Transhumanism

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Transhumanism

Bericht door Determinist » 07 feb 2018, 08:11

Mypos schreef:
07 feb 2018, 01:56
Ik geloof dat de technologieen die wij nu kennen mijlenver achter liggen op wat er achter de schermen allemaal gebeurt. Het lijkt me dat jij dat toch ook wel gelooft?
Mijlenver is nogal vaag gedefinieerd hier.
Dat in labs men op de randen van wat mogelijk is werkt, dat begrijp ik. Maar echte totaal revolutionaire technologie, die een stevige basis moet hebben in algemeen wetenschappelijk inzicht, moet ontstaan vanuit de wetenschappelijke community. Daar komt de kennis vandaan, welke gebruikt wordt om de trapjes hoger te maken in de labs.

Dat men reeds met meer cubits werkt dan reeds aangekondigd is lijkt mij logisch. Je komt pas naar buiten met iets nieuws als iets in de basis werkt.
Dus aan die randen van wetenschap lopen ze iets voor. Maar mijlenver, zoals in totaal revolutionair vergeleken met de laatste stand van wetenschap geloof ik niet.

Zelfs bij de ontwikkeling van de atoombom, een nog niet geziene technologie, de theorie was er al lang en gedeeltes waren reeds experimenteel uitgevoerd.
Als "bom" revolutionair, maar geen revolutie die opeens bij het afwerpen daarvan publiekelijk werd.

Terug naar de quantum computer. Ze werken al met meer cubits, maar zal niet revolutionair zijn. De "echte" quantum computer is er nog niet en zal nog wel even duren.
De claims uit de video zijn wat mij betreft pure verzinsels. Dergelijke revolutie is onmogelijk zonder dat dit vanuit de wetenschappelijke community gevoed is.
Want was dit wel het geval, dan was de huidige stand van zaken vele malen verder.

Het enige argument is, en dat hoor je dus ook vaker, dat de wetenschappelijke wereld in een complot zit dit voor ons te verbergen.
Het kan zijn dat je deze visie aanhangt. Maar dan moet je consistent zijn en verdere visies daarop aan sluiten.

Mypos, wat je ooit eens schreef elders, zie jij bijvoorbeeld cryptocurrency als het middel de controle vanuit overheden te vermijden.

Echter is er 1 vijand van cryptocurrency die dat systeem volledig onbruikbaar maakt: echte quantum computers.

Als je denkt dat deze computers reeds bestaan, dan is jouw bitcoin onder controle van diegenen die deze computers bezitten (Chinezen?).
Al je transacties kunnen ze inzien en alles controleren. Niet alleen jouw geld, maar alle transacties over de gehele wereld zijn open ter inspectie.

Geloof je in het bestaan van echte quantum computers, dan kan je niet anders dan cryptocurrency aan te wijzen als gevaarlijk, reeds gekraakt en daarom onbruikbaar.

Het ene of het andere moet vallen, beide visies zijn namelijk niet compatibel met elkaar.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Transhumanism

Bericht door Mypos » 07 feb 2018, 13:45

Determinist schreef:
07 feb 2018, 08:11
Mypos schreef:
07 feb 2018, 01:56
Ik geloof dat de technologieen die wij nu kennen mijlenver achter liggen op wat er achter de schermen allemaal gebeurt. Het lijkt me dat jij dat toch ook wel gelooft?
Mijlenver is nogal vaag gedefinieerd hier.
Dat in labs men op de randen van wat mogelijk is werkt, dat begrijp ik. Maar echte totaal revolutionaire technologie, die een stevige basis moet hebben in algemeen wetenschappelijk inzicht, moet ontstaan vanuit de wetenschappelijke community. Daar komt de kennis vandaan, welke gebruikt wordt om de trapjes hoger te maken in de labs.

Dat men reeds met meer cubits werkt dan reeds aangekondigd is lijkt mij logisch. Je komt pas naar buiten met iets nieuws als iets in de basis werkt.
Dus aan die randen van wetenschap lopen ze iets voor. Maar mijlenver, zoals in totaal revolutionair vergeleken met de laatste stand van wetenschap geloof ik niet.

Zelfs bij de ontwikkeling van de atoombom, een nog niet geziene technologie, de theorie was er al lang en gedeeltes waren reeds experimenteel uitgevoerd.
Als "bom" revolutionair, maar geen revolutie die opeens bij het afwerpen daarvan publiekelijk werd.

Terug naar de quantum computer. Ze werken al met meer cubits, maar zal niet revolutionair zijn. De "echte" quantum computer is er nog niet en zal nog wel even duren.
De claims uit de video zijn wat mij betreft pure verzinsels. Dergelijke revolutie is onmogelijk zonder dat dit vanuit de wetenschappelijke community gevoed is.
Want was dit wel het geval, dan was de huidige stand van zaken vele malen verder.

Het enige argument is, en dat hoor je dus ook vaker, dat de wetenschappelijke wereld in een complot zit dit voor ons te verbergen.
Het kan zijn dat je deze visie aanhangt. Maar dan moet je consistent zijn en verdere visies daarop aan sluiten.

Mypos, wat je ooit eens schreef elders, zie jij bijvoorbeeld cryptocurrency als het middel de controle vanuit overheden te vermijden.

Echter is er 1 vijand van cryptocurrency die dat systeem volledig onbruikbaar maakt: echte quantum computers.

Als je denkt dat deze computers reeds bestaan, dan is jouw bitcoin onder controle van diegenen die deze computers bezitten (Chinezen?).
Al je transacties kunnen ze inzien en alles controleren. Niet alleen jouw geld, maar alle transacties over de gehele wereld zijn open ter inspectie.

Geloof je in het bestaan van echte quantum computers, dan kan je niet anders dan cryptocurrency aan te wijzen als gevaarlijk, reeds gekraakt en daarom onbruikbaar.

Het ene of het andere moet vallen, beide visies zijn namelijk niet compatibel met elkaar.
Een paar opmerkingen. Ten eerste zijn ze in de black projects mijlen en mijlenver voor mbt technologie dan wat wij hier nu kennen. Maar daar zal je waarschijnlijk wel niet in geloven.

Ten tweede zijn ze ook in de wat meer "lichtere" projects al enorm voor op wat wij kennen. Twee goeie voorbeelden hiervan: Kun je je nog herinneren dat er jaren geleden opeens een uitzending was waarin een hologram op tv verscheen? Dat konden ze toen al en is daarna nooit meer echt terug gekomen. Dat zou mensen nu weer schokken als ze dat zouden gebruiken. Voorbeeld 2 dat ze in China met de Olympische Spelen opeens de technologie hadden om het weer te manipuleren door wolken te verdrijven. Herinner je je dat nog?

Wat betreft AI, ik geloof niet dat we dit al hebben bereikt. En als we het gaan bereiken weet niemand wat de AI precies gaat doen. Dus dat ze dan de crypto currencys gaan hacken is iets wat helemaal niet hoeft te gebeuren. Ik geloof heilig in crypto currencys. Ik hoop dat dit de macht van de gevestigde orde gaat breken.

En nu moet ik weg!

Ciao! :peace:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Transhumanism

Bericht door Determinist » 07 feb 2018, 15:29

Mypos schreef:
07 feb 2018, 13:45
Een paar opmerkingen. Ten eerste zijn ze in de black projects mijlen en mijlenver voor mbt technologie dan wat wij hier nu kennen. Maar daar zal je waarschijnlijk wel niet in geloven.
Inderdaad. De reden daarvoor heb ik gegeven.
Kun je je nog herinneren dat er jaren geleden opeens een uitzending was waarin een hologram op tv verscheen? Dat konden ze toen al en is daarna nooit meer echt terug gekomen.
Dat zijn helemaal geen hologrammen. Deze techniek is al eeuwen oud.
Zoek ook maar eens op Google, waar bedrijven deze illusie verkopen.
Voorbeeld 2 dat ze in China met de Olympische Spelen opeens de technologie hadden om het weer te manipuleren door wolken te verdrijven. Herinner je je dat nog?
Cloud seeding is ook al erg oud, van de vorige eeuw. Niets nieuws aan.
Dus dat ze dan de crypto currencys gaan hacken is iets wat helemaal niet hoeft te gebeuren. Ik geloof heilig in crypto currencys. Ik hoop dat dit de macht van de gevestigde orde gaat breken.
Dan zou ik je even goed inlezen in hoe deze crypto's nu gebruikt worden en dat quantum computers als de grootse toepassing cryptografie zullen hebben. Dat is crypten en, let op, decrypten !
Bitcoin is nu niet "quantum computer" safe, aangezien deze gebruik maakt van wiskundige technieken die met conventionele computers niet te kraken zijn (de doorlooptijd voor het kraken zou duizenden eeuwen omvatten) maar voor quantum computers uitermate kraakbaar is.
Er zijn nu groepen bezig om andere cryptografie te verzinnen die niet in het straatje van quantum computers vallen. Echter is dat er nog niet.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Transhumanism

Bericht door Mypos » 07 feb 2018, 20:31

Determinist schreef:
07 feb 2018, 15:29
Mypos schreef:
07 feb 2018, 13:45
Een paar opmerkingen. Ten eerste zijn ze in de black projects mijlen en mijlenver voor mbt technologie dan wat wij hier nu kennen. Maar daar zal je waarschijnlijk wel niet in geloven.
Inderdaad. De reden daarvoor heb ik gegeven.
Kun je je nog herinneren dat er jaren geleden opeens een uitzending was waarin een hologram op tv verscheen? Dat konden ze toen al en is daarna nooit meer echt terug gekomen.
Dat zijn helemaal geen hologrammen. Deze techniek is al eeuwen oud.
Zoek ook maar eens op Google, waar bedrijven deze illusie verkopen.
Voorbeeld 2 dat ze in China met de Olympische Spelen opeens de technologie hadden om het weer te manipuleren door wolken te verdrijven. Herinner je je dat nog?
Cloud seeding is ook al erg oud, van de vorige eeuw. Niets nieuws aan.
Dus dat ze dan de crypto currencys gaan hacken is iets wat helemaal niet hoeft te gebeuren. Ik geloof heilig in crypto currencys. Ik hoop dat dit de macht van de gevestigde orde gaat breken.
Dan zou ik je even goed inlezen in hoe deze crypto's nu gebruikt worden en dat quantum computers als de grootse toepassing cryptografie zullen hebben. Dat is crypten en, let op, decrypten !
Bitcoin is nu niet "quantum computer" safe, aangezien deze gebruik maakt van wiskundige technieken die met conventionele computers niet te kraken zijn (de doorlooptijd voor het kraken zou duizenden eeuwen omvatten) maar voor quantum computers uitermate kraakbaar is.
Er zijn nu groepen bezig om andere cryptografie te verzinnen die niet in het straatje van quantum computers vallen. Echter is dat er nog niet.

Hologrammen zijn geen hologrammen en is een eeuwenoude techniek.....??Cloud seeding is heel normaal en bekend. Right....999 van de 1000 mensen zullen je hard uitlachen als je begint over het manipuleren van het weer. Maar goed ik geef toe dat het niet de beste 2 voorbeelden waren. Het is natuurlijk ook lastig om hier feitelijke voorbeelden van te geven aangezien er niks aan te tonen is aangezien het nog in het geheim gebeurt.

Wat je wel aan kan tonen is de cultuur waarin bepaalde dingen gebeuren. De vele geheimen die later bekend zijn geworden. Zo kun je een patroon laten zien. De NSA bv is officieel opgericht in 1952 maar bestond officieel pas ergens in de 70 er jaren.

The NSA trumps even the CIA as the nation's most secretive intelligence agency. Though it first began shape in the 1930s, its existence wasn't even publicly acknowledged until the 1970s

https://motherboard.vice.com/en_us/arti ... t-archives

According to the Washington Post, the “black-budget” documents reveal a staggering 52.6 billion dollars had been aside for operations in the fiscal year 2013. Although it’s great to have this type of documentation in the public domain to prove the existence of these black budget programs, the numbers seem to be off, at least according to some statements made by several prominent people within the defense sector. There is a lot of evidence to suggest that these programs are not using billions of dollars, but rather trillions of dollars, all of which are unaccounted for. Here is a statement given by Canadian former Minister of National Defence Paul Hellyer in 2008:

It is ironic that the U.S. would begin a devastating war, allegedly in search of weapons of mass destruction, when the most worrisome developments in this field are occurring in your own backyard. It is ironic that the U.S. should be fighting monstrously expensive wars in Iraq and Afghanistan, allegedly to bring democracy to those countries, when it itself can no longer claim to be called a democracy, when trillions, and I mean thousands of billions of dollars have been spent on projects about which both the Congress and the Commander in Chief have been kept deliberately in the dark. (source)

http://www.collective-evolution.com/201 ... -programs/

Mbt de cryptomunten, waar ben jij dan precies bang voor? Dat hackers quantum computers gaan gebruiken om de cryptomunten te hacken? Wat voor soort hackers zullen dat zijn denk je?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Transhumanism

Bericht door Determinist » 08 feb 2018, 07:28

Mypos schreef:
07 feb 2018, 20:31
Hologrammen zijn geen hologrammen en is een eeuwenoude techniek.....??
De "hologrammen" waar jij over spreekt zijn inderdaad geen hologrammen.

Pepper's Ghost
Pepper’s Ghost Hologram: New Take on an Old Trick
Cloud seeding is heel normaal en bekend. Right....999 van de 1000 mensen zullen je hard uitlachen...
History of cloud seeding

Waarom zoek je niet gewoon naar de informatie? Vreemde is dat bij zowel de zogenaamde hologrammen en cloud seeding ik binnen enkele seconden met een simpele tool zoals Google een hele lijst krijg met alle info over deze onderwerpen. Oude technieken dus en zeker geen revolutionaire technologie en zeker niet aan de randen van wetenschap.
Maar goed ik geef toe dat het niet de beste 2 voorbeelden waren. Het is natuurlijk ook lastig om hier feitelijke voorbeelden van te geven aangezien er niks aan te tonen is aangezien het nog in het geheim gebeurt.
En dan kom je met voorbeelden die totaal geen voorbeelden zijn. Vreemde manier van je punt proberen te maken.
Als je geen voorbeelden kan vinden moet je ze niet verzinnen en voordoen alsof het voorbeelden zijn die je argument zouden moeten ondersteunen.

Wellicht dat 999 van de 1000 mensen niet verder kijken dan hun toetsenbord lang is, maar ik gebruik wel de oude technologie van een zoekmachine op internet om relevante informatie te krijgen.
Wat je wel aan kan tonen is de cultuur waarin bepaalde dingen gebeuren. De vele geheimen die later bekend zijn geworden. Zo kun je een patroon laten zien. De NSA bv is officieel opgericht in 1952 maar bestond officieel pas ergens in de 70 er jaren.
Nou en? Daarmee heb je aangetoond dat de technologie al mijlenver is dan wij denken? Dat wetenschappers al in staat zijn technologische revoluties in het geheim te ontwikkelen die "mijlenver" van de bekende wetenschap af staan?

Ik zei dat in het geheim ze aan de randen van wetenschap werken, gebaseerd op algehele wetenschappelijke kennis die door duizenden wetenschappers over de gehele wereld wordt vorm gegeven.
En defensie, ja die maken hun moordmachines nog sneller en beter en zeker niet te koop voor consumenten en zeker meer geavanceerd dan wij denken.
Logisch.
Maar om te menen dat technologie uit Science fiction als reeds bestaande technologie ingezet in geheime labs is ongefundeerd.
Mbt de cryptomunten, waar ben jij dan precies bang voor? Dat hackers quantum computers gaan gebruiken om de cryptomunten te hacken? Wat voor soort hackers zullen dat zijn denk je?
Ik ben nergens bang voor, ik heb deze cryptomunten niet.
Jij zou bang moeten zijn, aangezien je denkt dat quantum computers reeds bestaan en daarmee je eigenlijk zegt dat ze in die geheime labs de onbeveiligde bitcoin nu al aan het uitlezen zijn en al je transacties netjes kunnen volgen.

Daarom zei ik, dat denken dat quantum computers bestaan en heil zien in crypomunten zoals bitcoin niet samengaat.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Transhumanism

Bericht door Mypos » 08 feb 2018, 11:20

Determinist schreef:
08 feb 2018, 07:28
Mypos schreef:
07 feb 2018, 20:31
Hologrammen zijn geen hologrammen en is een eeuwenoude techniek.....??
De "hologrammen" waar jij over spreekt zijn inderdaad geen hologrammen.

Pepper's Ghost
Pepper’s Ghost Hologram: New Take on an Old Trick
Cloud seeding is heel normaal en bekend. Right....999 van de 1000 mensen zullen je hard uitlachen...
History of cloud seeding

Waarom zoek je niet gewoon naar de informatie? Vreemde is dat bij zowel de zogenaamde hologrammen en cloud seeding ik binnen enkele seconden met een simpele tool zoals Google een hele lijst krijg met alle info over deze onderwerpen. Oude technieken dus en zeker geen revolutionaire technologie en zeker niet aan de randen van wetenschap.
Maar goed ik geef toe dat het niet de beste 2 voorbeelden waren. Het is natuurlijk ook lastig om hier feitelijke voorbeelden van te geven aangezien er niks aan te tonen is aangezien het nog in het geheim gebeurt.
En dan kom je met voorbeelden die totaal geen voorbeelden zijn. Vreemde manier van je punt proberen te maken.
Als je geen voorbeelden kan vinden moet je ze niet verzinnen en voordoen alsof het voorbeelden zijn die je argument zouden moeten ondersteunen.

Wellicht dat 999 van de 1000 mensen niet verder kijken dan hun toetsenbord lang is, maar ik gebruik wel de oude technologie van een zoekmachine op internet om relevante informatie te krijgen.
Wat je wel aan kan tonen is de cultuur waarin bepaalde dingen gebeuren. De vele geheimen die later bekend zijn geworden. Zo kun je een patroon laten zien. De NSA bv is officieel opgericht in 1952 maar bestond officieel pas ergens in de 70 er jaren.
Nou en? Daarmee heb je aangetoond dat de technologie al mijlenver is dan wij denken? Dat wetenschappers al in staat zijn technologische revoluties in het geheim te ontwikkelen die "mijlenver" van de bekende wetenschap af staan?

Ik zei dat in het geheim ze aan de randen van wetenschap werken, gebaseerd op algehele wetenschappelijke kennis die door duizenden wetenschappers over de gehele wereld wordt vorm gegeven.
En defensie, ja die maken hun moordmachines nog sneller en beter en zeker niet te koop voor consumenten en zeker meer geavanceerd dan wij denken.
Logisch.
Maar om te menen dat technologie uit Science fiction als reeds bestaande technologie ingezet in geheime labs is ongefundeerd.
Mbt de cryptomunten, waar ben jij dan precies bang voor? Dat hackers quantum computers gaan gebruiken om de cryptomunten te hacken? Wat voor soort hackers zullen dat zijn denk je?
Ik ben nergens bang voor, ik heb deze cryptomunten niet.
Jij zou bang moeten zijn, aangezien je denkt dat quantum computers reeds bestaan en daarmee je eigenlijk zegt dat ze in die geheime labs de onbeveiligde bitcoin nu al aan het uitlezen zijn en al je transacties netjes kunnen volgen.

Daarom zei ik, dat denken dat quantum computers bestaan en heil zien in crypomunten zoals bitcoin niet samengaat.
Wat een onzin mbt die quantum computers en de cryptomunten. Dat is allemaal aanname van jouw kant. Net zoals dat ik zou geloven dat quantum computers al bestaan. Rare aannames maak je allemaal.

Waarom ga je trouwens niet in op het punt wat ik maak mbt de black projects en de NSA? Dat is namelijke de plek waar die technologie vandaan komt die mijlenver voor loopt op wat wij kennen en weten.

Lijkt me trouwens sterk dat je nergens bang voor bent. Iedereen heeft wel een of meerdere angsten. :peace:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Transhumanism

Bericht door MetalPig » 08 feb 2018, 11:24

Beetje off-topic, maar wat betekent dit:
Mypos schreef:
07 feb 2018, 20:31
De NSA bv is officieel opgericht in 1952 maar bestond officieel pas ergens in de 70 er jaren.
Gebruik je het woord "officieel" hier in 2 verschillende betekenissen?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Transhumanism

Bericht door Mypos » 08 feb 2018, 11:29

MetalPig schreef:
08 feb 2018, 11:24
Beetje off-topic, maar wat betekent dit:
Mypos schreef:
07 feb 2018, 20:31
De NSA bv is officieel opgericht in 1952 maar bestond officieel pas ergens in de 70 er jaren.
Gebruik je het woord "officieel" hier in 2 verschillende betekenissen?
Ik zou me meer op de inhoud richten als ik jou was. Je begrijpt wat er bedoeld wordt te zeggen neem ik aan?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Transhumanism

Bericht door MetalPig » 08 feb 2018, 11:40

Mypos schreef:
08 feb 2018, 11:29
MetalPig schreef:
08 feb 2018, 11:24
Beetje off-topic, maar wat betekent dit:
Mypos schreef:
07 feb 2018, 20:31
De NSA bv is officieel opgericht in 1952 maar bestond officieel pas ergens in de 70 er jaren.
Gebruik je het woord "officieel" hier in 2 verschillende betekenissen?
Ik zou me meer op de inhoud richten als ik jou was. Je begrijpt wat er bedoeld wordt te zeggen neem ik aan?
Als ik het goed begrijp dan lijk je het verdacht te vinden dat een geheime dienst geheim is. En dat begrijp ik dan weer niet. Maar misschien begrijp ik het verkeerd. [think]

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Transhumanism

Bericht door Determinist » 08 feb 2018, 12:14

Mypos schreef:
08 feb 2018, 11:20
Wat een onzin mbt die quantum computers en de cryptomunten. Dat is allemaal aanname van jouw kant.
Sorry, maar nu sla je de plank behoorlijk mis. Het is geen aanname van mijn kant, het is een FEIT dat de huidige cryptocurrency NIET bestand is tegen quantum computer decrypting.
Wordt het niet tijd je daar eerst in te verdiepen voordat je wat roept?

Maar goed, laat ik je even helpen...

Quantum attacks on Bitcoin, and how to protect against them

Mypos schreef: Net zoals dat ik zou geloven dat quantum computers al bestaan. Rare aannames maak je allemaal.
Aller eerst plaats jij een video over quantum computers waarin duidelijk wordt aangegeven dat ze reeds ingezet worden voor geheime zaken.
Ik neem aan dat als jij zoiets post, dat je achter de inhoud staat. Waarom anders posten? En als dit een verkeerd voorbeeld is, waarom geef je dan dat voorbeeld?

Op mijn vraag
Determinist schreef: Ik bedoel, denk jij echt dat ze nu al DE quantum computer zoals algemeen beoogd reeds gebouwd hebben?
jij dit antwoord geeft
Mypos schreef: Ik geloof dat de technologieen die wij nu kennen mijlenver achter liggen op wat er achter de schermen allemaal gebeurt.
Hieruit kan ik prima de aanname maken dat jij gelooft dat ze reeds bestaan. Raar is dat niet als je uitgaat hoe jij hierover communiceert.
Mypos schreef: Waarom ga je trouwens niet in op het punt wat ik maak mbt de black projects en de NSA? Dat is namelijke de plek waar die technologie vandaan komt die mijlenver voor loopt op wat wij kennen en weten.
Elke geheime dienst heeft projecten die geheim dienen te blijven. En zeker diensten die over nationale veiligheid gaan MOETEN zelfs projecten opzetten om te kunnen blijven werken.
En daar worden inderdaad geavanceerde technologieën ontwikkeld die hun werk moeten ondersteunen.

Dus JA, technologie wordt daar ontwikkeld. Maar NEE dat deze technologie mijlenver voor loopt.
Mypos schreef: Lijkt me trouwens sterk dat je nergens bang voor bent. Iedereen heeft wel een of meerdere angsten. :peace:
Dat lijkt mij ook sterk en dat heb ik dus ook nergens gezegd.
Ik zei namelijk dit, in de context van je vraag
Mypos schreef: Mbt de cryptomunten, waar ben jij dan precies bang voor?
waarop ik zei
Determinist schreef: Ik ben nergens bang voor, ik heb deze cryptomunten niet.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Transhumanism

Bericht door oktagon » 08 feb 2018, 15:40

Door het snelle ontwikkelen vanaf de tachtiger jaren van de vorige eeuw van de computertechnologie,is de ontwikkeling van diverse technieken ook versneld op var.tempo,afhankelijk van de techniek van oa. bouw-weg- en waterbouw,werktuigbouw,medische apparatuur,etc.
De eerder vermelde DNA-manipulering en wel die van mogelijke mutatie binnen het menselijke brein,lijkt me veel belangrijker en moeilijker dan alle eerder genoemde technieken;het probleem van levende materie is dat die nog altijd ,van nature wordt gestuurd door de eigenschap "survival of the fittest" met ook als basis begeleidende eigenschap het "egoisme"; de moeilijkheid is aan daar een heel rustige aanloop toe te nemen.
Aangezien de mens nog altijd het baasje over de levende materie kan spelen,zal er gebruik van kunnen gemaakt met de meest intelligente diersoort.De wetenschappelijk kennis van dieren zal zeker eruit kunnen kiezen.
Een dispuut over het hanteren van religieuze handel-en denkwijzes en macht van religieuze leiders en huidige politieke leiders moet wrs eerder beginnen;
succes met deze topic.

nb. Er kunnen tikfouten in mijn verhaal zitten,ik tik met 1 a 2 wijsvingers en mijn rechter wijsvinger beland(d)e een paar jaar geleden in het bereik van een grasmaaier!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie