De onrust in de wereld

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
gusteman

Re: De onrust in de wereld

Bericht door gusteman » 03 mar 2019, 22:46

Vitharr schreef:
03 mar 2019, 10:34
Ik begrijp je reactie niet goed gusteman. De auteur zegt volgens mij niet veel anders dan wat jij aangeeft? De geschiedenis blijft zich herhalen en zelfs de verzetsmethode draagt daar aan bij.
Ja, echt duidelijk was het niet hè ... ik probeer het wat uit te klaren:

ooit zag ik een reportage over een dorpje ergens in het oosten, ik dacht Tibet of zo, dat weet ik niet meer precies.
Wat ik wel heel goed heb onthouden; in dat dorpje heerste de perfecte harmonie, er was nooit ruzie, iedereen had voldoende, niemand was rijk of arm, kortom de perfecte samenleving.
Die ging echter ten koste van de persoonlijke vrijheid van de dorpsbewoners: iedereen kreeg bij de geboorte een functie en de erbij horende opleiding toegewezen, zodat de opvolging van de ouder wordende ambachtslui verzekerd was. Zo bleef het evenwicht behouden.
Maar wat als er meer kinderen ter wereld kwamen dan nodig waren om de ouderen te vervangen? Die werden 'geofferd' om de goden gunstig te stemmen.
Wat als iemand aangeduid was om timmerman te worden maar veel liever smid was geworden? Dikke pech, dan kon die ofwel zich erbij neer leggen ofwel de rest van zijn leven tegen zijn zin timmerman blijven.

Je hoeft niet echt diep na te denken vooraleer je tot de vaststelling komt dat zoiets misschien kan werken in een dorpje dat afgelegen in de bergen ligt maar in gebieden waar er veel verloop is en mensen zich vaak en ver verplaatsen kan zoiets niet werken.

En dan kom ik telkens weer uit op: er zijn teveel wezens van dezelfde soort die zich willen spiegelen aan alle andere wezens van dezelfde soort, er zijn teveel wezens van dezelfde soort die, en wie kan hen dat kwalijk nemen, van mening zijn dat zij recht hebben op hetzelfde wat een deel van die wezens van dezelfde soort hebben vergaard door diefstal, plunderen en onrecht te doen.

Er zijn gewoon teveel mensen op deze planeet en de levens van die mensen orden te vaak verstrengeld waardoor een verstikkend gevoel ontstaat.

Praat gewoon maar eens met mensen die zich volledig hebben losgemaakt van internet en dergelijke en zie hoe gelukkig ze zijn.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De onrust in de wereld

Bericht door Witte wel » 03 mar 2019, 23:27

We zitten op één lijn Vitharr.
De topic over de morfische velden daar kom ik nog op, is erg interessant. Was ik al een tijdje geleden in terecht gekomen en die wetenschap is zo bruikbaar. Ben momenteel knap beroerd en zwakjes maar ik reageer er wel op ietsje later.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De onrust in de wereld

Bericht door Vitharr » 04 mar 2019, 09:02

Mypos schreef:
03 mar 2019, 20:55
Je gaat er voor het gemak vanuit dat ik ook geen lichtwerker ben? Hoe kom je zo tot die conclusie als ik vragen mag? [think]
Offtopic: Je resonantie. Maar lichtwerkers zijn meer een onderwerp voor de spirituele hoek van dit forum.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De onrust in de wereld

Bericht door Vitharr » 04 mar 2019, 09:08

gusteman schreef:
03 mar 2019, 22:46
Ja, echt duidelijk was het niet hè ... ik probeer het wat uit te klaren:en verstikkend gevoel ontstaat.
Dank je, ik snap het nu. Wel hoorde ik de hele tijd tijdens het lezen:



Ik ben het met je eens dat het een world of confusion is met too many people making too many problems... :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De onrust in de wereld

Bericht door Vitharr » 04 mar 2019, 09:09

Witte wel schreef:
03 mar 2019, 23:27
We zitten op één lijn Vitharr.
De topic over de morfische velden daar kom ik nog op, is erg interessant. Was ik al een tijdje geleden in terecht gekomen en die wetenschap is zo bruikbaar. Ben momenteel knap beroerd en zwakjes maar ik reageer er wel op ietsje later.
Beterschap makker. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: De onrust in de wereld

Bericht door gusteman » 04 mar 2019, 09:42

Vitharr schreef:
04 mar 2019, 09:08
Ik ben het met je eens dat het een world of confusion is met too many people making too many problems... :wink:
Och, dan denk je gewoon maar "goody two shoes, beddy be bye" :mrgreen:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De onrust in de wereld

Bericht door Mypos » 04 mar 2019, 18:52

Vitharr schreef:
04 mar 2019, 09:02
Mypos schreef:
03 mar 2019, 20:55
Je gaat er voor het gemak vanuit dat ik ook geen lichtwerker ben? Hoe kom je zo tot die conclusie als ik vragen mag? [think]
Offtopic: Je resonantie. Maar lichtwerkers zijn meer een onderwerp voor de spirituele hoek van dit forum.
Tja datzelfde gevoel had ik ook bij jou gebaseerd op bepaalde postings waarin nogal wat verwijten en beledigingen stonden.

Zelf maak ik me daar ook wel eens schuldig aan inderdaad. Vandaar dat ik ook besloten heb om niet meer al te veel hier op het forum te reageren aangezien ik me mee laat slepen in die negativiteit.

Maar een lichtwerker is niet heilig of perfect. Zelfs de grootste lichtwerkers als Ghandi en Jezus lieten zich wel eens meeslepen door negatieve emoties.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De onrust in de wereld

Bericht door Fenna » 05 mar 2019, 08:48

Witte wel schreef:
03 mar 2019, 23:27
Ben momenteel knap beroerd en zwakjes maar ik reageer er wel op ietsje later.
Beterschap Witte.
Ik las dat Tammy ook de griep had.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie