Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
4l13N

Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door 4l13N » 04 okt 2019, 19:23

Een nieuw artikel heeft gesuggereerd dat we misschien geen andere keuze hebben dan micro-organismen naar de Rode Planeet te verspreiden.
Tot nu toe was er bij elke ruimtemissie een nauwgezet sterilisatieproces nodig om te voorkomen dat ongewenste verontreinigingen naar andere werelden worden verspreid.

Maar wat als de verspreiding van micro-organismen vanaf de aarde niet alleen onvermijdelijk was, maar ook onvermijdelijk?

In een nieuw artikel beweren wetenschappers dat het voor de mensheid ooit echt op Mars moet leven nodig is om de micro-organismen mee te nemen waar onze soort op vertrouwt om te overleven.

Niet alleen dit, maar het kan ook nuttig zijn om opzettelijk dergelijke microben te introduceren in een poging om het proces van terraforming van de planeet op gang te brengen en uiteindelijk gastvrijer voor de mens te maken.

"Microbiële introductie moet niet als toevallig maar onvermijdelijk worden beschouwd," schreven de auteurs van de studie. "We veronderstellen de bijna onmogelijkheid om nieuwe planeten te verkennen zonder microbiële reizigers te dragen en / of te leveren."

Het is zeker waar dat het leven op aarde afhankelijk is van deze micro-organismen om te overleven.

"Het leven zoals we het kennen kan niet bestaan ​​zonder nuttige micro-organismen", zei co-auteur Jose Lopez, professor aan de Nova Southeastern University. "Om te overleven op onvruchtbare (en voor zover alle reizen tot nu toe ons vertellen) steriele planeten, moeten we nuttige microben meenemen."

Misschien moeten we, om een ​​buitenaardse wereld echt te koloniseren, het feit onder ogen zien dat volledige steriliteit van de omgeving min of meer onmogelijk is.

https://www.sciencealert.com/controvers ... h-microbes

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door Fenna » 05 okt 2019, 09:56

Ik las het artikel en dacht "nee hè! Moeten wij als mensen ons weer eens met iets gaan gaan bemoeien waar we beter met onze handen af kunnen blijven?"
Mensen schijnen het maar niet te leren dat ze na menselijk ingrijpen meer vernietigen dan dat ze goed doen.
Waarom denken wij het recht te hebben om met alles te experimenteren?
Zie wat voor gevolgen het voor de gezondheid van de indianen had toen de Spanjaarden hun land veroverden.
De ziektes die zij meenamen vanuit Europa waren de indianen niet tegen bestand en heeft velen het leven gekost.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door Fenna » 05 okt 2019, 10:01

Offtopic: Ik schrijf nee he tussen aanhalingstekens en krijg dit "nee. Best wel grappig, maar wat ik ook probeer, zolang ik het tussen aanhalingstekens plaats blijft dit "nee verschijnen.
Afbeelding
Afbeelding

4l13N

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door 4l13N » 05 okt 2019, 14:09

Fenna schreef:
05 okt 2019, 09:56
Ik las het artikel en dacht "nee hè! Moeten wij als mensen ons weer eens met iets gaan gaan bemoeien waar we beter met onze handen af kunnen blijven?"
Mensen schijnen het maar niet te leren dat ze na menselijk ingrijpen meer vernietigen dan dat ze goed doen.
Waarom denken wij het recht te hebben om met alles te experimenteren?
Zie wat voor gevolgen het voor de gezondheid van de indianen had toen de Spanjaarden hun land veroverden.
De ziektes die zij meenamen vanuit Europa waren de indianen niet tegen bestand en heeft velen het leven gekost.
Micro-organismen moeten Mars en andere planeten leefbaar maken voor ons. We moeten ons verspreiden door het heelal. De zon zal ooit uitdoven en dat zal het einde betekenen voor de aarde en de mens.


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door Fenna » 05 okt 2019, 18:19

4l13N schreef:
05 okt 2019, 14:09
De zon zal ooit uitdoven en dat zal het einde betekenen voor de aarde en de mens.
Het zij zo.
Afbeelding
Afbeelding

4l13N

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door 4l13N » 05 okt 2019, 18:33

Fenna schreef:
05 okt 2019, 18:19
4l13N schreef:
05 okt 2019, 14:09
De zon zal ooit uitdoven en dat zal het einde betekenen voor de aarde en de mens.
Het zij zo.
Maar dan sterft de mens uit!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door univers » 05 okt 2019, 18:56

Maar dan sterft de mens uit!
Kan er niet meezitten. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80638
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door Tammy » 05 okt 2019, 20:03

Misschien moeten we, om een ​​buitenaardse wereld echt te koloniseren, het feit onder ogen zien dat volledige steriliteit van de omgeving min of meer onmogelijk is.
In mijn ogen is dat ook onmogelijk om de nieuwe leefomgeving 100 procent steriel te houden.
Waar we ook zullen landen , we laten onze voetdruk achter met alles wat daar bij hoort.

Fenna heeft het over wat er met de indianen is gebeurd maar dat vind ik anders dan op Mars.
Op Mars zijn geen mensen of dieren.
Het is een andere situatie.
Maar dat is mijn kijk erop.
De inslagen op planeten kunnen ook Micro-organismen brengen.

4l13N schreef :
De zon zal ooit uitdoven en dat zal het einde betekenen voor de aarde en de mens.
Nee dat gevaar is veel eerder aanwezig.
We moeten ons ook verspreiden om het menselijke ras te behouden.
Laten we het deze keer goed doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Moeten we Mars opzettelijk 'infecteren'?

Bericht door Fenna » 05 okt 2019, 20:03

univers schreef:
05 okt 2019, 18:56
Maar dan sterft de mens uit!
Kan er niet meezitten. :mrgreen:
Ik ook niet.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie