Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door univers » 16 apr 2021, 07:12

Een van de meest uitgebreide foto's van onze veranderende planeet is nu beschikbaar voor het publiek. Dankzij de nauwe samenwerking tussen Google Earth, ESA, de Europese Commissie, NASA en de US Geological Survey zijn 24 miljoen satellietfoto's van de afgelopen 37 jaar ingebed in een nieuwe laag van Google Earth - waardoor een nieuwe, verkenbare kijk op de tijd ontstaat. op onze planeet.


Zie hoe steden over de hele wereld sinds 1984 zijn veranderd door middel van een wereldwijde time-lapse video.


Zie hoe we de bossen van onze planeet sinds 1984 hebben veranderd door middel van een wereldwijde time-lapse video

Lees verder : http://www.esa.int/Applications/Observi ... ogle_Earth
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door Kristof Piessens » 16 apr 2021, 17:16

Dan moet je eens een recente film gaan bekijken dat specifiek gaat over klimaat/milieu problematiek heet "2067"....(2046 is blijkbaar een andere film uit andere genre)

Het verhaal/scenario vertelt dat de grote wouden opgebrand zijn en dus in een zuurstofgebrek verzeild zijn geraakt, er is een bedrijf dat synthetische zuurstof maakt en levert...

Maar er is ondergronds iets gaande wat publiek geheim is, ze proberen via een machine in de toekomst te reizen om aan een geneesmiddel te komen dat het probleem van zuurstofgebrek zou oplossen, nevenwerking hiervan is verbonden aan een ziekte waar ze het geneesmiddel voor willen vinden.
Gedurende de film is er blijkbaar een gebeurtenis dat aan het einde van de film eigenlijk allesbepalend is, en er is maar 1 persoon die de sleutel is tot de oplossing van het probleem, en die persoon ontdekt ook een en ander met betrekking tot diens vader wat er mee is gebeurd en hoe...

Op het einde van de film zie je dan welke beslissingen van invloed zijn op de toekomst en zie je die ook veranderen naar aanleiding van de oplossing dat is teruggekeerd terwijl de verwachting was dat die persoon terug zou keren....voor de rest ik laat de beelden voor zich spreken, ik heb ze gezien en 1 van de mooiste films dat laat doorschemeren dat er mogelijkheden zijn om te kiezen ondanks het probleem waarbij de oplossing dankzij dat project ook voor de hand lag....zo zie je maar weer hoe het denken van invloed kan zijn op je persoonlijkheid/karakter, is het nu 'zien en geloven' denken of is het nu 'geloven en zien' denken..en daar zit wat mij betreft voor de hedendaagse uitdagingen een heel waardevolle waarde in om de problemen op te kunnen lossen...
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 16 apr 2021, 21:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door Fenna » 16 apr 2021, 18:48

Ik den k jullie deze film van Marijn Poels dan ook wel interesseert.

"Het goede doel heiligt de middelen"

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door Fenna » 16 apr 2021, 18:50

Kristof Piessens schreef:
16 apr 2021, 17:16
Dan moet je eens een recente film gaan bekijken dat specifiek gaat over klimaat/milieu problematiek heet "2046"....
Heb je er een link van Kristof?
Ik kan het niet vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door Kristof Piessens » 16 apr 2021, 21:17

Fenna schreef:
16 apr 2021, 18:50
Kristof Piessens schreef:
16 apr 2021, 17:16
Dan moet je eens een recente film gaan bekijken dat specifiek gaat over klimaat/milieu problematiek heet "2046"....
Heb je er een link van Kristof?
Ik kan het niet vinden.
Mijn excuses, jaartal was verkeerd "2067" bedoelde ik...

Hier heb ik wel een trailer gevonden...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 16 apr 2021, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door Fenna » 16 apr 2021, 21:26

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Satellietbeelden zijn de sleutel tot het aandrijven van Google Earth

Bericht door univers » 16 apr 2021, 23:43

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie