Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Fenna » 12 jan 2019, 10:16

gusteman schreef:
12 jan 2019, 01:41
De mensheid is het enige biologisch levend wezen op de hele planeet dat er in geslaagd is zo goed als al zijn natuurlijke vijanden uit te roeien.
Waardoor de mens gedoemd is om ofwel zichzelf uit te roeien ofwel de hele planeet.
En met dat laatste zijn wij hard op weg.
gusteman schreef:
12 jan 2019, 01:41
Moraal van het verhaal: wanneer je deel uitmaakt van een uitgebalanceerd systeem dat het gevolg is van miljoenen jaren evolutie blijf er dan met je fikken af en speel gewoon het spel mee.
Roerend mee eens ;P!
-----------------------------------

De mens durft zich het intelligentste diersoort te noemen en natuurlijk is het knap dat je je eigen soort zo goed in stand kan houden, maar is het terecht om jezelf als mens die status te geven als het daarbij alleen maar naar zijn eigen behoeften kijkt en daarmee het grotere plaatje uit het oog verliest?
Dan vind ik de titel intelligentste diersoort onterecht.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Kristof Piessens » 12 jan 2019, 10:24

gusteman schreef:
12 jan 2019, 01:41
Vitharr schreef:
11 jan 2019, 18:51
Ik denk dat de mensheid zichzelf gijzelt.
De mensheid is het enige biologisch levend wezen op de hele planeet dat er in geslaagd is zo goed als al zijn natuurlijke vijanden uit te roeien.
Waardoor de mens gedoemd is om ofwel zichzelf uit te roeien ofwel de hele planeet.

Moraal van het verhaal: wanneer je deel uitmaakt van een uitgebalanceerd systeem dat het gevolg is van miljoenen jaren evolutie blijf er dan met je fikken af en speel gewoon het spel mee.
Ach, zo ga jij bepalen wat een mens niet en wel mag doen ?

De mensheid zadelt zichzelf een gijzeling op, waarom ?

Simpelweg, er zijn 2 zaken dat de mens niet graag heeft en dat is dat 'zijn/haar' persoonlijke vrijheid beperkt wordt en sourtout als blijkt dat de mens fysiek er bovenop nog eens beperkt wordt...

De mensheid zal dat niet rap aanvaarden, terwijl het juist de bedoeling is dat er beperkingen gelden op iets wat in de geschiedenis van deze aarde heeft uitgewezen, maar de hardnekkigheid van het doel dat er nooit zal zijn is juist de reden dat er geloof en hoop er is dat het ooit zal bereikt worden.

Anderzijds, heeft de mensheid haar volle verstand verloren, immers om zekerheden te hebben heeft de mens als individu het rationele, het brein altijd voorrang gegeven terwijl deze secundair van aard is, immers het gevoel telt binnen het kader van het verstand ook mee en is altijd prioritair van aard, wie 'ze' ook mogen zijn de zaak is rechtlijnig prioritair brains en secundair gevoel dus omgekeerd dan oorspronkelijk bedoeld !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Osiris » 12 jan 2019, 12:39

:post:
Kristof Piessens schreef:
12 jan 2019, 10:24
gusteman schreef:
12 jan 2019, 01:41
Vitharr schreef:
11 jan 2019, 18:51
Ik denk dat de mensheid zichzelf gijzelt.
De mensheid is het enige biologisch levend wezen op de hele planeet dat er in geslaagd is zo goed als al zijn natuurlijke vijanden uit te roeien.
Waardoor de mens gedoemd is om ofwel zichzelf uit te roeien ofwel de hele planeet.

Moraal van het verhaal: wanneer je deel uitmaakt van een uitgebalanceerd systeem dat het gevolg is van miljoenen jaren evolutie blijf er dan met je fikken af en speel gewoon het spel mee.
Ach, zo ga jij bepalen wat een mens niet en wel mag doen ?

De mensheid zadelt zichzelf een gijzeling op, waarom ?

Simpelweg, er zijn 2 zaken dat de mens niet graag heeft en dat is dat 'zijn/haar' persoonlijke vrijheid beperkt wordt en sourtout als blijkt dat de mens fysiek er bovenop nog eens beperkt wordt...

De mensheid zal dat niet rap aanvaarden, terwijl het juist de bedoeling is dat er beperkingen gelden op iets wat in de geschiedenis van deze aarde heeft uitgewezen, maar de hardnekkigheid van het doel dat er nooit zal zijn is juist de reden dat er geloof en hoop er is dat het ooit zal bereikt worden.

Anderzijds, heeft de mensheid haar volle verstand verloren, immers om zekerheden te hebben heeft de mens als individu het rationele, het brein altijd voorrang gegeven terwijl deze secundair van aard is, immers het gevoel telt binnen het kader van het verstand ook mee en is altijd prioritair van aard, wie 'ze' ook mogen zijn de zaak is rechtlijnig prioritair brains en secundair gevoel dus omgekeerd dan oorspronkelijk bedoeld !
:post:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door gusteman » 12 jan 2019, 17:26

Leuk is dat ..... Kristof begrijpt geen zak van wat ik schreef en krijgt daarvoor een 'Good Post' van Osiris.

Ik denk dat bij allebei de lamp uit is en er een hoge nood aan verlichting heerst.

Het was nochtans niet zo moeilijk: doordat de mens er in geslaagd is zijn natuurlijke vijanden schaakmat te zetten is het natuurlijk evenwicht verstoord en is het biotoop om zeep.
Met andere woorden: doordat de mens zichzelf over beschermt komt het resultaat van miljoenen jaren evolutie in gevaar.

Waarop ik eindigde met de goede raad zoiets niet te doen.

Fenna had er geen problemen mee om het te begrijpen hoor. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door univers » 12 jan 2019, 17:45

Dit is een goede voorbeeld van goed begrijpend lezen.
Men leest weer, wat men wil lezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Determinist » 12 jan 2019, 21:47

Beste Gast1,

Bij het nalezen van wat posts kwam ik deze opmerking van je tegen:
Gast1 schreef:
05 jan 2019, 09:32
gusteman schreef:
04 jan 2019, 21:59
... en net zomin is de 'persoonlijke wetenschap' van Gast1 een zekerheid.
Hihihi ... hoe kun je nu bepalen of mijn ervaringen die zich keer op keer herhaald én bevestigd hebben dat dat voor mij geen zekerheid is?
Je zegt hier dus eigenlijk precies waar het hier in de kern om draait.

Jouw ervaringen zijn jouw persoonlijke wetenschap. Maar zoals je terecht zegt, hoe kan ik of iemand anders aantonen dat die ervaringen zoals jij die aan jezelf uitlegt valide zijn of niet?
Niemand anders buiten jezelf kan dat maar jij kan dat ook niet aantonen aan anderen. Alleen aan jezelf.

Wetenschap zoals in de context van de start post in dit topic gaat over de objectieve wetenschap, de wetenschappelijke methode.
En daarbij gaat het dus om dat iedereen iets kan aantonen en aannemelijk kan maken voor alle anderen en dit objectief kunnen controleren.

Per definitie vallen dus persoonlijke ervaringen die puur zich afspelen in de black-box binnen iemand hoofd daar buiten. Je kan dit "persoonlijke wetenschap" noemen, maar dat is denk ik oneigenlijk gebruik van het woord wetenschap. Het is feitelijk onmogelijk persoonlijke ervaringen binnen wetenschap te brengen omdat de ervaringen puur en alleen toegankelijk zijn voor diegene die de ervaring heeft.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Vitharr » 12 jan 2019, 22:00

Daaruit volgt dan dat wetenschap een beperkt deel van kennis is. Mits goed uitgevoerd is het wel solide kennis.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Vitharr » 12 jan 2019, 22:10

Data, informatie, kennis, begrip en wijsheid
De menselijke geest omvat een vijftal aspecten: data, informatie, kennis, begrip en wijsheid. Tesamen vormen ze een piramide.

Informatie is meer waard dan data. En kennis meer dan informatie. Je zou kunnen zeggen dat er ongeveer een kilo informatie nodig is om 1 gram kennis te verzamelen. Begrip is van grotere waarde dan kennis. En wijsheid komt voort uit begrip.

Data is een verzameling symbolen die een uitdrukking zijn van een voorwerp, een betekenisveld of een gebeurtenis. Een paar voorbeelden: een adres bestaat uit data die verwijzen naar een locatie. Het is samengesteld uit een specifieke combinatie van letters en cijfers. Een voorraadlijst van een magazijn bestaat uit data die verwijzen naar hoeveelheden objecten die alfabetisch worden gecatalogiseerd.

Informatie bestaat uit data die zijn verwerkt tot iets dat we kunnen gebruiken. Ze verhouden zich tot elkaar als ijzererts en staal. We kunnen weinig met ruwe ijzererts, maar als het eenmaal is omgewerkt tot staal (informatie) is het aantal gebruiksmogelijkheden legio. Informatie wordt verwerkt in beschrijvingen. Het geeft antwoord op de vragen wie, wat, waar, wanneer en hoeveel.

Kennis vertelt ons hoe het werk ‘werkt’. Begrip verklaart waarom we het zo doen.
Kennis vertelt ons hoe iets werkt. Het is één ding om te weten op welke manier een klantvraag door uw organisatie stroomt (informatie) maar het is iets anders om te weten hoe je verspilling in deze workflow zichtbaar kunt maken. Dit vereist kennis (know-how).

Begrip (understanding) bevat een antwoord op de vraag “waarom?” Het verklaart waarom verspilling ontstaat zodat we problemen duurzaam kunnen oplossen. Een juiste verklaring volgt uit begrip van een systeem. Als we de werking van een systeem begrijpen kunnen we voorspellen en verklaren waaróm verspilling ontstaat.

Wijsheid is nodig om de juiste beslissingen te nemen en is bepalend voor effectiviteit. Wijsheid volgt zowel uit evaluaties als uit het volgen van intuïtie. Het is nodig bij het maken van keuzes en geeft organisaties de kracht om een korte termijn inspanning te leveren om een lange termijn doel te bereiken.
Bron: http://servicecompany.nl/van-data-naar-wijsheid/

Ik ben het niet eens met de waardering maar de procesvolgorde wordt hier volgens mij goed geschetst. Ook hier weer is de uitkomst een symbiose tussen systematische kennis en intuitie. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....


Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Kristof Piessens » 13 jan 2019, 12:40

gusteman schreef:
12 jan 2019, 17:26
Leuk is dat ..... Kristof begrijpt geen zak van wat ik schreef en krijgt daarvoor een 'Good Post' van Osiris.

Ik denk dat bij allebei de lamp uit is en er een hoge nood aan verlichting heerst.

Het was nochtans niet zo moeilijk: doordat de mens er in geslaagd is zijn natuurlijke vijanden schaakmat te zetten is het natuurlijk evenwicht verstoord en is het biotoop om zeep.
Met andere woorden: doordat de mens zichzelf over beschermt komt het resultaat van miljoenen jaren evolutie in gevaar.

Waarop ik eindigde met de goede raad zoiets niet te doen.

Fenna had er geen problemen mee om het te begrijpen hoor. :wink:
Heb wel goed begrepen wat je bedoelde, als aanvulling is er iets anders aan de hand die de hele impasse van vijandigheid en of natuurlijke vijanden uitschakelen irrelevant maakt...overigens ik ga wel mee in dat idee dat je gesteld hebt maar niet dat het terecht is dat de mens daar in geslaagd is iets waar te maken dat niet op de rekening kan komen van de mensheid immers evolutie is toch een toevallige gebeurtenis terwijl geen mens precies weten kan wat er in het verleden exact is gebeurd.

Overigens, een mens kan in geestelijk zin onbeperkt fantaseren dat het klopt wat de werkelijkheid hem/haar voorschotelt, maar is met betrekking tot die fantasie veeleer geneigd ook vanuit te gaan dat die fantasie ook in fysieke betekenis onbeperkt is maar juist het omgekeerde is van wat de werkelijkheid voorschotelt....belangrijk in deze is er de onmogelijkheid om te weten wat er in het verleden ooit is gebeurd waaraan zelfs af te leiden is dat er een ontdekking is geweest die de verhalen bevestigen, contextueel gezien, het ene kan onbeperkt zijn en het andere beperkt...daar valt geen keuze mee te maken, het is zoals het is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door gusteman » 13 jan 2019, 15:35

Kristof Piessens schreef:
13 jan 2019, 12:40
Heb wel goed begrepen wat je bedoelde, als aanvulling is er iets anders aan de hand die de hele impasse van vijandigheid en of natuurlijke vijanden uitschakelen irrelevant maakt...overigens ik ga wel mee in dat idee dat je gesteld hebt maar niet dat het terecht is dat de mens daar in geslaagd is iets waar te maken dat niet op de rekening kan komen van de mensheid immers evolutie is toch een toevallige gebeurtenis terwijl geen mens precies weten kan wat er in het verleden exact is gebeurd.

Overigens, een mens kan in geestelijk zin onbeperkt fantaseren dat het klopt wat de werkelijkheid hem/haar voorschotelt, maar is met betrekking tot die fantasie veeleer geneigd ook vanuit te gaan dat die fantasie ook in fysieke betekenis onbeperkt is maar juist het omgekeerde is van wat de werkelijkheid voorschotelt....belangrijk in deze is er de onmogelijkheid om te weten wat er in het verleden ooit is gebeurd waaraan zelfs af te leiden is dat er een ontdekking is geweest die de verhalen bevestigen, contextueel gezien, het ene kan onbeperkt zijn en het andere beperkt...daar valt geen keuze mee te maken, het is zoals het is.
Kijk, beste Kristoff, het Nederlands is een mooie en rijke taal ... maar het is ook een moeilijke taal; vraag maar eens na bij buitenlanders die de taal leren.

Maar het is niet omdat het een rijke taal is dat je kan gaan overdrijven.

Wanneer je iets wil meedelen probeer dan om je te beperken tot de feiten. Vind je dat het nodig is om te verduidelijken wat je wil meedelen, doe dat dan in afzonderlijke zinnen of via aldus herkenbare verwijzingen.

Wat je hier hebt neergepend gaat in tegen alle taalkundige regels en afspraken.

In jouw post heb je welgeteld 2 (TWEE !!!) zinnen geschreven, ééntje van 89 woorden en één van 107 woorden.

Inderdaad, ik heb ze nageteld.

Misschien kan je dat zelf ook eens doen nadat je een tekst hebt ingetikt: lange zinnen bemoeilijken de conversatie, probeer ze dus te vermijden. Blijf 'to-the-point' in je uitleg en dwaal niet af naar onnodige details of zijsporen.

Om kort te gaan: ik begrijp geen zak van wat je hebt willen duidelijk maken. Met een verwijzing naar jouw eigen onderschrift: jouw tekst is gehuld in duisternis.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Kristof Piessens » 13 jan 2019, 18:39

gusteman schreef:
13 jan 2019, 15:35
Kristof Piessens schreef:
13 jan 2019, 12:40
Heb wel goed begrepen wat je bedoelde, als aanvulling is er iets anders aan de hand die de hele impasse van vijandigheid en of natuurlijke vijanden uitschakelen irrelevant maakt...overigens ik ga wel mee in dat idee dat je gesteld hebt maar niet dat het terecht is dat de mens daar in geslaagd is iets waar te maken dat niet op de rekening kan komen van de mensheid immers evolutie is toch een toevallige gebeurtenis terwijl geen mens precies weten kan wat er in het verleden exact is gebeurd.

Overigens, een mens kan in geestelijk zin onbeperkt fantaseren dat het klopt wat de werkelijkheid hem/haar voorschotelt, maar is met betrekking tot die fantasie veeleer geneigd ook vanuit te gaan dat die fantasie ook in fysieke betekenis onbeperkt is maar juist het omgekeerde is van wat de werkelijkheid voorschotelt....belangrijk in deze is er de onmogelijkheid om te weten wat er in het verleden ooit is gebeurd waaraan zelfs af te leiden is dat er een ontdekking is geweest die de verhalen bevestigen, contextueel gezien, het ene kan onbeperkt zijn en het andere beperkt...daar valt geen keuze mee te maken, het is zoals het is.
Kijk, beste Kristoff, het Nederlands is een mooie en rijke taal ... maar het is ook een moeilijke taal; vraag maar eens na bij buitenlanders die de taal leren.

Maar het is niet omdat het een rijke taal is dat je kan gaan overdrijven.

Wanneer je iets wil meedelen probeer dan om je te beperken tot de feiten. Vind je dat het nodig is om te verduidelijken wat je wil meedelen, doe dat dan in afzonderlijke zinnen of via aldus herkenbare verwijzingen.

Wat je hier hebt neergepend gaat in tegen alle taalkundige regels en afspraken.

In jouw post heb je welgeteld 2 (TWEE !!!) zinnen geschreven, ééntje van 89 woorden en één van 107 woorden.

Inderdaad, ik heb ze nageteld.

Misschien kan je dat zelf ook eens doen nadat je een tekst hebt ingetikt: lange zinnen bemoeilijken de conversatie, probeer ze dus te vermijden. Blijf 'to-the-point' in je uitleg en dwaal niet af naar onnodige details of zijsporen.

Om kort te gaan: ik begrijp geen zak van wat je hebt willen duidelijk maken. Met een verwijzing naar jouw eigen onderschrift: jouw tekst is gehuld in duisternis.
Mooi, mooie aanvulling mijnheer gusteman….

Luister, wat begrijp je dan niet aan mijn uitleg ?

Ik heb geen interesse in uw oeverloos gezwam over rijke taal maar moeilijke taal en de woorden te tellen, u hebt er precies wel moeite mee om te begrijpen met wat ik bedoel...

Het topictitel zegt over sheldrake's citaat dat de "wetenschap de mensheid gijzelt".

In zekere zin is dat waar, daarom zei ik juist dat de mensheid zichzelf een gijzeling opzadelt.

Waarom ?

In het bericht van mij die door osiris gequote is als good post staat dat klaar en duidelijk op in antwoord op wat u meent dat de mens/mensheid in het algemeen moet afblijven van de miljoenen jaren evolutie.
Ikzelf vat evolutie totaal anders op dan hoe u evolutie opvat, dat botst, geen probleem en niets mis mee, maar kunt u enigszins lezen wat er staat in plaats van de zaak te verdraaien, want als ik u mag geloven wilt u dus zeker zijn dat de mens onbeperkt mag handelen en doen wat het wilt en tegelijkertijd geeft u aan dat juist dit binnen de vrijheid van de mens beperkt moet worden.....

Twee zaken die de mens(heid) nooit zal aanvaarden is juist het punt in deze topic discussie, hoe objectiveert de wetenschap dan zijn kijk op de wereld als de mensheid/beschaving weet dat de mens in een bepaalde richting beperkt is en hierdoor voelt dat het in zijn/haar vrijheid alsook beperkt is, in veel hoofden is dan het verzet tegen deze beperking heel groot en blijven ze doorgaan met het idee te voeden dat het nog wel mogelijk is en het doel bereikt kan worden, ergens is het een punt van discussie dat draait rond het gegeven of wetenschap nu als enigste juiste conclusies mag maken op basis van ideeën die in de kern eigenlijk nooit echt bewezen zijn noch als feiten kunnen gepresenteert worden.


Nu mag ik voospellen dat u gusteman weer zal antwoorden dat je er weer geen snars van begrijpt en vraagt om nadere uitleg, hier ga ik het bij laten, en doe geen moeite meer, immers coherentie is niet uw sterkste kant, adieu !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Gast1 » 14 jan 2019, 09:25

Kristof Piessens schreef:
13 jan 2019, 18:39
Ik heb geen interesse in uw oeverloos gezwam over rijke taal maar moeilijke taal en de woorden te tellen, u hebt er precies wel moeite mee om te begrijpen met wat ik bedoel...
Ik bedoel maar ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door MetalPig » 14 jan 2019, 10:20

Kristof Piessens schreef:
13 jan 2019, 18:39
u hebt er precies wel moeite mee om te begrijpen met wat ik bedoel...
gusteman staat daarin niet alleen...

gusteman

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door gusteman » 14 jan 2019, 10:51

Kristof Piessens schreef:
13 jan 2019, 18:39
... hier ga ik het bij laten ...
En kijk, dat is dan weer duidelijke taal.
Je bent op de goeie weg !

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Kristof Piessens » 14 jan 2019, 20:00

Heb wijselijk besloten om toch maar niet meer te reageren, blijkbaar slaag ik er in om een potje te maken van mijn uitleg ?

Akkoord, dank u wel, gusteman, dat ik goed bezig ben, heb iedereen weliswaar heel goed laten lachen, desondanks dat dat het niet de bedoeling was/is !


Zal voor een andere keer zijn dat ik wat tijd zal uittrekken om een brok informatie in hapklare begrijpbare taal om te zetten, tot dan hou ik het even voor bekeken.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Kristof Piessens » 20 jan 2019, 11:18

Gast1 schreef:
14 jan 2019, 09:25
Kristof Piessens schreef:
13 jan 2019, 18:39
Ik heb geen interesse in uw oeverloos gezwam over rijke taal maar moeilijke taal en de woorden te tellen, u hebt er precies wel moeite mee om te begrijpen met wat ik bedoel...
Ik bedoel maar ...
Hoe bedoel je met "ik bedoel maar" wat had je willen schrijven ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt mensheid’!

Bericht door Gast1 » 20 jan 2019, 11:56

Met "ik bedoel maar" ... bedoel ik dat ik het geheel met je eens ben. :wink:

Plaats reactie