Wetenschap in rep en roer door ontdekking van Nederlander over extreme ’monstergolven’
- Tammy
- Forumbeheerster
Wetenschap in rep en roer door ontdekking van Nederlander over extreme ’monstergolven’
Ton van den Bremer, verbonden aan de TU Delft, doet baanbrekend onderzoek naar monstergolven, oftewel rogue waves.
Extreme monstergolven op zee kunnen hoogtes bereiken van maar liefst dertig meter, vier keer zo steil als tot nu toe werd aangenomen. Dit heeft baanbrekend onderzoek van wetenschappers uit Delft en onder andere Edinburgh aangetoond. De bevindingen, die deze week worden gepubliceerd in het vooraanstaande tijdschrift Nature, zetten de wetenschappelijke wereld op z’n kop.
Lees verder via link :
https://archive.is/qlCwX
Somewhere, something incredible is waiting to be known.
Carl Sagan.
- Fenna
- Kletskous
Re: Wetenschap in rep en roer door ontdekking van Nederlander over extreme ’monstergolven’
Dat is toch geen nieuws?
Toen mijn vader op zee voer, 60 jaar geleden, sprak hij al over monsterlijk hoge golven wat net witte muren waren die het hele schip opslokten, waar het schip zich uit moest werken
Toen mijn vader op zee voer, 60 jaar geleden, sprak hij al over monsterlijk hoge golven wat net witte muren waren die het hele schip opslokten, waar het schip zich uit moest werken
- Tammy
- Forumbeheerster
Re: Wetenschap in rep en roer door ontdekking van Nederlander over extreme ’monstergolven’
Het is ook vaak als een mythe afgedaan Fenna, in vorige eeuwen werden er al meldingen van gedaan.
Het telt pas als het via een onderzoek is aangetoond, zo gaat dat in de wetenschap.
Getuigenisverklaringen tellen niet echt in de wereld van de wetenschap .
En dat is jammer want het vertraagt vaak de waarheid.
Maar zo gaat dat .
Wat leuk dat je vader op zee voer.
Was dat net zoiets als Univers deed, de hele wereld rondvaren ?
Het telt pas als het via een onderzoek is aangetoond, zo gaat dat in de wetenschap.
Getuigenisverklaringen tellen niet echt in de wereld van de wetenschap .
En dat is jammer want het vertraagt vaak de waarheid.
Maar zo gaat dat .
Wat leuk dat je vader op zee voer.
Was dat net zoiets als Univers deed, de hele wereld rondvaren ?
Carl Sagan.
- Fenna
- Kletskous
Mijn vader voer op een coaster en zat vooral in het noorden zoals Engeland, Noorwegen, Zweden.
En oom van mij voer wel met HAL net als univers.
- Tammy
- Forumbeheerster
Een prachtig leven lijkt mij Fenna.
Heerlijk op zee in plaats van “opgesloten” in een gebouw zoals zoveel mensen werken.
Het is zwaar werk op zee lijkt mij maar de moeite waard denk ik zo.
Heerlijk op zee in plaats van “opgesloten” in een gebouw zoals zoveel mensen werken.
Het is zwaar werk op zee lijkt mij maar de moeite waard denk ik zo.
Carl Sagan.