Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Bericht door taigitu » 10 aug 2019, 16:08

Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Een empatisch persoon is iemand die op een natuurlijke manier verbonden is met de emoties van de mensen in hun omgeving.
Ze zijn zeer gevoelig voor gevoelens en energie. Dit type persoon kan meteen zien of je eerlijk bent of dat je de boel bij elkaar aan het liegen bent.
Voor een empaat is het erg moeilijk om met bepaalde soorten mensen om te gaan. Ze vinden het moeilijk om met zulke neppe mensen om te gaan.

Omdat een empaat de gevoelens van andere mensen goed kan aanvoelen, hebben ze het snel door wanneer iemands gevoelens niet overeenkomen
met wat ze eigenlijk aan het vertellen zijn. Hierdoor zijn er vijf soorten mensen waar een empaat niet lang bij in de buurt kan blijven.

1. Te sterke mensen

Een empaat houdt van iemand die sterk is, omdat ze veel dingen hebben meegemaakt in het leven of hard gewerkt hebben.
Ze hebben een hekel aan mensen die doen alsof ze sterk zijn. Een empaat kan er absoluut niet tegen als iemand onbeleefd is tegen een ober
omdat hij of zij denkt dat hij of zij beter is.

Ze hebben een hekel aan iedereen die onbeleefd doet of boos is. Als iemand een pester is, dan wil de empaat eigenlijk direct weg.

Gelukkig hebben dit soort personen de neiging om empathische mensen uit de weg te gaan.
In de meeste gevallen zal de empaat er niet heel lang mee om hoeven te gaan.

2. Dramatische mensen

We hebben allemaal weleens iemand ontmoet die graag de slachtofferrol aanneemt.
Ze laten je altijd weten hoe ze een hekel hebben aan drama, maar het enige wat ze doen is voor drama zorgen.
Dit type persoon vindt het roddelen over anderen heel normaal, maar ze zijn meteen beledigd als iemand iets over hen te zeggen heeft.

Een empaat heeft een gave voor emotionele genezing. Als je vrienden bent met een empaat, dan zijn zij de persoon bij wie je terecht kan
als je emotioneel in de knoop zit. Hoewel dit een van de sterke punten van een empaat is, is het ook een grote zwakte.
Wanneer iemand altijd voor drama zorgt en de slachtofferrol aanneemt, dan wil een empaat eigenlijk alleen maar helpen.

Vervolgens realiseren ze zich dat de persoon alleen maar aandacht zoekt en wil dat iedereen medelijden heeft.
Ze hebben liever dat iemand anders opkomt voor hun mening dan dat ze zelf een oplossing zoeken.

3. Manipulatieve mensen

De meeste mensen hebben het niet eens door wanneer ze gemanipuleerd worden. Een empaat heeft al snel door als iemand liegt of manipuleert.

Helaas trekt een empaat mensen met deze persoonlijkheid juist aan vanwege hun vriendelijkheid en begrip.
Leugenaars en mensen die alleen maar lopen te manipuleren proberen gebruik te maken van een empaat,
maar de empaat zal deze mensen al snel laten vallen.

4. Mensen die zich voordoen als iemand anders

Empathen hebben absoluut een hekel aan dit type persoon. Nepmensen doen alsof ze aantrekkelijker,
rijker of succesvoller zijn dan ze eigenlijk zijn.

Terwijl we allemaal een goed beeld aan de wereld willen presenteren, gaan nepmensen te ver.
Ze houden niet echt van zichzelf, dus willen ze een ander beeld aan de wereld laten zien.

Een empaat heeft geen tijd om met dit soort mensen om te gaan.
Ze helpen je graag bij het oplossen van problemen en bieden je morele steun.

Als je niet kunt accepteren wie je bent, dan kan de empaat helaas niet zo veel voor je betekenen.
Een empaat kan neppe mensen niet helpen, want er is geen echte persoonlijkheid die te redden is.

5. Mensen die altijd klagen

Een empaat voelt emoties diep van binnen. Ze voelen meteen aan hoe je je voelt en wat je wil in je leven.

Als iemand alleen maar loopt te klagen, dan is dat voor een empaat heel vermoeiend.
Ze voelen ieder gevoel en iedere klacht aan.
Een empaat kan deze constante stroom van negativiteit niet aan. Ook al willen ze je graag helpen, ze zijn emotioneel
te veel uitgeput om ook maar iets te betekenen.

Bovendien beseft de empaat zich al snel dat er niets waar de klager gelukkig van wordt.

Zelfs als de zon schijnt ziet de klager wel iets anders negatiefs.

Empaten weten wie ze zijn en hoe ze zich voelen.
Ze werken aan hun persoonlijkheid om het de persoon te worden die ze zo bewonderen.

Hierdoor kunnen ze het soms moeilijk vinden om met bepaalde soorten mensen om te gaan.
In het bijzijn van een negatief persoon nemen ze deze negativiteit op als een soort spons.

Een empaat kan niet lang in de buurt blijven van een negatief of nep persoon.

Als je een empaat bent, laat de wereld dan weten hoe dat is. Help anderen de soorten mensen te ontdekken waar een empaat niet mee om kan gaan.
Als je ooit een ervaring hebt gehad met van deze 5 soorten mensen die in dit artikel worden genoemd, laat het ons dan weten in de reacties hieronder!

Bron: apost
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Bericht door Fenna » 10 aug 2019, 16:14

Ik kan mij hier wel in vinden.
Ik heb ook een behoorlijke pest aan mensen die deze 5 karaktertrekken hebben.
Ik vind de manipulatieve de ergste, die zijn zo sneaky.
Heb als kind daar al mee te maken gehad dankzij mijn moeder (borderliner in bijna de ergste graad)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Bericht door taigitu » 10 aug 2019, 16:29

Fenna schreef:
10 aug 2019, 16:14
Ik kan mij hier wel in vinden.
Ik heb ook een behoorlijke pest aan mensen die deze 5 karaktertrekken hebben.
Ik vind de manipulatieve de ergste, die zijn zo sneaky.
Heb als kind daar al mee te maken gehad dankzij mijn moeder (borderliner in bijna de ergste graad)
Jou ervaringen hiermee waren dus niet te ontlopen. Heftig hoor.
Inderdaad is manipulatie de zwaarste, zeker als je jong bent en daar heb ik mijn ervaringen mee.
Mijn motto is dan ook te zien in mijn avatar. Ik heb eerder een andere geplaatst, maar dat duurde heel kort.
Ik voel me verbonden met die tekst. Ik probeer dan ook die wijsheid in praktijk te brengen.
Dat wil niet zeggen dat ik moeilijke mensen uitsluit, beslist niet, maar zal ze niet snel in mijn vriendenkring toelaten.
En dat moet ook kunnen. Het is mijn leven, wat ik moet invullen op zo'n manier dat het gezond is voor mij.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Bericht door Fenna » 10 aug 2019, 16:37

:post:
Ik sluit de lastpakken ook niet uit.
Ze horen erbij en je leert er van.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Empathische mensen vinden het moeilijk om met deze 5 soorten neppe mensen om te gaan

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 17:02

Fenna schreef:
10 aug 2019, 16:37
:post:
Ik sluit de lastpakken ook niet uit.
Ze horen erbij en je leert er van.
Kijk, en zo is dat.
Mijn werkgever zaliger heeft dat nooit begrepen en er zijn er meer die dat niet begrijpen ...

Ik ben overduidelijk een empaat als ik van het openingstopic uit mag gaan.
Maar ook hier en hier vond ik me als empaat.

Plaats reactie