To Trump or not to Trump?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 27 feb 2016, 18:09

To Trump or not to Trump?

Dat is de vraag die het Republikeinse kamp op dit moment bezighoudt in de race naar het Amerikaanse presidentschap. Het antwoord krijgen ze dinsdag op Super Tuesday, de belangrijkste dag van de voorverkiezingen. Daarna zal duidelijk zijn of Trump de Republikeinse kandidatuur in de wacht sleept.

De veelbesproken vastgoedmagnaat heeft al een grote voorsprong op zijn tegenkandidaten en gaat voorop in de peilingen. Niets lijkt hem te deren. Hoe politiek incorrecter zijn uitspraken, hoe populairder hij lijkt te worden.

Ook de talrijke incidenten tijdens zijn bijeenkomsten met Trump-supporters deren hem niet. Gisteravond liet Trump nog een man verwijderen die uit protest tegen Trump een shirt droeg met de tekst 'de Ku Klux Klan steunt Trump'.

Demonstrant: Ku Klux Klan steunt Trump
Video afspelen via link

Het shirt is een verwijzing naar David Luke, een voormalig KKK-leider die kort daarvoor zijn steun voor Trump had uitgesproken. Ook draagt de man een gele ster met daarop de tekst 'Mexicans'. De man werd afgevoerd en uitgejouwd. Datzelfde lot was eerder ook een moslimvrouw toebedeeld die een shirt droeg met de tekst 'ik kom in vrede'.

Donald Trump zegt alle moslims in de VS te willen laten registreren en geen nieuwe moslims te willen toelaten in de VS. Over Mexicanen zegt Trump dat het criminelen, drugsdealers en verkrachters zijn. Hij wil een muur laten bouwen aan de Mexicaanse grens en die door Mexico zelf laten betalen.

Rubio opent de aanval
Trump krijgt in de media veel kritiek op zijn controversiële uitspraken. Maar zijn Republikeinse tegenkandidaten legden hem nauwelijks een strobreed in de weg. Totdat zijn tegenstander Marco Rubio, de lieveling van de Republikeinse partijtop, donderdag tijdens het laatste televisiedebat eindelijk besloot vol in de aanval te gaan.

Zonder het geld van zijn vader zou Trump nu horloges verkopen in Manhattan.
Marco Rubio


Rubio betichtte Trump onder meer van hypocrisie. Trump wil een muur bouwen om illegale immigratie tegen te gaan, maar huurde in het verleden wel illegale Poolse arbeiders in, aldus Rubio. Ook haalde Rubio de valse opleidingen aan die Trump voor duizenden dollars aanbood, maar die waardeloos bleken te zijn. En Trump zou nooit zijn waar hij nu is zonder het enorme vermogen van zijn vader.

Rubio's beste punchline was dat Trump telkens weer in herhaling viel.
Iets waarmee de inmiddels uit de race gestapte kandidaat ​Chris Christie eerder Rubio zelf nog in de hoek zette. Door die mix van een gerichte aanval op Trump en zelfspot kreeg Rubio voor elkaar wat tot nog toe geen andere kandidaat is gelukt: een afgeblufte Donald Trump met zijn mond vol tanden.

Gouverneur Christie steunt Donald Trump
Rubio en Trump: hard tegen hard
Zie link: Video afspelen

Het debat was nog maar het begin van het moddergooien. Op Twitter en in televisie-interviews gaan de twee elkaar verder te lijf. Over politiek beleid gaat het allemaal al lang niet meer. Het gevecht is volledig op de man. Zo noemt Rubio Trump "een oplichter", zou hij knoeien met zijn financiën en zegt hij dat Trump tijdens het debat in zijn broek zou hebben geplast.

Trump noemt Rubio in een reactie een "lichtgewicht" die als een "klein jongetje" op het podium staat en niet geschikt is voor het presidentschap. Ook noemt hij Rubio een leugenaar.

Met deze laatste aanval op Trump hoopt Rubio het tij te keren. Het is de vraag of het op tijd is. Trump heeft tot nu toe 81 gedelegeerden aan zich weten te binden, tegenover 17 voor zowel Rubio als Ted Cruz. Laatstgenoemde probeerde Trump ook aan te vallen tijdens het laatste debat, maar zijn pogingen sprongen minder in het oog dan die van Rubio.

Als de peilingen het bij het rechte eind hebben, gaat Trump er komende dinsdag met de zege vandoor. En als Trump Super Tuesday wint, kan de kandidatuur voor het presidentschap hem eigenlijk niet meer ontgaan, of er moeten heel gekke dingen gebeuren.

Het zou een nachtmerrie zijn voor de Republikeinse partijtop, die in Trump een gevaar ziet voor het uitdragen van het gedachtegoed van de partij. Trump zou geen echte conservatief zijn, maar een liberaal in schaapskleren. Prominente Republikeinen zien de naderende kandidatuur van Trump dan ook met lede ogen aan.

Mijn partij is 'batshit crazy' geworden.
Lindsay Graham, senator en voormalig kandidaat

De ordinaire scheldpartijen, de persoonlijke vetes en de vele incidenten rondom de Republikeinse voorverkiezingen zullen het imago van de partij verder geen goed doen. De kop boven dit artikel is dan ook geen citaat van een Democraat, maar van een Republikein zelf.

De Republikeinse senator Lindsay Graham, die zelf eerder al uit de race stapte nadat hij door Trump werd geschoffeerd, heeft geen goed woord over voor de koers van zijn partij.

Dat Donald Trump waarschijnlijk de nominatie in de wacht zal slepen, noemt hij batshit crazy. Dat hebben we vrij vertaald als 'knettergek', maar volgens de letterlijke vertaling kan het nog gekker. Vleermuizenpoep.

Op Super Tuesday mogen twaalf staten stemmen. Een kwart van het totaal aantal gedelegeerden wordt die dag verdeeld. Er wordt gestemd in Alabama, Alaska, Arkansas, Colorado, Georgia, Massachusetts, Minnesota, Oklahoma, Tennessee, Texas, Vermont en Virginia.

http://nos.nl/artikel/2089384-de-republ ... orden.html
Moge er gekke dingen gebeuren.....
Als van deze verkiezing zo zou zijn beschreven in een komisch stripboek zou je er nog om kunnen lachen. Maar zoveel Amerikanen steunen hem blijkbaar dat de man zelfs een grote kans maakt om verkozen te worden.
Het spreekwoord is; 'Een volk krijgt de leider die het verdient'.
Maar dat is wel triest voor de rest van de wereld want die krijgt ook met hem te maken.
Ik kan het niet geloven, en wil het niet geloven dat deze man werkelijk de president van de V.S. wordt. Degene die hem steunden hebben lol gehad en gelachen, maar nu even serieus......

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 27 feb 2016, 19:15

De satire rond Donald Trump heeft dit weekend een voorlopig hoogtepunt bereikt met de video 'Winter is Trumping'. In de video is het hoofd van de Republikeinse presidentskandidaat op een karakter uit de populaire serie Game of Thrones geplakt.

Het filmpje is binnen twee dagen bijna een half miljoen keer bekeken en wordt veel gedeeld op sociale media. Winter is Trumping

In de video komt nagenoeg de hele politieke agenda van Trump voorbij: het strenge immigratiebeleid, de bouw van een grote muur en de herinvoering van waterboarden. Een van de reacties op YouTube luidt: "Ik ga zeker stemmen op Trump, niet voor Amerika maar voor mijn eigen entertainment".

Satire
Vanwege zijn uitgesproken persoonlijkheid en opmerkelijke haardos is de extravagante Trump vaak het mikpunt van spot. Zo hebben bijna 70 miljoen mensen op de site trumpdonald.org in een trompet geblazen en zo het kapsel van de Republikein kunnen veranderen.

Ook Amerikaanse satirische televisieprogramma's als The Tonight Show en The Late Show besteden veel aandacht aan Trump. Presentator Jimmy Fallon van The Tonight Show noemde Trump "het beste wat de show ooit is overkomen".

http://nos.nl/artikel/2088471-satire-ro ... epunt.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door univers » 27 feb 2016, 20:21

Op naar wereldoorlog nummer 3.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 27 feb 2016, 21:50

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Witte wel » 27 feb 2016, 23:36

Opvallend is dat in vele landen het volk door politici op agressieve wordt benaderd om een boodschap te verkondigen en een medewerking van het volk te krijgen. Blijkbaar heeft de diplomatieke wijze zijn kracht verloren door de zovele politieke misleidingen en corrupties en werkt enkel deze agressieve wijze nog om het volk op de hand te krijgen.
Deze methode zal over het algemeen de grootste, wat minder ontwikkelde, bevolkingsgroep bereiken en niet de wat verder ontwikkelde mens.
Maar of er een verschil in zit of je nu een president krijgt die aangesloten is bij de Bohemian Grove, of een gerelateerde club, of je krijgt een Donald Trump, het zal niet veel uitmaken verwacht ik.
Mocht Trump werkelijk de andere kant verkiezen dan de elitaire macht wenst dan zal hem uiteindelijk het Kennedy lot toekomen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door univers » 27 feb 2016, 23:56

Mocht Trump werkelijk de andere kant verkiezen dan de elitaire macht wenst dan zal hem uiteindelijk het Kennedy lot toekomen.
Ik denk het niet.
Tenslotte is hij een republikein.
Zegt genoeg.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Gast1 » 28 feb 2016, 07:44

taigitu schreef:Maar zoveel Amerikanen steunen hem blijkbaar dat de man zelfs een grote kans maakt om verkozen te worden.
Het spreekwoord is; 'Een volk krijgt de leider die het verdient'.
Maar dat is wel triest voor de rest van de wereld want die krijgt ook met hem te maken.
Ik kan het niet geloven, en wil het niet geloven dat deze man werkelijk de president van de V.S. wordt. Degene die hem steunden hebben lol gehad en gelachen, maar nu even serieus......
Ik volg de man ... en houd mijn hart vast.
Het is niet alleen wat deze man allemaal zegt, elke bewuste kiezer die op hem stemt is mijns inziens hetzelfde.
Dat wil wat zeggen ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Tammy » 28 feb 2016, 07:59

Ik kan niet geloven dat Trump straks misschien in The White House gaat zitten.
Deze man is compleet ongeschikt om een land te leiden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Witte wel » 28 feb 2016, 11:46

Maar hij is geen uitzondering.
Tot nu toe zijn alle kandidaten een stel clowns.
NLP technieken, misleidingen en loze beloftes met groot bravoure.
That's America these day's.
Allemaal rode neuzen of het nu liberale of republikeinen zijn, die neus past iedereen. En het volk, och die doen er niet zo toe.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door univers » 28 feb 2016, 12:45

En het volk, och die doen er niet zo toe.
Die laten de eigen als een kip zonder kop naar de slachtbank leiden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 27 mar 2016, 10:07

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 27 mar 2016, 12:49

dan te bedenken dat een voorvader z´n hebben en houwe heeft verkocht om als z´n geluk te zoeken in Amerika .. dan moet je wel lef hebben om zo over emigranten te spreken , :evil:
maarja een oud bekend nederlands spreekwoord zegt het al,,,,,,, veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 27 mar 2016, 12:54

Gast1 schreef:
taigitu schreef:Maar zoveel Amerikanen steunen hem blijkbaar dat de man zelfs een grote kans maakt om verkozen te worden.
Het spreekwoord is; 'Een volk krijgt de leider die het verdient'.
Maar dat is wel triest voor de rest van de wereld want die krijgt ook met hem te maken.
Ik kan het niet geloven, en wil het niet geloven dat deze man werkelijk de president van de V.S. wordt. Degene die hem steunden hebben lol gehad en gelachen, maar nu even serieus......
Ik volg de man ... en houd mijn hart vast.
Het is niet alleen wat deze man allemaal zegt, elke bewuste kiezer die op hem stemt is mijns inziens hetzelfde.
Dat wil wat zeggen ...
het rotte is ook dat als ie er eenmaal zit ook nog 4jaar -kan- blijven zitten blèren,, in 40 45 was er ook zo´n loco, de schare volgers was enorm tót dat ie klop kreeg ,, toen werd men wakker ,,, máár schijnbaar niks van geleerd -<helaas>
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Witte wel » 27 mar 2016, 13:27

taigitu schreef:
Nou ik ben nu ook niet zo'n Trump fan maar dit filmpje is natuurlijk volledig geregisseerd, dat ligt er dik bovenop. Als de kindertjes in Amerika zo goed politiek geïnformeerd zouden zijn dan zouden de verkiezingsresultaten wel anders zijn daar. Maar dat is niet zo. Dat kinders daar, net zoals hier in nederland, politiek gestuurd worden middels lesmateriaal op scholen is niets nieuws en als er dan een slimmerik tussen zit dan is het erg aannemelijk dat door het gemis van levenservaring dit persoontje een gestuurde opinie aan neemt en uit.

Dus echt veel waarde kan men niet hechten aan deze "kids opinion" want dat is het niet. Om kinderen te betrekken met als doel volwassenen een gedachtegang op te dringen is erg laag te noemen.
Maar dat heet campagne voeren en daarbij blijk je alles uit de kast te mogen halen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door gusteman » 27 mar 2016, 14:25

Och ja, een meerderheid van de Russen staan achter Poetin, dan kan net zo goed een meerderheid van de Amerikanen achter Trump gaan staan.
Het meest opvallende aan deze voorverkiezingen vind ik wel de naam van de man: Trump, wat letterlijk "aftroeven" betekent.
Nogal logisch dat de man denkt onverslaanbaar te zijn ..... en dat zullen waarschijnlijk ook veel van zijn aanhangers denken.

Opvallend is dat Trump het, binnen zijn eigen partij, heel erg goed doet in de zuiderse staten, The Rebel States van de Confederatie tijdens de Amerikaanse burgeroorlog. Kortweg Rednecks, dus.
In meer gematigde staten zoals Texas, Oklahoma, Alaska en Minnesota moest hij het afleggen tegen zijn rivalen uit de eigen partij.
Het wordt dus voornamelijk een bikkelhard partijtje knokken binnen de Republikeinse Partij.
Maar ook al zou hij daaruit als overwinnaar te voorschijn komen, nog steeds zal meer dan 50% van de Amerikaanse burgers niet stemmen op een bloeddorstige redneck als president, zeker niet na Obama.
De Republikeinse Partij zelf zou met Trump als president beginnen aan een onhaalbare ambtstermijn, gezien de schrille contrasten binnen de partij.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Witte wel » 27 mar 2016, 16:03

gusteman schreef:Och ja, een meerderheid van de Russen staan achter Poetin, dan kan net zo goed een meerderheid van de Amerikanen achter Trump gaan staan.
Dat vergelijk slaat natuurlijk nergens op. Beide landen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

En ook of er een verschil in zit of je nu een president krijgt die aangesloten is bij de Bohemian Grove, of een gerelateerde club, of je krijgt een Donald Trump, het zal niet veel uitmaken verwacht ik.
Maar zoals ik reeds elders schreef is er nog niet op het fluitje geblazen, dat komt nog.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Tammy » 29 mar 2016, 05:26

Herman50 schreef:
het rotte is ook dat als ie er eenmaal zit ook nog 4jaar -kan- blijven zitten blèren,, in 40 45 was er ook zo´n loco, de schare volgers was enorm tót dat ie klop kreeg ,, toen werd men wakker ,,, máár schijnbaar niks van geleerd -<helaas>
Soms worden presidenten ook afgezet.
Kijk maar naar Nixon.
Die man hield de eer aan zichzelf maar hij kon geen kant meer op.

Het is werkelijk niet te hopen dat Trump president word.
Ik heb het gevoel dat ik naar een clown zit te kijken als ik hem zie. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door herman50 » 29 mar 2016, 07:56

Tammy schreef:Herman50 schreef:
het rotte is ook dat als ie er eenmaal zit ook nog 4jaar -kan- blijven zitten blèren,, in 40 45 was er ook zo´n loco, de schare volgers was enorm tót dat ie klop kreeg ,, toen werd men wakker ,,, máár schijnbaar niks van geleerd -<helaas>
Soms worden presidenten ook afgezet.
Kijk maar naar Nixon.
Die man hield de eer aan zichzelf maar hij kon geen kant meer op.

Het is werkelijk niet te hopen dat Trump president word.
Ik heb het gevoel dat ik naar een clown zit te kijken als ik hem zie. [doh]
dat is ook de bedoeling van het woordje -kan- ,maar zoals het nu loopt hoe onbeschofter hij is hoe mooier men het vind , onbegrijpelijk , maar we zullen zien ,,,<met angst en beven :? "nee
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door taigitu » 29 mar 2016, 09:38

Als Trump werkelijk als enige gegadigde overblijft om te strijden voor de republikeinen voor
het presidentschap, dan wordt daar intern wel iets geregeld (nieuwe kandidaat die opeens
opstaat?) om dat te voorkomen. De republikeinen kunnen zich niet veroorloven dat Trump
werkelijk president wordt. Amerika zal daar zwaar onder leiden, ook de republikeinse party
loopt grote, langdurige schade op, en het buitenland zal alles doen om Trump en zijn ideeën
te mijden. Ik denk niet dat hij kans heeft om president te worden. Amerika kan zich dat niet veroorloven.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: To Trump or not to Trump?

Bericht door Tammy » 30 mar 2016, 04:12

Het gaat er inderdaad onbeschoft aan toe Herman50.
Het lijkt wel een Jerry Springer show.
Zelfs Obama heeft er iets van gezegd .

Ik geloof ook Taigitu dat het niet zover gaat komen met Trump.
Dat kunnen ze zich inderdaad niet veroorloven met die mafkees.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie