzelf verdedigen tijdens zijn rechtszaak. Hij heeft de advocaat ontslagen die hem was toegewezen.
<< hóófdverdachte ??!!, alles staat op video en andere gedoe , dalijk zegt ie nog het was m´n 2lingbroer----->>

Advocaat Richard Peters vertelde persbureau AFP dat Brenton Tarrant (28) geen gebruik meer wil maken van zijn diensten. Peters zei ook dat de vermeende massamoordenaar ,,rationeel'' op hem overkwam. De Australiër wordt op 5 april weer in de rechtbank verwacht. Hij is al in staat van beschuldiging gesteld voor moord, maar waarschijnlijk hangen hem meer aanklachten boven het hoofd.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 28 mar 2019, 10:15

sjonge jonge we lijken we zonnecellen als je dat zo leest,, nou ga zo plm 22,15 naar bed en open de luiken om zeg 05.30 uur gewoon overblijfsel van m´n werk de tijden,, dan gordijnen open koffie zette beetje klooien op de laptop, en boodschappe doen.... we hadden al een speciale werktijd -was 1976- elke dag uurtje eerde beginnen en dan vrijdags om half 2 naar huis ..
------------
Op 31 maart om 2.00 uur 's nachts zetten we de klok een uur vooruit. Wat voor effect heeft de zomertijd op onze gezondheid? Tien vragen aan chronobioloog Marijke Gordijn. "De zomertijd heeft invloed op onze biologische klok en daarmee op alle processen in het lichaam", aldus Gordijn.

Hoe beïnvloedt de zomertijd onze biologische klok?

"Bij de omschakeling naar zomertijd verzetten we onze sociale klok. We zetten ons horloge een uur vooruit en moeten ten opzichte van de wintertijd een uur eerder op en een uur eerder naar bed: onze biologische klok moet zich aanpassen", vertelt de chronobioloog.

Waarom leidt dat tot gezondheidsproblemen?

"De biologische klok is de opperklok voor zo'n beetje alle processen in ons lichaam. 's Avonds zorgt hij ervoor dat we moe worden. En 's ochtends zorgt hij ervoor dat we langzaam wakker en alert worden."

"Het lichaam krijgt dan van de klok een seintje: het stresshormoon cortisol piekt, de hartslag versnelt en de bloeddruk stijgt. Het zijn voorbereidingen die het lichaam treft om je klaar te maken voor de dag."

En als de zomertijd ingaat, worden die voorbereidingen dan in de war gestuurd?

"Precies. De biologische klok 'loopt' op licht. Hij loopt van zichzelf ietsje achter: in een ritme van iets meer dan 24 uur. Door daglicht dat via het netvlies binnenkomt, weet het lichaam dat het dag is. Licht zet de biologische klok als het ware gelijk."

"Met het verzetten van de klok in het voorjaar, wordt het later pas donker. Het is die late zonsondergang die de boel in de war stuurt. Het late licht zorgt er namelijk voor dat we 's avonds nog te fit zijn om te gaan slapen. Ons lichaam denkt dan dat het nog geen bedtijd is."

En 's ochtends moeten we eerder op. Geeft dat ook problemen?

"De processen waar ik het net over had, de voorbereidingen om ons klaar te maken voor de dag, zijn nog niet afgerond wanneer de wekker gaat. De bloeddruk is nog laag en de ademhaling en hartslag zijn nog traag. Het gevolg: je voelt je moe of zelfs 'gebroken', je hebt een korter lontje en bent sneller geïrriteerd. Ook ben je minder alert."

Het probleem met de zomertijd is ook dat die in het weekend ingaat, heeft u eens gezegd. Waarom is dat een probleem?

"Om snel in het ritme te komen, zouden we op tijd naar bed moeten. Een uur eerder dan gewoonlijk. Maar in het weekend voelen we die noodzaak niet, omdat we de volgende dag toch niet naar ons werk hoeven."

"Het tegendeel is waar: veel mensen gaan vanwege het weekend juist later naar bed. De overgang op maandagochtend, wanneer de wekker gaat om naar ons werk te gaan, wordt dan nog groter."

Er wordt gedebatteerd over afschaffing van de wisseling. Veel mensen zouden voor een permanente zomertijd kiezen. Waarom bent u daar tegen?

"Permanente zomertijd zou betekenen dat de zon gedurende vier wintermaanden pas na 8.30 uur 's ochtends opkomt. Midden in de winter pas om 9.45 uur. Dat zorgt voor allerlei gezondheidsproblemen: het tekort aan licht in de ochtend zorgt ervoor dat de biologische klok niet gelijk gezet kan worden en stuurt daarmee allerlei lichaamsprocessen in de war."

"In Rusland hebben ze in 2011 geëxperimenteerd met permanente zomertijd. Daar bleek het aantal winterdepressies enorm toegenomen. Logisch, want voor de behandeling van winterdepressies werkt ochtendlicht het beste. Dus als je dat mist, kun je sneller stemmingsklachten krijgen."

Welke tijd zou voor ons het best zijn?

"Voor Nederland zou Greenwich Mean Time (GMT, red.) de beste permanente tijd zijn. Dat is de tijd die ze in Londen hanteren, een uur eerder dan onze huidige Centraal-Europese Tijd die we in de winter aanhouden. Dan wordt het 's avonds eerder donker en komt de zon 's ochtends eerder op."

Maar die lange avonden zijn zo heerlijk, zeggen voorstanders van een permanente zomertijd.

"Heerlijk misschien, gezond is het niet. Je kunt ook gezellig een kaars aansteken zodra het donker wordt op een mooie zomeravond. Of spreek flexibele werktijden af op je werk. Creëer je eigen zomertijd: begin een uur eerder met werken en hou een uur eerder op. Dan heb je ook een langere zomeravond."

Hoe passen we ons komend weekend zo snel mogelijk aan?

"Dim 's avonds de lampen. Daglicht en blauw licht in lampen en beeldschermen zorgen ervoor dat ons lichaam denkt dat het nog dag is. Hoe meer licht, hoe alerter je bent, hoe moeilijker om in slaap te vallen en in het ritme te komen."

"En heel belangrijk: ga in het weekend, zéker komend weekend, op tijd naar bed en sta op tijd op. Gooi 's ochtends meteen de gordijnen open en ga zoveel mogelijk naar buiten voor zoveel mogelijk daglicht."

Marijke Gordijn is als chronobioloog verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze is oprichter van Chrono@Work en maakt deel uit van de adviescommissie die de Nederlandse overheid adviseert over de voor- en nadelen van het afschaffen van de zomer- of wintertijd voor de gezondheid.


http://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/med ... OCID=HPDHP fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 28 mar 2019, 10:18

Ik heb het vaker geschreven hier, ik heb totaal geen last van dat ene uurtje verschil.
Jetlag van 8 uur wel maar van dit totaal niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 28 mar 2019, 13:39

Ik dito Tammy. ;P!

Prachtig hoor al die theoriën, maar dan moeten we ook alle reizen naar verre landen maar afschaffen want dan zal een groot deel van de wereld bevolking hun bioritme ernstig in de war raken.

Als men echt volgens een bioritme wil gaan leven, moeten we alle klokken e.d. weg doen, want een bioritme is opstaan als het licht word en naar bed als de zon onder gaat.
Ook kunstlicht moet dan in de ban want dat heeft ook een negatieve invloed.
En hoe dan met de mensen die in ploegendienst werken of nachtdiensten draaien?
Zij wennen ook aan dàt ritme.

Doe mij maar dat uurtje langer licht.
Als dat continue word, went een lichaam hier ook wel aan, want waarom is wintertijd (ook onnatuurlijk gereguleerd door de klok) dan wel natuurlijk?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 28 mar 2019, 13:49

We hebben het hier op het forum vaker over gehad, mensen die er last van hebben en niet.
Dat reizen naar verre landen moet inderdaad wel een probleem opleveren voor mensen die dus wel last hebben van zomer en wintertijd.
Misschien gaan ze ook niet zo ver, want voordat je gewend bent is de vakantie alweer afgelopen denk ik.

Als ik naar Amerika ga heb ik wel last van 6 tot 8 uur tijdsverschil.
Maar bij aankomst is dat 1 dag zeg maar.
Terugkomst ruim 2 weken zeker nu ik ouder ben.
Is volgens mij niet normaal dat verschil , ach ja heb nooit gezegd dat ik normaal was. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 28 mar 2019, 15:22

Zelfkennis. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 28 mar 2019, 16:21

:rolfl:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 28 mar 2019, 18:14

Inderdaad Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 29 mar 2019, 07:22

vraag me af hoe gaat / doen die mensen het dan met -bv- oud en nieuw ,, -die er last van hebben dus he - ,,, fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 29 mar 2019, 07:51

vraag me af hoe gaat / doen die mensen het dan met -bv- oud en nieuw ,, -die er last van hebben dus he -
Die merken dat niet, die hebben een kater.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2019, 10:59

20.30 tot 21.30uur is vanavond de tijd om lekker rustig een kraak te zette.....
AMSTERDAM (ANP) - Tussen 20.30 uur en 21.30 uur gaat zaterdag overal op de wereld het licht uit om stil te staan bij de toekomst van onze planeet. Miljoenen mensen, steden, bedrijven en organisaties doven hun lichten, en dus ook in Nederland.

De actie is een initiatief van het Wereldnatuurfonds (WNF). De organisatie wil er wereldwijd een signaal mee afgeven dat er meer actie nodig is voor natuur en klimaat.

Astronaut en WNF-ambassadeur André Kuipers geeft het landelijke startsein in Amsterdam: daar dooft hij het lichtbaken van A'DAM Toren aan het IJ. Voordat de lichten uitgaan, kleurt de toren speciaal voor Earth Hour groen. In Rotterdam hullen de Erasmusbrug en de Euromast zich in het donker. In Utrecht gaan de lichten van de Domtoren uit, in Deventer van de Waag en in Tilburg van de schouwburg.

Ook bij onder meer de Eiffeltoren, Sydney Opera House, het Kremlin, de Akropolis, de basiliek van Lima, de piramides in Egypte en de Big Ben blijft het zestig minuten donker.

Earth Hour begon in 2007 in Sydney als kleinschalige actie die aandacht vroeg voor klimaatverandering. Inmiddels organiseren mensen over de hele wereld in dat uur evenementen zoals akoestische concerten, speurtochten en diners bij kaarslicht.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP ------
och jee moete die mensen die het uurtje missen nou wennen aan het donker en dan morge nog erger langer licht .......staat er wel stoer de Euromast in het donker , de laatste dagen voor 1 derde in licht de Erasmusburg ,al dagen geen kleur oja twee dagen geleden geel ivm 100jaar tour de frats..,,nouja zolang de straat verlichting aanblijft fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 apr 2019, 13:36

hoever kun je iets zoeken en na welke -lange- tijd [think]
Opnieuw beschuldigt een vrouw de Amerikaanse ex-vicepresident Joe Biden dat hij haar op een ongepaste manier heeft aangeraakt. Het is de tweede keer in vier dagen tijd dat de democraat voor een dergelijk vergrijp onder vuur ligt.

De 43-jarige Amy Lappos zegt dat Biden haar tijdens een politieke bijeenkomst in 2009 bij haar hoofd heeft vastgepakt en met zijn neus tegen die van haar wreef. De vrouw dacht dat de politicus haar ging kussen.

Lappos' beschuldiging volgt dagen na de openbaring van Lucy Flores. Zij beweert dat Biden haar in 2014 bij een campagnebijeenkomst probeerde te kussen op haar achterhoofd. "Ik voelde mij ongemakkelijk, smerig en verward", aldus Flores.

De ex-vicepresident geeft aan dat hij in zijn leven veel uitingen van affectie heeft gegeven, 'maar nooit dacht ik dat er sprake was van ongepast gedrag. Wordt aangevoerd dat dit wel het geval was, dan zal ik daar op een respectvolle manier naar luisteren. Het was nooit mijn bedoeling'.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
(wat zou de reactie zijn als de man-nen- helemaal de vrouw links lieten ligge?? nog meer gekrakeel omg waarin iemand kleizerig kan zijn :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 apr 2019, 13:47

zonder chauvinist te zijn vind ik dat Feijenoord wel wat gelijk heeft zeker wat de avond nu n-bijna- nacht wedstrijden betreft en de kinder-tijd-. ,
Eredivisie weer aangepast voor Ajax
Het verplaatsen van de wedstrijden van Ajax heeft ook wat gevolgen voor andere duels. Feyenoord - AZ begint zaterdagavond 20 april een uur later, om 20.45 uur. Drie dagen later trapt AZ in Alkmaar juist een uur eerder af tegen Heracles Almelo (19.45 uur). Het duel tussen NAC Breda en Feyenoord op woensdag 24 april gaat van 18.30 naar 20.45 uur.

Op dit moment staat voor zondag 28 april een competitiewedstrijd in Doetinchem tegen De Graafschap op het programma. Die wordt naar alle waarschijnlijkheid ook naar voren gehaald als Ajax de laatste vier haalt. Door de duels met FC Groningen en Vitesse een dag te vervroegen, heeft de KNVB daar al ruimte voor gemaakt.
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie