Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 26 dec 2019, 11:34

Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

10 mei 2017

Afbeelding

Jonge Trump

We kennen ze allemaal wel, die jongens uit de buurt waar je je kinderen liever ver vandaan houdt.
Onruststokers die constant kattenkwaad uithalen, opscheppers die moeite hebben met luisteren. Donald Trump was zo'n kind, blijkt uit interviews met buurt- en klasgenoten uit zijn jeugd. Wie duikt in de biografieën over het leven van de Amerikaanse president valt al snel iets op: Trump is in grote lijnen hetzelfde gebleven als de kleine 'Donny' die hij vroeger werd genoemd: een vechtersbaas en een pestkop die altijd gelijk wil hebben. Ook als dat niet zo is.

'Blijf weg bij de Trumps'

Dennis Burnham is vier jaar jonger dan Donald en woont als kind bij Donald Trump om de hoek.
Hij weet nog dat zijn moeder altijd tegen hem zei. In de Washington Post, die een uitgebreid dossier over Trump en zijn jeugd maakte, zegt hij: "Blijf weg bij de Trumps." Burnham, die inmiddels halverwege de zestig is: "Donald stond bekend als een pestkop. Ik was nog klein en mijn ouders wilden niet dat ik in elkaar geslagen zou worden." Toch gaat het een keer mis. De moeder van Dennis heeft haar zoon in een box in een tuin gezet die grenst aan die van de familie Trump. Ze gaat heel even weg. Als ze terugkomt, ziet ze de kleine Donald stenen naar haar zoon gooien: "Hij gebruikte de box als goal."

Duitse voorouders

Donald Trump wordt geboren op 14 juni 1946.
Hij is het vierde kind van de vijf kinderen van Fred en Mary Trump. Zijn moeder Mary is een Schotste immigrante. Zijn vader Fred is de zoon van de Duitse Friedrich Trump die op zijn zestiende naar Amerika vertrekt om aan de dienstplicht te ontkomen en de familienaam Drumpf in Trump verandert. In Amerika bouwt Friedrich Trump een fortuin op dat begint met de uitbating van een restaurant-bordeel. De 'Poodle Dog" in de hoerenbuurt van Seattle is een plek waar klanten kunnen eten en sterke drank drinken, maar waar ook 'privé-kamers voor dames' zijn.

De appel valt niet ver van de boom

Donalds vader Fred Trump begint al op zijn vijftiende met het ontwikkelen van vastgoed en wordt daar snel rijk mee. En de appel valt niet ver van de boom bij de Trumps: ook de vader van Donald heeft een zwak voor commercie: hij laat vliegtuigjes met zijn achternaam boven de stad vliegen en vernoemt zijn bouwprojecten naar zichzelf, zoals Trump Village op Ellis Island. Hij duikt regelmatig op in de societyrubrieken van de New Yorkse pers, maar ook in de nieuwsrubrieken over financieel wanbeleid. In 1954 start de Amerikaanse Senaatscommissie een groot gerechtelijk onderzoek tegen Trump senior. Hij zou voor miljoenen dollars winst hebben weggesluisd voor eigen gewin. Hij wordt overigens niet veroordeeld.

Huishoudster en chauffeur

Donald Trump groeit op in een neokoloniaal landhuis dat zijn vader zelf heeft laten bouwen in de luxe New Yorkse wijk Jamaica Estates. Het huis heeft 23 kamers en negen badkamers. Niet alleen voor de familie Trump, ook voor de huishoudster en de chauffeur die inwonen. Op de oprijlaan staat een Cadillac voor Fred en een Rolls Royce voor Mary. Beide auto's hebben een persoonlijk nummerbord met de initialen van de eigenaar: FCT1 en FCT2. Iets was in die tijd nog uitzonderlijk is.
Als kind krijgt Trump al snel verschillende bijnamen: 'Donny", 'The trumpet' en 'flat flop'. Die laatste is vanwege zijn opvallende kapsel, dat hij dan al heeft. Donald Trump is extreem competitief en barst regelmatig uit in woede waarbij hij andere kinderen slaat, vertellen twee oude buurjongens van hem. Op school misdraagt hij zich zo vaak dat zijn initialen de afkorting worden voor straf. Had je straf, dan had je een 'DT".

Een van zijn oude brugklasleraren is Ann Trees.
Trees is nu in de tachtig, maar herinnert zich de jonge Trump nog goed. In The Washington Post zegt ze: "Wie zou hem kunnen vergeten? Hij was vastberaden en had een sterke eigen wil. Hij kon met zijn armen over elkaar zitten met een dreigende blik waarmee hij je leek uit te dagen iets te zeggen waar hij het niet mee eens zou zijn."

'Extreem opstandig'

In de Trump biografie 'Nooit Genoeg" schrijft Pulitzerprijswinnaar Michael D'Antonio (ook te zien in onze uitzending 'De omstreden vrienden van Trump: de Russen"): "Gummetjes naar leraren gooien en taart in de lucht smijten waren de opvallendste voorbeelden van het probleemgedrag dat Trump onderscheidde van de andere leerlingen van zijn basisschool." Volgens Donalds zus Maryanne was hij 'extreem opstandig" in zijn jeugd. Een klasgenoot herinnert zich Donald Trump als een jongen die de regels en de leerkrachten tot het uiterste op de proef stelt. Een andere oud-schoolgenoot van Trump zegt: "Hij had de reputatie altijd alles te zeggen wat in hem opkwam en hij vond altijd dat hij gelijk had, ook al wisten we soms zeker dat dat niet zo was."

Iets wat we tot op de dag van vandaag van hem kennen, vertelt Michael D'Antonio aan ZEMBLA:

In zijn boek 'The Art of the Deal' vertelt Donald Trump zelf dat onrust stoken zijn grootste doel was toen hij jong was. In groep vier slaat hij zijn muziekleraar een blauw oog omdat, aldus Trump, "ik vond dat hij niets van muziek wist." Hij wordt bijna van school gestuurd. Zijn jeugdvrienden herinneren zich overigens niets van dat voorval en op een reünie in 2009 zegt de muziekdocent, Charles Walker, dat Trump hem nooit heeft geslagen. Als Trump later opnieuw over het blauwe oog van zijn muziekleraar wordt gevraagd zegt hij: "Als je zo jong bent als ik toen was, is slaan natuurlijk niet zo hard."

Winnaars en verliezers

Het succes van zijn vader zorgt ervoor dat Donald Trump naar privéscholen kan en in limousines wordt rondgereden. Als het regent, helpt de chauffeur hem met het rondbrengen van zijn kranten. Vader Fred is trots op zijn zoon, die het meest op hem lijkt. Maar hij is ook streng en gedreven en leert zijn kinderen dat het leven een wedstrijd is die bestaat uit winnaars en verliezers. De winnaars zijn de 'killers', als je verliest ben je niets. Trump zegt daar later over: "Mijn vader verwachtte dat ik gigantisch veel succes zou hebben."

Naar kostschool

De zorgen over de jonge Donald worden groter als zijn vader steeds vaker berichten krijgt over het slechte gedrag van zijn zoon. Op een dag komt Fred erachter dat Donald stiekem met de metro naar Manhattan gaat en een kleine verzameling stiletto"s aanlegt. Op dat moment speelt The West Side Story op Broadway. De jonge Trump en zijn vrienden, die zichzelf met de gangleden uit de West Side Story identificeren, kopen de messen om zich in hun rol te verplaatsen. Fred wordt woest en besluit dat zijn zoon heropvoeding nodig heeft. Op zijn twaalfde moet Donald naar de strengste kostschool die zijn vader kan vinden, 'The New York Military Academy'.
In zijn boek over Trump schrijft Michael D'Antonio dat Trump toen in wezen is verbannen uit het gezin:
"Hij was tot die tijd alleen nog maar gewend aan het luxeleventje van zijn familie en opeens werd hij weggestuurd. Dat was een moeilijke start van zijn verdere leven."

Strenge regels

Op de conservatieve academie moet Donald Trump een uniform dragen, bevelen gehoorzamen en zich houden aan zeer strenge regels. Studenten die niet luisteren worden er geslagen. In 'Nooit Genoeg' schrijft D'Antonio: "Op z'n best zorgden de ouderwetse academies ervoor dat leerlingen geen misdadigers werden. Op z'n slechtst leidden ze de jongens daar juist naartoe door ze te onderwerpen aan een cultuur waarin dominantie, geweld en ondermijning van autoriteit werden gewaardeerd."

Trump gedijt goed onder het militaire kostschoolregime: hij wint medailles voor netheid, haalt mooie cijfers en blinkt uit in honkbal. Hij claimt dat hij professioneel honkbalspeler kan worden, neemt mooie meisjes mee naar de campus, krijgt de titel 'Ladies' Man' in het schooljaarboek en schept op over het fortuin van zijn vader. Volgens een oud-leraar van de militaire academie, de oorlogsveteraan Dobias, was hij een extreem gedreven leerling: "Hij wilde gewoon in alles de eerste zijn en hij wilde dat mensen wisten dat hij de eerste was."

Overdreven netjes

Een oud-kamergenoot uit die tijd herinnert zich vooral de overdreven netheid van Donald Trump. In een interview vertelt Ted Livine later dat Trump zijn handdoeken en ondergoed altijd in perfecte vierkanten vouwde. Hij noemt zijn kamergenoot 'Mr meticulous', 'meneer nauwkeurig'. Ze krijgen er zelfs een keer ruzie over: op een dag treft Trump Livine's bed onopgemaakt aan, waarna hij de lakens van het bed rukt en op de grond gooit. Trump en Livine raken in gevecht en Livine slaat Trump met een bezem, waarna Trump probeert Livine uit het raam van hun tweede verdieping te duwen. Twee medestudenten weten hem ervan te weerhouden.

'Positieve invloed'

Trump schetst zijn tijd op de militaire academie overigens rooskleurig af.
In een interview met de Washington Post vertelt hij dat zijn ouders dachten dat het goed was als hij wat discipline bij zou leren omdat hij te onhandelbaar was: "Ik was een slimme jongen en ze wilden me in het gareel krijgen. Als ik eraan terugdenk, heeft het een erg positieve invloed op me gehad." Volgens biografen van Trump heeft hij zijn meedogenloze en gewetenloze karakter te danken aan zijn tijd op deze harde leerschool.

"Ik wil nooit iemands dwaas worden"

In 1964 haalt Trump zijn diploma. In dat jaar neemt zijn vader hem mee naar de openingsceremonie van de Verrazano-Narrows Bridge.
Te midden van alle aandacht valt het Donald Trump op dat iedereen wordt bedankt, behalve de bedenker van de brug. Later zegt hij daarover: "Ik besefte toen en daar dat als je je door mensen laat behandelen zoals zij je willen behandelen, je als een dwaas overblijft. Toen realiseerde ik me iets wat ik nooit meer ben vergeten: "Ik wil nooit iemands dwaas worden."
In datzelfde jaar, Trump is dan achttien, spreekt hij met een klasgenoot over zijn toekomstdromen. Die klasgenoot, Jeff Ortenau, herinnert zich het gesprek nog goed.
Trump zegt: "Op een dag zal ik heel beroemd zijn." En Ortenau antwoordt: "Weet je wat? Je wordt waarschijnlijk president."

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... -pestkop-1

Op de site van het artikel staan nog enkele korte video's.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Osiris » 26 dec 2019, 23:28

Duidelijke kenmerken van een psychopaat [nuts] :grazy:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door univers » 27 dec 2019, 08:56

Duidelijke kenmerken van een psychopaat [nuts] :grazy:
Maar dan van een goed betaalde.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Gast1 » 27 dec 2019, 09:30

Wat te denken van de kiezers die op deze man gestemd hebben ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door univers » 27 dec 2019, 09:44

Die zijn nog gestoorden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Gast1 » 27 dec 2019, 09:48

En precies dát lijkt mij inderdaad ook ...
Bij wie deden ze dat in de geschiedenis bijvoorbeeld ook ... Ah, ik weet het weer.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Osiris » 27 dec 2019, 09:51

univers schreef:
27 dec 2019, 08:56
Duidelijke kenmerken van een psychopaat [nuts] :grazy:
Maar dan van een goed betaalde.
Ze worden juist door elite uitgekozen om op goedbetaalde machtige leidinggevende posities terecht te komen.
Door hun gebrek aan empathie en geweten, ze geven niets om anderen, alleen zichzelf, hun ego en hun positie.
Waarom denk je dat de wereld zo geworden is ,zoals die is ?
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 27 dec 2019, 10:37

Osiris schreef:
27 dec 2019, 09:51
univers schreef:
27 dec 2019, 08:56
Duidelijke kenmerken van een psychopaat [nuts] :grazy:
Maar dan van een goed betaalde.
Ze worden juist door elite uitgekozen om op goedbetaalde machtige leidinggevende posities terecht te komen.
Door hun gebrek aan empathie en geweten, ze geven niets om anderen, alleen zichzelf, hun ego en hun positie.
Waarom denk je dat de wereld zo geworden is ,zoals die is ?
Ik denk eerder dat de elite het geld volgt. Want door om te gaan met deze personen hopen ze mee te gaan
in het binnenhalen van ook geld en andere voordelen. En dan doet het er niet toe hoe die persoon in elkaar zit.
Trump heeft overwicht doordat hij geld heeft EN is hondsbrutaal met een bizar groot ego.
Maar wat ik niet goed begrijp is dat de bevolking hier zo in mee kan gaan.
In de periode dat Obama aan het bewind was is het economisch beter gegaan. Daarmee bedoel ik niet
dat dat 100% aan hem te danken is. Wereldwijd verbeterde het met de economie.
Trump heeft wel gezorgd, door de invoerrechten te verhogen waardoor wordt de eigen productie van goederen
opgevoerd kan worden, voor een positief gevoel bij de bevolking. Maar dat kan op termijn problemen
geven met zijn handelspartners. Dat zagen we al met China waar hij het tarief van de invoerrechten weer verlaagde.
Stabiliteit op economisch gebied zal Trump nauwelijks bieden.

Afbeelding


Sommige mensen lijken fantastisch, maar vallen in de praktijk tegen. We hebben het over narcisten.
En over hoe fijn het zou zijn als je ze sneller kon herkennen... Maar wacht even, dat kan!


Zo herken je de narcist
Narcisten:


1. Zijn charismatisch bij de eerste kennismaking. Ze stralen zelfvertrouwen en bekwaamheid uit, zijn warm, charmant en geïnteresseerd (ten minste, dat denk je). Ze geven je het gevoel dat je speciaal bent, zijn geestig en hebben een vlotte babbel. Hoe charismatischer ze zijn, hoe langer het duurt ze te ontmaskeren.

2. Scoren goed bij de andere sekse: ze zijn op hun gemak, ongeremd, extravert en losjes. Ze zijn aantrekkelijk – mede doordat ze meer aandacht aan hun uiterlijk besteden dan gemiddeld. Ze worden vaak gezien als aantrekkelijk voor een relatie (want: sexy) en minder voor een vriendschap.

3. Hebben relatief veel seksuele partners gehad en beginnen makkelijk nieuwe relaties. Seks is vaak kortdurend en hardhandig: het toont weinig vormen van emotionele verbondenheid. Tijdens een relatie kijken ze vaak al om zich heen of ze een leuker iemand ontdekken en door die geringe betrokkenheid zijn ze ook vaker ontrouw. De jacht is altijd geopend en plegen gemakkelijker overspel.

4. Zijn betrekkelijk ongevoelig voor het ‘knuffelhormoon’ oxytocine waardoor ze niet goed in staat zijn tot binding en intimiteit. Het gevolg is meestal dat een relatie weinig diepgang bereikt – zowel op relationeel, seksueel als emotioneel gebied. Een goed gesprek voeren over de relatie of het leven? Bijna onmogelijk, want de narcist gaat echt intimiteit liefst uit de weg.
Beter dan de ander

5. Vermoedelijk hebben ze ook weinig spiegelneuronen, waardoor ze niet goed in staat zijn tot empathie. Een narcist kent weinig verantwoordelijkheidsgevoel. Het bewustzijn voor zijn eigen geluk en dat van anderen ontbreekt. Dit bewustzijn komt voort uit het geweten, de integriteit, gevoel van verbondenheid, sympathie en dus ook empathie.

6. Zijn overtuigd van hun eigen superioriteit. Ze hebben een groot gevoel van eigenwaarde en stralen vertrouwen uit. Tenminste op het eerste gezicht. Het tegendeel is het geval: juist het gebrek aan zelfvertrouwen compenseert de narcist met arrogantie en een gevoel van superioriteit.

7. Ze geven anderen weinig waardering. Ze voelen zich niet verantwoordelijk en leggen hun verantwoordelijkheden bij anderen neer, zonder die daarvoor de waardering te geven. En als de ander ergens goed in is, gaan ze de strijd aan. Ze willen altijd béter zijn.

8. Hebben imago-doelen (wat vindt de ander van mij?) in plaats van compassie-doelen (hoe maak ik het leuk voor de ander?). De buitenwereld is voor de narcist van groot belang: ze zien hun partner vaak meer als statusobject dan als geliefde met wie ze intieme, persoonlijke band aangaan.

9. Haken af wanneer iemand iets emotioneels meemaakt. Emoties kunnen ze niet aan, en nog lastiger: vaak kunnen ze met hun hoofd niet bij emotionele situatie, waardoor ze emotionele momenten het liefst vermijden..

10. Zetten anderen in voor hun eigen plannen zonder zich daarbij af te vragen wat de ander eigenlijk wil. Hun inlevingsvermogen is onderontwikkeld: narcisten zijn obsessief bezig met eigen behoeftes en kunnen daarbij meedogenloos te werk gaan.
Gaslighting

11. Zijn uit op hun eigen voordeel en denken ook recht te hebben op bepaalde privileges vanwege hun vermeende bijzondere kwaliteiten. Ondertussen laten ze anderen geloven in hun goede bedoelingen. Ze hebben een talent om overal een draai aan te geven waardoor de ánder onredelijk of dom lijkt. Dit wordt ook wel gaslighting genoemd.

12. Geven anderen de schuld en wijzen op hun gebreken terwijl ze zichzelf zien als een slachtoffer: het ligt altijd aan de ander, de narcist doet nóóit iets verkeerd. In plaats van vrienden hebben narcisten slachtoffers en medeplichtigen, die uiteindelijk vaak eindigen als slachtoffers.

13. Zien liefde als een spel (game-playing love): ze spelen met de gevoelens van de ander, bijvoorbeeld door ze aan te trekken en af te stoten of door ze in het ongewisse te laten. Ze willen de baas zijn, houden afstand en doen er alles aan om maar niet afhankelijk van hun partner te worden.

14. Hebben behoefte aan aandacht, bewondering en erkenning; ze zijn vaak succesvol in hun werk door zelfvertrouwen, flair en sociale dominantie. Ze hebben minder behoefte aan sympathie, genegenheid of verbondenheid.

15. Hebben behoefte aan macht en controle en zijn mede daardoor snel jaloers. Als ze in een relatie zitten, hebben ze altijd de vrees om verlaten, wat hun hunkering naar macht en controle alleen maar vergroot.

16. Zien hun partner als ‘aanhang’ die hun eigen status en bijzonderheid onderstreept (denk maar aan de zogenaamde ‘trophy wife’).
Narcistische woede

17. Liegen, draaien en komen hun beloftes niet na. Als liegen effectief blijkt, zullen narcisten het blijven doen. Het liegen kan zelfs dwangmatig zijn of een gedragsgewoonte worden: narcisten liegen niet alleen naar anderen, maar ook naar zichzelf.

18. Isoleren hun partner van vrienden en familie en ze spelen mensen tegen elkaar uit. Ze houden hun partner nauwlettend in de gaten en willen voortdurend testen of de partner wel genoeg van hen houdt.

19. Kunnen extreem boos worden als ze kritiek krijgen of onvoldoende erkenning. Dat mondt uit in narcissistic rage: vijandig en boos gedrag waarin je bijvoorbeeld wordt doodgezwegen.

20. Door die narcistische krenking zijn ze ook vaak in conflict met anderen. Zij willen dat alles gaat zoals zij dat voor ogen hebben en kunnen woedend worden als iemand hen tegenspreekt of kritiek geeft.

21. Hebben geen berouw en doen niet aan zelfreflectie. Als je denkt dat narcisten berouw tonen, is dat vaak voor de vorm: ze proberen je voor hun karretje te spannen. Maar oprechte berouw of zelfreflectie? Staat niet in hun woordenboek. Domweg omdat het hen niet boeit.

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... t-herkent/

De woorden die blauw in de tekst staan worden nader belicht in de originele tekst. Zie via de link.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 27 dec 2019, 10:45

Trump uit Home Alone 2 geknipt: ‘The movie will never be the same’

27 december 2019

Volgens Donald Trump zal Home Alone 2 nooit meer hetzelfde zijn.
De Amerikaanse president blijkt al in 2014 geschrapt uit de versie van de kerstfilm die op de Canadese televisie te zien is.

Het zal je maar gebeuren: Kevin, een rol van Macauley Culkin, stapt in het verkeerde vliegtuig en komt in New York terecht.
Daar belandt hij in het Plaza Hotel. Op zoek naar de lobby spreekt hij een willekeurige voorbijganger aan.

Blond haar, lange zwarte jas en rode stropdas: die toevallige voorbijganger is Donald Trump. Trump helpt het jongetje uiterst vriendelijk
en vertelt hem waar hij moet zijn. De huidige Amerikaanse president, op dat moment nog zakenman en mediapersoonlijkheid,
is de juiste man op de juiste plaats: hij was de eigenaar van het hotel toen de film uitkwam, in 1992.

Een bescheiden rolletje van de huidige Amerikaanse president, die niet onmisbaar is voor het plot, zo oordeelde de Canadese zender CBC in 2014,
toen het naar eigen zeggen besloot de scène te schrappen. Acht minuten aan materiaal moest wijken voor reclame.
Jammer, maar de beslissing maakte het verhaal er volgens de zender niet minder op.

Anno 2019 oordeelt Trumps aanhang anders. Nadat het ontbreken van Trump in de film deze week opviel bij enkele kijkers,
werd op sociale media gesproken van overheidsinvloed bij de media, van een linkse samenzwering.
Ook Trumps zoon bemoeide zich met de discussie. Hij noemde de beslissing van de Canadese zender ‘zielig’.

Trump zou Trump niet zijn, als hij er niet over zou twitteren.
‘Het lijkt erop dat Justin T het niet kan waarderen dat ik hem laat betalen voor Navo en handel,’
schreef de Amerikaanse president, in een verwijzing naar de Canadese premier Justin Trudeau.
Daarna volgde een kwinkslag. ‘De film zal nooit meer hetzelfde zijn! (grapje).’



https://www.parool.nl/wereld/trump-uit- ... ~b0938114/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Witte wel » 27 dec 2019, 18:29

Gast1 schreef:
27 dec 2019, 09:30
Wat te denken van de kiezers die op deze man gestemd hebben ...
Hier in nederland zijn ze niet veel beter Gast1. Hier hebben ze gestemd op pinokkio. :?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door univers » 27 dec 2019, 18:59

Hier hebben ze gestemd op pinokkio.
En hij doet zijn naam eer aan. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 31 dec 2019, 16:45

..............


Welke schandalen achtervolgen Trump (nog meer)?

Seksueel geweld
Seksueel wangedrag van Trump is tijdens de presidentscampagne groot in het nieuws: een video uit 2005 lekt uit waarin de Republikeinse kandidaat opschept over wat hij als rijke beroemdheid allemaal kan doen bij vrouwen. De ‘grab them by the pussy’-uitspraken gaan de wereld over. Sinds de video komen meer vrouwen met hun verhaal naar buiten. Al eerder heeft Trumps ex-vrouw Ivana hem beschuldigd van verkrachting, maar zij trekt dat verhaal later weer in. The New York Times spreekt twee vrouwen, van wie de een zegt dat Trump zijn hand onder haar rokje stak en de ander dat hij haar tegen haar zin in probeerde te zoenen. Ook veel deelnemers aan missverkiezingen – een ander onderdeel van Trumps imperium – zeggen dat ze aangerand zijn door Trump.

Door een uitgelekte tape uit 2005, waarin Trump nogal expliciet opschept over hoe hij alles kan maken bij vrouwen, komt zijn campagne in de problemen.


The New York Times: Two women say Donald Trump touched them inappropriately

Trump University
In 2004 besluit Trump om een naar hemzelf vernoemde universiteit op te richten om zijn vastgoedkennis door te geven: Trump University. Sommige studenten betalen niet minder dan 35.000 dollar om de geheimen van Donald Trump te leren, maar zelf blijkt de magnaat zich nauwelijks met het curriculum te bemoeien. Oplichterij, vinden de studenten, want bovendien heeft de school helemaal geen licentie en mag dus geen universiteit genoemd worden. Trump Entrepreneur Initiative is de nieuwe naam van de school, die in 2010 definitief zijn deuren sluit. In november 2016, net na het winnen van de verkiezingen, besluit Trump om een reeks door studenten aangespannen rechtszaken te schikken voor 25 miljoen dollar.

Onbetaalde Polen
Om de Trump Tower in New York te kunnen bouwen, sloopt Trump in 1980 een schitterend gebouw uit de jaren twintig: het Bonwit Teller-warenhuis. Vooral twee art deco -reliëfs aan de voorgevel van het gebouw zijn beroemd, en het Metropolitan Museum of Art vraagt of die voorzichtig verwijderd en bewaard kunnen worden. Trump heeft daar geen boodschap aan: de sloop is een haastklus uitgevoerd door tweehonderd ongeregistreerde Poolse arbeiders. Zij werken voor vijf dollar per uur (als ze al betaald worden), dragen geen helm en slapen geregeld op de bouwplaats. In 1999 treft hij een schikking met de slopers. Marco Rubio, een tegenstander van Trump in de Republikeinse voorverkiezingen, gebruikt de zaak om Trumps hypocrisie als het gaat om illegale immigratie aan te tonen. Ook honderden andere schilders, obers en andere medewerkers van Trump-projecten claimen dat ze niet betaald zijn.

De Trump Tower in New York, die in de plaats kwam van het Bonwit Teller-gebouw.

Fake news!
Honderden Amerikaanse kranten en weekbladen plaatsen op 16 augustus 2018 eenzelfde hoofdcommentaar: “Wij zijn niet de vijand van het volk”. Daarmee reageren ze op de aanvallen van president Trump op de media, die hij geregeld, in toespraken of op zijn twitter account, als brengers van "nepnieuws" bestempelt. Het initiatief komt van The Boston Globe, waarbij zeker 300 dagbladen zich hebben aangesloten, van kleine lokale kranten tot grote media zoals The New York Times.

Van nature hebben de media en de politiek een haat-liefdeverhouding. De pers fungeert immers als waakhond van de politiek en democratie. Trump heeft echter een buitengewoon lange geschiedenis van intense aanvallen op de pers. Zoals wanneer hij tijdens een persconferentie weigert het woord te geven aan een verslaggever van CNN. “CNN is fake nieuws, ik beantwoord geen vragen van CNN.” Daarop gaf hij demonstratief het woord aan Fox News, de kabelzender die Trump en zijn regering goedgezind is.

“Het vervangen van vrije media door staatsmedia is altijd de eerste stap van ieder corrupt regime dat de macht in een land wil overnemen”, schrijft the Washington Post. Met de geplaatste hoofdcommentaren willen de journalisten lezers erop wijzen dat de president van de Verenigde Staten hier niet mee weg mag komen.

De pers is niet de enige die Trump tegen zich in het harnas jaagt. De president staat bekend om zijn extreme uitspraken, die vaak direct tegen een persoon of groep gericht zijn. Zo claimt hij in een bijeenkomst dat Barack Obama de oprichter van ISIS is, maakt hij Hillary Clinton tijdens een debat uit voor “nasty woman” en noemt hij immigranten uit Mexico tijdens zijn verkiezingsspeech “verkrachters”. Na zijn verkiezing tot president van de VS veroordeelt het Huis van Afgevaardigden de Amerikaanse president in 2019 van racistische uitspraken omdat hij vier Democratische congresleden had aangeraden 'terug te gaan naar hun eigen land' vanwege hun kritiek op het beleid van de president.

Wanneer besluit Trump de politiek in te gaan?

In 2016 wint Trump de Republikeinse voorverkiezingen. Na een turbulente campagne wint hij in november tegen alle verwachtingen in ook de presidentsverkiezingen van zijn ervaren Democratische rivaal Hillary Clinton. Hij is daarmee de eerste Amerikaanse president zonder enige politieke ervaring.

Een samenvatting van de verkiezingsnacht, die lange tijd een nek-aan-nekrace is tussen Donald Trump en Hillary Clinton. Uiteindelijk doet Trump het in cruciale staten veel beter dan de peilingen voorspelden.

Waar zijn de politieke ambities van Trump begonnen? Als vastgoedmagnaat ligt Donald Trump al sinds de jaren tachtig regelmatig in de clinch met de New Yorkse politiek. In 1987 hint Trump voor het eerst naar een politieke carrière. In een paginagrote advertentie in verschillende kranten pleit Trump voor een terughoudender Amerikaans buitenlandbeleid: “Amerika moet stoppen met betalen voor de verdediging van landen die dat zelf niet kunnen opbrengen.” Ook vindt hij dat de VS een rekening naar Japan en West-Europese landen moet sturen voor het beveiligen van hun olietankers in de Perzische Golf. Deze lijn volgt hij tegenwoordig ook als president: denk aan de dreigementen om de NAVO te verlaten, als de Europese landen niet voor een groter deel van de bekostiging ervan willen opdraaien.

Zijn voorkeur verandert in de loop der jaren regelmatig. Voor 1987 staat Trump geregistreerd als Democraat, in 1987 registreert hij zich als Republikein. Van 2001 tot 2008 spreekt hij zich weer uit voor de Democraten, om in 2008 toch de Republikeinse kandidaat John McCain te steunen. Later is hij vijf maanden onafhankelijk, alvorens in 2012 definitief terug te keren naar de Republikeinse Partij.

Trump op campagne.

Eerder spreekt Trump in 1988, 2000, 2004 en 2012 al de ambitie uit om een gooi naar het presidentschap te doen. In 2006 en 2014 wil hij gouverneur van de staat New York worden. Uiteindelijk doet hij niet mee aan al die verkiezingen. Een aflevering van de populaire animatieseries The Simpsons is exemplarisch voor het ongeloof dat Trump ooit écht president van de VS zou kunnen worden. In de aflevering ‘Bart to the Future’ reist Bart Simpon naar een toekomstig Amerika waar Trump als president het land te gronde heeft gericht.

Vaak wordt gewezen op Trumps langlopende vete met president Obama als het beslissende zetje om zelf voor het presidentschap te gaan. Sinds de verkiezing van Obama in 2008 verspreidt Trump complottheorieën dat Obama zijn geboorteakte zou hebben vervalst en eigenlijk geen Amerikaan is (en daardoor geen president zou mogen zijn). Meerdere keren reageert Obama op humoristische wijze, bijvoorbeeld tijdens het jaarlijkse White House Correspondents’ Dinner . In aanwezigheid van Trump laat hij een fragment uit Disneyfilm The Lion King zien als bewijs van zijn geboorte. De miljardair lacht als een boer met kiespijn. Maar Trump is niet van plan dit zomaar over zich heen te laten komen – weten we nu. In zijn eerste jaren als president weet hij verschillende maatregelen van Obama terug te draaien, zoals de nucleaire Iran deal.

Trump versus Obama (1)

Trump roept Obama op om zijn paspoortgegevens vrij te geven. Obama reageert op humoristische wijze in de talkshow van Jay Leno. "Dit is allemaal terug te leiden naar toen we samen opgroeiden in Kenia."

In het kort:

De wortels van Donald Trump liggen in Duitsland en Schotland. Zijn vader Fred Trump is de zoon van een Duitse immigrant en trouwt met de Schotse Mary Anne MacLeod. Fred Trump is een succesvol vastgoedondernemer.

Vanaf 1968 is Donald Trump officieel in dienst bij het bedrijf van zijn vader, in 1971 krijgt hij de leiding en verandert hij de naam in The Trump Organisation.

Donald Trump verplaatst de activiteiten van het bedrijf grotendeels naar Manhattan en wil daar grote spectaculaire gebouwen neerzetten, met als hoogtepunt de Trump Tower. Dat gebouw staat symbool voor de yuppenwelvaart in de jaren tachtig.

Een avontuur met casino's in Atlantic City wordt een nachtmerrie voor Trump: tegen 1989 zit hij in grote schulden en wordt hij gedwongen meer en meer leningen af te sluiten om die te betalen.

Trump komt er definitief bovenop als hij in 2004 zijn aandacht naar televisie verlegt. De talentenjacht The Apprentice, met Donald Trump als producer en presentator, wordt een enorme hit. "You're fired!" wordt zijn slagzin.

Trumps politieke voorkeur verandert regelmatig. Eerder spreekt Trump in 1988, 2000, 2004 en 2012 al de ambitie uit om een gooi naar het presidentschap te doen. De vete met president Obama is wellicht het beslissende zetje om er in 2016 – met succes – echt voor te gaan.


https://npofocus.nl/artikel/7553/hoe-we ... an-amerika
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Tammy » 31 dec 2019, 18:02

De vete met president Obama is wellicht het beslissende zetje om er in 2016 – met succes – echt voor te gaan.
Men zegt dat wat je in de video ziet het keerpunt is geweest voor Trump om zich kandidaat te stellen om president te worden van Amerika.
Obama die de lachers op zijn hand kreeg in een volle zaal met als doel Trump belachelijk te maken.
Die avond was voor Obama.
Wat jaren later kwam was neem ik aan de hondsberoerde nacht van Obama voor de inhuldiging, wetende dat hij voor het oog van de wereld de sleuteltjes van het Witte Huis moet overhandigen aan........juist die ene Trump.
Ik kan alleen maar raden hoe Trump zich heeft gevoeld In die nacht.
De uitdrukking wraak is zoet is hier zeker van toepassing.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 31 dec 2019, 18:24

Ik heb die video met ook even apart gezet, ik vind het wel grappig.
Ik zie Obama er wel voor aan dat hij het niet zo'n drama vond om die sleutels over te geven.
Hoogstens dat hij z'n hart vasthield over hoe Trump zou gaan functioneren in die functie.

En Trump heeft genoeg gezegd om die angst bij niet alleen Obama te genereren.
Iets bizars.... Obama zou Isis hebben gecreëerd...... ?

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 03 jan 2020, 12:37



Jimmy Kimmel Live

World leaders laughed behind Donald Trump's back at the NATO Summit,
it was a long day for the House Judiciary portion of the impeachment proceedings,
Rep Devin Nunes tried to defend his multiple phone calls with one of Giuliani's Ukrainian henchmen,
and Andrew Yang decided to squirt whipped cream into people's mouths.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 03 jan 2020, 12:50

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door taigitu » 06 jan 2020, 17:59




Donald and Melania Trump as newlyweds (2005 CNN Larry King Live full interview)

CNN
Donald and Melania Trump talk to CNN's Larry King Live just months after their extravagant wedding about the couple's relationship
and what the future has in store. (From May 17, 2005)




Grappig is dat ze 5 jaar samen waren voordat ze trouwden.
En dan zegt Trump dat ze in die 5 jaren nooit onenigheid of ruzie hebben gehad.......?
Let ook even op het verstandhoudings-knipoogje dat Trump aan Larry King geeft.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door Vitharr » 06 jan 2020, 18:35

taigitu schreef:
06 jan 2020, 17:59
Grappig is dat ze 5 jaar samen waren voordat ze trouwden.
En dan zegt Trump dat ze in die 5 jaren nooit onenigheid of ruzie hebben gehad.......?
Let ook even op het verstandhoudings-knipoogje dat Trump aan Larry King geeft.
Vandaar dat hij CNN afschildert als Fake News. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump als kind: een vechtersbaas en een pestkop

Bericht door univers » 06 jan 2020, 19:22

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie