Hoever we zijn gekomen: Galileo's 500e ESA Engineering Board

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Hoever we zijn gekomen: Galileo's 500e ESA Engineering Board

Bericht door univers » 11 jan 2021, 17:39

Het einde van 2020 was een opmerkelijke mijlpaal voor Europa's eerste generatie Galileo, aangezien het programma zijn 500e ESA Engineering Board opleverde.

Sinds de eerste dergelijke 'G1'-engineeringboard in 2008 zijn er in totaal 26 Galileo-satellieten gebouwd, getest en gevlogen, en het komende decennium zullen nog eens 12' Batch 3'-satellieten zich bij hen voegen in een baan om de aarde - deze satellieten worden momenteel afgerond bij OHB Systems in Bremen, Duitsland, daarna getest bij ESA's ESTEC Test Center in Nederland.

Het wereldomspannende grondsysteem van het Galileo-systeem is ook ingevoerd en operationeel gemaakt. Galileo begon met de eerste activiteiten in december 2016 en is vandaag 's werelds meest nauwkeurige satellietnavigatiesysteem, dat meer dan 1,5 miljard smartphones en apparaten bedient. Maar al die inspanningen hebben hun oorsprong te danken aan de regelmatige opeenvolging van G1 Engineering Boards.

Afbeelding
Model Galileo satellte at the system's Control Centre at Oberpfaffenhofen.

Net als een moderne versie van het openbare plein Agora in het oude Griekenland, is de ESA Engineering Board van Galileo het forum waar technische experts regelmatig samenkomen met een duidelijk doel: het onderhouden, herzien en bijwerken van de technische basislijn van het Galileo-project, de 'Basislijn technische vereisten van het systeem' of STRB in het kort.

Deze STRB stuurt de implementatie van het Galileo-systeem en zijn infrastructuur, namelijk de ruimte- en grondsegmenten, samen met de bijbehorende interfaces en operaties. Al met al komt de technische specificatie van het G1-systeem onder verantwoordelijkheid van ESA neer op meer dan 22.000 afzonderlijke vereisten - zowel niet-geclassificeerd als geclassificeerd van aard, met aanzienlijke onderlinge afhankelijkheden die allemaal in de configuratie moeten worden gecontroleerd.

Afbeelding
Europa's constellatie van Galileo-navigatiesatellieten.

De Galileo G1 Engineering Board wordt voorgezeten door ESA in overeenstemming met haar rol als Galileo System Design Authority, die haar is toegewezen door de Europese Commissie.

Al meer dan 12 jaar hebben ESA en industrie-ingenieurs uit alle relevante disciplines - waaronder systeem, satelliet, grond, signaal, radionavigatie, RAMS (betrouwbaarheid, beschikbaarheid, onderhoudbaarheid en veiligheid), beveiliging en infrastructuur - hun beste vaardigheden ingezet. de verkoop van deze raad. Het blijft een cruciale factor voor verdere robuustheidsverbeteringen en nieuwe service-evoluties.

De vergaderingen van de G1 Engineering Board zullen in de toekomst worden voortgezet, aangevuld met de Engineering Boards voor de nieuwe Galileo Second Generation ( G2-satellieten zijn gepland voor later dit decennium ), die al in volle gang zijn.

http://www.esa.int/Applications/Navigat ... ring_Board
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie