De '16Personalitiestest' ...

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gast1

De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 07:17

In het onderschrift van Tardis ontwaarde ik zijn persoonlijkheidstype (INFJ).

Een test die ik eerder onderging op 12 november 2012 en later ergens in april 2013.
De uitkomst was eender als die van nu: ENFJ-A / ENFJ-T

Deze test is inderdaad heel betrouwbaar, maar je dient heel erg eerlijk te zijn bij het invullen.
Dat is beslist een vereiste en ... hoe eerlijk kun je zijn?


Hier de test.

Ik laat me graag (uitermate goed onderbouwd :mrgreen: ) bekritiseren en dit was mijn uitslag:
(ENFJ-A / ENFJ-T)

Alles wat je nu doet heeft een effect op de buitenwereld en raakt iedereen. Je houding kan je hart laten spreken of angst weerspiegelen.
Je adem kan liefde uitstralen of de ruimte in een depressie doen belanden. Je blik kan vreugde opwekken. Je woorden kunnen vrijheid inspireren.
Elke handeling van jou kan de harten en het verstand van mensen openen.

Protagonisten zijn natuurlijke leiders vol passie en charisma.
Ze vormen ongeveer twee procent van de bevolking en zijn vaak onze politici, onze coaches en onze leraren.
Ze proberen in contact te komen en anderen te inspireren om goed te doen.
Met een natuurlijk zelfvertrouwen dat invloed oplevert, halen Protagonisten veel trots en vreugde uit het begeleiden van anderen om zichzelf en hun gemeenschap te verbeteren.

“Protagonist” persoonlijkheid (ENFJ-A / ENFJ-T)
Gelovers in de mens

Mensen voelen zich aangetrokken tot sterke persoonlijkheden, en Protagonisten stralen authenticiteit, zorg en altruïsme uit.
Ze zijn niet bang om op te staan en te spreken wanneer ze het gevoel hebben dat er iets moet worden gezegd.
Ze vinden het natuurlijk en eenvoudig om met anderen te communiceren, vooral van persoon tot persoon,
en hun inzichtelijke natuur helpt mensen met het persoonlijkheidstype Protagonist om elke geest te bereiken, of het nu door middel van feiten en logica of rauwe emotie is.
Protagonisten zien gemakkelijk de drijfveren van mensen en schijnbaar ongerelateerde gebeurtenissen,
en ze zijn in staat om deze ideeën samen te brengen en te communiceren als een gezamenlijk doel met een zeggingskracht die ronduit fascinerend is.

De belangstelling van Protagonisten in anderen is echt, bijna overdreven.
Wanneer mensen met dit persoonlijkheidstype in iemand geloven, kunnen ze ook te betrokken raken bij de problemen van de andere persoon als ze teveel vertrouwen in die persoon hebben.
Gelukkig is dit vertrouwen meestal een zichzelf waarmakende voorspelling, want het altruïsme en de authenticiteit van Protagonisten inspireert de mensen waar ze om geven zichzelf te verbeteren.
Maar als deze persoonlijkheden niet voorzichtig zijn, kunnen ze hun optimisme soms te ver door laten slaan waardoor ze anderen verder kunnen laten gaan dan ze zelf willen of kunnen.

Protagonisten zijn ook kwetsbaar voor een andere val: ze hebben een enorme capaciteit voor het nadenken over en het analyseren van hun eigen gevoelens,
maar als ze te verstrikt raken in de benarde situatie van een andere persoon kunnen ze een soort emotionele hypochondrie ontwikkelen.
Ze zien dan de problemen van anderen in zichzelf en proberen zichzelf te herstellen waar er helemaal geen probleem was.
Als deze persoonlijkheden op het punt komen dat ze beperkt worden door de beperkingen die iemand anders ervaart,
kan dit hun vermogen om dingen verder dan het dilemma te zien beperken en kunnen ze niet meer behulpzaam zijn.
Wanneer dit gebeurt, is het belangrijk voor Protagonisten zich terug te trekken en die zelfreflectie in zetten om onderscheid te maken tussen wat ze echt voelen en wat een apart, extern probleem is dat vanuit een ander perspectief moet worden bekeken.
... en dat laatste deed ik dus vanaf augustus tot december 2018: Ik diende mij te 'resetten'.

Ik herken me zeker in de uitslag en de blauw gekleurde woorden zou ik anders kiezen.
Met 'trots' heb ik totaal niets en rauw [think] ... altruïsme bestaat volgens mij niet.

Hier de gehele persoonlijkheid van de protagonist en leuk om te zien met welke bekendheid deze persoonlijkheid overeenkomt. :grin:

Zou ik die test echter gedaan hebben in de periode mei tot september 2015 of december 2016, dan had die er heel anders uitgezien.
Schitterend die test!
Laatst gewijzigd door Gast1 op 18 jan 2019, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door univers » 18 jan 2019, 08:16

Ik laat me graag bekritiseren en dit was mijn uitslag:
:rolfl:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door MetalPig » 18 jan 2019, 08:38

Verrassing:
De Logicus staat bekend om zijn briljante theorieën en onverbiddelijke logica – in feite wordt ze beschouwd als de meest logische en nauwkeurige persoonlijkheid.
INTP-A: https://www.16personalities.com/nl/intp-persoonlijkheid

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 08:40

univers schreef:
18 jan 2019, 08:16
Ik laat me graag bekritiseren en dit was mijn uitslag:
:rolfl:
:post:

Kijk, en hier kan ik nu eindelijk wel wat mee.
Dank voor de tip.
Inmiddels heb ik mijn zinnetje aangepast.
En je ziet het, ik laat me graag (uitermate goed onderbouwd :mrgreen: ) bekritiseren.
En daar ontbreekt het bij jou stelselmatig aan.

*1*

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 08:47

MetalPig schreef:
18 jan 2019, 08:38
Verrassing:
De Logicus staat bekend om zijn briljante theorieën en onverbiddelijke logica – in feite wordt ze beschouwd als de meest logische en nauwkeurige persoonlijkheid.
INTP-A: https://www.16personalities.com/nl/intp-persoonlijkheid
Yep, heel herkenbaar Metal en volgens mij -voor zover ik dat kan beoordelen- passend, toch?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door MetalPig » 18 jan 2019, 08:54

Gast1 schreef:
18 jan 2019, 08:47
MetalPig schreef:
18 jan 2019, 08:38
Verrassing:
De Logicus staat bekend om zijn briljante theorieën en onverbiddelijke logica – in feite wordt ze beschouwd als de meest logische en nauwkeurige persoonlijkheid.
INTP-A: https://www.16personalities.com/nl/intp-persoonlijkheid
Yep, heel herkenbaar Metal en volgens mij -voor zover ik dat kan beoordelen- passend, toch?
Ja, dat "Verrassing" was ironisch. Of sarcastisch. Ik weet het verschil niet zo goed... (Hadden we hier maar iemand die goed woordbetekenissen kan opzoeken :wink: :mrgreen: )

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door univers » 18 jan 2019, 09:15

Wat ben je toch een zielig figuur.
Ik ken (zo goed?) iemand die huilend van een forum ging om de kritiek die tegen hem geuit werd.
Gebeurt hier ook, als meneer zijn zin niet krijgt is hij ineens ongesteld, mankeert van alles, en een ander heeft het gedaan.
Meneer is boos geworden, om mijn schrijven dat het mij niet interesseert aan wie hij een PM stuurt.
Een PM is iets persoonlijks, gaat een ander niet aan.
Iemand ziet vanzelf of hij een PM heeft, hoeft niet heel het forum te weten.
Toen je je dochter voor de zoveelste keer op het net zette, heb ik je ook een pm. gestuurd, met de vraag waar je mee bezig was.
Gelukkig heb je dat weer ongedaan gemaakt.
Ik kan nog even door gaan.
Toen ik geen kritiek op je had was ik je grote broer, maar zodra er kritiek komt, dan is haantje de voorste op zijn pikkie getrapt.
En wordt iemand voor iets uitgemaakt.
En daar ontbreekt het bij jou stelselmatig aan.
Bij wie ontbreekt het
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door univers » 18 jan 2019, 09:16

(Hadden we hier maar iemand die goed woordbetekenissen kan opzoeken :wink: :mrgreen: )
Daar is Gast1 goed in.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Fenna » 18 jan 2019, 09:53

Dit was mijn uitslag.
JOUW PERSOONLIJKHEIDSTYPE IS:
“LEIDINGGEVENDE”
(ESTJ-A)

GEEST; extravert 67% introverts 33%

ENERGIE; intuïtief 35%, realistisch 65%

NATUUR; op logica gericht 56%, op principes gericht 44%

TACTIEK; plannend 89% zoekend 11%

IDENTITEIT; assertief 78%, voorzichtig 22%


De Leidinggevende vertegenwoordigt traditie en orde. Ze maken gebruik van hun begrip van wat goed, verkeerd en sociaal aanvaardbaar is om families en gemeenschappen bij elkaar te brengen. Ze omarmen waarden als eerlijkheid, toewijding en waardigheid en worden gewaardeerd om hun duidelijk advies en begeleiding. Ze nemen graag het voortouw bij het inslaan van moeilijke wegen. Leidinggevenden zijn trots op hun vermogen mensen samen te brengen en zijn vaak organisatoren. Ze werken hard om iedereen samen te brengen voor het vieren van gekoesterde lokale evenementen, of ter verdediging van de traditionele normen en waarden die families en gemeenschappen bij elkaar houden.
Klopt als een bus.
Vooral hierin kan ik mij vinden."Ze nemen graag het voortouw bij het inslaan van moeilijke wegen."
Ik ga nooit problemen uit de weg, maar probeer ze op te lossen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Tardis » 18 jan 2019, 13:53

Omdat het mijn schuld is dat dit topic in het leven is geroepen voel ik me min of meer geroepen om ook mijn score te plaatsen:

geest: introvert 58%
energie: intuïtief 77%
natuur: op principes gericht 82%
tactiek: plannend 61%
identiteit: assertief 76%

resultaat: INFJ-A (met de A van assertief)

Toelichting op de betekenis van het profiel van een type INFJ van de website waar de test gemaakt is:
https://www.16personalities.com/nl/infj-persoonlijkheid

Wat je er mee moet? Nou, je moet natuurlijk helemaal niets. Het is echter wel handig om jezelf aan de hand van zo'n persoonlijkheidsprofiel wat beter te begrijpen en anderen te verwijzen naar een dergelijke beschrijving, aangezien ik voor mensen die me slechts oppervlakkig hebben leren kennen een vat vol tegenstrijdigheden lijk te zijn. Als je me beter kent valt dat wel mee.

p.s. Wat is er sinds mijn afwezigheid van een jaar of wat allemaal gebeurd dat men elkaar hier zo in de haren vliegt? Waar is dat nou voor nodig. Ik verwacht van niemand een verklaring (laat die dus maar achterwege, anders rakel je misschien oud zeer op en wordt het nog erger dan het al is) ik wil alleen maar aangeven dat het wel fijn is als men elkaar wat meer de ruimte zou willen geven, dan kan de lucht weer opklaren. Dat is voor iedereen wel zo prettig. Anders ben ik snel weer foetsie.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door univers » 18 jan 2019, 20:07

De mijne, eerlijk gezegd, zegt het mij niets.
Ik blijf wie ik ben.

geest: introvert 73%

energie: intuïtief 69%

natuur: op principes gericht 63%

tactiek: plannend 53%

identiteit: assertief 92%
p.s. Wat is er sinds mijn afwezigheid van een jaar of wat allemaal gebeurd dat men elkaar hier zo in de haren vliegt? Waar is dat nou voor nodig. Ik verwacht van niemand een verklaring (laat die dus maar achterwege, anders rakel je misschien oud zeer op en wordt het nog erger dan het al is) ik wil alleen maar aangeven dat het wel fijn is als men elkaar wat meer de ruimte zou willen geven, dan kan de lucht weer opklaren. Dat is voor iedereen wel zo prettig. Anders ben ik snel weer foetsie.
Ben het met je eens, je koopt er niets voor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 20:08

MetalPig schreef:
18 jan 2019, 08:54
Ja, dat "Verrassing" was ironisch. Of sarcastisch. Ik weet het verschil niet zo goed...
Maakt niet uit Metal, ik vind het wel grappig.
MetalPig schreef:
18 jan 2019, 08:54
(Hadden we hier maar iemand die goed woordbetekenissen kan opzoeken :wink: :mrgreen: )
:wink:

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 20:10

Tardis schreef:
18 jan 2019, 13:53
Anders ben ik snel weer foetsie.
Dat zou ik oprecht jammer vinden ...

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 20:24

univers schreef:
18 jan 2019, 09:16
(Hadden we hier maar iemand die goed woordbetekenissen kan opzoeken :wink: :mrgreen: )
Daar is Gast1 goed in.
Valt wel mee hoor, soms twijfel ik zelf ook en dan zoek ik het op en dat geeft mij dan weer helderheid. :wink:

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 20:34

univers schreef:
18 jan 2019, 09:15
Wat ben je toch een zielig figuur.
Ik ken (zo goed?) iemand die huilend van een forum ging om de kritiek die tegen hem geuit werd.
Gebeurt hier ook, als meneer zijn zin niet krijgt is hij ineens ongesteld, mankeert van alles, en een ander heeft het gedaan.
Meneer is boos geworden, om mijn schrijven dat het mij niet interesseert aan wie hij een PM stuurt.
Een PM is iets persoonlijks, gaat een ander niet aan.
Iemand ziet vanzelf of hij een PM heeft, hoeft niet heel het forum te weten.
Toen je je dochter voor de zoveelste keer op het net zette, heb ik je ook een pm. gestuurd, met de vraag waar je mee bezig was.
Gelukkig heb je dat weer ongedaan gemaakt.
Ik kan nog even door gaan.
Toen ik geen kritiek op je had was ik je grote broer, maar zodra er kritiek komt, dan is haantje de voorste op zijn pikkie getrapt.
En wordt iemand voor iets uitgemaakt.
En daar ontbreekt het bij jou stelselmatig aan.
Bij wie ontbreekt het
Jeetje zeg ... een paar forumleden attendeerden mij op jouw post.
Waar ben jij mee bezig zeg en waar heb je het over?
Wat je schrijft raakt kant nog wal, behalve dat van die foto van mijn dochter dan.
Daar zouden anderen misbruik van kunnen maken en nu leer ik dus zo iemand kennen.
Je verdraait de feiten, schrijft bezijden de waarheid en bent onvolledig.
Een toonbeeld van puberaal gedrag.

"Boos geworden" schrijf je, waar ben ik eerder boos geworden?
"Een PM is iets persoonlijks, gaat een ander niet aan" schrijf je, zie wat jezelf doet.
Boos ben ik nu op jou, ik vind dit uitermate laaghartig van jou.

Overigens heb jezelf geschreven dat je jezelf als mijn grote broer zag. :mrgreen:

Ik begrijp de opmerking van Tardis nu, daar ik het niet in de gaten had dat je op mij doelde.

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen en dat boek is mij nu wel heel duidelijk geworden.
Maar feitelijk was mij dat al langer duidelijk.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Osiris » 18 jan 2019, 21:51

Super volle maan eclips aanstaande.
Niet zo vreemd dat de gemoederen weer eens oplopen. :knots: :knots: :knots:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door univers » 18 jan 2019, 23:33

Super volle maan eclips aanstaande.
Is die de boosdoener. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 19 jan 2019, 06:46

univers schreef:
18 jan 2019, 20:07
Ik blijf wie ik ben.
Proficiat!

:rolfl:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Kristof Piessens » 19 jan 2019, 12:47

Ik ben dit; https://www.16personalities.com/nl/infp-persoonlijkheid

Bemiddelaar dus, eerste test, ik ga dat later op het jaar mogelijk nog eens doen, misschien ben ik al dan verandert ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: De '16Personalitiestest' ...

Bericht door Gast1 » 20 jan 2019, 09:59

Waarschijnlijk niet Kristof.
Herken je je in de uitslag en waarom stel je jezelf die vraag?

Plaats reactie