Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Witte wel » 04 sep 2021, 11:42

Dan moet je de topics beter doorlezen 4l13N dan kom je dat vanzelf tegen.
Is gewoon te vinden op de site van de rijksoverheid. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Vitharr » 04 sep 2021, 14:01

4l13N schreef:
03 sep 2021, 18:15
Vitharr schreef:
02 sep 2021, 19:24
4l13N schreef:
02 sep 2021, 11:08
Het betekent dat de deltavariant voor NIET-GEVACCINEERDEN aanzienlijk gevaarlijker is dan de alfa (Britse) variant.
Wist je dat in de wetenschap bekend is dat dit ook geldt voor GEVACCINEERDEN!

Heel irritant, die schreeuwerige religieuze propaganda...
Nou, het grootste deel van de corona patiënten is niet gevaccineerd hoor. Dus de vaccinaties beschermen toch wel wat.
Ik zeg toch niet dat vaccins niet werken? Ik zei dat gevaccineerden net zo goed risico lopen. Dat weet je geef je nu aan en toch post je dit eenzijdige schreeuwbericht. Je werkt dan bewust mee aan het verspreiden van halve waarheden. Vindt jij polariseren leuk?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Determinist » 06 sep 2021, 10:06

Vitharr schreef:
04 sep 2021, 14:01
Ik zeg toch niet dat vaccins niet werken? Ik zei dat gevaccineerden net zo goed risico lopen.
Het zijn de studies die hier in het topic zijn aangehaald die juist stellen dat gevaccineerden significant minder risico lopen dan ongevaccineerden.
Dus ze lopen niet net zo goed risico. Er wordt tevens niet gesteld dat gevaccineerden GEEN risico lopen.
Het verschil in risico is te lezen in de genoemde studies.

Als dit niet klopt zou ik graag studies willen zien die deze andere studies tegenspreken. Die zou je dan hier kunnen posten om het topic gebalanceerd te maken.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Vitharr » 06 sep 2021, 12:26

Net zo goed is niet hetzelfde als net zo veel Determinist. We zijn het dus eens dat gevaccineerden ook ziek kunnen worden neem ik aan?

Mijn reactie volgde op de capslock kreet die een eenzijdig beeld schetst. Zoals ik in het WHO topic ook schreef zouden werkgevers en hun klanten beter af kunnen gaan op een testuitslag dan op een vaccinatiebewijs. De verschillen tussen wel en niet gevaccineerden zitten met name in de mate van risico die zij lopen en opleveren en niet in het ontbreken daarvan zoals de media graag suggereert.

De meeste gevaccineerden die ik ken die ziek zijn geworden werden dat omdat ze minder risico liepen en daardoor meer risico namen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Fenna » 06 sep 2021, 13:18

:post: Vitharr.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Determinist » 06 sep 2021, 15:01

Vitharr schreef:
02 sep 2021, 19:24
4l13N schreef:
02 sep 2021, 11:08
Het betekent dat de deltavariant voor NIET-GEVACCINEERDEN aanzienlijk gevaarlijker is dan de alfa (Britse) variant.
Wist je dat in de wetenschap bekend is dat dit ook geldt voor GEVACCINEERDEN!

Heel irritant, die schreeuwerige religieuze propaganda...
Je doelt met "capslock kreet die een eenzijdig beeld schetst" op bovenstaande?

Wat is er éénzijdig aan de resultaten van de studies die aangeven dat "de deltavariant voor NIET-GEVACCINEERDEN aanzienlijk gevaarlijker is dan de alfa (Britse) variant"?

Er wordt niet gesproken over "geen risico" maar over aanzienlijk minder risico voor gevaccineerden.

Dus gevaccineerden kunnen nog steeds ziek worden zoals je zegt.
Maar vergeleken met niet gevaccineerden is dit aanzienlijk minder.

Wat de media van de resultaten van deze studies bakt is aan de media. En wederom reden om deze informatie-voorziening links te laten liggen en meteen de studies er maar bij te nemen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deltavariant verdubbelt de kans op ziekenhuisopname!

Bericht door Vitharr » 06 sep 2021, 16:36

Determinist schreef:
06 sep 2021, 15:01
Je doelt met "capslock kreet die een eenzijdig beeld schetst" op bovenstaande?
Ik neem aan dat je weet wat een reactie is? Ik doelde op de gequote zin van 4l13N in het OT.
Determinist schreef:Wat is er éénzijdig aan de resultaten van de studies die aangeven dat "de deltavariant voor NIET-GEVACCINEERDEN aanzienlijk gevaarlijker is dan de alfa (Britse) variant"?
Waarom vraag je dit aan mij? Mijn reactie heeft betrekking op wat ik quote, namelijk de zin in het OT.
Determinist schreef:Er wordt niet gesproken over "geen risico" maar over aanzienlijk minder risico voor gevaccineerden.
Niet in het OT. Maar ik vind persoonlijk wel of geen risico interessanter dan meer of minder risico. Zoals je al aangeeft draait het hier nog steeds om wel risico. Daarom snap ik het beleid niet.
Determinist schreef:Dus gevaccineerden kunnen nog steeds ziek worden zoals je zegt.
Maar vergeleken met niet gevaccineerden is dit aanzienlijk minder.
Ja, het klopt dat de studies dat zeggen. Ik heb ook geen kritiek op de studies geleverd maar op de presentatie in het OT.
Determinist schreef:Wat de media van de resultaten van deze studies bakt is aan de media. En wederom reden om deze informatie-voorziening links te laten liggen en meteen de studies er maar bij te nemen.
Dat ben ik niet met je eens omdat het jammerlijke feit is dat beleid en media meer invloed hebben dan studies.

Maar resumerend vinden we dus beiden dat media niet deugt als informatiebron voor goed inzicht in de stand der wetenschap en dat gevaccineerden helaas nog besmet(telijk) kunnen worden?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie