Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 09:37

Helaas Herman50, dit is bittere realiteit.
Mensen zijn respectloze egoïsten geworden.
Bij ons in de straat was er een Turks moslim gezin die de vlag niet half stok maar in top had hangen.
Dat zet mij wel te denken als je weet hoe een hekel zij aan Joden hebben.
Ze geven daar een signaal mee af dat ze de slachting eerder bejubelen dan het te betreuren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 05 mei 2019, 09:48

Jakkes Fenna wat respectloos van dat gezin. :?
Van Vught ook bah.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 05 mei 2019, 11:30

wat ik ook niet in orde vind is dat er om 20.00uur hier gewoon de trem doorrijd de politiewagens doen of hun neus bloed,, en dan op TV horen dat de treinen stilstaan ..ja tijd is geld dus ... en van vlaggen half stok hebben ze ook nooit gehoord -dwz hier !- maar goed fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 18:11

Vreselijk dit.

'DIERLIJK GEDRAG VERWAARLOOSDE KINDEREN'

http://www.telegraaf.nl/nieuws/3539388/ ... e-kinderen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 05 mei 2019, 18:56

Dat is raar Herman50 van die tram.
Die had niet mogen rijden.

Fenna wat verschrikkelijk van die kindjes.
Gelukkig zijn ze gered maar wat vind ik dit zielig. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 19:25

Tammy, kan jij die tekst plaatsen van het art.?
Mij lukt het niet vanaf mijn smartphone.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 05 mei 2019, 20:58

ZAANSTAD - De Zaanstreek vormde enige tijd geleden het decor van een even bizarre als gruwelijke vorm van kindermishandeling. Twee broertjes werden daar zo ernstig verwaarloosd door hun moeder dat zij een eigen taal ontwikkelden en dierlijk gedrag vertoonden. Dat kwam aan het licht toen zij eenmaal bevrijd werden uit hun uitermate benarde positie. Dat meldt hoofdagent van team Zaanstad Tom Verweij in zijn column op de Facebookpagina van Politie Zaanstreek.

Verweij werd opgeroepen door de meldkamer. Hij had toen niet kunnen bevroeden dat hij taferelen zou meemaken die tot op de dag van vandaag op zijn netvlies staan gebrand. In reactie op de gedeelde column van hoofdagent Verweij, laat de politie Noord-Holland weten op de hoogte te zijn van de column. Er is op dit moment niet bekend of er een strafrechtelijk onderzoek heeft plaatsgevonden. Maandag wordt er een uitgebreidere reactie verwacht.

Schreeuwen
Verweij schreef in zijn column: „Een tijd geleden reed ik op een zeer warme zomerse dag door de Zaanstreek toen ik door de meldkamer werd opgeroepen. ’NH21.20, wilt u met gepaste spoed gaan naar ***. Al de hele dag huilen daar twee kinderen in een woning en melder vertrouwt het niet.’ Normaal gesproken ben ik bezig met projecten omtrent jeugd, echter is het vandaag zo druk op straat dat ik een autosleutel heb gepakt en naar buiten ben gegaan.

Omdat de kinderen niet in direct levensgevaar zijn, maar aangezien ik het noodzakelijk vind om zo snel mogelijk ter plaatse te zijn, maak ik gebruik van mijn vrijstelling. Ik rijd flink te hard over de snelweg, rij door rood en neem de busbaan waar dat mogelijk is. Door het warme weer is het ontzettend druk bij de politie en ik weet dat er voorlopig geen collega’s beschikbaar zijn om mij te ondersteunen. Na ongeveer 10 minuten kom ik ter plaatse bij de flat. Ik druk op het knopje van de lift en ga naar boven. Op de galerij staan er een aantal buren mij op te wachten: ze hadden mijn politiebus al zien staan. Ik vraag aan een van de buren wat zij gezien heeft. Zij begint te vertellen: ’Al enkele maanden heb ik een buurvrouw. Ik weet dat ze twee kinderen heeft: ik hoor hen wel maar ik heb hen nog nooit gezien, terwijl ik de galerij en de flat best goed in de gaten houdt. Sinds ze er woont hoor ik de kinderen overdag regelmatig schreeuwen. Vandaag is het zo erg, dat ik jullie maar heb gebeld.’

Gordijn en mes
Verweij klopt aan en ziet twee kleine handjes het gordijn wegschuiven. ,,Ik kijk in de lieve ogen van een klein jongetje. Slechts gekleed in een onderbroek, kijkt hij mij angstig aan. Met zijn ene hand heeft hij de gordijn vast, in de andere hand een mes. Gelukkig zit er geen bloed aan het mes, maar dit maakt de situatie ontzettend alarmerend. Ik probeer weer contact te maken met het jochie: ’Joh, leg dat mes maar weg. Zometeen doet dat nog pijn.’ Hij brengt het mes omhoog en tikt met de punt op het raam.’ Achter hem verschijnt een peuter, met alleen een luier om en een duim in zijn mond. Beide jongetjes zien er versuft uit en zweten als otters. Ze kijken me met grote ogen aan. Ik hoor van de centralist dat er geen telefoonnummer bekend is van de moeder. Tijd om dat uit te zoeken of te wachten op een slotenmaker is er niet. Ik ren naar mijn politiebus en haal er een breekijzer uit.”

Verweij rent terug en tegelijkertijd komt de collega hem assisteren. „Ik loop eerst naar het raam toe en zeg tegen de twee jongens dat ze niet moeten schrikken van hard geluid. Ik wil niet dat de twee jongens van het geluid schrikken en gekke dingen gaan doen, zeker niet als een van hen een mes in zijn handen heeft. Ik zeg tegen ze dat ik even de deur ga open maken en daarna ga kijken of alles ok met ze is. Het jongetje met het mes blijft me aanstaren: mijn boodschap lijkt niet aan te komen.”

Hij vervolgt: „Het zijn vrij goedkope huurwoningen en de deur is al snel open. Ik duw de deur open en een hete lucht komt me tegemoet. Achter de voordeur zit een halletje met een deur die tot de woning leidt. Ik krijg kort kippenvel: de deurkruk is van buitenaf vastgebonden met een riem. De twee jongens zitten op een hete dag als vandaag opgesloten en zouden bij brand geen enkele vluchtmogelijkheid hebben. Ik haal de riem van de deur en ga de woning in.”

Bloedheet
De woning die Verweij betreedt, is bloedheet, schrijft hij. De twee jongens rennen wild door de woning. ,,In de slaapkamer liggen er matrassen op de bedden zonder lakens en de hele woning is een puinhoop. Alle ramen zitten potdicht en waren niet door de twee jongens te openen. Nergens staat eten of drinken klaar, door de keukenkraan loopt water naar buiten. Ik vraag direct aan een buurvrouw of zij glazen water wilt halen. De oudste rende naar de galerij en viel flauw, vermoedelijk door oververhitting. We roepen direct een ambulance op. Het andere jochie heeft een luier die al vele uren aan vervanging toe is. Een lieve buurvrouw neemt dit voor haar rekening.”

„Terwijl het oudste jochie door ambulancepersoneel wordt nagekeken, spreek ik met de buren. Het was de eerste keer dat ze de twee jongens zagen: ze hoorden ze al maandenlang maar hadden ze nog nooit buiten gezien. Vermoedelijk waren ze al maandenlang niet buiten geweest. Ik moet denken aan een scene uit de film ’End of Watch’, waarbij agenten een aantal kinderen ontdekken terwijl die kinderen zijn opgesloten in een kast. Ik waan mij in een remake op deze film.

„Die moeder is nooit thuisgekomen. De crisismedewerker schouwt de situatie, hoort de buren en mij aan en besluit tot een spoeduithuisplaatsing. De twee jochies zouden naar een crisispleeggezin gaan en worden door mij en een collega tijdelijk naar het dichtstbijzijnde politiebureau gebracht. Nog steeds hebben we geen woord kunnen wisselen met hen: er viel geen contact te maken. Later bleek dat zij zoveel met z’n tweeën waren geweest, dat zij een eigen taal hadden verzonnen. Ook verklaarde de ervaren crisispleegmoeder dat de twee jongetjes dierlijk gedrag vertoonden”, aldus Verweij in zijn ontluisterende relaas.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 23:06

:loveU:
Dankje Uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 06 mei 2019, 07:09

het enige wat ik kan zeggen,,de rillingen lopen langs me rug , met wat voor -zielig- verhaal zou de moeder weer komen ,,onbegrijpelijk ......
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 06 mei 2019, 07:49

Sorry Fenna ik had je berichtje nog niet gelezen anders had ik het geplaatst.
Maar gelukkig hebben we Univers. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 06 mei 2019, 08:00

Waar die ouwe unoxworst niet goed voor is. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 06 mei 2019, 09:37

:hahaha:
Vind die van de Hema lekkerder :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 06 mei 2019, 09:41

herman50 schreef:
06 mei 2019, 07:09
met wat voor -zielig- verhaal zou de moeder weer komen ,,onbegrijpelijk ......
Dat mens is nooit meer komen opdagen, ze liet die kinderen gewoon verkommeren.
Het had haar niets uitgemaakt als ze het niet overleefden, ze had zelfs geen eten en drinken voor ze.
Die vrouw had nooit kinderen mogen krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 06 mei 2019, 10:16

Ik neem aan dat ze die moeder toch gaan opsporen ?
Ze staat toch ingeschreven in die woning dus haar naam en andere gegevens zouden ze moeten hebben.
Ze moeten dat mens vinden en berechten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 06 mei 2019, 10:31

nou Tammy ik weet niet of ze zo bijdehand zijn die huiseigenaren oid, even op m´n eigen gericht ,, mijn moeder is overleden in 2004 de huur is overgeschreven naar H Verkruissen,-ik zei de gek- sorry ;)- dús jaren word de huur afgeschreven van mijn giro ,, vorige week een brief van de ´huisbaas´ ,,,,,,, gericht aan Mevr. Verkrtuissen de Kever ,,,,, hoe gek kan het gaan ,,,fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 06 mei 2019, 10:37

Je vraagt je soms inderdaad af Herman50 welke mensen daar werken.
Een wijziging doorgeven aan de bank ook al zoiets.
Als je een verhuizing doorgeeft krijgen de nieuwe bewoners nog jarenlang jouw post pfff.

Maar dit is een politiezaak geworden met die kindjes.
Dus die opsporing gaat beter hoop ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 06 mei 2019, 11:05

mooizo
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 08 mei 2019, 07:14

dat vond ik gistere wel effe een afknapper van de rooie -gele hesjes- die de uitgestoken hand van Rutte straal negeerde,, kwam over als stukkie onbeschoftheid , al mag je hem niet je hebt -hoop ik- toch wel wat fatsoen in je flikker of zie ik het verkeerd .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 08 mei 2019, 07:21

Ik had ze naar buiten gedonderd.
Ik kan niet goed tegen onbeschoft volk.
Knap dat Rutte die twee binnenliet, was bij mij niet gebeurd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 08 mei 2019, 07:30

DEN HAAG - De manier waarop de vijf ‘gele hesjes’ dinsdag premier Mark Rutte tegemoet traden, is “dom, onbeleefd en grof”. Dat stelt etiquette-expert Reinildis van Ditzhuyzen dinsdag. Een van de vijf vertegenwoordigers van de protestbeweging die Rutte ontving, weigerde de premier een hand te geven. Een ander kwam bellend het Torentje binnenlopen en keek Rutte niet eens aan.

“Dit is dom, onbeleefd en onverstandig”, stelt Van Ditzhuyzen. “Dit kan en mag geen precedent worden. Je mag het met iemand oneens zijn, je mag zelfs iemand haten. Je kan een uitnodiging afslaan. Maar als je een uitnodiging aanneemt, zoals de gele hesjes hadden gedaan, dan hoor je je te gedragen. En daarbij hoort het geven van een hand bij binnenkomst.”

Deze manier van binnentreden door de gele hesjes zette meteen een “extreem agressieve toon”, stelt Van Ditzhuyzen. “Ze stralen met deze manier van doen in alles uit: jij interesseert me niet, jij kan de pot op. Je laat merken de ander niet in zijn waarde te willen laten. Wat denken ze dan nog voor serieus gesprek met Rutte te kunnen voeren? Ik zou zulke gesprekspartners niet meer serieus kunnen nemen.”

De deskundige snapt dat Rutte ondanks de bizarre begroeting het gesprek toch aanging. “Hij is de premier van Nederland, hij maakt van alles mee. Maar je moet er echt voor waken dat je geen precedent schept. Wanneer we dit als land normaal gaan vinden, wordt het heel moeilijk om met z’n allen nog op een beetje normale manier een leuke en werkbare samenleving in te richten.”
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie