Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80379
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door Tammy » 06 mar 2021, 09:26

Afbeelding

Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe.

Een trip naar de ruimte is geen verre toekomstmuziek meer. In 2027 zou ruimtehotel Voyager Station de deuren moeten openen. Het ziet eruit als een futuristisch wiel, waaraan 24 modules zitten bevestigd. Dit mogen hotelgasten verwachten.

In 2019 publiceerde het Californische bedrijf The Gateway Foundation plannen voor een hotel in de stijl van een cruiseschip dat ooit hoog boven de aarde zou kunnen zweven. Toen werd het nog het Von Braun Station genoemd.

Lees verder via link en bekijk meer prachtige afbeeldingen van dit ruimtehotel. :grin:

https://www.ad.nl/wetenschap/spectacula ... ~a776e44f/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door Fenna » 06 mar 2021, 10:36

Oh 😍.
Had ik dat maar geld voor.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door Kristof Piessens » 06 mar 2021, 12:39

Hmm, zal daar vroeg of laat wel een stokje voor steken...ik denk dat dit scenario een domper op het geluk zal zijn van veel mensen, enerzijds het bewijs kunnen zien van hoe de aarde er werkelijk uitziet, maar anderzijds je moet er een exclusief massa's aan geld verdiend hebben om zoiets te kunnen betalen...en een screening of je wel naar dit ruimtehotel kan reizen is een ander verhaal want er is toch niets mis met reizen naar dat hotel als je veel te zwaar ziek bent al heb je hiervoor tickets bestelt...je gaat niet tot je genezen bent, adieu geldigheid van je ticket en je verliest je geld in 1 keer....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80379
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door Tammy » 06 mar 2021, 14:33

Ziet er mooi uit he Fenna ? :grin:

Kristof wat jij schetst is wel heel negatief.
Tuurlijk moet je een medische keuring ondergaan , is voor je eigen veiligheid.
Je gaat de ruimte in , niet naar Benidorm. :mrgreen:
En dat zal voor het kopen van de ticket moeten gebeuren.
En als het niet kan dan gaat het feest niet door, is jammer maar niks aan te doen.

En wat geld betreft , daar zal zeker een prijskaartje aan hangen maar dat is logisch voor zoiets.
Eens gaan die prijzen naar beneden als het normaal word zeg maar dit soort reizen in de toekomst.

Dus eerst zullen rijke mensen erheen kunnen.
En wat is daar mis mee ?
Er zijn zat mensen die keihard werken voor hun vette salaris.
Wat is dat toch die soort afgunst naar rijken toe.
Ik zeg niet dat jij dat hebt Kristof maar die mensen zijn er ook die dan boos worden ofzo.

De rijken hebben geluk dat ze dit wel kunnen doen, ik gun het ze.
En eens voor de minderbedeelden ook maar dat zal nog wel even duren.
Straks als alles goed verloopt komen de concurrenten op die ruimtehotels markt en worden de prijzen hopelijk lager.

Dat is met alles zo denk aan de eerste auto’s.
Konden alleen rijken betalen en nu ook de burger met minder salaris.
Zelfde met vliegen, eerst de rijken en daarna de minder rijken.
Zo gaat dat nu eenmaal.

Is dat eerlijk ?
Welnee maar al zo oud als de weg naar Roma.
Dit zijn luxe reizen en eens worden het gewone reizen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door Kristof Piessens » 06 mar 2021, 21:47

Ik zie het niet als negatief immers als je de redenatie doortrekt van iedereen is gelijk voor de wet maar de wet is niet gelijk voor iedereen wat echter wel een probleem schept op het gebied van reizen naar dat ruimtehotel ongeacht hoe rijk iemand is...

Ook zij zullen niet ontsnappen aan een grondige screening voordat ze tickets kunnen bestellen om er naartoe te reizen, aanvaard nu eenmaal dat een screening zelfs voor een rijke dat in staat is zo'n dure reis te betalen niet gunstig is, als zij wel zonder screening gaan reizen omdat ze veel geld hebben...

Ik bedoel wel degelijk dat als je niet kunt reizen naar dat hotel of je nu er hard voor gespaard hebt of toevallig een voorsprong hebt met een rijke familie, sourtout als je je bedenkt dat rijk zijn geen garanties biedt dat je er naartoe mag reizen...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door univers » 06 mar 2021, 22:37

G-krachten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80379
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe

Bericht door Tammy » 07 mar 2021, 10:07

Ik heb ook niet gezegd Kristof dat rijke mensen wiens gezondheid niet ok is voor dit soort reizen wel zouden gaan.
Natuurlijk gaan die ook niet.
Die screenings zijn voor iedereen, een dode daarboven is geen reclame voor deze peperdure hotels.
Ze zijn zo duur omdat ze in de ruimte zitten.
Zoals ik al zei je gaat niet naar Benidorm in een hotelletje.

Ik kom niet door de keuring heen al was ik schatrijk.
Niks aan te doen , men kan niet alles hebben in het leven.
Zou leuk zijn maar zo werkt het helaas niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie