Waarom lukt het maar niet om naar de maan te komen? En wat willen we eigenlijk op de maan?

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80670
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waarom lukt het maar niet om naar de maan te komen? En wat willen we eigenlijk op de maan?

Bericht door Tammy » 26 jan 2024, 09:08

Afbeelding

Lang leek het erop dat er volgend jaar weer een bemande vlucht naar de maan zou worden gemaakt, bijna 60 jaar nadat Neil Armstrong als eerste mens voet op de maan had gezet. Die ambitieuze missie is deze maand officieel uitgesteld door de NASA. Op zijn vroegst in september 2026 zetten astronauten weer voet aan de maan. Waarom duurt het zo lang?

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aan-waarom

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

We moeten geduld hebben, veiligheid voor alles.
Voor mij zijn NASA en ESA van belang voor de ruimtevaart.
De commercielen zoals Musk heb ik wat minder vertrouwen in , heb het gevoel dat het daar om de winst draait wat ik ook snap bij dat soort bedrijven.
Maar ik heb daar niks mee, de lanceringen en het bijbehorende commentaar vind ik ook niet veel.
Ik heb liever NASA en ESA .

Maar eens staan we weer op de maan en daarna gaan we verder. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie