Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Tammy » 22 aug 2023, 11:29

Afbeelding

Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent.

Afwijkende reactie op tegenslagen geeft mogelijk meer risico op psychiatrische aandoeningen.

Neurowetenschappers van het Radboudumc tonen aan dat de tegenslagen die je meemaakt het functioneren van je hersenen blijvend veranderen. Een afwijkende reactie van de hersenen op tegenslagen houdt bovendien verband met angstklachten. Dat heeft mogelijk voorspellende waarde voor het ontwikkelen van psychiatrische aandoeningen.

Lees verder via link :

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2023/t ... -permanent

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Witte wel » 22 aug 2023, 18:34

Nou dan gaan we nog wat hersenafwijkingen krijgen in de toekomst, drie kwart van de bevolking leeft in angst.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4751
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Osiris » 22 aug 2023, 21:59

En sneller dan je denkt.
De volgende fase covid hoax is al gestart.
Her en der in VS weer maskers verplicht , nieuwe variant van niet bestaande virus, als ik het goed heb Eris genaamd.
Zie ook weer meer archiefbeelden op tv uit verleden waar maskers in beeld komen ,psychologische voorbereiding.

De zon vertrekt weer naar zuidelijk halfrond , veranderende straling, die normaliter het lichaam dwingt aan te passen, wat voorheen het influenza virus genoemd werd .
Waarvan gezegd werd dat het elk jaar muteert ( fluctuaties zon-activiteit , die nu covid varianten genoemd worden )
Door de gifspuiten zijn mensen veel kwetsbaarder geworden hierdoor ( naast tal van andere zaken ) , eerder ziek , omdat 5G eveneens het natuurlijke stralingsproces heeft verstoort .
Frequenties kunnen verandert worden waardoor,zonder aanwezigheid van een virus, welke symptomen dan ook gecreeerd en versterkt kunnen worden .

Dus die angstfactor gaat zeer snel weer getriggerd worden.,
,bovenop al die andere stressfactoren; klimaat , Oekraine , crisissen etc etc.

Nog meer zombie nation , nog meer hersenveranderingen .

Geloof het vooral niet, het komt er weer aan , zoals gepland 2024/2025 ( Bill Gates' woorden 2 jaar geleden ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Peer » 22 aug 2023, 22:35

Witte wel schreef:
22 aug 2023, 18:34
Nou dan gaan we nog wat hersenafwijkingen krijgen in de toekomst, drie kwart van de bevolking leeft in angst.
Hoe kom jij aan die cijfers?

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Peer » 22 aug 2023, 22:38

Osiris schreef:
22 aug 2023, 21:59
Dus die angstfactor gaat zeer snel weer getriggerd worden.,
Ik heb het idee dat vooral de gelovers van de complotten omtrent de corona vaccinaties, 5G, WEF in angst zitten, dus slechts een kleine 5% van de bevolking die helaas wel het meeste geluid weten te produceren. De 95% die die onzin niet geloven slapen er gelukkig geen nacht minder om.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Fenna » 23 aug 2023, 08:54

Witte wel schreef:
22 aug 2023, 18:34
Nou dan gaan we nog wat hersenafwijkingen krijgen in de toekomst, drie kwart van de bevolking leeft in angst.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Tammy » 23 aug 2023, 09:00

Peer schreef :
Witte wel schreef: ↑di aug 22, 2023 6:34 pm
Nou dan gaan we nog wat hersenafwijkingen krijgen in de toekomst, drie kwart van de bevolking leeft in angst.

Peer schreef :
Hoe kom jij aan die cijfers?
Dat vroeg ik mij ook al af toen ik het las.

Osiris schreef :
Dus die angstfactor gaat zeer snel weer getriggerd worden.,

Peer schreef:
Ik heb het idee dat vooral de gelovers van de complotten omtrent de corona vaccinaties, 5G, WEF in angst zitten, dus slechts een kleine 5% van de bevolking die helaas wel het meeste geluid weten te produceren. De 95% die die onzin niet geloven slapen er gelukkig geen nacht minder om.
Die groep gelovers zitten ook het meeste in angst maar willen graag vertellen dat het de anderen zijn die in angst leven.
Ik zie dit al vanaf het begin van Corona.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Peer » 24 aug 2023, 22:09

Tammy schreef:
23 aug 2023, 09:00
Peer schreef :
Witte wel schreef: ↑di aug 22, 2023 6:34 pm
Nou dan gaan we nog wat hersenafwijkingen krijgen in de toekomst, drie kwart van de bevolking leeft in angst.

Peer schreef :
Hoe kom jij aan die cijfers?
Dat vroeg ik mij ook al af toen ik het las.
Tot op heden toe blijft dat een vraag zonder antwoord.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Witte wel » 24 aug 2023, 23:42

Ga eens na wat de emotie angst inhoud en vraag je dan eens af waarom het GGZ zo overladen is de laatste jaren.
Kijk eens naar de cijfers van het mondkapjes gebruik in 2022. Slechts 4% gebruikte geen mondmasker. De rest van de bevolking verkeerde in angst.
Rijksoverheid
Zegt al genoeg toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Peer » 25 aug 2023, 07:16

Witte wel schreef:
24 aug 2023, 23:42
Slechts 4% gebruikte geen mondmasker. De rest van de bevolking verkeerde in angst.
Hoe weet jij dat het gebruik van een mondmasker vanwege angst is, en niet vanuit gezond verstand? Welke cijfers en onderzoeken heb jij gezien waardoor jij op die eerder genoemde 75% kom?
Zelf heb ik de mondkapjes veelvuldig gebruikt, maar niet uit angst. In de auto doe ik mijn veiligheidsgordel ook altijd netjes om, maar niet uit angst. En zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen waarom iemand ergens gebruik van maakt zonder dat er angst bij komt kijken.
Witte wel schreef:
22 aug 2023, 18:34
drie kwart van de bevolking leeft in angst.
De vraag waar jij die gegevens vandaan haalt blijft dus staan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Tegenslagen veranderen onze hersenen permanent

Bericht door Witte wel » 25 aug 2023, 08:39

Jij weet dus niet wat de emotie angst in houdt. De cijfers blijken nog schrijnender te zijn op te maken uit mijn link mbt het mondmasker gebruik. Je kan overal wel een eigen invulling op geven naar eigen goeddunken, wat men tegenwoordig veelvoudig doet om een mening te staven, maar zo werkt dat niet.
1op de 5 mensen krijgt te maken met een angststoornis, staat gewoon te lezen op de GGZ site, en om een stoornis te krijgen dient er toch eerst angst te zijn. En de statistieken van het mondkapgebruik geven dat overduidelijk aan en tonen een nog ernstigere situatie dan ik vernoemde.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie