Astronoom: het is 'arrogant' om te denken dat we alleen zijn

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
4l13N

Astronoom: het is 'arrogant' om te denken dat we alleen zijn

Bericht door 4l13N » 06 feb 2021, 11:32

De man die gelooft dat 'Oumuamua is gemaakt door buitenaardsen heeft gesproken over zijn recente ervaringen. Toen het 400 meter lange object waarvan werd vastgesteld dat het afkomstig was uit een ver zonnestelsel in oktober 2017 langs onze planeet vloog, werd het het middelpunt van veel discussie en intriges. Hoewel de meeste astronomen het er nu over eens zijn dat 'Oumuamua een van nature voorkomende ruimterots was, trotseerde een astronoom dit idee, maar benadrukte hij dat het een stukje buitenaardse technologie was. Maak kennis met Harvard-professor Avi Loeb die in 2018 begon met het schrijven van een paper over de interstellaire bezoeker in een poging zijn verschillende eigenaardigheden en afwijkingen uit te leggen. In tegenstelling tot zijn leeftijdsgenoten kwam hij uiteindelijk tot de conclusie dat dit geen ruimterots was, maar een opzettelijk geconstrueerd, kunstmatig apparaat geproduceerd door een geavanceerde buitenaardse beschaving.

"Ik benaderde dit net als elke andere wetenschappelijke anomalie", vertelde hij The Guardian. 'Ik sluit mogelijkheden uit en wat het meest aannemelijk lijkt, is wat ik uitzet. Dat is de manier waarop wetenschap wordt gedaan.'

'Je verzamelt gewoon meer bewijs.'

Verrassend genoeg zorgde Loebs onorthodoxe conclusie over de aard en oorsprong van 'Oumuamua ervoor dat hij snel een onderwerp van belangstelling werd in de pers, en zijn bevindingen verschenen in tal van nieuwskanalen. Op een keer werd hij op weg naar een conferentie in Berlijn benaderd door een televisieploeg.

'Ze zeiden:' We moeten vragen: denk je dat we alleen zijn in het universum? '', Herinnert hij zich.

In reactie daarop zei hij: "Een kwart van alle sterren herbergt een planeet ter grootte en oppervlakte van de aarde. Het zou arrogant zijn om te denken dat we alleen zijn."

Sindsdien heeft hij zijn ervaringen gedetailleerd beschreven in een nieuw boek 'Extraterrestrial' dat op 4 februari uitkomt.

'Ik beweer niet dat we zeker weten dat het een kunstmatig object was,' zei hij. 'Ik zeg dat het een redelijke plausibiliteit is op basis van het bewijsmateriaal. En aangezien we deze niet kunnen achtervolgen, moeten we het op één na beste doen, namelijk soortgelijke objecten vinden.'

https://www.theguardian.com/science/202 ... -universe-

Plaats reactie