Een nieuw subforum

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
gusteman

Re: Een nieuw subforum

Bericht door gusteman » 29 aug 2010, 17:49

MetalPig schreef
Eerlijk gezegd vind ik de fictie vanNoGrav een aanfluiting voor het hele forum. Als je dat soort onzin toestaat in je subforum "Wetenschap" verlies je een hoop geloofwaardigheid.
Een apart hokje zou wat mij betreft een uitkomst zijn.
De stelling van de geloofwaardigheid kan ik deels bijtreden.
Voor een toevallige bezoeker, op zoek naar een omgeving waar je wat dieper kan ingaan op de wetenschap, in al zijn facetten, kunnen de posts van Nogravity en Wim-Jan overkomen als nonsens en een aanfluiting van de wetenschap. Die bezoeker zal dan echter ook wel merken dat het merendeel der gebruikers er niet echt veel waarde aan hecht.
Je zou natuurlijk wel, zoals MetalPig stelt, een "part hokje", iets zoals bijvoorbeeld een hoofdstuk "welles-nietes" of nog "broodje nonsens" kunnen installeren en alle dergelijke posts er naar toe verplaatsen. Op die manier worden de posts niet verwijderd, maar wordt de afzender er duidelijk op gemaakt dat het zinloos is er verder mee door te gaan.
Een andere mogelijkheid zou natuurlijk zijn er NIET op te reageren, maar dat zou dan weer een behoorlijk negatief beeld geven van het forum.
Het blijft natuurlijk altijd moeilijk om zodanig te modereren dat er voldoende vrijheid van meningsuiting blijft zonder dat de kwaliteit in het gedrang komt.
Daarom: mijn respect aan alle moderators op fora: jullie hebben veel geduld!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Een nieuw subforum

Bericht door MetalPig » 29 aug 2010, 17:51

Te veel, naar mijn smaak.

Godel

Re: Een nieuw subforum

Bericht door Godel » 29 aug 2010, 18:16

Ik vind Wim-Jan's nieuwe topic Ik weet zeker wel in dit subforum passen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Een nieuw subforum

Bericht door MetalPig » 29 aug 2010, 18:35

Godel schreef:Ik vind Wim-Jan's nieuwe topic Ik weet zeker wel in dit subforum passen.
Ik niet. Het gaat over de schepping van de wereld, dus ik zou Religie doen.

Wat vind jij wetenschappelijk aan dat topic?

Godel

Re: Een nieuw subforum

Bericht door Godel » 29 aug 2010, 19:57

Nou ja... daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar beter hier dan in 'Exacte wetenschap' toch?

thaboy

Re: Een nieuw subforum

Bericht door thaboy » 29 aug 2010, 20:34

Breng het naar filosofie... Ruimtevaart en universum... zelfs in biomedisch past het nog wel. :roll:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Een nieuw subforum

Bericht door MetalPig » 29 aug 2010, 21:13

Gezien de (weliswaar korte) forumhistorie van WJ zou ik het topic in het Zwarte Gat flikkeren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Een nieuw subforum

Bericht door Tammy » 29 aug 2010, 21:33

Paulus schreef:
Het voorstel van MetalPig heb ik aan Tammy voorgelegd.
Ik vind het een prima idee.
Go ahead Paulus. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Een nieuw subforum

Bericht door Paulus » 30 aug 2010, 03:52

U vraagt en wij draaien. :D
Het subforum bestaat nu en de eerste topics staan er ook al in. :rolfl:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Een nieuw subforum-parapsychologie?

Bericht door oktagon » 15 nov 2010, 17:44

Paranormale zaken (psychologie) zag ik na versturen van mijn oorspr.bericht toch vermeld;dus er is geen extra subforum nmm. nodig,sorry. :oops:

Ik meen dat er op de UNI-Utrecht een sectie (mogelijk sub-) voor bestaat
en voerde er correspondentie mee ivm bedachte buitenaardse (-planetaire) reizen en zette een theorie op,dat de afstanden alleen overwonnen kunnen worden met lichtsnelheid en dus vele jaren zouden duren,omdat ons stoffelijk lichaam (incl.geest) meereist in een vehicle,dat een start moet maken met een groot metalen geval met aanvankelijk een enorme hoeveelheid brandstof en en momenteel rond kan vliegen met een snelheid van ca. 20-27 km/sec.
In dat is nog maar 0.0009de deel van de lichtsnelheid.

Dus de homo-sapiens zal alleen via tegen die tijd ontwikkelde paranormale vermogens contacten kunnen maken.

Er moeten dus nog wel wat mutaties plaats vinden;sommige personen lopen al vooruit op die mutaties en "zien" zaken die voor de normale mens niet bestaan. :aliensmile:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie