“Tot de maan en terug”: Amerikaans gezin wil assen van overleden zoontje (11) naar ruimte sturen

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

“Tot de maan en terug”: Amerikaans gezin wil assen van overleden zoontje (11) naar ruimte sturen

Bericht door Tammy » 19 jul 2022, 11:10

Afbeelding
De 11-jarige Matthew Gallagher was erg gepassioneerd door de ruimte. In mei overleed hij onverwachts bij een tragisch ongeval. © Cori Gallagher

“Tot de maan en terug”: Amerikaans gezin wil assen van overleden zoontje (11) naar ruimte sturen.

Een gezin uit de Amerikaanse staat Florida wil de wens van hun overleden zoon inwilligen door zijn assen naar de ruimte te sturen. De 11-jarige Matthew Gallagher had een grote passie voor de ruimte en kon er maar niet over zwijgen. “Sinds hij 5 jaar was, zei hij altijd dat hij astronaut wou worden”, vertellen zijn ouders Cori en Scott.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/tot-de-ma ... ~aa8a1050/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat vreselijk triest dat deze jongen zo vroeg is overleden.
Wat een geweldige astronaut zou hij zijn geweest als hij tijd had gehad.
Want hij had de passie en die moet je hebben.

Ik heb geprobeerd om te zoeken naar hoe een organisatie genaamd Celestis Memorial Spaceflights , dit soort opdrachten uitvoert maar kan niks vinden.
Van de as van overleden mensen in de ruimte schieten weet ik.
Maar van de maan niet.
Daar gaat natuurlijk niemand graven , dus schieten ze de capsules dan op het maanoppervlak ?
Ik heb geen idee.

Maar hoe of wat , dit word een prachtig eerbetoon voor deze jongen.
Voor mij is hij een echte astronaut.
De wereld verliest een prachtige jongen en astronaut.

R.I.P Matthew Gallagher.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie