To Trump or not to Trump?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gast1

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Gast1 » 23 jul 2016, 08:24

herman50 schreef:maarja wie ben ik :wink: :wink:
De som van de kosmische evolutie.
Het resultaat van 13,32 miljard jaar chemie.
De resultante van al jouw voorvaderen.
Je bent een survivor ...

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 23 jul 2016, 10:24

bedankt Gast1,

<<geen bezwaar dat ik haar meeneem
Afbeelding :hands:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 25 jul 2016, 01:59

Katja Herbers op Facebook: “Ik kon het niet laten en heb de speech van Trump over Ted Cruz vertaald. In het Nederlands klinkt t allemaal nog krankzinniger. Hier is de link naar het origineel http://www.vox.com/2016/7/22/12258324/t ... transcript
en hier is de vertaling, als je t hardop leest valt er nog best wat te lachen.”
Door Gerard Driehuis - zondag 24 juli 2016

Donald Trump:

"Als je de televisie aanzet, en je kijkt naar een of andere leugenachtige nieuwsuitzending, dan zie je: “Oh, dit is er gebeurd, en dat is er gebeurd”. Wat is er gebeurd?
Iemand (Cruz) is in een zaal uitgejouwd door duizenden, duizenden mensen. Er was niemand in die zaal. Niemand. En dan zeggen ze: “Er is misschien geen eenheid!” Eenheid? Er was niemand in die zaal die niet — ook de Texas delegatie, toch?
Echt, het zou kunnen dat hij z’n politieke carrière verpest heeft. Ik voel me zo rot. Ik voel me zo rot.
En weet je wat, hij komt over een tijdje en dan betuigt ie z’n steun. Over een tijdje. Hij komt en steunt me. Maar ik wil zijn steun niet! Wat maakt t uit? Ik wil zijn steun niet. Ik heb zoveel geweldige steunbetuigingen — ik hoef zijn steunbetuiging niet. Blijf gewoon thuis, Ted, relax, geniet ervan.

Gewoon een paar dingen: ik kende zijn speech. Ze hebben me zijn speech gegeven. Ik wist precies wat er in zijn speech stond, want als je daar gaat speechen, dan moet je je speech afgeven. Je weet wel, we willen geen verrassingen, toch? Dus ze gaven ‘m aan mij, ze kwamen naar me toe, ze zeiden: “Het is een saaie speech, Meneer Trump. Niets goeds, niets slechts. Hij feliciteert je gewoon met je overwinning en hier is de speech.”
Nou, dus hij gaat daar staan, en in de eerste twee zinnen voegt ie een zin toe. In andere woorden: hij gaat daar staan en hij voegt een zin toe. Wat je zou kunnen zien als iets gemeens wat betreft de dingen die hij zei, want het impliceerde iets dat niet waar was, maar dat is okay.

Dus hij nam z’n speech — en je bent gebonden aan die speech, net zoals je gebonden bent door de belofte. Je bent verbonden door de belofte. Dus Ted Cruz nam die speech die af was — die op de teleprompter stond — en zei “hallo” en maakte toen een statement dat niet in z’n speech stond en ging toen weer door met z’n speech.
Kijk, ik, persoonlijk, vind dat oneervol. Ik, persoonlijk, vind een belofte niet nakomen oneervol, okay? Het is oneervol. Niet aardig om te doen. En ik praat zoals ik doe omdat we allemaal samen zijn. We hebben één van de meest succesvolle conventies allertijden georganiseerd. En de kijkcijfers voor de conventie rezen de pan uit.
(Trump besteedt een paar minuten aan kijkcijfers, de speeches van z’n echtgenote en z’n kinderen, en de lengte van z’n eigen speech voordat ie weer terugkeert bij Cruz.)

Twee andere dingen.
Twee andere dingen, gewoon om t even af te ronden met Ted omdat ik Ted mag. Hij is prima.
Nogmaals, ik hoef zijn steunbetuiging niet. Als ie z’n steun betuigt, neem ik t niet aan. Gewoon zodat jullie t begrijpen. Ik zal t niet aannemen. Ik neem t niet aan. Het maakt niet uit. Echt, hij had z’n steun moeten betuigen omdat het niemand iets uitmaakt en hij zou beter af zijn voor over vier jaar als ie.. — ik zie hem toch niet winnen, eerlijk gezegd. Maar als ie dat wel doet, is t prima.
Alhoewel ik misschien een Super PAC opzet als hij besluit voor t presidentschap te gaan. Mag je een Super PAC opzetten, Mike, als je de president bent, om iemand tegen te houden?
(Mike Pence schudt z’n hoofd en mimet “no”.)

Maar er waren twee dingen die hij zei gisteren die gelogen waren. Zijn jullie er klaar voor?
Ik ben niet begonnen over z’n vrouw. Een PAC, waar hij goed bevriend mee is, had een coverstory over mijn vrouw, die een ontzettend succesvol en elegant model is, en ze stond op de cover van GQ Magazine. Ik geloof dat het GQ was, toch? Het was GQ. En GQ is niet bepaald Penthouse. Maar ze stond op de cover van GQ Magazine. Een artistieke foto, maar weet je, ze was een model. Heel succesvol.
Ze had het niet nodig om met mij te trouwen. Ze verdiende een heleboel geld. Geloof me. Werkelijk, ik moest hard werken om haar zover te krijgen met me te trouwen. Het was niet makkelijk. Het is waar. Het is zo waar. Jullie denken dat ik een grapje maak.
Dus ze brengen die foto naar buiten, die — voor de mensen van Utah.. Ik ben gek op Utah. Ik ben gek op de mensen van Utah. Maar Utah is niet per se de plek waar je een een spannende foto naartoe wil sturen en iedereen in Utah kreeg die foto. En ik geloof niet dat ze lieten zien dat t GQ was. Ik geloof dat ze GQ eraf hadden gehaald, ze hadden alle dingen eraf gehaald zodat je niet kon zien dat t een magazine cover was van, je weet wel, een best gerespecteerd tijdschrift. En het was Melania Trump. Dus, en ik zeg dit gewoon om de boel op te helderen omdat Ted zegt “hij gebruikt t—“ ik heb helemaal niks gedaan.

En toen, toen ik zag dat iemand een foto van Melania en Heidi (Cruz) getweet had — die ik overigens een hele aardige vrouw vind en een hele mooie vrouw, moet ik je zeggen. Ik vind Heidi Cruz een geweldig mens. Ik denk dat t t beste is wat Cruz heeft, en z’n kinderen, als je de waarheid wil horen. Op een bepaalde manier, alhoewel hij een goed stel hersens heeft, maar hij weet niet hoe hij die hersens moet gebruiken. En hij kon goed debatteren maar hij deed t niet goed in de debatten tegen mij, volgens elke peiling. En ik bedoel elke peiling. Hij kon goed debatten voeren behalve dat ie in elke peiling verloor in elk debat.
Dus dat rondt het hele Heidi ding af, omdat Heidi een geweldige vrouw is maar zij stuurden — Nu, hij zei, “Dat was een PAC. We hadden niets te doen—“ Jongens, de meesten van ons zijn politieke mensen toch? We zijn geen babies. Zijn mensen zaten op de PAC. Dus hij zei: “We hadden er niets mee te — we moesten —“ Nu, waarschijnlijk kun je t wel traceren met emails, maar ze zijn best slim, hebben waarschijnlijk alleen telefoons gebruikt. Maar kijk, het was een PAC met een heleboel vrienden van ‘m. Het was een Cruz Super PAC. Ik geloof zelf dat ie zei: “Nou, het was niet echt voor ons bedoeld.” Het was een Cruz PAC. Het waren zijn mensen.
Okay, dus zij stuurden die eerste foto uit. Onthoud dit alsjeblieft.

Okay. Nummer twee.
Zijn vader. Ik ken zijn vader niet. Ik heb m één keer ontmoet. Ik vind t een prima kerel. Ik vind hem een prima kerel. Het enige wat ik gedaan heb is erop wijzen dat op de cover van de National Enquirer een foto stond van hem en die gekke Lee Harvey Oswald aan t ontbijt. Nu, Ted heeft nooit ontkend dat het z’n vader was. In plaats daarvan zei hij, “Donald Trump!” — Ik had er niets mee te maken!
Dit was een tijdschrift dat eigenlijk, in vele opzichten, heel erg gerespecteerd zou moeten zijn. Ze hebben OJ, ze hebben Edwards. Als dat de New York Times zou zijn, dan hadden ze een Pulitzer gewonnen voor hun verslaggeving. Ik heb altijd gezegd: “Waarom heeft de National Enquirer de Pulizer niet gewonnen voor Edwards, OJ Simpson en al die dingen?”
Maar in ieder geval, dus ze hebben die foto, een oude foto, aan t ontbijt met Lee Harvey Oswald. Nu, ik zeg niets. Dit is hoe de pers dat verhaal oppakt. Dit had helemaal niets met mij te maken. Behalve dat ik er misschien op gewezen heb, maar t had niets met mij te maken, ik heb nergens controle over. Ik heb er misschien op gewezen. Maar niemand heeft ooit ontkend — heeft iemand ooit ontkend dat het zijn vader was? Dat is best moeilijk om te doen, omdat hij erop lijkt.
Dus dat is het verhaal, zij zeggen “Donald Trump en z’n samenzweringstheorieën, hij heeft gezegd dat zijn vader bij Lee Harvey Oswald was, en hij heeft de president vermoord.” Wat heb ik nou helemaal gedaan?

Dus twee dingen. Dat waren de twee dingen.
Dus door die twee dingen, zei hij dat over de steunbetuiging — en ik heb het net opgehelderd, ik denk dat ik er goed aan doe maar ik hoef het niet te doen. Ten eerste: Jullie begrijpen het Heidi ding nu. Ten tweede: Ik weet niets over z’n vader. Ik weet niets over Lee Harvey Oswald. Maar er stond een foto op de voorpagina van de National Enquirer, die geloofwaardigheid hebben, en zij gaan niet foto’s zoals deze plaatsen want dan worden ze aangeklaagd voor een heleboel geld als ze t fout hebben. Okay? Een heleboel geld. En er was een foto, en dat is alles wat ik weet. Dus nu gebruiken zij die twee dingen als de reden dat hij mij niet steunt."

http://www.vox.com/2016/7/22/12258324/t ... transcript
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 26 jul 2016, 10:30

ben niet politiek onderlege, hou het liefst dit keurig in het midden, maar sóms -als nu- kan je er niet omheen ,, moet dus met droefenis vragen is dit - de E..mail hack- de doodsteek voor mevr .Clinton?,,,, ??, dat de helft alweer niet wet wat te doen , mogelijk zelfs stemmen op .. sorry maar jullie weten wie ik bedoel .. , toch gek dat een zo groot land zo arm kan zijn ,, en nog erger dat moet dan de wereld ´beschermen, ,helpen,, -óf ben ik te optimistisch- ,, shit ...
wáárom zie ik toch steeds als ik DT zie er die zelfvoldane smoel van Mousolinie naast ...--weet´ t Mouso is fout geschreven--,, snapt die man eigenlijk wel waar het om gaat of is het z´n nieuwe speeltje dat zo weer kan worden weg gegooid ..... -alleen als ie voor 4 jr woord gekozen -wat iemand behoede- zal ie niet anders kunnen, --
(ga nou wel effe terug in de tijd , toen de serie liep van Orange County Choppers/ OCC, met Paul Teutel sr en Paul Teutel jr,, daar mocht Teut.sr een motor/chopper maken voor dhr T. , natuurlijk in zwart en TRUMPH aan de zijkant van 24 Krt goud .... nadat ie weg liep zei hij ,,je hebt ruzie met je zoon he , laat ik je een ding zeggen , je geeft hem geen cent als ie erom vraagt , ------- versta je geen cent! heb toen al gedacht die man is niet 100proc.) maar kijk nou ... om over je nek te gaan

[doh] [doh] :oops:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 30 jul 2016, 22:56

BREAKING:
Hours After First Intelligence Briefing, Trump Likely Leaked CLASSIFIED Secrets
By Pearson McKinney - July, 2016

Despite the fact that Senator Harry Reid and other high ranking intelligence officials from both sides have asked that Donald Trump not be given access to classified information just yesterday, today, Trump was given his first shot learning sensitive information this afternoon.

Trump attended an intelligence briefing this afternoon in which he was told sensitive information for his own safety and for the safety of Americans. Within hours he was neck deep into one of his classic word salads when he proved Harry Reid and other Pentagon officials right.

In what was the biggest faux pas of his entire political career, Trump accidentally revealed sensitive and classified information about the locations of secret military bases. Trump arrogantly spoke to an audience at a Colorado Springs rally today, when he said that the U.S. should not have to pay rent for its military base in Saudi Arabia.

There’s just one problem with this. There isn’t supposed to be an American military base in Saudi Arabia. This revelation could and should mean huge consequences for Donald Trump, who has called for the arrest and indictment of Hillary Clinton for mishandling of classified emails.

Trump is now complaining “we pay rent for our base to Saudi Arabia”

— Ben Jacobs (@Bencjacobs) July 29, 2016

According to the government, Donald Rumsfeld was supposed to have closed the American base in Saudi Arabia right after 9/11. If what Trump is saying is not just another of his made up facts, that means that a secret military base is now public.

If there is now a US military base in Saudi, it is classified and mentioning it should have legal consequences. https://t.co/LgEeMXkV7M

— Yaroslav Trofimov (@yarotrof) July 29, 2016

The consequences of Trump’s actions today are not yet, and may never be, made known to the public. However, you can be certain that the location of that base was classified for a reason, and now that protection has been compromised.

@_DanMangan @yarotrof @Bencjacobs If he signed the secrecy agreement already as part of getting the briefing, he could be prosecuted.

— Bradley P. Moss, Esq (@BradMossEsq) July 30, 2016

#TrumpForPrison2016

http://bipartisanreport.com/2016/07/29/ ... d-secrets/
Ik kan/kon me niet voorstellen dat Trump president van Amerika zou/zal worden.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef zal er wel iets gebeuren dat dit wordt voorkomen.
Maar, voor zover bovenstaande juist is, dan heeft hij zelf de kuil gegraven waarin hij nu
zeer waarschijnlijk valt......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door gusteman » 31 jul 2016, 01:00

taigitu schreef:Maar, voor zover bovenstaande juist is, dan heeft hij zelf de kuil gegraven waarin hij nu
zeer waarschijnlijk valt......
Inderdaad, beste taigitu, 'voor zover dit strookt met de waarheid'.

Alle bronnen die dit bericht plaatsten vallen onder de noemer 'alternatieve media'.

Tot nader order heb ik geen enkel groot persagentschap kunnen vinden waar dit bericht wordt verspreid.

Het enige wat ik er met enige zekerheid heb over kunnen terug vinden is dat het zou gebaseerd zijn op één enkele tweet.

Alle mainstream media zijn opvallend stil, ook diegene die maar al te graag Trump zouden zien onderuit gaan.

Waarschijnlijk dus te mooi om waar te zijn.

Gast1

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 05:21

taigitu schreef:Ik kan/kon me niet voorstellen dat Trump president van Amerika zou/zal worden.
Ik kon mij dat ook niet voorstellen, maar inmiddels kan ik dat wel.
Het aanvankelijk (schier) onmogelijke, blijkt toch (schier) mogelijk te zijn.
Ik had al veel langer zoiets -op andere gebieden- van 'alles is mogelijk', maar het blijkt zelfs in overtreffende trap mogelijk te zijn in het 'negatieve'.
Wat weer alles lijkt de vertellen over de domheid der dommeriken ... [doh]

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 31 jul 2016, 09:30

Zoals ik begrijp uit onderstaand bericht zou het gaan over een hoofdbasis in Saoedi Arabië. Die is in 2003 gesloten. Maar als ze schrijven over een 'main basis' dan houd dat voor mij in dat er (nog) kleinere basis kunnen zijn...... We gaan het merken want dit zal wel door de tegenstanders van Trump worden uitgespit.
........
One respect in which the 2016 campaign differs from others in recent memory is the fact that there have been calls from some in both political parties to deny the other's candidate access to secret intelligence on the grounds that they can't be trusted — Clinton because classified information was found on her private e-mail server and Trump because he publicly called for President Vladimir Putin of Russia — albeit jokingly, Trump later said — to spy on Clinton's e-mail traffic.

As if made to order, a flap erupted on 29 July when Trump gave a speech in Colorado Springs in which he reiterated a familiar complaint about NATO member nations not contributing their fair share to pay defense costs, this time expressing displeasure that "We pay rent for our base in Saudi Arabia."

As noted by The Guardian and others in reporting on the speech, the U.S. closed its main military base in Saudi Arabia in 2003.

Talk of Trump revealing classified information at that moment appears to have originated via Twitter with this exchange initiated by journalist Ben Jacobs:

A short time later, Jameson Parker posted an article on IfYouOnlyNews.com entitled "Trump May Have Leaked Classified Info on His First Day Getting Intelligence Briefings."

Lees meer: http://www.snopes.com/trump-leaks-classified-info/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door gusteman » 31 jul 2016, 10:12

taigitu schreef:Maar als ze schrijven over een 'main basis' dan houd dat voor mij in dat er (nog) kleinere basis kunnen zijn......
Niet noodzakelijk, beste tagitu.
Met 'main basis' wordt bedoeld dat het een basis betreft die over alle accommodaties beschikt zoals een eigen logistieke voorraad, een eigen keuken en verblijfskwartieren, eigen transportfaciliteiten, kortom een basis die niet afhankelijk is van andere eenheden.
Meestal hebben die ook een eigen vliegveld of zijn ze gesitueerd in de onmiddellijke nabijheid van een vliegveld.
En het kan ook over een basis van de US Navy en/of Marines gaan, dan vind je die in of nabij een zeehaven.

gusteman

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door gusteman » 31 jul 2016, 16:36

In tussentijd gaat de heer Trump lekker door met het opeen stapelen van klungelige uitspraken.

Nadat de vader van een moslim officier, die in Afghanistan het leven had gelaten door een bermbom en daarvoor posthuum werd onderscheiden met de "Gold Star", tijdens een toespraak op de republikeinse conventie had gezegd dat Donald Trump en zijn familie, in tegenstelling tot veel Amerikaanse ouders, nog geen enkel offer voor het land hadden gebracht gaf Donald één van zijn roemruchte opmerkingen: "If you look at his wife, she was standing there, she had nothing to say... Maybe she wasn't allowed to have anything to say. You tell me."

Die man behoeft echt geen tegenstanders: hij is zelf zijn eigen ergste vijand.

BRON

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 03 aug 2016, 13:11

dat is -gelukkig- vele in het verkeerde keelgat geschoten en nu duikelt Donaldje in de peilingen ,, wat op viel in dat gesprek was dat hij het constant had over IK , of ie de wereld heeft gered , nee alleen geld uitgegeven dat z´n vader had verdient,, blijf het onbegrijpelijk vinden dat die ......... alles mag zeggen wat ie denkt ..... je moet er niet aan denken, een tweet oid die verkeerd valt bij D.T. kan en ramp - ongekende grote- ontketenen ,,, dat je zo´n grondige hekel aan iemand kan hebben, ,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Vitharr » 03 aug 2016, 13:59

@gusteman en Taigitu

Volgens mij ontstaat hier de verwarring:
According to the government, Donald Rumsfeld was supposed to have closed the American base in Saudi Arabia right after 9/11. If what Trump is saying is not just another of his made up facts, that means that a secret military base is now public.
De meerderheid van de moslims wilden niet dat buitenlandse mogendheden, waaronder de VS, eigen basissen hadden in hun heilige zandbak. In reactie daarop zijn de Amerikaanse basissen opgeheven en zijn de meeste legerpoppetjes verscheept naar andere locaties.

Niet alle Amerikaanse militairen zijn echter vertrokken. Wat resteert huist op een basis die eigendom is van de Saudi's. En ja, daar wordt huur voor betaald.

Trump drukt zich wat krom uit want het is niet hun basis, maar een militair hotel. Wat hij echter zegt is niet geheim en dat is dus weer eens het enge hier. De alternatieve hoek pakt een kromme waarheid, verdraait die en de sheople massa draaft blind achter die fabels aan. Althans, die conclusie trek ik op basis van de reacties op dit bericht op internet.

Wat de VS voor compromis hebben gekozen wordt overigens breed toegepast in dat hypocriete land waar mannen in jurken lopen. Toen ik een tijdje zonder werk zat ben ik ook enkele malen benaderd voor grote engineeringprojecten. Je salaris ligt tussen de 150.000 en de 300.000 dollar en je kan sparen op een bedrijfsrekening waarbij je opdrachtgever je inleg jaarlijks verdubbelt. Zelf wordt je opgesloten in een compound voor Westers ongedierte. Daar mag je spek eten en de vrouwen mogen onzedelijk rondlopen met blote schouders en zo. Ik vond het aanbod een wanstaltige belediging en heb dan ook vriendelijk bedankt. :wink:

Edit: Top secret? Van een bodybuilding forum geplukt: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson139.htm
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 03 aug 2016, 16:04

De komende maanden zullen we getrakteerd worden op de nodige berichten die
(bewust/onbewust) samengesteld worden uit een paar procent waarheid, wat
onwaarheden en delen fantasie en ronduit grove verdachtmakingen, inzake D.Trump
en mevrouw Clinton.
Een van de beschuldigingen over Donald Trump is een zeer heftige die een eind kan
maken aan zijn strijd om de verkiezingen te winnen:
http://www.snopes.com/2016/06/23/donald ... e-lawsuit/

Het bericht over de basis wordt gebracht als een verspreking over iets wat niet bekend
mag worden terwijl de basis al gesloten is. Dat wordt onder de noemer 'verraden van
geheimen' direct doorverteld. Het is een tactiek die veelvuldig wordt toegepast bij
Amerikaanse verkiezingen en ik vind dat het zelfs in Nederland steeds meer gebeurt.

Het is wel grappig dat de jongeman uit de link van Vitharr het zo naar zijn zin heeft
in zijn huidige positie in het leger. Zoals het beschreven staat lijkt het voor hem wel
'a dream coming true'. Thuis wordt hij maar afgeleid ......

Die basis heeft dus gewoon een (geheime?) functie, welke is voor mij n.a.v. het
onderstaand citaat inderdaad onduidelijk. Is deze basis nu wel of niet geheim?
Vitharr schreef: "Volgens mij ontstaat hier de verwarring":
Citaat:
According to the government, Donald Rumsfeld was supposed to have closed the
American base in Saudi Arabia right after 9/11. If what Trump is saying is not just
another of his made up facts, that means that a secret military base is now public.
Mocht het een geheime basis zijn.... nu dus niet meer.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Vitharr » 03 aug 2016, 17:36

De basis zelf is niet geheim, wat er officieel gebeurt ook niet maar we mogen vast niet alles weten over zo"n lokatie. Wat ik me overigens voor kan stellen is dat een deel van de huur bestaat uit beschermbelasting die ongelovigen aan moslims moeten betalen volgens de Islam. Om voor de hand liggende redenen zou de VS daar niet open over zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 09 aug 2016, 09:21

Vijftig top-Republikeinen: 'Donald Trump is gevaarlijk'
09/08/16

Vijftig Republikeinen die hoge functies bekleedden inzake buitenlands beleid of binnenlandse veiligheid, hebben in een open brief opgeroepen om niet voor Donald Trump te kiezen. Hij is "gevaarlijk", en zou "de grootste waaghals" worden die ooit tot president wordt verkozen. Ook een prominente senator, Susan Collins, neemt afstand van Trump.

Eerder, in maart, schreven 100 leden van het "buitenlandestablishment" - vaak neoconservatieven - een open brief tegen Donald Trump. Nu zijn de briefschrijvers afkomstig uit de hogere kringen van regeringen onder Republikeinse presidenten van Richard Nixon tot George W. Bush. Vooral uit de regeringen van George W. Bush is geput.

De lijst met 50 handtekeningen bevat de namen van een CIA-directeur (Michael Hayden) en twee ministers van Homeland Security (Tom Ridge en Michael Chertoff). Ook: deze brief is veel venijniger en wanhopiger van toon dan de eerste, wat volgens de New York Times, die de brief als eerste publiceerde, te maken heeft met de uitspraken van Trump inzake Rusland en Poetin.

Trump "heeft niet het karakter, de waarden en de ervaring" om president te worden, aldus de briefschrijvers. "Hij heeft paniek veroorzaakt bij onze naaste bondgenoten door zijn grillige gedrag. Die eigenschappen zijn gevaarlijk bij een individu dat president en oppelbevelhebber wil worden, en verantwoordelijk is voor het Amerikaanse nucleaire arsenaal."

'Geen belangstelling om te leren'
Trump, schrijven de vijftig, is niet geschikt om president te worden, gedeeltelijk omdat hij "weinig begrip getoond heeft voor 's lands vitale belangen, voor de complexe diplomatieke uitdagingen, de essentiële bondgenootschappen en de democratische waarden". Ook heeft hij een gebrek aan kennis van "de grondwet, de wetten van het land, van instellingen, waarbij religieuze verdraagzaamheid, vrijheid van pers en onafhankelijkheid van het gerecht".

Op al die terreinen heeft "mijnheer Trump geen belangstelling getoond om bij te leren".
Een verkiezing van Trump zou een ernstig risico inhouden voor stabiliteit en veiligheid in het land en voor de rol van de VS in de wereld. Trump "zou de grootste waaghals zijn die ooit tot Amerikaans president is verkozen".

"Geen van ons zal een stem uitbrengen op Donald Trump", aldus de brief, al tonen de ondertekenaars begrip dat vele Amerikanen "twijfels hebben over Hillary Clinton, zoals velen van ons".

Eigen schuld dikke bult
In een mededeling sloeg Trump snel terug: de ondertekenaars hebben zelf gedeeltelijk schuld aan het feit dat de "wereld zo gevaarlijk is".

"Ze zijn niets meer dan de falende elite van Washington, die proberen aan hun macht vast te houden, en het wordt tijd dat ze verantwoording afleggen voor hun daden".

De ondertekenaars, argumenteert Trump, hebben samen met Clinton deel gehad aan beslissingen die leidden tot de invasie van Irak, de dood van Amerikanen in Benghazi en de opkomst van Islamitische Staat.

Nogal wat van de ondertekenaars zijn afkomstig uit de entourage van gewezen veiligheidsadviseur en minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice, die echter zelf niet ondertekende.

http://www.knack.be/nieuws/wereld/vijft ... 37749.html
Het gaat de goede kant op........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door gusteman » 10 aug 2016, 03:19

Vitharr schreef:@gusteman en Taigitu

Volgens mij ontstaat hier de verwarring:
According to the government, Donald Rumsfeld was supposed to have closed the American base in Saudi Arabia right after 9/11. If what Trump is saying is not just another of his made up facts, that means that a secret military base is now public.
De meerderheid van de moslims wilden niet dat buitenlandse mogendheden, waaronder de VS, eigen basissen hadden in hun heilige zandbak. In reactie daarop zijn de Amerikaanse basissen opgeheven en zijn de meeste legerpoppetjes verscheept naar andere locaties.

Niet alle Amerikaanse militairen zijn echter vertrokken. Wat resteert huist op een basis die eigendom is van de Saudi's. En ja, daar wordt huur voor betaald. .....


..... Edit: Top secret? Van een bodybuilding forum geplukt: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson139.htm
Ja, beste Vitharr, het internet is ongenadig, geen stukje informatie ontsnapt aan de zoeker die door zet. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 11 aug 2016, 16:53

Trump, stap uit race om Witte Huis'
11-8-2016

Donald Trump presteert wat nooit iemand voor hem heeft gedaan.
Bijna de helft van de kiezers, onder wie veel eigen Republikeinen, wil dat hij zich terugtrekt als presidentskandidaat.

,,Doe me een lol!''
Met deze woorden reageert vastgoedmagnaat Donald Trump op de jongste controverse in zijn race naar het Witte Huis. Na zijn zinspeling dat voorstanders van vuurwapenbezit kunnen voorkomen dat Hillary Clinton progressieve rechters aanstelt, ligt hij zo zwaar onder vuur dat wordt gesproken van een kantelpunt in zijn race naar het Witte Huis.

Volgens Trumps entourage proberen de 'linkse media' hem voor de zoveelste keer in de wielen te rijden. Steeds meer Republikeinse partijgenoten menen ook dat Trump nu echt te ver is gegaan. De uitspraak kan wel degelijk worden uitgelegd als een oproep om Clinton te doden. Daarmee laat Trump volgens hen opnieuw zien dat hij met zijn wispelturige karakter ongeschikt is voor het presidentsambt. Dergelijke 'ongelukken' mogen niet gebeuren.

Gelopen race
De populariteit van de Republikeinse presidentskandidaat daalt inmiddels zo hard dat analisten nu al, drie maanden voor de verkiezingsdag, spreken van een gelopen race in het voordeel van zijn Democratische rivaal Hillary Clinton.

In alle peilingen onder kiezers staat Trump inmiddels acht of meer procentpunten achter de gewezen First Lady. Zijn steun in de al verdeelde Republikeinse partij verbrokkelt. Van alle kiezers wil 44 procent dat hij zich meteen terugtrekt.

http://www.ad.nl/buitenland/trump-stap- ... ~a3fba57e/
Het gaat er op lijken ......... Nog effe en dan.....?
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Gast1 » 11 aug 2016, 17:41

Een farce majeure pur sang ...
Niet te geloven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Tammy » 12 aug 2016, 01:12

Ja het is niet te geloven allemaal.
Las ook dat er een andere kandidaat mee gaat doen ?
Hoe kan dit ?
Het gaat toch tussen Clinton en Trump nu ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Gast1 » 12 aug 2016, 06:43

Geen idee wat er allemaal bekokstoofd wordt.
Ik heb er afstand van genomen en beperk mijn interesse tot de berichten die ik 'langs' zie komen.
Ze 'zoeken het maar uit' Tammy ... [doh]

Plaats reactie