Waarom positief denken ook averechts kan werken

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waarom positief denken ook averechts kan werken

Bericht door Tammy » 13 sep 2022, 09:56

Afbeelding

Waarom positief denken ook averechts kan werken.

Positief denken klinkt als iets waar je blij van wordt. Vandaag is de Internationale Dag van Positief Denken, waarop er nog extra aandacht is voor een optimistische kijk op het leven.
Maar maakt het glas halfvol-principe ons wel echt zo gelukkig?

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/gezond/waarom-positie ... ~a51529e7/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vandaag is het de Internationale Dag van het Positief Denken ?
Mensen die dat positief denken helemaal toepassen in hun leven houden zichzelf in mijn ogen een schijnwereld voor .
Het leven bestaat namelijk niet uit alleen maar positieve dingen of gevoelens , was maar waar.

Ik heb zo’n iemand gekend op mijn werk, ook Reiki Master enz.
Vreselijk naïef wereldbeeld had die persoon.
Hele gesprekken met die man gehad.
Heb er wel eens over geshreven.
Ik mocht hem graag trouwens hoor.
Was een aardige man.

Ik zag iemand die compleet in de war raakte toen hij grieperig werd , want dat kon niet als je in balans bent.
En hij was in balans en had geen negativiteit in zijn lijf bla bla.
Ik heb hem rustig uitgelegd dat we op een zaal werkten met veel mensen en dat het winter was en Nederland een griepgolf had.
Maar hij keek mij paniekerig aan en zei dat hij geen griep kon krijgen.
Alleen als je uit balans was en dat was hij echt niet zei hij.
In of uit balans, elk mens kan ziek worden maar leg dat maar eens uit aan een man zoals hij.

Tweede keer had meneer een ontstoken kroon en snapte niet dat het spoelen met zonnebloemolie ( jullie willen niet weten hoe ik keek toen ik dat hoorde , mijn andere collega’s lagen dubbel van het lachen want ik ben een open boek :mrgreen: ) niet hielp.
Na lang aandringen van mijn kant ( ik werkte met hem en werd moe van zijn geklaag, anders zou ik niet aandringen ) ging hij naar de tandarts.
De tandarts zei: bedank uw collega maar, ze heeft uw kroon gered.

Positief denken is leuk maar negativiteit hoort ook bij het leven.
Dat moet men zich realiseren.
Als je ziet hoeveel jongeren depressief zijn door de Corona periode en andere maatschappelijke zaken dan word het tijd om ze weerbaarder te maken.
Ze leren dat het leven niet alleen positief is maar ook zijn negatieve kanten heeft.
Dat de wereld ook anders kan zijn, zonder en niet altijd op de mooie en leuke plaatjes op social media lijkt.
Er zijn ook negatieve dingen in het leven.
Niet leuk maar realiteit.

Hier was iemand in het verleden op het forum die geen boosheid meer kon voelen, bij niks meer zei hij.
De dreigmail en het ultimatum die ik kreeg toen ik niet al zijn berichten wilde verwijderen toen hij vrijwillig weg ging hier zat vol kwaadheid.
Kom bij mij niet meer aan met die quasi always “ positievelingen”.

Voor jezelf alleen maar positiviteit te zien en te denken zonder ruimte voor de andere kant is jezelf een schijnwereld voorhouden.
Daar zullen de meningen over verschillen maar zo zie ik het.

Kijk naar dat huppelende meisje in het veld op het plaatje.
Heerlijk om te zien en de meeste kennen die momenten ook in hun leven.
Koester dat gevoel en de herinnering en hopelijk ervaar je nog veel meer van die geweldige mooie momenten.
En als er dan negatieve gevoelens en ervaringen op je levenspad komen dan heb je een ondergrondje waarop je kan blijven staan.

Zolang je positiviteit en negativiteit als samen 1 ziet wat leven echt is , dan kijk je echt in de wereld.

En daarin ligt je kracht. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie