Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door taigitu » 07 nov 2017, 16:59

Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

07 november 2017

Sia heeft op Twitter een foto van haar naakte lichaam gedeeld, nadat ze door iemand
gechanteerd werd met de beelden.


De Chandelier-zangeres vertelt op Twitter dat iemand probeert de naaktfoto's aan fans
aan te bieden. Op de bijgeleverde foto is Sia (41) van de achterkant te zien terwijl ze
naakt achter een glazen wand staat.

Onder de foto staat een bericht van de persoon die de poging tot chantage deed.
"Als je dit koopt zal de foto zonder filter zijn en krijg je veertien extra beelden."

De zangeres schrijft er bij dat fans die hoopten de foto te kunnen zien,
hun geld kunnen houden. "Hier is 'ie gratis."

Door: NU.nl
Ik heb laatst een video van Sia geplaatst op de topic 'Welk nummer luiste je nu?'.
Dat deze zangeres deze actie heeft ingezet om de persoon die haar wil chanteren
buiten spel te zetten te maken, juich ik van harte toe.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Tammy » 08 nov 2017, 05:41

Het zal wel mijn leeftijd zijn maar al deze ellende kan vermeden worden door geen naaktfoto's te maken van jezelf en dat via een mobieltje of internet te plaatsen.
Het is anno 2017, mensen snappen nu toch onderhand wel dat foto's of sexfilmpjes gehackt kunnen worden ?

Het word tijd dat mensen eens verantwoordelijkheid nemen over wat ze aan privézaken posten op social media wat betreft naaktfoto's en filmpjes.
Niet gaan piepen als het word gehackt, zeker als je beroemd bent weet je dat je een doelwit bent.

Ik weet niet of deze naaktfoto stiekem is gemaakt door een fotograaf, maar als ze zegt er nog 14 te hebben en te willen plaatsen ben je ook niet goed bezig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Kristof Piessens » 08 nov 2017, 06:56

Alleen weet de persoon in kwestie zelf de waarheid over zichzelf, of de beschuldigingen terecht zijn of niet, elke man zal hier en daar wel eens onschuldig misdragen hebben tegenover vrouwen, maar dat de beschuldigingen kunnen uitlopen in een zelfmoord zal meer te maken hebben met een andere kwestie dat naar alle waarschijnlijkheid niet publiek kan/mag gelekt worden ?

Bedoel maar het is erg wat er nu gebeurd is met deze man, ik lees alleen dat er beschuldigingen zijn maar niet over wat ? Er staat duidelijk dat hij getrouwd was en kinderen had, wat heeft hij dan te maken met ongewenste intimiteiten als zijn dood iets anders verbergt ?

In ieder geval, zullen de beschuldigingen en zijn schorsing een maat voor niets blijken als het niet gaat over ongewenste intimiteiten, maar het heeft hem wel gekraakt terwijl hij alleen kon weten of die beschuldigingen gegrond zijn of niet, maar tegen een overvloed aan beschuldigingen kun je weinig doen daarom zichzelf van kant maken omdat je dan weet dat er geen weg terug is, tevens ook dat dit lang kan duren voordat hij in ere zou herstelt worden, ergens is dit het punt ook dat hij liever kwijt dan rijk zou zijn, dus liever zichzelf van kant maken dan dat hele mallemolen door te moeten !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door herman50 » 08 nov 2017, 07:28

ben het volledig met Tammy eens, het is misschien stoer dat plaatsen, maar wat als er iets gebeurd , dan gaan ze meteen moeilijk doen, nee begin bij jezelf doe dit niet deel zeker dit niet , en dan als er nog 14 zijn moeten het wel speciale foto´s zijn,, wees geen debiel en plaats geen naakt op je mobiel ,, buiten dat, waar is dit in hemelsnaam goed voor ... :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door univers » 08 nov 2017, 07:52

wees geen debiel en plaats geen naakt op je mobiel
Goed gerijmd. :nice:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Gast1 » 08 nov 2017, 08:35

Ik kon het niet helemaal volgen.
Het meisje op de video lijkt mij eerder 14 jaar dan 41 jaar.
Ik vroeg mij dus werkelijk even af of dit 'Sia' wel zou zijn.

Verder kan ik de actie van Sia wel begrijpen, omdat er nu niets meer te chanteren valt.
Sia heeft op Twitter een foto van haar naakte lichaam gedeeld, nadat ze door iemand gechanteerd werd met de beelden.
Mogelijk heb je het dus niet goed begrepen Tammy: Dus:
Tammy schreef:Het zal wel mijn leeftijd zijn maar al deze ellende kan vermeden worden door geen naaktfoto's te maken van jezelf en dat via een mobieltje of internet te plaatsen.
Het is anno 2017, mensen snappen nu toch onderhand wel dat foto's of sexfilmpjes gehackt kunnen worden ?
... :wink:
Of ik het toejuich, weet ik niet.
Ik denk van niet, omdat het kan leiden tot meer van dit soort zaken waarbij we steeds meer naakt zouden kunnen gaan zien.
Ik zit er iig niet op te wachten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Tammy » 08 nov 2017, 09:05

Ik denk Kristof dat jouw reactie in de metoo topic thuis hoort.
Ik denk dat je het verkeerd hebt geplaatst ? :wink:

Goede slogan Herman50, ben het helemaal met je eens.

Gast1 ik weet niet en dat schreef ik ook of iemand stiekem deze foto heeft gemaakt.
Kan ook zijn dat een vriend ze heeft gemaakt en het aan haar doorgestuurd heeft op haar mobiel of email en dat het toen is gehackt.
Mij ging het erom dat dat maken van naaktfoto's wat men tegenwoordig doet grote gevolgen kan hebben.
Maar ik zeg het nog een keer, ben oud wijffie. :mrgreen:
En deze keer zeg ik , gelukkig maar.

Alhoewel als ik 18 zou zijn zou ik dit ook niet doen.
En ook niet deze actie.
Voor het gerecht slepen die kerel maar zeker niet alsnog de foto plaatsen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Osiris » 08 nov 2017, 09:28

Mee eens Tammy, mensen moeten eens zelf gaan nadenken en verantwoordelijkheid nemen voor wat ze met hun telefoon doen.
Iedereen is slim genoeg om te weten dat met dit soort technologie privacy ver te zoeken is.

Als je toch 'sexuele' zaken voor jezelf vast wil leggen, doe het dan met een 'normale' camera, leg het op een schijfje vast en wis originele bron.
En zorg dat het niet via een computer gestuurde technologie met netwerkverbinding ( DVD speler whatever ) bezichtigd kan worden.
Helaas heb je dan nog geen waterdichte garantie,mocht het schijfje in verkeerde handen komen.

En natuurlijk teveel werk voor de huidige computergeneraties,waar alles sneller dan snel moet.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Gast1 » 08 nov 2017, 09:30

Uiteraard ben ik het met Tammy ook eens ...

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door herman50 » 08 nov 2017, 10:18

Gast1 als je het dus zo leest wat je zegt , is het goed dat ze het gras voor die ..wat het wezen mag .. z´n voeten heeft weggemaaid door de foto te plaatsen, zo van ,,,hier dan heb je er geen lol van verder
maar zit ik wel met , eerst wisten ´zei´alleen van die foto-s- ,nú mag zg de hele wereld ervan genieten - nouja wat je kan genieten- .....nee mensen moete meer nadenken en zodra het woord;`` joh laat es kijken``,, valt heel gewoon op de knop delete drukken ....
las vanmogen in AD ook over een afpersingzaak -hier in Nederland- omdat bij een datingsite een van beiden meerdere-pikante naakt foto´s had gemaakt en verzonden, dan denk ik -waar zijn die gasten mee bezig , gewoon hersenloos of ach wat kan het voor kwaad , nou dit kan het dus voor kwaad en ga niet zitte mieppe ,,<maar zal aansluiten bij Tammy, de leeftijd denk ik dan maar [think] > eige schuld dikke bult .....fijne dag verders ieder :rolleys:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Susan » 08 nov 2017, 10:58

Ik heb nooit begrepen wat mensen toch bezield om internet zó te gebruiken
en dus oa naakt foto's digitaal verzenden...zou geen haar mijn hoofd over denken dat te doen,
ook niet privé dergelijke foto's uitwisselen natuurlijk.

Heel veel mensen denken volgens mij niet altijd goed na over wat voor gevolgen hun
activiteiten op internet kunnen hebben.

Jonge mensen (pubers) vooral zien niet alle gevolgen van wat hun mededelingen
op internet kunnen hebben, ook niet indien het al of niet naaktfoto's zijn die ze in vertrouwen
privé dus, aan een vriend /vriendin sturen, denkende dat dit onder elkaar blijft...

Wij hoorden op tv het verhaal van een jonge vrouw die rond haar 14e ergens, aan haar vriendin
van destijds die daar om vroeg, een naaktfoto van haar zelf had gestuurd, en de vriendin stuurde
ook van haar zelf naaktfoto's terug.
Jaren later heeft deze 'vriendin' om haar te pakken, deze op internet verspreid, wat tot gevolg
had dat ze zelfmoord neigingen kreeg. Ze had ook tegen haar moeder gezegd/gelogen toen het
uit kwam, dat alleen haar borsten te zien waren, dat was dus niet zo, en uit schaamte
en radeloosheid zag ze het allemaal niet meer zitten.

Ook op andere wijze gebeurd dat en ik weet dat van dichtbij, dat een meisje van 13 kleding gestolen
had van een ander meisje, dat aantrokken heeft, er foto's van maakte en naar degene stuurde via faceb.
van wie ze het gestolen had, met de mededeling dit van een vriendin gekregen te hebben..
Terwijl ze daar voor nooit contact hadden op die manier, de moeder van dat meisje liegt nu even hard
mee en dat haar dochter onterecht als dievegge bestempeld is, en dit wordt aan anderen ook zo doorgegeven...
Ga je daar maar eens tegen verweren als je je weg nog moet vinden in het leven, wetende hoe je gepakt
kunt worden, alle vertrouwen in anderen ook zachtjes aan kwijt dreigt te raken!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Gast1 » 08 nov 2017, 12:10

Ik ben het met jullie eens hoor.
Een van de redenen dat ik niet op die sociale media zit en beseffende dat ook ik hier op dit forum wel eens iets geplaatst heb, wat mogelijk niet zo verstandig was.
-wat overigens niets met naaktfoto's te maken had, hoor- ... :mrgreen:
Een paar lieve forumleden hebben mij daar op geattendeerd.

Het 'delen' met anderen zou eigenlijk fijn moeten zijn, maar je weet nooit hoe het uitpakken zal.
Niet voor niets gebruik(te) ik het woordje interpreten zo vaak.

Het internet en alle smartmobieletjes maken ons op een bepaalde wijze rijk.
Rijk aan info, maar ook vaak info waar we feitelijk gezien niet veel aan hebben.
Feitelijk zie ik het als een verarming en vereenzaming, waardoor we blind worden voor al het andere om ons heen.
Maakt niet zoveel uit, want de meeste mensen waren al blind.

Als je niet goed oppast, kun je zomaar flink depressief worden van al dat wat er allemaal speelt rondom ons heen.
75% van de insecten is sinds 1980 verdwenen en ook het vogelbestand holt achteruit.
CO2 neemt alleen maar verder toe en de vervuiling op welhaast elk gebied ook.
Bossen worden nog steeds gekapt en de laatst ontdekte apen -bepaald nieuw soort orang oetangs- dreigen al meteen uit te sterven.

We maken ons wijs dat we goed bezig zijn, maar het weegt niet op tegen de teloorgang van de ondergang.
Gelukkig hebben we de wijze wereldleiders nog die zich als kinderen gedragen.
Het Engelse koningshuis besodemietert de belastingdienst en tal van andere(n) (multinationals).
De wereld was al rot en die blijkt nog rotter te zijn dan al gedacht of op z'n best 'vermoed'.

Carpe diem lieve mensen en pas op met het delen ...
Het kon je wel eens duur te staan komen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door taigitu » 09 nov 2017, 09:26

Tammy schreef:Het zal wel mijn leeftijd zijn maar al deze ellende kan vermeden worden door geen naaktfoto's te maken van jezelf en dat via een mobieltje of internet te plaatsen.
Het is anno 2017, mensen snappen nu toch onderhand wel dat foto's of sexfilmpjes gehackt kunnen worden ?

Het word tijd dat mensen eens verantwoordelijkheid nemen over wat ze aan privézaken posten op social media wat betreft naaktfoto's en filmpjes.
Niet gaan piepen als het word gehackt, zeker als je beroemd bent weet je dat je een doelwit bent.

Ik weet niet of deze naaktfoto stiekem is gemaakt door een fotograaf, maar als ze zegt er nog 14 te hebben en te willen plaatsen ben je ook niet goed bezig.
Ik plaats de bedoelde foto van Sia.
Zoals ik het zie is het een foto die stiekem kan zijn genomen op een privémoment.
Er ligt kleding(?) op een stoel en het lijkt mij als dat ze privé, naakt in de zon zat en
naar binnen loopt. Deze foto is voor mij redelijk onschuldig en met deze actie zet ze de
chanteur in de zeik, op z'n Hollands gezegd. Ze zal waarschijnlijk wel zijn gegevens hebben
zodat ze aan zijn eis kon voldoen.
Dat ze zegt nog 14 foto's ...... Dat kunnen ook gewone (geklede) foto's zijn.

Afbeelding

Je bent als beroemdheid nergens meer veilig. De paparazzi zijn net bloedhonden.
En met de tegenwoordige mogelijkheden kan er heel veel. Het gaat niet altijd uit
van degene die op een compromiterende foto staat.

Zelfs als je tot het koninklijk huis behoort:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerke ... os-prinses
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Sia deelt naaktfoto op Twitter na chantage

Bericht door Gast1 » 09 nov 2017, 09:32

Helemaal mee eens taigitu.

Plaats reactie