Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
4l13N

Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door 4l13N » 19 apr 2019, 10:47

Er is een WikiLeaks-document opgedoken waarin valt te lezen dat Rusland een geheime basis op de maan heeft vernietigd.

De volledige tekst van het document is niet publiek beschikbaar, maar kan wellicht worden opgevraagd via een Wob-verzoek.

Het document, dat dateert van 24 januari 1979, suggereert dat er mogelijk oorlogen worden gevoerd in de ruimte en dat de Verenigde Staten beschikken of beschikten over een geheime maanbasis.

https://wikileaks.org/plusd/cables/P790011-1247_e.html

https://www.ninefornews.nl/geheime-amer ... asis-maan/

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door MetalPig » 19 apr 2019, 11:24

:rolfl: :rolfl: :rolfl:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door univers » 19 apr 2019, 11:37

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door 4l13N » 19 apr 2019, 11:43

MetalPig schreef:
19 apr 2019, 11:24
:rolfl: :rolfl: :rolfl:
Wat is er zo grappig?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Tammy » 19 apr 2019, 12:02

Ik geloof dat niet van die geheime maanbasis 4l13N .
Wat ik wel geloof is dat we binnen nu en zeg pakweg 10 jaar wel een maanbasis hebben.

En dat de wereld dat ook weet.
Dus geen geheime maanbasis.
Maar net zoiets als het International Space Station, maar dan op vaste bodem op de maan dus in dit geval.
De maan zie ik als een springplank naar Mars.
Vanuit de maan kan men als daar een basis is goederen brengen naar Mars.

Een soort tussenstation zeg maar.
En die maanbasis word natuurlijk ook een wetenschapsbasis waar men alles onderzoekt om het reizen straks makkelijker te maken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Witte wel » 19 apr 2019, 12:50

Nee hoor Tammy, de maan staat maar amper 400.000 km van de aarde en Mars is min. 55 758 006 km en max. bijna 400 000 000 km. Heeft geen zin dus.

We gaan geen maanbasis bouwen op de maan, want daar hebben we niets aan, maar wat zou het zijn als we daar de grootste moskee van de maan zouden bouwen. Lijkt mij een goed plan.
Die Amerikanen verzinnen dan wel weer een methode om daar snel te komen. Misschien komt er dan een "raketkaartjes automaat" online. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Tammy » 19 apr 2019, 12:58

De afstand is heel klein vanaf de aarde i know, maar het is wel eens geopperd om van daaruit goederen te brengen.
Een soort station.
Die van de moskee is een grap mag ik hopen ? :mrgreen:
Zullen we het universum niet vervuilen met religie ?
Zullen we het wetenschappelijk houden daar, we krijgen maar 1 kans om ons ergens anders te vestigen dus laten we het goed doen.

We hebben al onze hersens nodig om daar te overleven, geloven in een god die niet bestaat is een waste of time die we ons niet kunnen veroorloven.

Het is niet mijn bedoeling om mensen die wel geloven in een god te beledigen.
Maar zoals zij recht hebben op hun visie en mening zo heb ik dat ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door MetalPig » 19 apr 2019, 13:00

Witte wel schreef:
19 apr 2019, 12:50
We gaan geen maanbasis bouwen op de maan, want daar hebben we niets aan,
Ik dacht dat een idee was om de vluchten richting Mars vanaf de maan te lanceren, maar ik weet niet hoe serieus dat is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Tammy » 19 apr 2019, 13:02

Dat klopt MetalPig daar word ook over gesproken.
Ik heb daar een paar jaar geleden al over gelezen , hoe de stand van zaken nu is weet ik niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door MetalPig » 19 apr 2019, 13:05

MetalPig schreef:
19 apr 2019, 13:00
Ik dacht dat een idee was om de vluchten richting Mars vanaf de maan te lanceren, maar ik weet niet hoe serieus dat is.
Op Nasa's 'Moon to Mars'-pagina vind ik daar niets over, maar ze zijn dus wel van plan daar een basis op te zetten.

https://www.nasa.gov/topics/moon-to-mars

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Witte wel » 19 apr 2019, 13:09

Tammy schreef:
19 apr 2019, 12:58
Die van de moskee is een grap mag ik hopen ? :mrgreen:
Nou euh, eigenlijk.
Zullen we het universum niet vervuilen met religie ?
Nee hoor want de zwaartekracht daarvoor ontbreekt en dat zou de verspreiding dusdanig versnipperen dat er niets van over blijft.
we krijgen maar 1 kans om ons ergens anders te vestigen dus laten we het goed doen.
Dan is de maan verloren moeite. Daar is niks en komt niks. Kost alleen een berg geld.


:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Tammy » 19 apr 2019, 13:13

Hoera voor de zwaartekracht. :mrgreen:

Ik bedoel de maan niet, ik bedoel verder dan Mars. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Determinist » 19 apr 2019, 13:47

Witte wel schreef:
19 apr 2019, 12:50
maar wat zou het zijn als we daar de grootste moskee van de maan zouden bouwen. Lijkt mij een goed plan.
Nou....ik heb gehoord dat ze de Notre Dame daar gaan herbouwen, naast die geheime basis.
Voordeel: die vliegt niet meer zo snel in de brand.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Tammy » 19 apr 2019, 14:03

Haha alles goed met je Determinist ? :lol:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Witte wel » 19 apr 2019, 14:11

Nou, dan zetten ze dadelijk een hokje op de maan. Het bewijs dat we er geweest zijn. En hop verder in het volgende project waar miljarden in op gaan
En wat hebben we er aan als we weten dat de mens daar niet kan leven. Niets dus. Stoppen met die nodeloze onzin en dat geld investeren op de aarde waar dat hard nodig is. Tenminste, in ieder geval tbv het klimaat volgens de klimaat hysterische bewegingen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door MetalPig » 19 apr 2019, 14:52

Witte wel schreef:
19 apr 2019, 14:11
Nou, dan zetten ze dadelijk een hokje op de maan. Het bewijs dat we er geweest zijn. En hop verder in het volgende project waar miljarden in op gaan
En wat hebben we er aan als we weten dat de mens daar niet kan leven. Niets dus. Stoppen met die nodeloze onzin en dat geld investeren op de aarde waar dat hard nodig is. Tenminste, in ieder geval tbv het klimaat volgens de klimaat hysterische bewegingen.
Geld zat. Als je ziet dat er binnen een dag een half miljard beschikbaar komt om een kerk te herbouwen, dan moeten er meer dingen zijn die door miljardairs opgelost kunnen worden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door univers » 19 apr 2019, 15:08

Misschien komt er dan een "raketkaartjes automaat" online.
Kan ik de OV kaart ook gebruiken ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door univers » 19 apr 2019, 15:50

Het idee is zo gek niet, tenslotte hadden de nazi's ook een geheime basis op Antarctica.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Zwabenland

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazi-ufo

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door Witte wel » 19 apr 2019, 16:17

univers schreef:
19 apr 2019, 15:08
Kan ik de OV kaart ook gebruiken ?
Alleen die in het Arabisch. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geheime Amerikaanse basis op de maan? Mysterieus WikiLeaks-document opgedoken

Bericht door univers » 19 apr 2019, 16:40

Ik wordt gediscrimineerd. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie