Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 15 sep 2019, 07:37

De speculaties over de herkomst van de oranje gloed die hangt over Donald Trump kan stoppen. Trump zelf heeft het verlossende woord gesproken. Het komt niet door de zonnebank, of een smeerseltje. Het komt door de gloeilamp.

Trump in een toespraak: “De gloeilamp. Mensen zeggen: ‘wat is er met de gloeilamp. Ik onderzocht het. De gloeilamp die we moeten gebruiken. Nummer één, voor mij, belangrijker nog, het licht is niet goed. Ik zie er altijd oranje uit. En jij ook. Het licht is het ergst. “

Er ontbreekt geen context, want er was geen context. Ineens ging het in zijn toespraak over gloeilampen. Bekend is dat hij zich ergert aan het verbod op de gloeilampen uit zijn jeugd. Ook in Amerika zijn die vervangen door lampen die minder energie verbruiken.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 15 sep 2019, 08:15

Ik zou een andere kleur haarverf gebruiken. :mrgreen:
Misschien wordt het dan paars.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 15 sep 2019, 09:43

ja wie weet staat het hem nog ook ,,, ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 18 sep 2019, 07:39

heb die teveel naar z´n baas gekeken
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse vicepresident Mike Pence weigert de premier van de Salomonseilanden te ontmoeten nu het land de diplomatieke banden heeft verbroken met Taiwan. Dat meldt een Amerikaanse regeringsmedewerker die anoniem wil blijven.

Premier Manasseh Sogavare van de Salomonseilanden had Pence in juli gebeld voor een afspraak. Die zou plaatsvinden in de marge van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York, maar daar ziet Pence nu van af.

De regering van de Salomonseilanden besloot maandag om officiële banden met China te verkiezen boven Taiwan. "Het is een tegenvaller, en het land stelt winst op korte termijn met China boven een langetermijnverbintenis met de VS", aldus de bron. "Ze doen een historisch sterke band schade aan."

China claimt dat Taiwan een afvallige provincie is en dwingt andere landen om Taiwan niet te erkennen als soeverein land. Dat doet het vaak door investeringen in het land in het vooruitzicht te stellen, zoals onlangs bij de Salomonseilanden.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 20 sep 2019, 15:14

Afbeelding
Minister Ferd Grapperhaus en Cora van Nieuwenhuizen waren gisteravond wel erg benieuwd hoe de Nederlandse voetbalclubs het ervan afbrachten in de Europa League.

Ministers door stof om kijken voetbal tijdens debat.

Ministers Ferd Grapperhaus en Cora van Nieuwenhuizen hebben begrip voor de ophef die is ontstaan door een foto waarop zij voetbal kijken tijdens een belangrijk debat.

Justitieminister Grapperhaus heeft zijn excuses aangeboden aan premier Mark Rutte - die toen aan het woord was - voor het feit dat hij ‘op enig moment’ toch een stukje van Feyenoord heeft zitten kijken. Tijdens de volledige Algemene Politieke Beschouwingen over de plannen van het kabinet, moeten alle ministers en staatssecretarissen in het zogenoemde Vak K in de Kamer blijven zitten.

Grapperhaus had naar eigen zeggen ook wel wat afleiding nodig. Hij had twee zware dagen achter de rug na de moord op de advocaat van kroongetuige Nabil B.. Wel erkent hij zijn fout, en neemt hij zelfs zijn collega in bescherming: ,,U moet dat ook de andere minister niet kwalijk nemen, zij werd een beetje door mij aangestoken.”

Die andere minister, Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur, begrijpt ,,dat mensen het wel een beetje gek vinden”. Van Nieuwenhuizen is groot Feyenoord-fan, en een van haar zoons zat in het stadion tijdens de wedstrijd van de Rotterdamse club tegen Rangers FC in de Europa League.

Dat had ze niet moeten doen, aldus de minister. Ze belooft haar aandacht in de toekomst bij het debat te houden, en benadrukt dat het in dit geval ook alleen om de laatste antwoorden van de premier ging.

Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib heeft de bewindsvrouw nog niet op de vingers getikt, maar Van Nieuwenhuizen sluit niet uit dat ze dat alsnog doet. ,,Dat begrijp ik ook wel”, zegt de minister lachend.

De Algemene Politieke Beschouwingen worden altijd gehouden op de woensdag en donderdag na Prinsjesdag. Het zijn belangrijke dagen voor het parlementaire jaar, waarin de troonrede wordt besproken en op de Rijksbegroting wordt gereageerd.
Feyenoord verloor uiteindelijk bij Rangers en AZ speelde lange tijd met tien man, maar pakte toch een punt tegen Partizan.


BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

En dan verbaasd zijn dat de burger het vertrouwen in de politiek kwijt is ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 21 sep 2019, 13:02

nou dit is niet goed vanzelf, maar beter dan dat ze zitte te tukken ,,fijne middag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 21 sep 2019, 13:13

Afbeelding

Je bedoelt zoiets als dit parlementslid in het Britse Lagerhuis Herman50 ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 21 sep 2019, 13:25

Dit is echt bizar te noemen.
Ik heb heel veel gelezen en gezien over deze mensen.
Ik heb ze ook gezien in Amerika.
Vele documentaires en ook een serie waarin de jongeren breken met hun familie en naar New York bijvoorbeeld gaan en verder reizen.
Ze wilden ontsnappen aan hun leven als Amish.
Deze groep heeft me altijd gefascineerd.
Want ze leven zo streng maar ik denk niet dat deze manier van leven het uiteindelijk houd in deze wereld.

<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Amish-koets met bierkrat en stereo-installatie aangehouden.

De twee ’berijders’ van de koets deden zich te goed aan ice tea met een tic en gingen er beschonken vandoor, met achterlating van hun rijtuig, zo meldt CBS.

Hulpsheriff Joe Dragovich kon de twee mannen niet meer achterhalen. Die verdwenen in de bossen rond Trumbull. Ook het paard voor de buggy zette het op een lopen, maar de deputy kon het dier wel onderscheppen. Onderzoek leverde een kistje bier en een flinke stereo op en dat was verrassend. Amish houden zich doorgaans aan strenge regels ten aanzien van onder meer alcohol en het gebruik van modere techniek. Het paard is bij een lokale boer ondergebracht, totdat de mannen zich melden.

Dronken ’achter het stuur’ is ook verboden als het gaat om een paard en wagen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1665661 ... angehouden

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 21 sep 2019, 13:50

Hebben ze het paard ook laten blazen ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 22 sep 2019, 07:08

:hahaha: :hahaha:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 22 sep 2019, 09:28


Glitterballen. Het komt verdomd dicht in de buurt van dierenmishandeling


Alexandra Besuijen neemt wekelijks de wereld van mode en trends kritisch onder de loep.
Deze week bespreekt ze: geverfde hondentestikels, de nieuwste spijkerbroekentrend en sacraal kamperen.

06/02 | 2019

Glitterballen
Dat de wereld gek is, weten we allang, maar hij is inmiddels nog een klein beetje gekker geworden. Er zijn dus mensen die de ballen van hun hond insmeren met glitter. Nee maar écht. Hoe twisted moet je zijn als je zoiets bedenkt? Je bent al een beetje gaga als je eraan meedoet, maar hóe kom je in godsnaam op zo’n idee?

Zie je daar je hond, een afstammeling van de wolf nota bene, een beetje zijn ballen likken en denk je dan, hé laat ik daar eens een potje glitter overheen verven? En vindt die hond dat dan vervolgens goed en bijt-ie niet je vingers eraf?

Nee, gevaarlijk is het niet. Het is eetbare glitter en het wordt vastgeplakt met een suikerstroopje, dus hooguit wordt het beest er wat dikker van. En het zal hopelijk wel min of meer alleen een hondenshowdingetje zijn, want je moet er toch niet aan denken zo met zo’n arme stakker door het park te lopen? Zijn collega’s zien hem aankomen! Die komen niet meer bij!

Het is natuurlijk niet zo erg als staarten en oren couperen, maar het komt toch wel verdomd dicht in de buurt van geestelijke dierenmishandeling. Doe effe normaal. Als je glitterballen wil, neem lekker je eigen ballen. Of die van je man. Hoewel ik, dit schrijvende, eigenlijk bang ben dat dit allang gebeurt. Zeg maar het eetbare slipje 2.0. Of ben ik nou ook gek? ?

Back to back to the future
En over gek gesproken: er is weer eens een nieuwe spijkerbroekentrend die nog gekker is dan die voorgeknipte gaten. De binnenstebuitenbroek, oftewel de reverse stitched jeans.

En ja, dat is dus inderdaad een broek met de naden en de zakflappen aan de buitenkant. En nee, je kan niet gewoon je eigen spijkerbroek binnenstebuiten keren, want dan zitten de knopen niet goed.

Komt het je bekend voor? Dat klopt, want deze trend werd al voorspeld in Back to the Future Part II dat zich afspeelt in 2015. Dus eigenlijk is het geen nieuwe trend, maar eentje die vier jaar achterloopt. Verwarrend. Hoe dan ook, ik kan niet wachten tot ik het eerste slachtoffer zie met zo’n broek. Dat wordt lachen!
Bron: boohoo.com

Kamperen in de kerk
Of ik wist wat champing was, vroeg iemand. Ik dacht aan iets met champagne, maar het is kamperen in de kerk. Ook leuk. In Engeland kan het. Zoals overal loopt ook daar het aantal kerkgangers – en dus de inkomsten – terug en hebben steeds meer kerken moeite met het onderhoud. Daar hebben ze iets op gevonden. Sacraal kamperen.

Voor een bedrag van rond de zestig euro mag je een nachtje slapen in de kerk. Midden in de kerk, op de grond. Nou ja, op een kampeerbedje dat je kunt huren. Het is wat duurder dan een gewone camping, maar het moet toch een heel bijzondere ervaring zijn om de nacht door te brengen in zo’n rustiek middeleeuws Father Brown-achtig kerkje! Ik wil!

Voor koffie en thee wordt gezorgd en ontbijt kan indien gewenst aan de kerkdeur geleverd worden. Er zijn doortrek-wc’s (fancy!) maar geen douches. Dus als je meer dan één nacht blijft, moet je daar wel even iets op verzinnen. Het bereiden van je eigen potje is verboden vanwege brandgevaar, maar er is ongetwijfeld een pub in de buurt voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd. En met een beetje geluk ligt er ook nog ergens een vingerkootje van een lokale heilige of een splinter van het Kruis. Veel meer back to the middeleeuwen kan je het niet krijgen.

https://www.hpdetijd.nl/2019-02-06/glit ... handeling/

Het is zondag, en als je vandaag niet in de kerk gaat kamperen..... denk je er misschien over om je hond
een te verwennen met schitterende glitters...... of toch maar liever niet.
Geniet van de mooie zondag, hoe je hem ook invult.

Wil je de foto's van de honden zien? Klik op bovenstaande link.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 22 sep 2019, 09:47

Wat een idiote wereld is het toch geworden. [dizzy] [nuts]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 23 sep 2019, 10:00

nou eerlijk gezegt het liefst ben ik alleen , zonder al dat gedoe, je word er kotsmisselijk van wat er allemaal -nog- gaat komen ,wat je -nog- mag, waarom je het moet laten .....
vanmorgen in AD ook weer zoiets , een wereldverbeteraar, die een boek heeft geschreven over hoe we de wereld moeten -kunnen?- verbeteren,, maar dan schijft men aan het eind de vacantie gaat dit jaar ander .......we vliegen niet meer zoals voorgaande jaren.....dús hij heeft lekker meegeholpen jaren en gaat nou vertellen wat niet mag,,, :?
dan vond ik de opmerking van een muzikant eerlijker - ik moet voor mijn werk veel met het vliegtuig maar ben voor een schone wereld , dus eigenlijk een hypocriet .....kijk die is recht voor z´n raap ...... en om nu naar 100 km te gaan is leuk maar zodra de -zeg- grens met Duitsland is gepasseerd gaat het gas erop .... wat is het nut ? geen zolang het niet allemaal meedoet , stop der dan maar mee :oops:
(en zo zit ik nog steeds maar te zoeken naar die ´glazen stolp´ die over Nederland ligt ) :roll: .... toch nog een fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 23 sep 2019, 10:04

Herman50 , een hele kleine tip. :wink:
Zou je de linken van de artikelen waar je over praat hier neer willen zetten ?
Want ikzelf weet niet over welke mensen je het hebt.
Door de linken kunnen we de artikelen lezen en ook jouw reacties daarop beter begrijpen.
Is dat ok ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 23 sep 2019, 10:09

ehhhh, ik wil wel een link ergens van zetten maar als het in het AD ochtendblad staat weet ik niet waar de /die link zit , anders geen probleem
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 23 sep 2019, 10:11

Ooh jij leest een papieren krant ?
Als dat zo is dan kan het niet inderdaad.
Geen probleem dan Herman50. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 23 sep 2019, 11:20

Herman's vingers ruiken naar de inkt, pure natuur. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 23 sep 2019, 12:48

:hahaha: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 25 sep 2019, 09:21

Je kan als je zo leest beter geen bekendheid of naam hebben

De van seksueel wangedrag beschuldigde operazanger Plácido Domingo heeft zich dinsdag teruggetrokken uit de nieuwe voorstelling van de Metropolitan Opera in New York, meldt de The New York Times.

De in opspraak geraakte Spaanse tenor zou de hoofdrol verzorgen in de nieuwe voorstelling van Macbeth, die woensdagavond in première gaat. Het zou zijn eerste optreden in de Verenigde Staten zijn sinds beschuldigingen door zeker twintig vrouwen.

De 78-jarige Domingo werd in augustus beschuldigd door acht zangeressen en een danseres. Zij zouden eind jaren tachtig betast of gezoend zijn bij operagezelschappen waar Domingo leidinggevende functies had. Begin deze maand traden elf andere vrouwen met soortgelijke beschuldigingen naar buiten.

Na de eerste aantijgingen in augustus startte de Los Angeles Opera, waar Domingo directeur is, een onderzoek. De San Francisco Opera en Philadelphia Orchestra wachtten dat onderzoek niet af en schrapten begin deze maand al concerten met de zanger.

De operazanger spreekt de beschuldigingen in The New York Times tegen. Hij maakt zich zorgen over „een klimaat waarin mensen worden veroordeeld zonder de juiste procedure”.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP ,, ((en dat alles dan na -bijna- 40 jaar!!.....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 25 sep 2019, 10:38

Dit vind ik echt erg .
Is geweldige opera zanger.
Al die beschuldigingen komen nu pas na tientallen jaren ?
Te gek voor woorden want voordat er onderzoek is werd hij al geweerd in San Francisco en andere steden waar hij zou optreden.
De man word al veroordeeld zonder proces enz.
Schandalig dat hij op het eind van zijn carriere nog zoiets moet meemaken door die compleet uit de hand gelopen MeToo beweging.
Als je naam word genoemd ben je al kansloos of het nu waar is of niet.
Walgelijk vind ik dat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie