Waarom melden steeds meer kinderen zich voor een genderbehandeling? Nieuw onderzoek moet onder meer dat duidelijk maken

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waarom melden steeds meer kinderen zich voor een genderbehandeling? Nieuw onderzoek moet onder meer dat duidelijk maken

Bericht door Tammy » 06 dec 2022, 12:31

Afbeelding

Waarom melden steeds meer kinderen zich voor een genderbehandeling? Nieuw onderzoek moet onder meer dat duidelijk maken.

Waarom is er sinds 2014 veel meer vraag naar medische genderzorg? De Radboud Universiteit doet onderzoek om uit te vinden wat hier speelt. En ook naar de vraag waarom zich vooral steeds meer kinderen tussen de 11 en 13 jaar melden.

Lees verder via link :

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/waa ... ijk-maken/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ik vind dit een zeer verontrustende ontwikkeling.
Deze kinderen zijn veel te jong om zo’n beslissing te maken.
In het artikel worden ook zorgen geuit .
De puberteitshormonen worden onderdrukt met alle gevolgen van dien.

Ik vind dat we in een wereld leven waarin alles schijnbaar moet kunnen en we betrekken steeds vaker kinderen daarbij.
We betrekken kinderen zoals ik het zie veel te snel bij zeer ingrijpende zaken.
Onder het mom : je mag zijn wie je bent .
Natuurlijk mag je zijn wie je bent, maar als je zoiets ingrijpends gaat ondergaan waar dit artikel over gaat dan wel graag met een volwassen denkbrein en niet van een kind van 11 jaar.

Want als ik dit lees :…….
Veel jonge kinderen hebben een niet-realistisch beeld. Ze denken: ik word net zoals papa. Ik zeg hen dat ze niet zoals papa worden. Het is belangrijk dat te bespreken, ook met kinderen."
…..dan krijg ik spontaan een akelig gevoel.
Want ik hoor een kindbrein praten over iets wat zo ingrijpend is , ze zijn in mijn ogen veel te jong om die beslissing al te nemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom melden steeds meer kinderen zich voor een genderbehandeling? Nieuw onderzoek moet onder meer dat duidelijk ma

Bericht door univers » 06 dec 2022, 13:52

ze zijn in mijn oven veel te jong om die beslissing al te nemen.
Zolang je oven uit is, is er niets aan de hand. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom melden steeds meer kinderen zich voor een genderbehandeling? Nieuw onderzoek moet onder meer dat duidelijk ma

Bericht door Tammy » 06 dec 2022, 14:06

Heeft even minuutje geduurd voor ik het snapte . :oops:
In mijn ogen moet het zijn ofcourse.
Ga gauw veranderen , bedankt Univers. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waarom melden steeds meer kinderen zich voor een genderbehandeling? Nieuw onderzoek moet onder meer dat duidelijk ma

Bericht door Fenna » 06 dec 2022, 14:45

Omdat ze gehersenspoeld worden.

Reeds op de basisschool worden ze overspoeld met LHGTB... dat dit normaal is.
Veel kinderen denken nog zwart wit en kunnen het gecompliceerde verhaal niet ten volle bevatten en zullen denken dat zij als hetero niet normaal zijn.
In de hoogste klassen van de basis school weten ze vaak nog maar net dat ze meer kunnen met hun pielemuis en kadetjes dan alleen plassen, dan zijn kinderen nog echt niet rijp voor gecompliceerde zaken als gender kwesties.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie