Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
4l13N

Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door 4l13N » 06 apr 2019, 11:23

Wanneer je twijfelt aan dingen in de 3D wereld waarin wij leven, dan wordt je al snel uitgemaakt voor weer zo'n gek die zonodig bewust verwarring moet zaaien.

Dat is jammer, want als de missie het zoeken naar de waarheid is, dan komen je daar soms simpelweg dingen tegen waardoor "normale" mensen gaan steigeren.

Het is natuurlijk heel gemakkelijk om iemand die twijfelt aan iets wat door de mainstream- en ook een groot deel van de alternatieve wereld als waarheid wordt gezien, als iemand die bewust desinformatie verspreid te bestempelen en te zeggen dat deze onderdeel vormt van de geheime diensten of een gelijksoortige enge club.

Echter, de waarheid is de waarheid, ongeacht hoe "inconvenient" die soms ook mag zijn.

De meesten kennen het ISS ruimtestation wel waar regelmatig nieuwe astronauten naartoe gaan en welke in een omloopbaan om de aarde zweeft. Tenminste, dat nemen wij gemakshalve dan maar aan omdat dit wordt gezegd door NASA, de autoriteiten en het grootste deel van de mainstream- en alternatieve media.

Maar, net zo goed als een maanlanding in scene gezet kan worden, zo kan dat natuurlijk ook met een ruimtestation. Het gaat hier even niet over waarom men zoiets zou doen, maar wel enkele aanwijzingen die mogelijk in die richting wijzen.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Tammy » 06 apr 2019, 11:46

Wat voor soort mensen zijn dat die twijfelen ?
Ongelooflijk dit. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door univers » 06 apr 2019, 11:47

4l13N is FAKE.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Gast1 » 06 apr 2019, 11:57

univers schreef:
06 apr 2019, 11:47
4l13N is FAKE.
Zover wil ik niet gaan Uni, maar het is wel opmerkelijk hoeveel mensen aan 'alles' gaan twijfelen.

Versta mij wel, ook ik twijfel op allerlei gebieden ... maar het lijkt werkelijk alsof mensen steeds dommer worden.
Een platte Aarde, een holle Aarde, 'ontkenningen' op allerlei gebieden waaronder ook klimaatontkenning, we zijn nooit op de maan geweest en jawel het ISS ruimtestation bestaat niet. [doh]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Tammy » 06 apr 2019, 12:02

Waarom gaat men twijfelen vraag ik mij af.
Is het leven van de twijfelaars niet spannend genoeg ofzo dat men mysteries gaat creëren ?
Ik snap deze mensen echt niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Witte wel » 06 apr 2019, 13:21

Sinds dat er steeds vreemde, vergeten te verwijderen, voorwerpen ontdekt worden op Mars en Maan foto's is mijn geloofwaardigheid enorm gedaald mbt het ruimtevaart gebeuren. Ik zie een area 51 als een reëele optie waarbij inpandige landschaps creatie zou kunnen worden toegepast. Velen maken de ontdekte vergeten of niet kloppende zaken belachelijk omdat volgens hen onomstotelijk het tegendeel is bewezen. Dat bewijs is blijkbaar zo lek als een mandje. Een organisatie als NASA zou dat toch niet doen. Of misschien toch wél.
Ik kan mij de toenemende twijfel bij velen wel voorstellen en onder velen versta ik gewoon onbevangen nuchtere mensen welke een onderdeel van onze samenleving zijn maar toch iets meer kennis bezitten dan Jan met de pet. En aan alles twijfelt niet iedereen, dat wordt gesuggereerd. Men generaliseert nog al makkelijk als het dergelijke onderwerpen betreft en daardoor lijkt men alles in twijfel te trekken. Dat beeld wordt geschapen en dat is misleiding in mijn optiek.
De toekomst zal het leren en de werkelijke waarheid toont zich uiteindelijk toch wel. Het aantal vrijdenkers is enorm aan het toenemen en dat zijn zeker geen ontkenners of complotters in algemeenheid. Velen van hen zijn verstandig denkende mensen met een andere kijk op de realiteit.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Tammy » 06 apr 2019, 13:27

Ik ben het met je eens dat niet alles word verteld, vooral niet door NASA.
Het begon met wat ik noem de misleiding over Roswell, ik geloof dat er wel degelijk een UFO is gecrasht en geen weerballon.
Maar het ruimtestation ISS ontkennen dat gaat mij echt een stap te ver.
De waarheid word inderdaad niet altijd verteld helaas maar dat ruimtestation is niet fake.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Witte wel » 06 apr 2019, 13:54

ISS is zelfs soms met het blote oog te zien. Ontkennen van het bestaan is daarom vreemd. Iets wat er is en je kan zien wat er niet zou zijn. :shock:
De vele UFO spinsels zijn in mijn optiek misleidingen. Velen zijn twijfelachtig geheim. Waarom geen informatie verstrekken over herontdekte zaken maar verstoppen in duistere berichtgeving. In mijn beleving een afleiding zoals een sprookje bij een kind een bepaald beeld schept. UFO, het kan van alles zijn. Ontastbaarheid om zaken te verstoppen achter schermen waardoor het lijkt dat er zaken spelen maar in werkelijkheid er iets totaal anders speelt. Ook vanuit de Russische kant de "alien" ontdekkingen in Egyptische pyramides. Spookachtig maar niets is publiek bereikbaar. Een gehaaide slimme methode niet te hoeven vertellen wat men te weten is gekomen zodat kennis afgeschermd blijft. Amerikanen zijn daar net zo goed in als Russen. Allemaal vraagtekens met bedoelingen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door univers » 06 apr 2019, 14:29

Maar het ruimtestation ISS ontkennen dat gaat mij echt een stap te ver
Dan zit ik steeds naar Jan Klaassen en Katrijn te kijken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door 4l13N » 06 apr 2019, 17:02

Witte wel schreef:ISS is zelfs soms met het blote oog te zien.
Hoe weet je dat dat het ISS is?

gusteman

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door gusteman » 06 apr 2019, 17:37

Niburu.co ... het kindje van Jelle Poelstra (en Alexandra Heydebree ... als zij er nog bij hoort, want in dat wereldje wordt er nogal wat rondgetrapt).

Ik heb Jelle leren kennen als een man die open stond voor 'outside the box' denken maar toch altijd weer het belang van rationeel denken onderkende.
Ik heb diezelfde Jelle zien evolueren tot iemand die (ogenschijnlijk) hoe langer hoe dieper wegzakte in de mistige wereld van de 'alternatieve waarheid'.
Ik zeg hier wel degelijk 'ogenschijnlijk' want in werkelijkheid is Jelle een gewiekste zakenman die het financieel belang van goedgelovigheid heeft ontdekt als een bron van inkomen voor wie daar handig weet op in te spelen.

Maar dit slaat wel alles wat hij de afgelopen jaren heeft gepubliceerd; dit is bijna stand-up comedy ... ik lach me een bult.

En, eerlijk gezegd, ik weet niet of 4l13N dit stukje zelf heeft geschreven maar de stijl doet me een beetje denken aan Jelle.

Voor wat betreft het onderwerp:
4l13N schreef:
06 apr 2019, 11:23
Tenminste, dat nemen wij gemakshalve dan maar aan omdat dit wordt gezegd door NASA, de autoriteiten en het grootste deel van de mainstream- en alternatieve media.
Hier worden natuurlijk alle astronauten buiten beschouwing gelaten die langere of korte tijd hebben doorgebracht in dat ruimtestation ... die mensen zijn makkelijk aanspreekbaar en hebben al heel veel lezingen gegeven zonder dat zij ooit betrapt zijn op onwaarheden of onjuistheden.

Die denkpiste doet mij een beetje denken aan de stelling dat de aarde geen bolvormige planeet zou zijn.
Iedere piloot die internationale vluchten uitvoert kan makkelijk bewijzen dat dit onzin is.

Maar ja, waarom niet hé? Waarom zouden mensen daar niet in geloven?

Als Roswell kan een geval zijn van een neergestorte UFO (zijnde een buitenaards ruimtetuig) dan is de stelling dat ISS niet bestaat even plausibel.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door univers » 06 apr 2019, 18:25

Hoe weet je dat dat het ISS is?
Dat ben ik, op mijn scootmobiel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Witte wel » 06 apr 2019, 22:52

4l13N schreef:
06 apr 2019, 17:02
Hoe weet je dat dat het ISS is?
Omdat je dat kan zien met een Dobson telescoop. Ik neem aan dat er maar één H vormig ruimtestation om de aarde cirkelt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door Fenna » 07 apr 2019, 09:14

univers schreef:
06 apr 2019, 18:25

Dat ben ik, op mijn scootmobiel.
heb je trouwens al weer een andere scootmobiel?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door univers » 07 apr 2019, 09:28

"nee
Mist het wel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door MetalPig » 08 apr 2019, 08:05

4l13N schreef:
06 apr 2019, 11:23
, dat nemen wij gemakshalve dan maar aan omdat dit wordt gezegd door NASA, de autoriteiten en het grootste deel van de mainstream- en alternatieve media.
Wel knap dat ze de Russen meekrijgen in het verkondigen van hun leugens ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Steeds meer mensen twijfelen aan bestaan ISS ruimtestation

Bericht door univers » 08 apr 2019, 09:31

Monday's Spacewalk wordt live uitgezonden op NASA TV

V
NASA-astronaut Anne McClain neemt een "space-selfie"
NASA-astronaut Anne McClain neemt een "space-selfie" met haar helmvizier op 260 mijl boven het aardoppervlak tijdens een ruimtewandeling op 22 maart 2019.
Expeditie 59 Flight Engineers Anne McClain van NASA en David Saint-Jacques van het Canadian Space Agency zijn van plan op maandag 8 april nog een ruimtewandeling uit te voeren om een ​​overtollig machtsweg te vestigen op de in Canada gebouwde robotarm, bekend als Canadarm2, en te installeren kabels om meer uitgebreide draadloze communicatiedekking buiten het orbitale complex te bieden, evenals voor verbeterde bedrade computernetwerkmogelijkheden.

Bekijk de ruimtewandeling op NASA TV en op de website van het bureau . De live-uitzending van de ruimtewandeling begint om 6:30 uur en zal naar verwachting ongeveer 6,5 uur duren. De ruimtewandeling begint om 08:05 uur

Dit wordt de 216e ruimtewandeling ter ondersteuning van de montage en het onderhoud van ruimtestations. McClain wordt aangeduid als extravehicular crew lid 1 (EV 1), en draagt ​​het pak met rode strepen. Saint-Jacques wordt aangeduid als extravehicular crew member 2 (EV 2), die het pak zonder strepen draagt.

Dit is de derde ruimtewandeling in minder dan een maand op het ruimtestation. De eerste twee ruimtewandelingen installeerden krachtige lithium-ionbatterijen voor een paar zonnepanelen van het station. Op 22 maart werd de eerste ruimtewandeling in de serie voltooid door McClain en NASA-astronaut Nick Hague . Op 29 maart werd de tweede ruimtewandeling voltooid door Den Haag en NASA-astronaut Christina Koch .

Het ruimtewandelingswerk gaat door met de algehele upgrade van het stroomsysteem van het station, dat begon met een vergelijkbare vervanging van de batterij tijdens ruimtewandelingen in januari 2017 .

Lees meer over stationactiviteiten door @space_station en @ISS_Research op Twitter te volgen, evenals de ISS Facebook- en ISS Instagram- accounts.

https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/ ... tml#public
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie