Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 14 aug 2021, 04:09

Afbeelding

Poppodia en festivals: wij worden de dupe van ongevaccineerden.

AMSTERDAM - De Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF) begint het idee te krijgen dat „het probleem van niet-gevaccineerden nu ons probleem wordt.” Er moet meer ingezet worden op het aanmoedigen van vaccineren, vindt directeur Berend Schans.

Demissionair premier Mark Rutte maakte vrijdagavond tijdens een persconferentie bekend dat festivals tot 20 september verboden blijven. „Organisatoren, publiek, zelfstandigen en vooral artiesten zijn van die maatregelen de dupe”, vindt Schans. „Er moeten gewoon zo veel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Voor mensen die dat principieel niet willen, is dat hun goed recht. Maar ik denk dat er bij sommige mensen ook sprake is van laksheid.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2013780 ... ccineerden

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 14 aug 2021, 07:48

Wat ik elders reeds schreef; Het volk wordt tegen het volk opgezet. De niet gevaccineerden krijgen de schuld in hun schoenen geschoven en de msm zal dit er dik opleggen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 14 aug 2021, 09:23

De niet gevaccineerden krijgen de schuld in hun schoenen geschoven en de msm zal dit er dik opleggen.
Ze doen de best maar.
Bij de gevaccineerden is hun hele immuun systeem naar gort geholpen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 14 aug 2021, 15:12

Berend Schans is een hufter. Om hun zakken zo ver mogelijk te vullen zijn ze zelf akkoord gegaan met die coronapas-hoax. Zij hebben zelf besmettelijke gevaccineerden ongetest toegelaten en die bovenop mensen gekwakt die nog niet aan de beurt waren voor een vaccin. Het effect heeft de geloofwaardigheid alleen maar verder uitgehold. Dan nu niet janken ook. De scene kan jullie missen als kiespijn.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door gouwepeer » 14 aug 2021, 19:09

univers schreef:
14 aug 2021, 09:23
Bij de gevaccineerden is hun hele immuun systeem naar gort geholpen.
Het immuun systeem zal op het vaccin precies hetzelfde reageren als op een echte besmetting. Het enige verschil is dat bij een besmetting het lichaam echt wordt aangevallen door het virus.
Het immuun systeem wordt dus niet naar gort geholpen door het vaccin.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 14 aug 2021, 19:14

Wij wachten de toekomst af.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door gouwepeer » 14 aug 2021, 19:30

univers schreef:
14 aug 2021, 19:14
Wij wachten de toekomst af.
Goed idee :hands:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 14 aug 2021, 19:32

:hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 03 sep 2021, 19:30

Afbeelding

Coronabewijs straks mogelijk ook in theater en café.

Wie naar een café of een theater wil, moet mogelijk vanaf eind van de maand bij de ingang laten zien dat hij of zij gevaccineerd is of getest is op corona. Dat zei minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vanmiddag.

Het kabinet zal 14 september een besluit nemen over hoe het verder moet met de coronamaatregelen. Daarvoor wacht het nog op advies van de deskundigen van het Outbreak Management Team (OMT). Die nieuwe maatregelen zullen dan 25 september ingaan.
Hoewel het besluit nog niet genomen is, wil De Jonge wel vast een waarschuwing afgeven. Nederlanders moeten zich erop voorbereiden dat zij - net als bijvoorbeeld in Frankrijk - straks overal een coronatoegangsbewijs moeten laten zien. De verplichte 1,5 meter afstand die iedereen van elkaar moet houden, zou dan komen te vervallen.

Lees verder via link:

https://www.ad.nl/politiek/coronabewijs ... ~a9699721/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Frankrijk en Canada gaan het al invoeren en veel meer dan hier op het ogenblik.
Vliegtuigen en treinen en bussen enz , dat gaat straks ook in Nederland gebeuren.
Deze tweedeling gaat er komen, maar dat weten de meesten denk ik al.
Ik ben niet verbaasd, ik heb deze topic niet voor niks geopend.

Onderstaand Twitter bericht is Trudeau te zien met zijn speech.
Ik kan deze speech niet vinden via hemzelf op het ogenblik dus heb ik gewoon een tweet gepakt waar de speech opstaat.
Dus ik heb niks met de tekst de grote Corona show en de plaatser ervan.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 05 sep 2021, 15:45

En ook mia bella Italia gaat de richting van verplicht vaccineren op.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Italië beslist deze maand over vaccinatieplicht, zegt minister.

ROME - De regering van Italië beslist deze maand of het burgers gaat verplichten om zich te laten inenten tegen het coronavirus. De vaccinatiegraad in het land is daarbij doorslaggevend, zei minister Renato Brunetta tijdens een vraaggesprek in de plaats Cernobbio.

De regering stuurt volgens de minister aan op een vaccinatiegraad van tussen de 80 en 90 procent. Als die doelstelling niet wordt gehaald, zal wetgeving worden doorgevoerd om vaccinweigeraars te dwingen zich toch te laten inenten. „We beslissen tegen het eind van de maand.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2381619 ... t-minister

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 05 sep 2021, 16:16

Valt het niemand op. Bij de MH17 kwestie werd het Frans Timmermans op een gegeven moment te heet onder de voeten door zijn geblunder. Hij liet een baard staan en zit nu genesteld in het Europese parlement.
Zou het De Jonge hetzelfde vergaan. Het wordt nu ook wel erg heet onder de voeten van De Jonge. Dat baardje bij de Jonge ziet er overigens niet uit, maar goed. Als het kabinet straks is zoals het moet zijn verwacht ik dat de Jonge, net als Timmer Frans, daarna een prachtige functie krijgt buiten de nederlandse regering. Nog even afwachten.
Zal ik ook een baard laten groeien, misschien heeft dat voor mij ook voordelen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gouwepeer

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door gouwepeer » 05 sep 2021, 16:23

Witte wel schreef:
05 sep 2021, 16:16
Zal ik ook een baard laten groeien, misschien heeft dat voor mij ook voordelen.
Als je het nou alvast laat groeien kan je jezelf wel op 5 december gaan verhuren als goedheiligman :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 20 sep 2021, 13:14

https://www.linkedin.com/posts/bart-mae ... 14848-Y_vB
Bart Maes
Advocaat ('attorney-at-law') bij / at Maes Law B.V., Breda, Rotterdam & Amsterdam, The Netherlands

6 d

"Per 25 september verdwijnt de anderhalvemetersamenleving. Daar staat de invoering van de coronapas tegenover. Wie toegang wil krijgen tot horeca, sportwedstrijd, concert of theater moet kunnen laten zien dat hij gevaccineerd, hersteld of negatief getest is." Laat dat even inzinken.

Voor het eerst in mijn leven word ik - en velen met mij, waaronder mijn gezin - actief gediscrimineerd door diezelfde overheid aan wie we jaarlijks, mede namens onze medewerkers, ettelijke tonnen aan directe en indirecte belastingen en premies overmaken. Ik ben hier oprecht door geschokt. Men heeft werkelijk geen idee wat voor hellend vlak men hiermee op gaat (en dan laat ik de historische vergelijkingen nog even voor wat ze zijn).

Dat blijkens de peilingen kennelijk een substantieel deel van de Nederlanders deze maatregel steunt, maakt het alleen nog maar treuriger. Die Nederlanders vinden een tweedeling tussen eerste- en tweederangsburgers dus kennelijk geen enkel probleem. Voor een deel is dat omdat ze volledig verkeerd zijn geïnformeerd door de media én de overheid, want gevaccineerden en ongevaccineerden zijn vrijwel even besmettelijk. Een ander deel - waaronder een substantieel deel van de media en de intelligentsia - vindt het wel best of ondersteunt dit beleid zelfs openlijk. Ik vraag me af wat erger is. Beide groepen miskennen dat deze vaccins niet alleen maar voordelen, maar ook nadelen hebben in de vorm van ernstige bijwerkingen, soms met de dood als gevolg.

Deze maatregel is onwettig, strafbaar, woordelijk in strijd met de Grondwet, tal van internationale verdragen én resolutie 2361 van 27 januari 2021 van de Raad van Europa (zie https://lnkd.in/gcY44BXC onder 7.3.1 en 7.3.2) en mist bovendien elk nuttig effect. Dat geldt a fortiori voor jongeren tot 18 jaar. Voorts wordt deze historische maatregel genomen door een demissionair kabinet.

Ik had, tegen beter weten in, gehoopt dat we de dagvaarding die we al in voorbereiding hebben, onder het mapje 'concepten' hadden kunnen laten staan. Maar helaas, we zullen de bühne op moeten. Wij zullen ons hier - samen met een aantal cliënten - met hand en tand tegen verzetten omdat wij wars zijn van ELKE vorm van discriminatie. Dit heeft al lang niets meer te maken met pro/contra coronamaatregelen, pro/antivax of überhaupt volksgezondheid, maar met keiharde discriminatie en machiavellistische machtspolitiek waar ieder beschaafd mens tegen zou moeten zijn, gevaccineerd/hersteld of niet.

Ik roep met name belangen-, werkgevers- en brancheorganisaties die hier (al dan niet) door getroffen worden - en dan denk ik vooral aan de horeca en de culturele sector die het al zo zwaar te verduren hebben gehad - op om zich bij ons te melden en aan te sluiten bij de rechtszaak. Dit is de eerste keer dat ik zo'n publieke oproep doe (want dat is niet onze stijl) en ik hoop oprecht dat het ook de laatste keer zal zijn. Belangstellenden kunnen zich melden via b.maes@maeslaw.nl of gewoon even bellen op 0859021270.
Lees reacties op deze post van Bart Maes in de link.
------------------------------------------

Ben het roerend met deze man eens.
Vooral zijn standpunten dat zowel gevacineerden als ongevacineerden vrijwel even besmettelijk zijn en een ander deel, waaronder een substantieel deel van de media en de intelligentsia, het wel best vindt of dit beleid van restricties zelfs openlijk ondersteunt.
Dan haal ik Zandvoort maar weer eens aan waar volgens de planning geen besmetting plaats had mogen vinden toch 90 mensen besmet zijn ondanks negatieve tests en vacinatievbewijzen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 20 sep 2021, 13:51

Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 20 sep 2021, 22:32

gouwepeer schreef:
05 sep 2021, 16:23
Witte wel schreef:
05 sep 2021, 16:16
Zal ik ook een baard laten groeien, misschien heeft dat voor mij ook voordelen.
Als je het nou alvast laat groeien kan je jezelf wel op 5 december gaan verhuren als goedheiligman :mrgreen:
Alleen als ik mijn Zwarte Pieten mag meenemen. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 29 sep 2021, 08:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 29 sep 2021, 09:46

;P! . Mooi voorbeeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door taigitu » 29 sep 2021, 10:15

Mogelijk volgend jaar twee keer herprikken tegen coronavirus
28 september 2021

De gehele bevolking moet wellicht volgend jaar twee keer opnieuw ingeënt worden tegen het coronavirus.
Met dat scenario houdt het kabinet rekening.

Het scenario blijkt uit de vorige week gepresenteerde begroting van het ministerie van Volksgezondheid.
Het NRC meldt dinsdagavond dat daarin een bedrag van 134 miljoen euro is gereserveerd om dit scenario uit te kunnen voeren.
Een woordvoerder van het ministerie laat aan de krant weten dat het geld bedoeld is voor de uitvoeringscampagne van het vaccineren in 2022.
De 134 miljoen is een schatting van het geldbedrag dat nodig is om alle betrokken partijen te betalen.

Dat het ministerie zich voorbereidt op een derde, en mogelijk vierde prik, voor de hele bevolking was nog niet eerder bekend.
Het ministerie benadrukt dat het niet zeker is of de hele bevolking opnieuw ingeënt moet worden.

https://www.oogtv.nl/2021/09/mogelijk-v ... ronavirus/
Dit scenario is inderdaad niet algemeen bekend.
De derde prik wordt nu al vaak gegeven aan mensen, maar een vierde....
Waar eindigt dat .......



Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 29 sep 2021, 10:24

De gehele bevolking moet wellicht volgend jaar twee keer opnieuw ingeënt worden tegen het coronavirus.
Met dat scenario houdt het kabinet rekening.
Maak ik nog steeds zelf uit, en niet dat oplichterszooitje in Den Haag.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 29 sep 2021, 13:00

Het is toch van de zotte als de eerste twee prikken weinig tot geen bescherming gaven om dan maar door te gaan met een 3e, 4e of misschien nog meer?

Ik zie mijn alleen maar gesterkt in mijn besluit om het niet te nemen.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie