Nasa stelt supersonisch vliegtuig voor dat ’stil’ door geluidsmuur kan en géén voorruit heeft
- Tammy
- Forumbeheerster
- Berichten: 80663
- Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20
Nasa stelt supersonisch vliegtuig voor dat ’stil’ door geluidsmuur kan en géén voorruit heeft
Nasa stelt supersonisch vliegtuig voor dat ’stil’ door geluidsmuur kan en géén voorruit heeft.
Met de X-59 hebben de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie Nasa en vliegtuigbouwer Lockheed Martin vrijdag een supersonisch vliegtuig voorgesteld dat niet alleen door de geluidsmuur kan vliegen, maar dat ook nog eens stilletjes doet.
Lees verder via link :
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1003457 ... ruit-heeft
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Geweldig knap gemaakt.
Alleen dat het vliegtuig geen ramen heeft lijkt mij niet goed.
Wat als het extern zichtsysteem een storing krijgt en uitvalt ?
Zie je dus niks meer, dan ben je dus het haasje.
Of zie ik dat als leek te simpel ?
Somewhere, something incredible is waiting to be known.
Carl Sagan.
- Kristof Piessens
- Leraar
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36
Re: Nasa stelt supersonisch vliegtuig voor dat ’stil’ door geluidsmuur kan en géén voorruit heeft
volgens wat ik gehoord heb is het voorgestelde vliegtuig nog maar het begin van de testfase/periode, om te bekijken welke tech ze kunnen gebruiken/toepassen in de commerciële luchtvaart, dat is het hoofddoel van dit project.
De boeiing en airbussen of andere vliegtuigmerken zijn brandstofverbruikers, zoals wij nu in de auto industrie reeds merken dat er bij vriestemperaturen de laadkabels niet los raken, wat gaan ze dan in de luchtvaart doen om de transitie van brandstof naar elektrisch te doen slagen ?
Elektrisch kan maar dan zonder raketmotoren en propellers...maar hiervoor is de huidige technologie nog onvoldoende ontwikkeld om op basis van andere krachten snelle reizen door het luchtruim te maken...maar denk aan de toekomst, de huidige vlieghavens zullen gewoon nog gebruikt blijven worden en/of omgevormd tot havens aangepast aan de nieuwe vliegtechnologie...als het zover is zal ik het wel te weten komen of het hoofddoel is gehaald !
De boeiing en airbussen of andere vliegtuigmerken zijn brandstofverbruikers, zoals wij nu in de auto industrie reeds merken dat er bij vriestemperaturen de laadkabels niet los raken, wat gaan ze dan in de luchtvaart doen om de transitie van brandstof naar elektrisch te doen slagen ?
Elektrisch kan maar dan zonder raketmotoren en propellers...maar hiervoor is de huidige technologie nog onvoldoende ontwikkeld om op basis van andere krachten snelle reizen door het luchtruim te maken...maar denk aan de toekomst, de huidige vlieghavens zullen gewoon nog gebruikt blijven worden en/of omgevormd tot havens aangepast aan de nieuwe vliegtechnologie...als het zover is zal ik het wel te weten komen of het hoofddoel is gehaald !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.