’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Artificiële intelligentie verwijst naar systemen die intelligent gedrag vertonen door hun omgeving te analyseren en - met een zekere mate van zelfstandigheid - actie ondernemen om specifieke doelen te bereiken.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 05:36

Tet schreef :
Ik heb het zelf geprobeerd maar het lukt niet, niet technisch genoeg.
En te weinig geduld.
Hoe gaat het precies in zijn werk Tet ?
Heb jij een link voor mij om het te installeren ?
Ik ben ook niet technisch genoeg dus wie weet kan ik het ook niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Osiris » 30 mar 2023, 07:48

Allereerst was Niburu niet de aanleiding van de vraag .

Al langer spelen computermodellen een extreem belangrijke rol in beleidsvoering .
Of het nu over corona gaat of wat Schiphol gebruikt voor hun berekeningen qua lawaai en uitstoot, stikstof uitstoot etc etc .
Waarom is er in andere landen vaak geen probleem en totaal andere cijfers ?

Vooral in begin corona tijd zijn vanuit Engeland door een professor computermodellen gebruikt en gehanteerd, die achteraf totaal niet bleken te kloppen qua cijfers.
Waar wel extreem beleid op gevoerd werd.

Toen Determinist met de Chatbot aan het vragen ging in dit topic, kwam bij mij hetzelfde idee op,
waar Niburu enkele dagen later met een artikel hier over kwam, betreffende A.I. , betreffende zelfde strekking.
Besloot toen dus te reageren.

Heb bewust het artikel van Niburu niet geplaatst, omdat ik wist dat het gelijk afgebrand zou worden, omdat het Niburu is en dus al vanzelfsprekend als een complottheorie bestempeld zou worden.
Daarom in mijn eigen woorden zelfde strekking de vraag en niet zoals Tammy beweert ( die brand alle alternatieve info gelijk af ) , dat Niburu de aanleiding was.
Die vraag, die ondertussen nog steeds niet beantwoord is.

Is het net als bij computermodellen technologisch zo te manipuleren, door te bepalen welke data/informatie er wel of niet gebruikt word en er in ' berekening/zoektocht ' gestopt word.
Zo ja , dan is het resultaat desinformatie , omdat niet alle data is meegenomen en kun je hele volksstammen er mee misleiden .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Osiris » 30 mar 2023, 08:15

In wetenschappelijke onderzoeken gebeurt helaas hetzelfde.

Jaren geleden interessant op tv een programma, waar een panel van 4 wetenschappers gevraagd werden waarom er steeds minder vertrouwen was in de wetenschap onder de gemeenschap.

Alle 4 wisten te vertellen dat er fundings waren van regering of grote geldschieters zoals multinationals e.a. , die om een onderzoek vroegen.
Onderzoeken die nooit uit eigen zak betaald konden worden, afhankelijk van die fundings dus.
Soms werden wetenschappers ' extra betaald ' om onderzoek naar positieve uitkomst te leiden ( voor de regering/multinationals e.a. ).

Maar meestal werd er een integer rapport uit integer onderzoek , niet geaccepteerd door de betreffende financiele opdrachtgever.
Moest dan ' herschreven ' of volledig opnieuw , omdat opdrachtgevers het niet eens waren met de uitkomst, dat moest anders.
Uit angst dat er geen fundings en opdrachten meer zouden komen ( banen van wetenschappers op de tocht ) werd dit uiteindelijk toch maar gedaan .

Deze 4 panelleden deden dit zelf niet, maar getuigden wel dat ze anderen uit hun vakgebied kenden , die hier dus wel degelijk gevoelig voor waren .
En dus regelrechte chantagepraktijken , maar de panelleden zeiden met nadruk dat niet alle wetenschappers zo waren ,maar wel snapten dat daarmee vertrouwen in wetenschap ernstig geschaad werd.

Het aanpassen naar de wensen van grote instellingen , waar dus grote financiele prikkels mee van doen hebben, zie je op veel meer plekken terug.
Het gaat soms om immens grote misleidingen en manipulatie, overal waar veel geld ( zeker ook controle ) in omgaat.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Determinist » 30 mar 2023, 08:37

Tammy schreef:
29 mar 2023, 16:51
Je hebt het over veel ontwikkelaars op onbekende plekken Determinist.
Maar die willen op een gegeven moment toch hun waar op de markt brengen ?
Dan zijn ze niet meer onzichtbaar en kan je ze via wetgeving aanpakken.
Of denk ik nu te simpel ?
Wetgeving van wie?

Genoeg plekken op Aard waarbij er geen wetten gelden of plekken waar het niet afgedwongen wordt.
Daarbij zullen regeringen hun eigen onderzoek en bouw van AI intern en in het geheim blijven uitvoeren.
Het verbieden van ontwikkeling is een utopie.

Het grootste gedeelte van de AI ontwikkeling is open source. Elke malloot kan dus bouwen aan eigen systemen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Determinist » 30 mar 2023, 08:42

Osiris schreef:
29 mar 2023, 18:10
Zomaar een vraagje.
Als je de AI chatbot een vraag stelt over wat er werkelijk gaande is in Oekraine, over corona of 9-11 , worden dan alle beschikbare data ( op het complete net ) die beschikbaar is, gebruikt voor een antwoord ?
Het is van belang dat je een duidelijke vraag stelt en met doorvragen ben je in staat een conversatie te starten.

Dus geef mij maar een specifieke vraag, dan zal ik het doorgeven en het antwoord hier posten.
(De AI spreekt Nederlands)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Fenna » 30 mar 2023, 08:45

Vind dat sportief van je Determinist. ;P!
Ik ben er ook wel benieuwd naar wat de reactie zal worden van AI.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 08:46

Ik denk dus te simpel Determinist.
Met wetgeving bedoel ik de wet in landen aangaande deze materie waar regels worden opgesteld.
Maar wat je zegt klopt natuurlijk, er zijn landen waar dat dus niet gebeurt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Determinist » 30 mar 2023, 09:01

Vraag:
"Wat is er daadwerkelijk gaande in Oekraïne?"

Antwoord:
Op dit moment is er in Oekraïne nog steeds sprake van een conflict in het oosten van het land tussen de regering en pro-Russische separatisten. Dit conflict begon in 2014, nadat de toenmalige Oekraïense president Viktor Yanukovych was afgezet en er een pro-westerse regering aan de macht kwam. Rusland annexeerde kort daarna de Krim en er brak een gewapend conflict uit in de regio's Donetsk en Loehansk in Oost-Oekraïne, waar pro-Russische separatisten de controle overnamen.

Het conflict heeft sindsdien duizenden levens geëist en heeft geleid tot grote humanitaire problemen en een massale ontheemding van de bevolking. Ondanks verschillende wapenstilstanden en vredesonderhandelingen blijft het conflict voortduren, waarbij sporadisch gevechten en schendingen van het staakt-het-vuren plaatsvinden.

Daarnaast heeft Oekraïne te maken met politieke instabiliteit, corruptie, economische problemen en een hoge mate van ongelijkheid. De regering van president Volodymyr Zelensky heeft beloofd om hervormingen door te voeren en de corruptie aan te pakken, maar tot nu toe zijn er nog maar weinig resultaten geboekt.
Vraag:
"Wat is de oorzaak van de oorlog met Rusland?"

Antwoord:
De oorzaak van het conflict tussen Oekraïne en Rusland is complex en heeft meerdere factoren. Een belangrijke factor was de afzetting van de Oekraïense president Viktor Yanukovych in 2014, die een nauwe band had met Rusland. Yanukovych was afgezet na massale protesten van pro-westerse Oekraïners, die meer toenadering zochten tot Europa en het Westen. Rusland zag deze ontwikkeling als een bedreiging voor zijn invloed in de regio en besloot daarom om de Krim te annexeren, een schiereiland dat tot dan toe deel uitmaakte van Oekraïne.

Een andere belangrijke factor was de opstand van pro-Russische separatisten in de regio's Donetsk en Loehansk in Oost-Oekraïne, die kort na de annexatie van de Krim begon. Deze separatisten namen de controle over delen van de regio over en riepen een onafhankelijke republiek uit. Oekraïne beschuldigde Rusland ervan de separatisten te steunen en zelfs militairen te leveren om te vechten tegen het Oekraïense leger.

Het conflict escaleerde vervolgens tot een gewapend conflict tussen Oekraïne en de separatisten, waarbij Rusland steeds meer betrokken raakte en het Oekraïense leger probeerde terug te dringen. Het conflict heeft tot nu toe duizenden levens geëist en geleid tot een humanitaire crisis in Oost-Oekraïne. De internationale gemeenschap heeft verschillende pogingen gedaan om een diplomatieke oplossing te vinden, maar tot nu toe is er geen duurzame vrede bereikt.
Vraag:
"Is er een link tussen de Oekrainse president en de CIA?"

Antwoord:
Er is geen directe link tussen de Oekraïense president Volodymyr Zelensky en de CIA. Zelensky is een voormalige televisieproducent en acteur die in 2019 werd gekozen als president van Oekraïne. Er zijn echter wel vermoedens en geruchten geweest over een mogelijke Amerikaanse invloed op de verkiezingen in Oekraïne.

In 2019 kwam er een schandaal aan het licht waarbij de Amerikaanse president Donald Trump aan Zelensky vroeg om een onderzoek te starten naar zijn politieke rivaal Joe Biden en diens zoon Hunter, die betrokken zouden zijn bij corruptie in Oekraïne. Er waren beschuldigingen dat Trump zijn macht als president had misbruikt om buitenlandse invloed te krijgen op de Amerikaanse verkiezingen van 2020. Dit leidde tot een afzettingsprocedure tegen Trump in het Amerikaanse Congres.

Er is echter geen bewijs dat de CIA direct betrokken was bij deze kwestie. De CIA is een Amerikaanse inlichtingendienst die verantwoordelijk is voor het verzamelen en analyseren van informatie over buitenlandse politieke en militaire ontwikkelingen. Het is mogelijk dat de CIA informatie heeft verzameld over de verkiezingen in Oekraïne en de politieke situatie in het land, maar er is geen bewijs dat ze direct hebben geprobeerd om de verkiezingen te beïnvloeden.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Fenna » 30 mar 2023, 09:10

Tammy schreef:
30 mar 2023, 04:27
Mij gaat het om mensen als Osiris die werkelijk niks meer normaal kan zien.
Ik wil nu toch een lans voor Osiris breken ondanks dat ik het ook niet altijd met hem eens ben, maar dit is een persoonlijke aanval Tammy, dit vind ik niet bij jou passen.
Meestal als je het ergens niet mee eens bent zeg je wat je er van vind en laat het rusten, iedereen zijn eigen mening toch?
Maar je blijft op hem inhakken.
Osiris is niet zo'n opdringerig en narcistisch type als 'Gast' waar jij je toen des tijds, jammer genoeg, helemaal door hebt laten inpakken.

Ik krijg de indruk dat je het liefst alleen nog gelijkgestemden op het forum wenst.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 09:11

Dit is echt een primeur hier op het forum. :grin:
Antwoorden via een robot, echt fantastisch om te lezen. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 09:17

Is prima Fenna dat je een lans breekt voor Osiris.
Ik zat al op je te wachten.
En dat je denkt dat ik me heb laten “ inpakken” door Gast geeft al aan hoe weinig jij mij kent.
Maar dat geeft niet Fenna.
Ik ga met jou niet in discussie over Osiris, wat ik tegen hem zeg is aan mij.
En dat je denkt dat ik alleen gelijkgestemden wil op het forum mag je denken van mij.
Ik weet wel beter.

En hier laat ik het bij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Determinist » 30 mar 2023, 09:21

Vraag:

"Som eens alle theorieën aangaande 9/11 op?"

Antwoord:
Er zijn talloze theorieën over de oorzaken en omstandigheden van de aanslagen van 11 september 2001, die hebben geleid tot de vernietiging van het World Trade Center en andere gebouwen in New York City, evenals het neerstorten van een vliegtuig in Pennsylvania en een ander in het Pentagon. Hieronder vindt u een overzicht van enkele van de meest bekende en controversiële theorieën:

De officiële versie: Volgens de officiële versie werden de aanslagen van 9/11 uitgevoerd door 19 terroristen die tot de islamitische extremistische groepering Al-Qaida behoorden en die vier vliegtuigen kaapten en deze in gebouwen vlogen.

Binnenlandse samenzwering: Een van de meest populaire complottheorieën over 9/11 is dat de aanslagen het resultaat waren van een binnenlandse samenzwering van de Amerikaanse regering of een deel daarvan. De theorie suggereert dat de Amerikaanse regering betrokken was bij de planning, uitvoering en/of cover-up van de aanslagen.

Buitenaardse betrokkenheid: Sommige theorieën suggereren dat buitenaardse wezens betrokken waren bij de aanslagen van 9/11, mogelijk als onderdeel van een bredere samenzwering om de mensheid te onderwerpen.

Gecontroleerde sloop: Een veel voorkomende theorie is dat de instorting van de Twin Towers en Gebouw 7 het resultaat was van gecontroleerde sloop, waarbij explosieven waren geplaatst om de gebouwen te vernietigen. Deze theorie suggereert dat de Amerikaanse regering of andere organisaties verantwoordelijk waren voor het plaatsen van deze explosieven.

Vliegtuigen waren niet echt: Een andere complottheorie is dat de vliegtuigen die in de Twin Towers vlogen en die werden gebruikt bij de aanslagen in het Pentagon en Pennsylvania, in feite niet echt waren. Sommige theorieën suggereren dat de vliegtuigen hologrammen waren, terwijl andere beweren dat de vliegtuigen werden vervangen door drones of andere vliegtuigen.

Mossad betrokkenheid: Sommige theorieën suggereren dat de Israëlische inlichtingendienst Mossad betrokken was bij de aanslagen van 9/11, mogelijk als onderdeel van een bredere agenda om de Amerikaanse politiek en beleid te beïnvloeden.

Het is belangrijk op te merken dat er geen bewijs is voor de meeste van deze theorieën en dat de officiële versie van de gebeurtenissen door de meeste wetenschappers en experts als de meest waarschijnlijke en accurate wordt beschouwd.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tet » 30 mar 2023, 09:22

Determinist schreef:
30 mar 2023, 08:42
Dus geef mij maar een specifieke vraag, dan zal ik het doorgeven en het antwoord hier posten.
(De AI spreekt Nederlands)
Waardoor stortte WTC7 in?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Determinist » 30 mar 2023, 09:26

Vraag:
"Waardoor stortte WTC7 in?"

Antwoord:
Het instorten van WTC7, een 47-verdiepingen tellend gebouw naast het World Trade Center, blijft een onderwerp van debat en controverse. Het National Institute of Standards and Technology (NIST) heeft een rapport uitgebracht waarin wordt geconcludeerd dat de oorzaak van het instorten van WTC7 een combinatie was van branden en structurele schade veroorzaakt door de instorting van de nabijgelegen torens.

Volgens het NIST-rapport zorgde de impact van puin van de instorting van de noordelijke toren ervoor dat branden ontstonden op verschillende verdiepingen van WTC7, die zich verspreidden en uiteindelijk de stalen constructie van het gebouw verzwakten. Hierdoor begon de zwaarbelaste kolommen te buigen en uiteindelijk te bezwijken, wat leidde tot het instorten van het gebouw.

Er zijn echter ook alternatieve theorieën die suggereren dat er andere oorzaken waren voor het instorten van WTC7, zoals gecontroleerde sloop of andere vormen van sabotage. Deze theorieën zijn echter niet ondersteund door de wetenschappelijke bewijzen en blijven grotendeels onbewezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Osiris » 30 mar 2023, 09:27

Determinist schreef:
30 mar 2023, 08:42
Osiris schreef:
29 mar 2023, 18:10
Zomaar een vraagje.
Als je de AI chatbot een vraag stelt over wat er werkelijk gaande is in Oekraine, over corona of 9-11 , worden dan alle beschikbare data ( op het complete net ) die beschikbaar is, gebruikt voor een antwoord ?
Het is van belang dat je een duidelijke vraag stelt en met doorvragen ben je in staat een conversatie te starten.

Dus geef mij maar een specifieke vraag, dan zal ik het doorgeven en het antwoord hier posten.
(De AI spreekt Nederlands)
Je gaat voorbij aan mijn vraag.
Welke data raadpleegt/verzamelt de chatbot om tot een antwoord te komen ?
Bijvoorbeeld ook Russische data of alternatieve data als het om het Oekraine verhaal gaat en tal van andere zaken ?
Dat er antwoorden uitkomen ,snap ik.
Maar hoe 'gekleurd ' zijn die antwoorden ?

Dat is voor mij de cruciale vraag , hoe beinvloedbaar zijn die antwoorden, die de A.I. samen stelt.
Ben geen techneut dus weet niet waar de chatbot zijn antwoorden vandaan haalt, op basis van welke beschikbare data .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Determinist » 30 mar 2023, 09:29

Vraag:
"Wat zijn de argumenten voor een gecontroleerde sloop?"

Antwoord:
Er zijn verschillende argumenten die door mensen worden aangevoerd die geloven dat WTC7 gecontroleerd is gesloopt, waaronder:

Het gebouw zou in vrije val zijn ingestort: Veel mensen wijzen op het feit dat het gebouw in ongeveer 6,5 seconden instortte, wat volgens hen niet consistent is met een natuurlijke instorting als gevolg van structurele schade. Ze beweren dat het gebouw sneller instortte dan zou moeten en dat het alleen mogelijk was door middel van een gecontroleerde sloop.

Er waren explosies te horen: Er zijn getuigenverslagen en opnamen van explosies te horen vlak voordat het gebouw instortte, wat volgens sommigen wijst op de aanwezigheid van explosieven.

Het instorten van WTC7 was consistent met gecontroleerde sloop: De manier waarop het gebouw instortte, met een rechte, symmetrische instorting van de bovenste verdiepingen en een ineenstorting van de rest van het gebouw, zou volgens sommigen consistent zijn met een gecontroleerde sloop.

Het is belangrijk op te merken dat veel van deze argumenten sterk worden betwist door wetenschappers en ingenieurs en dat het NIST-rapport geen bewijs vond van gecontroleerde sloop. Het is altijd belangrijk om kritisch te kijken naar verschillende standpunten en te zoeken naar objectieve bewijzen en feiten bij het evalueren van dergelijke claims.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tet » 30 mar 2023, 09:29

Tammy schreef:
30 mar 2023, 05:36
Tet schreef :
Ik heb het zelf geprobeerd maar het lukt niet, niet technisch genoeg.
En te weinig geduld.
Hoe gaat het precies in zijn werk Tet ?
Heb jij een link voor mij om het te installeren ?
Ik ben ook niet technisch genoeg dus wie weet kan ik het ook niet.
Hier is een link Tammy, het was mij teveel gedoe.

https://www.icreatemagazine.nl/workshop ... gebruiken/
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tet » 30 mar 2023, 09:32

Thanks Determinist ;P!
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 09:33

Dank je wel Tet voor de link. ;P!
Ik ga eens rond snuffelen daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’AI-chatbot overtuigde jonge Belg om uit het leven te stappen’

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 10:02

Tet ik heb net gekeken en wilde account maken maar zie dat je een telefoonnummer moet geven.
Dat doe ik nooit dus helaas geen account voor mij.
Maar ik heb al genoten wat Determinist hier heeft geplaatst namens de robot.
Dat is echt zo leuk om te lezen.

Determinist, ik heb ook een vraagje aan de robot maar als je het niet wilt dan is het ook goed hoor.
Alles vrijblijvend , geen probleem.

Maar als je het wel wilt hier mijn vraag:

Wat is er waar van de verborgen chips van Bill Gates in de vaccins.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie