To Trump or not to Trump?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 20 aug 2016, 17:09

:rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Rudolf I » 22 aug 2016, 09:03

Mij maakt het niet zoveel meer uit. Ik dacht eerst dat Hilary nog wel wat kan, maar dat is ook niet zonder smet begreep ik later.
Amerika ziet maar, als ze een fout maken, dan is dat goed, want van fouten moet je leren. Zo denk ik nu. Met dank aan de wijsheid van Willem van Hanegem.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gast1

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Gast1 » 22 aug 2016, 09:47

Fouten zijn vergissingen die niet erkent worden door de auteur.
Vergissingen maken is immers menselijk en ego's maken fouten. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door univers » 11 okt 2016, 21:01

Epie en Hepie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Tammy » 13 okt 2016, 03:33

Die clip is een grote hit op internet en gaat heel de wereld over. :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 13 okt 2016, 10:22

dit is zo gaaf en door een lulletje van een Nederlander gemaakt groots,,
maar om wat anders te zeggen, het is niet te hopen dat het gesnuif van der Donald een voorbode is van dementie of parkinson, kijk naar de oproep tot stemmen op de 28 November ,,heklaas is het de 8e November ,, een grof foutje ,, de onwillige dochter die na het debat de vaderlijke kus ontweek is ook niet onopgemerkt gebleven ,,, ook de opmerking dat hij zich niets meer zal aantrekken van de party top is ´zorgelijk´ te noemen, is hij nou een ´´onafhankelijke´´ mededinger??
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door gusteman » 13 okt 2016, 14:08

herman50 schreef:... is hij nou een ´´onafhankelijke´´ mededinger??
Hangt er van af hoe je het bekijkt, beste herman50.
Wat we de afgelopen maanden en weken hebben gezien is niets meer dan de bevestiging van wat al jarenlang een publiek geheim is: de president van de VS heeft niets te betekenen, hij heeft gewoon een symbolische functie.
De echte beslissingen worden genomen door grote krachten achter de schermen, de president mag doen alsof hij (zij) de touwtjes in handen heeft. Gewoon een stukje toneel dus.

We merken dit duidelijk door de standpunten van een meerderheid bij de Republikeinse partij: openlijk verwerpen zij Trump omwille van alles wat hij zegt en/of doet .... nou ja door zijn stommiteiten dus, maar toch blijven ze achter hem staan als presidentskandidaat.
Natuurlijk doen ze dat, anders zit er weer vier of acht jaar een Democraat in het Witte Huis en moeten ze werken vanuit de oppositie.
Directe controle op de president (ook al ware het een krankzinnige idioot) werkt zoveel sneller en levert dus ook zoveel meer resultaten op.

Het is wel voor het eerst in de geschiedenis dat het er zo dik bovenop ligt wat voor een toneelspel dat allemaal is.

En blijkbaar kan dit de burger geen barst schelen, ze blijven dapper die lapzwans steunen.
Eigenlijk best wel grappig, ware het niet dat de gevolgen minder grappig zullen zijn. :roll:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 13 okt 2016, 14:11

:rolfl: ,,,het zou niet beter kunne worden gezegd ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door univers » 13 okt 2016, 14:46

Het is één grote treurspel.
Je hebt het goed verwoord Guus.
Het zelfde als bij ons het koningshuis, een status symbool, kost enkel kruiwagens met geld.
En de slaven mogen het ophoesten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 02 feb 2022, 15:09

Tammy schreef:
30 mar 2016, 04:12
Het gaat er inderdaad onbeschoft aan toe Herman50.
Het lijkt wel een Jerry Springer show.
Zelfs Obama heeft er iets van gezegd .

Ik geloof ook Taigitu dat het niet zover gaat komen met Trump.
Dat kunnen ze zich inderdaad niet veroorloven met die mafkees.
Gaan we in de 'herhaling'......

Afbeelding

Trump wil bestormers Capitool gratie verlenen

Buitenlandredactie 30-01-22

Mocht Donald Trump in 2024 opnieuw voor het Amerikaanse presidentschap opgaan en winnen, dan is hij bereid degenen die veroordeeld zijn
voor de bestorming van het Capitool gratie te verlenen. De oud-president zei dat tijdens een bijeenkomst in Conroe in Texas.

Trump verloor in 2020 de verkiezingen van Joe Biden.
Toen op 6 januari vorig jaar de uitslag bekrachtigd werd in het Amerikaanse parlement, bestormden Trumps aanhangers het gebouw.
Meerdere mensen kwamen daarbij om het leven en meer dan honderd agenten raakten gewond. Ruim 700 mensen zijn aangeklaagd
vanwege deelname aan de bestorming.

Lees verder via de link: https://www.pzc.nl/buitenland/trump-wil ... ~ab93278d/

Afbeelding


Handig van Trump om, nu via een 'positieve' houding op voorhand al stemmen te winnen door min of meer degene
die het Amerikaanse Capitool hebben bestormd en veroordeeld zijn alsnog gratie te verlenen, ALS hij het presidentschap zou winnen in 2024....?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Tammy » 03 feb 2022, 10:53

Leuk om te lezen hoe ik in 2016 nog dacht.
Dat was in de tijd dat CNN nog mijn lievelingszender was en ik The Washington Post en ABC en alle andere nieuwsvoorzieningen nog serieus nam.
Totdat men begon met een extreme vorm van bashen tegen Trump vanaf dag 1.

Mijn mening is sinsdien compleet anders geworden.
Maar leuk Taigitu om dit nog terug te lezen van mijzelf. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 04 feb 2022, 11:44

Tammy schreef:
03 feb 2022, 10:53
Leuk om te lezen hoe ik in 2016 nog dacht.
Dat was in de tijd dat CNN nog mijn lievelingszender was en ik The Washington Post en ABC en alle andere nieuwsvoorzieningen nog serieus nam.
Totdat men begon met een extreme vorm van bashen tegen Trump vanaf dag 1.

Mijn mening is sindsdien compleet anders geworden.
Maar leuk Taigitu om dit nog terug te lezen van mijzelf. :mrgreen:
Onze mening groeit met mee met wat ons wordt voorgeschoteld in het nieuws en in hoeverre
we er in mee kunnen gaan of wat we afwijzen voor wat voor reden dan ook.
En de mogelijkheid om van mening veranderen hoort daar bij.
Zelf kijk ik nog steeds naar Trump als een blaaskaak die heel hard kan schreeuwen en
niet weet hoe dom hij (bij mij) overkomt. Met de bijbehorende schade die hij veroorzaakt
als hij aan de macht komt. Dus hopelijk doet hij niet mee bij de komende verkiezingen.
Misschien dat onderstaand onderzoek daar aan bij kan dragen.
Trump en zijn kinderen willen dagvaarding in New York blokkeren

02 februari 2022

Advocaten proberen te voorkomen dat de kinderen van Donald Trump, Donald junior en Ivanka, moeten getuigen in het onderzoek naar The Trump Organization
dat al bijna drie jaar loopt. Aanklager Letitia James gaat "selectief" te werk, staat in documenten die de raadslieden dinsdag hebben ingediend bij de rechtbank in New York.

Trumps kinderen zijn in januari gedagvaard omdat de onderneming een verkeerde voorstelling van zaken zou geven rond de waarde van verschillende bedrijfsbezittingen.
Dat is volgens de aanklager gebleken uit belangrijke nieuwe informatie waarover zij beschikt.

Lees verder via de link:
https://www.nu.nl/buitenland/6181576/tr ... keren.html.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 17 feb 2022, 23:04

’Mogelijk financiële fraude boven tafel’
Rechter: Trump, Ivanka en Donald Jr. moeten getuigen


Door Onze redactie buitenland 17-2-2022
1 uur geleden
in BUITENLAND

NEW YORK - Donald Trump, zijn dochter Ivanka en zijn oudste zoon Donald Jr. moeten getuigen in de fraudezaak tegen de holding van de bedrijven
van de oud-president. Dat heeft een New Yorkse rechter geoordeeld. Ze moeten zich binnen drie weken melden voor ondervraging.
The Trump Organization zou zich herhaaldelijk schuldig hebben gemaakt aan manipulatie van de waardering van eigendom voor belasting- en verzekeringsdoeleinden.

Trump verzette zich tegen de oproep om te getuigen.
Volgens rechter Arthur Engoron is nu al duidelijk dat het Openbaar Ministerie „grote hoeveelheden bewijsmateriaal voor mogelijke financiële fraude boven tafel heeft gekregen.”
Daarom wil hij het OM de mogelijkheid geven om Trump en zijn kinderen onder ede te horen.

De civiele zaak draait om frauduleuze taxaties van Trumps vastgoed, op basis waarvan onder meer leningen en fiscale douceurtjes zouden zijn losgepeuterd.
De advocaten van de voormalige president hadden zich verzet tegen de getuigenis, omdat hun cliënt daarmee zichzelf zou kunnen belasten in een strafzaak die parallel loopt aan deze fraudezaak.

Lees verder via de link: Trump verzette zich tegen de oproep om te getuigen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9080458 ... n-getuigen

We kunnen alleen maar afwachten, toch.... Maar ik verwacht wel dat er het nodige boven water komt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 30 mar 2022, 12:03

Trump vraagt Poetin om ‘de vuile was’ over Bidens familie buiten te hangen

Marlies van Leeuwen 30-03-22, 08:28

De voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft in een nieuw interview de Russische president Poetin opgeroepen
om ‘alle schadelijke informatie’ die hij heeft over de familie Biden - de huidige president van de VS - vrij te geven.


Trump deed in het interview met JustTheNews deze week onbewezen beweringen over de zakelijke transacties in Rusland van Hunter Biden,
de zoon van de Amerikaanse president. Hij vraagt Poetin om alle informatie die hij mogelijk heeft over die transacties vrij te geven.
Het is onduidelijk of dat materiaal daadwerkelijk bestaat, of dat het Kremlin er toegang toe heeft. Het bedrijf van Bidens zoon zou miljoenen
hebben ontvangen van een oligarch in Moskou, claimt Trump. ,,Ik zou denken dat Poetin het antwoord daarop zou weten”, zei hij.
,,Ik denk dat hij het moet vrijgeven. Ik denk dat we dat antwoord moeten weten.’’

Lees verder via de link:
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~af2bc2bd/

Afbeelding

Héél belangrijk, deze info, in deze fase van Rusland tegen de Oekraïne....
Het gaat Trump alleen om Trump en daar moet ruimte voor worden gemaakt.....
Trump gaat desnoods over lijken hiervoor.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 17 mei 2022, 14:30

Donald Trump moet 10.000 dollar betalen per dag dat hij geen inkijk geeft in financiën van bedrijf

© REUTERS - 25 april 2022 - Guy Stevens

Donald Trump moet een dwangsom van 10.000 dollar betalen per dag dat hij geen inkijk geeft in de papieren van zijn bedrijf. Dat heeft een rechter in New York beslist.

De gewezen Amerikaanse president was in de zaak rond naar eventuele financiële ongeregeldheden binnen zijn bedrijf verplicht tot het voorleggen van een reeks boekhoudkundige en fiscale documenten, maar kwam niet voor de dag met de papieren die opgevraagd waren door procureur-generaal Letitia James.

“Meneer Trump, ik weet dat u uw zaken serieus neemt en ik neem de mijne ernstig. Daarom beschouw ik dit als burgerlijke minachting van het hof en leg ik u een boete van 10.000 dollar per dag op”, zei rechter Arthur Engoron. Alina Habba, een advocaat van Trump, gaf al aan in beroep te zullen gaan tegen die beslissing.

Letitia James onderzoekt of de Trump Organization zich schuldig heeft gemaakt aan financiële wantoestanden. Vermoed wordt dat het bedrijf van de oud-president de waarde van de gebouwen in zijn bezit fout gewaardeerd heeft om voordeligere leningen en belastingverlagingen te krijgen. De procureur-generaal zei eerder al “significant bewijs” te hebben dat het bedrijf de belastingdienst zo meer dan tien jaar misleid heeft.

Parallel aan dit onderzoek is in Manhattan ook een strafrechtelijk onderzoek naar mogelijke financiële fraude geopend.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220425_96135827


Rechter is bereid om dwangsom tegen Trump te stoppen onder voorwaarden

11 mei 2022 - Belga

In een zaak rond mogelijk financieel gerommel door de voormalige Amerikaanse president Donald Trump, is een Newyorkse rechter bereid om de dwangsom tegen hem op te heffen.
Dat schrijven verschillende Amerikaanse media. Trump moet tegen 20 mei dan wel aan verschillende voorwaarden voldoen, waaronder het betalen van 110.000 dollar boete.

De rechter legde een dwangsom van 10.000 euro per dag op,omdat Trump niet reageerde op een dagvaarding. Trump zelf noemde dat oneerlijk.


Trump en zijn groep worden ervan beschuldigd fraude te hebben gepleegd om economisch voordeel te behalen.
Zo zou het bedrijf valse verklaringen hebben afgelegd over de waarde van onroerend erfgoed, aldus de aanklager.
Trumps bedrijf ontkent alle aantijgingen.

Trump zei eerder dat hij “miljoenen en miljoenen pagina’s” zou hebben overhandigd aan de openbaar aanklager van New York die onderzoek doet naar de Trump Organization, het zakelijk vehikel van de Trumps.

Maar nu zal de ex-president dus toch met meer “bevredigende” verklaringen over de brug moeten komen, zo oordeelt de rechter. Daarnaast wordt ook het bedrijf dat werd ingeschakeld om de bestanden van de Trump Organization te doorzoeken, verplicht om een verslag op te stellen. Trump en zijn team krijgen hiervoor nu elf dagen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220511_96839087
Oops...... De tijd dringt voor Trump, wat kan hij nu nog verzinnen om zijn zin te krijgen en de onschuldige te spelen.
Ik ben zeer benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie